Jump to content

компресора на климатроника включва и изключва


jlekov

Recommended Posts

здравейте колеги имам проблем с климатроника на колата си

компресора включва и изключва когато си иска и то в чести интервали

направена е пълна профилактика ,датчиците за високото и ниското налягане са замостени,релето е сменено

смених и самото управление-никаква разлика .

самия климатроник не показва грешка

на 52 канал когато е включен показва 0 а когато изключва показва 8,но в самата документация която намерих във форума на този канал грешките са изписани с букви и цифри

ако някой може да помогне ще съм благодарен и ще почерпя разбира се

благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Ще използвам темата на колегата, та днес ми заредиха климатика.

При пускането му, когато двигателя е на тихи обороти работи без проблем и прави студено,

но когато оборотите се повишат ( чрез педала на газта или ръчно чрез натискане на дросел клапата )

компресора започва да включва и изключва през няколко секунди. Ту работи, ту не работи.

Ел.вентилатора включва и работи постоянно.

Въпроса ми е: Така ли трябва да е или ще трябва някакъв филм да гледам? gruebel.gif

п.п. Автомобила е Audi A4 B5 1,8T АЕВ 1996г

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под волана има едно реле, ако не се лъжа е 213, въпросното прави тия въртели, за смяна е.Същото при кикдаун изключва компресора, като взема данни от дросела.Ако реле регулатора на алтернатора прави "въртели", релето също не бачка коректно, особено ако и самото то има някакъв проблем.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност не е повече, дори напротив бих казал, че дори е на границата.

Човека казА, че е около 600 грама. А ми се върти едно такова дето съм видял някъде за 650 + 50 гр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба ли го, от някаква голяма машина, дето първо вакуумира, после пълни.

Ужким го гледа и каза, че налягането било добро ( върти ми се нещо от сорта на 15 бар. ) :gruebel:/>

Ще пробвам с премостване на датчика за ниското налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

недостатъчно фреон , запушена система , или прецакан датчик за високо налягане .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги имам проблем с климатроника на колата си

компресора включва и изключва когато си иска и то в чести интервали

направена е пълна профилактика ,датчиците за високото и ниското налягане са замостени,релето е сменено

смених и самото управление-никаква разлика .

самия климатроник не показва грешка

на 52 канал когато е включен показва 0 а когато изключва показва 8,но в самата документация която намерих във форума на този канал грешките са изписани с букви и цифри

ако някой може да помогне ще съм благодарен и ще почерпя разбира се

благодаря предварително

Имах същия проблем преди 2 години и след пълнене с фреон се оправи. Вчера пак ми го направи тоя номер и явно пак ще трябва да се пълни. При теб може да не са направили нещо както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,погледни си виско перката,ако е сдала багажа не смогва да охлажда радиатора на място.Като почне да включва и изключва виж климатичния радиатор дали е горещ и го охлади с вода,ако се оправи за момент 100% е виското.Също си провери и електрическата перка дали работи.Може да измиеш и радиаторите,защото се събират мизерии между двата радиатора.

Редактирано от shveda
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги преди седмица ходих за профилактика на климатика че не духаше студено. В сервиза източиха 90гр. фреон, доляха после 720гр. фреон, 0гр. масло, 0гр. UV(по бележката която ми дадоха от машината). После видях че не са долели масло. Да не ми прецакат компресора без масло. Подхвърлих на майстора за маслото след няколко дена, а той отговори че не знае колко масло има в компресора и трябва да го свали и тогава да го източи от някаква пробка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама и ти си попаднал на майстор,всеки втори си е купил машина и зарежда климатици,ама как ги зареждат само те си знаят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пропуск откриха ли ти .С тези 90 грама които си имал в системата 100% е излязло и масло.Без масло компресора си заминава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

.............. После видях че не са долели масло. Да не ми прецакат компресора без масло. Подхвърлих на майстора за маслото след няколко дена, а той отговори че не знае колко масло има в компресора и трябва да го свали и тогава да го източи от някаква пробка.

Здравейте днес поизчетох доста от темите за компресорите и климатика, но все пак още не ми е много ясно. Карам А4, Б5 1996г.

Вчера ходих в Мото Експерт Пловдив тъй като имаха промоция за обслужване на автоклиматици 49 лв. От друга страна аз бях сигурен че в системата нямам почти никакъв фреон или има проблем с компресора. Имам колата от есента и въобще не подухваше студено, отделно от това преди да я взема беше стояла 9 месеца без да се кара.

Та оставих колата вчера за обслужване. След малко ме извикаха и ми казаха че системата е минала вакуум теста и са я заредили (което би следвало да значи че ако е имало изпускане от някъде трябва е минимално или въобще да няма). Доколкото виждам са ми заредили 0.600 кг фреон, т.е почти нищо не е имало вътре. Също така се съгласих да сложат оцветител за да видим има ли теч.

Взех си колата и си духа студено всичко е наред, но едно нещо ме човърка - забравих да попитам за маслото на компресора дали са наливали нещо или не. Малко ме съмнява за тези пари да са го проверили. Та въпроса ми е при положение че компресора не е работил много време сега да се притеснявам ли за нивото на маслото и да отида на сервиз отново да го проверят. На пръв поглед не се вижда омасляване около компресора за момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във вашите случаи не е нужно добавяне на масло. Ако в системата има около 170-200 грама (всяка различно), при изпускане на фреона си заминават от 0 гр. до 10 гр. Мислите ли, че има нужда? Добавя се масло, ако се сменя някоя част, си има методика за преценка колко да се добавя или ако са се натрупали вече няколко зареждания, се добавя някой друг грам. Човека който е казал, че трябва да се извади компресора и да се източи маслото от пробката, е прав. Много масло в системата също не е добре, така че вие си преценявате. Пък ако искате хората сигурно и 3 литра ще ви сложат, защото вие ще си ги платите. Друг е проблема вече, че майсторлъка на някои стига до ползване на машината и никакви познания по хл. техника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз забелязах следното нещо. Като включа компресора и изщраква реле и започва да духа студено, но след малко започва през 20-30 секунди да цъка някакво друго реле, което се чува по-слабо? Нормално ли е или има проблем някакъв и как да разбера дали като цъкне релето компресора спира?

Sent from my HTC One using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мене го има същия проблем, на място (на празен ход) не го прави, но като вдигна малко обороти и започва.

 

Трябва да се види.

Колега ако може да ме насочиш къде във Варна да  отида за да го видят :)  Че където съм питал досега само пълнят с фреон и не се занимават с други работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...,

но когато оборотите се повишат ( чрез педала на газта или ръчно чрез натискане на дросел клапата )

компресора започва да включва и изключва през няколко секунди. Ту работи, ту не работи.

...

 

Проблема отстранен след подмяна на модула за управление на климатика ( CCU ).

Поставих такъв от 1998 година ( на автомобил 1996 година ), но за целта се прави една промяна,

за да може новия модул да пуска компресора на климатика.

 

Прекъсва се кафяво/белия кабел на букса T4c ( 4-пинов конектор, червен, в двигателния отсек, отпред в ляво )

от към инсталацията идваща от купето, пуска се нов кабел през кутията на ECU-то до клема 75х,

и новия кабел се свързва с остатъка от кафяво/белия кабел от към букса Т4с.

 

Промяната се налага поради това, че след 1997 година на пин С2 на CCU през датчика за високо налягане

( намира се отпред на радиатора на климатика, под десния фар, зад бронята ) се подава +12V от клема 75х,

докато при CCU от 1996 година се подава маса ( GND ).

 

Единствено ми остана да търся начин да накарам новия модул да управлява клапан N63,

който пък пуска вакуум към изпълнителния механизъм за клапата за рециркулация.

При CCU от 1998 тази функция не е налична.

Може би ще поставя допълнителен бутон някъде в нишата под волана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...