Jump to content

Смяна масло на A6 4f 3.0 tdi


AuditoAud

Recommended Posts

Здравейте колеги !

Утре съм намерил време да сменя маслото на Аудито , и ме интересува има ли някаква специфика при смяната или просто се равива пробка на картер и се развива и сменя филтъра ?

Трябва ли да търся специализиран сервиз , или може навсякъде където сменят масла , в това ми е питането ?

Редактирано от AuditoAud
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сменяй преди да получиш компетентен отговор от колеги тук, защото ще си бастисаш колата.

Една от спецификите е че се пълнеше филтъра ръчно май, защото иначе докато качи маслото до там верига/зъбци може да стане мазало. Моя отговор обаче не го приемай за компетентен, а за да изчакаш докато получиш такъв.

Примерно Vlad_di от форума знае спецификите за 3.0 TDI и може да ти го смени, ако не желаеш в Порше. Но не си е работа да се ходи в първия срещнат сервиз определено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно капачката на масления филтър се затяга с ключ който отчита/настройваш силата на 5 NM. Ако го позатегнеш по български може си прецакаш кутията на филтъра и тя струва 2000 лв. Аз го ядох тоя и ти казвам от опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как ти трябва за смяна на маслото:

- масло 8 литра, 5W-30 VW 507.00

- маслен филтър (потопяем елемент)

- дифтунга (уплътнителен пръстен) за пробката.

- динамометричен ключ

Последователността за смяна е следната:

1.Вдигаш колата на подемник/естакада.

2.Сваляш кората под двигателя

3.Отвиваш пробката и източваш маслото

4.старата дифтунга я хвърляш

5.отвиваш масления филтър и вадиш потопяемия елемент

6.Оставяш 10-15 минути да се изтече хубаво маслото

7.Завиваш пробката с новата дифтунга

8.Слагаш новия маслен филтър

9.Завиваш с определени нютони металното му тяло (на него пише с каква сила се завива)

10. наливаш новото масло, някъде малко над 7,5 литра беше по спомени.

11.Палиш

Хубаво е в сервиз всичко това да свършат, защото е по-удобно. Гледай какво правят, да не стават проблеми след това!

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как ти трябва за смяна на маслото:

- масло 8 литра, 5W-30 VW 507.00

- маслен филтър (потопяем елемент)

- дифтунга (уплътнителен пръстен) за пробката.

- динамометричен ключ

Последователността за смяна е следната:

1.Вдигаш колата на подемник/естакада.

2.Сваляш кората под двигателя

3.Отвиваш пробката и източваш маслото

4.старата дифтунга я хвърляш

5.отвиваш масления филтър и вадиш потопяемия елемент

6.Оставяш 10-15 минути да се изтече хубаво маслото

7.Завиваш пробката с новата дифтунга

8.Слагаш новия маслен филтър

9.Завиваш с определени нютони металното му тяло (на него пише с каква сила се завива)

10. наливаш новото масло, някъде малко над 7,5 литра беше по спомени.

11.Палиш

Хубаво е в сервиз всичко това да свършат, защото е по-удобно. Гледай какво правят, да не стават проблеми след това!

:flehan:

Сърдечни благодарности за подробното описание !!!

Ще ходя в сервиз, но се протесних да не ми поломят мотора от "майсторлък".Ще следя да спазват последователността при смяната !

Маслото е Castrol Edge 5w30 , а филтъра е Mann.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, какво метално тяло на филтъра ? буркана е пластмасов ....

Освен това се пълни първо филтъра до горе, а след това се сипва мотора и палиш.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично наливам цялото масло през филтъра малко по бавно става но е 100% сигурен начин че няма да прехвърлят веригите скоро правих такъв мотор от неправилна смяна на масло така че нее чак за всеки тая работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при запалване след смяна към 5-7 секунди трака ужасно мотора. През филтъра като наливаш не го ли прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при запалване след смяна към 5-7 секунди трака ужасно мотора. През филтъра като наливаш не го ли прави?

Да, като напълниш филтъра преди да запалиш маслото много бързо се качва до горните обтегачи на веригите и те не тракат

Отдолу на филтъра има един О-пръстен който не му дава да изтече в мотора и буркана седи пълен

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги има какво ново да се научи.

В Хеед, го сменях веднъж преди години и там не ги знаехе по това време тия подробности. Сега не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дифтунгата е важна, защото ако не я носиш точната по размер, масларят ще ти сложи друга, или в най-лошия случай ще ти остава старата, което значи, че ще ти натегне повече пробката и вероятността да скъса или нарани резбата става голяма. После може да имаш яки проблеми заради едни стотинки наистина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната в оторизиран сервиз е задължителна,най-малкото като вземеш да я продаваш ще си пазиш фактурите и бъдещия собственик ще бъде спокоен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...
  • 6 months later...

Здравейте колеги,

 

Интересно само като се налее маслото при филтъра какъв точно е ефекта след като се стича веднага надолу ?

Поне като сменях мойто така се получи и реално не видях смисъла от това наливане.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм видял да се стича. Но не съм чакал с часове.

 

Оставяш го за последно, наливаш, завиваш капака и палиш. Няма да се стече за 30 секунди.

 

Без да съм сигурен смятам, че ако се изпразва филтъра, това не е нормално и може да не е наред клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, по принцип не се стича. Идеята на пълненето на филтъра е че с тия коли на по х-стотин км. не се знае обтегачите в какво състояние са. Ако не държи масло в него може да прескочи веригата. Ако си след смяна на вериги и обтегачи сигурно няма проблем ама не пречи да си го пълниш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.10.2012 г. at 17:54, sky написа:

Отделно капачката на масления филтър се затяга с ключ който отчита/настройваш силата на 5 NM. Ако го позатегнеш по български може си прецакаш кутията на филтъра и тя струва 2000 лв. Аз го ядох тоя и ти казвам от опит.

 

На моята капачка пише 35 NM

На 31.07.2017 г. at 12:38, b.sub написа:

Здравейте колеги,

 

Интересно само като се налее маслото при филтъра какъв точно е ефекта след като се стича веднага надолу ?

Поне като сменях мойто така се получи и реално не видях смисъла от това наливане.

 

Поздрави

Като се монтира филтъра и започнете да го пълните ще видите, че не се стича масло към двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...