Jump to content

Масло - ALT


Милчев

Recommended Posts

Пробвай все пак, но го остави 1 мин вдигнат.

Като помислих смятам, че не съм прав за това, че писах, че капачката няма общо.Има логика защото отвивайки я разхерметизираш съда(мотора) и маслото директно се стича надолу.

Е той не е херметично затворен(отдушника на картера ,капака на разпределителния вал ,нали си имат вентилация- при мен даже е прогнил този маркуч)така че има от къде да ,,диша" двигателя.. :-).И за всеки случай ще пробвам като отворя капака без да развивам капачката за наливане на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката няма датчик, а и не може да спре маслото да се стича в мотора - въздух там си има достатъчно.

Но пък виж, ключалката на капака си има датчик, и таблото си го гледа, и като мине около минута-две, занулява предупреждението.

И да уточня, че и с VCDS не може да се занули! Само с отваряне на капака!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

Да споделя моя опит с ALT мотора:

5W30 - разход 0,5л. на 1000км

5W40 - разход 0,3л. на 1000км, масло ELF

Колата е на 162хил. км, карам на газ.

С 10W40 не ми се иска да пробвам!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново колеги,

Реших да продължа темата за сагата ALT-масло или по-точно да допълня моя опит. Вече съм на 8000+ км от наливането на Castrol EDGE 5W-30 и долях единия литър който ми бе останал от смяната. Преди 2дни обаче ALT-а пак изпищя за масло и в Събота тръгнах да търся масло за доливане. Още веднъж да доуточня - при смяна в началото на Март, до средата на юни маслото изобщо не мръдна и от там се започна с много прогресивно горене - Юни, Август, Септември и края на Октомври наливах по 250мл.

Имам чувството, че просто това масло "свърши" и сега го гори на поразия - няма топло, няма студено време. Края на февруари го купих от http://ngt.bg на доста тънка цена и имам съмнения в качеството.

Та в Събота намерих само на едно място масло и продаваха само MOTUL. Дадоха ми Motul 8100 ECO-Clean 5W30 и долях пак 250мл. После видях, че не е много за моя двигател или поне няма каквото и да е одобрение на VW, но предполагам, че не е чак такъв проблем.

Въпросът ми, колеги е към какво да се насоча при смяната- Мотул, Репсол или друго и какъв точно модел? Не ми се взема оригинално на VW, защото първо не ми се дават толкова пари и накрая да ми го гори и него, пък и не знам какво ще е качеството. Благодаря предварително на всички колеги, които се включат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

Не си взимай оригинално на VW.Аз съм с такова и също го похапва.

За мен е най рентабилно решението с допълнителния радиатор за

охлаждане, но не зная кога ще намеря време за тази процедура.

Ако някой има предложение кой може да ми намери и монтира такава система

ще съм ви благодарен,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега dido_en аз на твое място бих продължил да си купувам кастрола казваш 8000 км с тия предполагам 5 лт.(общо)ако ти гори по 250мл.на 1000 км взимай още 1 лт. и да я докараш до към 12000км. и сменяй маслото.Аз сега съм с MOBIL 5W50 за сега съм минал 2000км и едвам е мръднало но не се знае как ще продължи да се държи това масло но и аз го взех от един нет магазин ,,тънко" така че може да са от един варел :) .Хубаво е повечко колеги с ALT да споделят с kакво масло са карали и колко са били доволни или недоволни от него .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравйте колеги искам и аз да споделя моите наблюдения с моя АЛТ мотор. Имам я колата от почти година първия път като обслужвах колата налях Мобил 5В/50 от вносителя на Мобил, понеже бях подготвен за ентуален разход на масло, и до кам 5000км бях мн доволен - долях само останалите от 5лтр. туба 800мл,но след това за следващите 4000км долях 2лтр. което ме наведе на мисалта че маслото след 5000км вече не е това което трябва да бъде и двигателя си го хапва здраво и особедно ако се кара с по-високи обороти. Сега го замених с оригиналното масло от 5в/40 и за 2000км не е мръднало, ще видим след 5000км как ще е? но според мен особедно в горещините маслото не успява да се охлажда добре и от там идва целия проблем при АЛТ, то и няма как на всички ни двигателите да са за основен ремонт! браво на колегата който си е монтирал допълнителен радиатор за маслото, мисля че той е решил проблема кардинално и е намалил разхода до мин. Ако си знаеш за това слабо място на АЛТ и не ти пречи да си проверяваш маслото редовно не е загубена кауза АЛТ, особено ако си на газ. Аз съм с метанов инжекцион Ланди-Ренцо и съм повече от доволен от разход-вървене, виждам че и други колеги карат с 5в/50 но според това което съм чел това масло не е подходящо за АЛТ и особено зимата, поради това че маслото е с много висок топлинен индекс 50, т.е отнема мн време докато маслото дигне необходимата темпр. за да е ефективно и там идват по голям разход на гориво и по-лошо мазане на студен двигател: това е само мое не профисионално мнение така може никои да не се ангажира с него, 5/30 го дават от БАГ но според мен 5/40 е оптималния вариант за зиме и лято.

Поздрави на всички фенове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен лично ме разубеждават за Кастрол, защото уж много го нареждали и трудно може да се намери оригинално от тая марка.

Иначе това което е изгорила до сега е за около 8500км - 1,25л. Долях, както писах по-горе 5W-30 на Мотул и ще карам така до смяната.

Иначе съм се ориентирал за 5W-40 за следващото наливане, но се чудя каква марка. Смятате ли, че това е добро масло http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=140&products_id=1189 ? Виждам, че отговаря на VW 502.00, което е препоръчителен стандарт за ALT при фиксиран пробег.

Иначе аз също съм много доволен от разхода на колата и от вървежа. Мотора не е никак лош, като изключим този малък негов порок.

А да попитам - някой слагал ли е добавки за масло? Аз честно казано си бях казал, че ако ми свърши остатъка масло от смяната ще долея добавка, но в момента в който ми изпищя нямаше от къде да си купя добавка. Виждам че има на LIQUI MOLY някакви и ми казаха, че били хубави, но не знам дали ще повлияе с нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа пробвах я тази добавка на ,,лъки моли ". Ами ..отначало намали разхода на масло но след около 1000 км всичо по старо му.Да потвърдя и друго ,вчера проверявам маслото преди да тръгна (малко под мах.) и минах около 20 км. и се наложи да оставя колата да работи на място около 30-40 мин.с детето вътре...и днес сутрината беше с около 2-3 мм по надолу( колата стой винаги на едно и също място)маслото е 5W50 на около 2000 км та за тази работа на място е изчезнало толкова колкото за около 2000км ,такаче това с прегряването на маслото ще се окаже напълно вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Честита Нова 2013 г. колеги ,нека тя ни донесе само полужителни емоции.Сега към колегата beko5511 моля да изкаже мнение след монтирането на масления радиатор какъв е сега разхода на масло ,с колко си редуцирал разхода с какво масло караш в момента?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги и ЧНГ.След монтирането на масления радиатор разхода ми се редуцира до около 250мл.на 1000км.,а преди това беше около 400-450мл.Това с Моtul 5W40X-cess8100.Само за да експериментирам този път налях Castrol magnatec5W40 diesel,но забелязах,че разхода на масло ми се покачи малко.Следващия път мисля да пробвам с масло с вискозитет 5W50,но със сигурност няма да е Castrol,а Моtul.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Аз искам да се обърна към колегата Pav3l ,понеже баща ми има Ауди А4 ALT и има проблем с маслото! Ако може да се свържем по телефона понеже видях че си от Ямбол а баща ми работи в Ямбол. Да дадеш някакъв съвет и да обясниш как си се справил с проблема с маслото! Благодаря предварително !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже имаше питане по назад в темата да дам малък съвет за масления охладител.

Потърсете си такъв от Тойота Карина Е с малките мотори 1.6 или 1.8 бензин. Всичките имат малък и много читав маслен радиатор разположен отпред който и лесно се сваля. Модела е разпространен и мисля че не е проблем намирането и то на добра цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката няма датчик, а и не може да спре маслото да се стича в мотора - въздух там си има достатъчно.

Но пък виж, ключалката на капака си има датчик, и таблото си го гледа, и като мине около минута-две, занулява предупреждението.

И да уточня, че и с VCDS не може да се занули! Само с отваряне на капака!

Аз искам да се обърна към колегата Pav3l ,понеже баща ми има Ауди А4 ALT и има проблем с маслото! Ако може да се свържем по телефона понеже видях че си от Ямбол а баща ми работи в Ямбол. Да дадеш някакъв съвет и да обясниш как си се справил с проблема с маслото! Благодаря предварително !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам едно допълнение към мнението на колегата -нека ако наистина има голям ефект да се каже кой може да прави такива подобрения и какви пари ще струва и да си направим там автомобилите.... тоаа ще е бизнес и за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никак не съм решил проблема с маслото - пие си го на големи глътки, та чак и се чудя на таа кола така ли не се напи вече!

Нямам време и желание да се занимавам с нея в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами с 5/50 глътките са по малки .. ;-)

п.п.Нали ти споменах че мисля лятото с 10/60 да поя ..да видим кви глътки ще прави тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз минах от castrol edge 5w-30 на castrol magnatec 10w-40 (трудно ме навиха да мина на това масло, но пък и в autodata го дават за умерен климат), смених и гумичките на клапаните (никак не бяха в добро състояние) и сега вече почти 4месеца не го пипа. В студените дни не усетих да изпитва трудности при палене сутрин. Надявам се до следващата смяна да не започне да го "яде" пак, че edge-а го подхвана около 6месеца след смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота се видяхме с колегата Милчев и той ми спомена за същото - 5W50 за зимата и 10W60 за лятото... Той вече е опитал с 5W50 през зимния период ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ви кажа тази зима сложих Мотул 15W50 полусинтетика и добре се държа,пак го пие но не така лакомо. И лятото ще съм с него защото за лято е по-подходящо знам но пък не мога да сменям зима и лято масло .А това което е подходящо за всички сезони е 5 W50 но го пие юнашки.Имам идея да мина следващия път на 5 W50 и да остана на него вече,ще доливам и така...няма как.

Редактирано от Kissman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никого не карам да слага 5/50 .Моето наблюдение е ,че зимата си палеше съвсем нормално без грам да се зачуди,двигателя след като сложих 5/50 стана тих (на тубата пише че е препарачително да се слага на коли над 150 х.км.).Разхода с това масло е около 250-300 мл. на 1000 .Аз съм доволен защото с 5/30 беше 1000мл.Лятото мисля да сложа 10/60- ще споделя като мина с него поне 5-6000 км.

Никого не карам да слага 5/50 .Моето наблюдение е ,че зимата си палеше съвсем нормално без грам да се зачуди,двигателя след като сложих 5/50 стана тих (на тубата пише че е препарачително да се слага на коли над 150 х.км.).Разхода с това масло е около 250-300 мл. на 1000 .Аз съм доволен защото с 5/30 беше 1000мл.Лятото мисля да сложа 10/60- ще споделя като мина с него поне 5-6000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ясно, че няма как да накараш някой, аз само споменах, че ти имаш опит с него ;)

Мисля аз да се пробвам с 10W60 на Castrol от колегата АСЕ... Само да доизгори остатъка от тубата, дето е в багажника, че ми писна да събирам по половин-един литър масло от смените, щото пробвам с различни марки, та да видя дали марката на маслото има значение - еми няма! :)

5W30 и 5W40 не ги подбира по марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

От днес вече съм с 10W60 Castrol EDGE FST от ACE от Пловдив.Показания по километраж - 181112

 

Първо впечатление от 5-те километра до вкъщи - мотора е по-тих. 

Старото масло беше на около 7 хиляди км, но въпреки голямото доливане не ми се видя в добро здраве, вероятно защото е прегрявало - все пак не го жаля много ALT-чето.

Ще видим и за колко време ще изпие останалите 800 грама от тубата и пак ще пиша!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...