Jump to content

Ремонт на клапите на парното на Ауди 80 Б4 без демонтажа на таблото


izzo17

Recommended Posts

Здравейте на всички колеги от прекрасния форум за любимите коли. Предварително се извинявам, ако допусна грешки, тъй като това ми е първата тема.

Причина да пусна подобна тема е, че след дълго търсене във форума и в интернет не можах да намеря подходящо решение на моя проблем, а именно: парното духа хладно при загрял двигател и сменен радиатор.Оказва се, че проблема се състои в дунапрена, с който са тапицирани фабрично клапите на парното. С течение на времето този материала прегаря и се рони, което отваря големите дупки по самите клапи. Предполагам, че повечето от Вас са запознати с тематиката :)/> Налага се претапициране на въпросните клапи. И тук идва най-големия проблем: сваляне на цялото табло. Аз лично изпаднах в ужас когато си представих какво ме очаква. Вариант разбира се е да се отиде на майстор и той да свърши всичко вместо нас. Тази идея не ми допадна много и прецених, че ще рискувам и ще направя ремонта сам без да разглабям таблото ако е възможно.

И така; свалих централната конзола, касетофона и водачите за посоката на въздушната струя. Тук няма да се впускам в подробности, задачата е доволно елементарна: издърпват се пластмасовите въртоци за степените на вентилатора, за топло-студено и за посоката на духане. Зад тях има два винта за кръстата отвертка. След като се отвият пада пластмасовото чело на този панел и се откриват винтовете (4 броя), които го държат и двата винта крепящи пепелника.

Аз първо развих крепежите на пепелника и просто го издърпах надолу. След това освободих четирите рапида и долната част на конзолата се освободи. В горната си част, зад трите оребрени клапи за насочване на въздушната струя, конзолата се крепи на два винта с глава за 8-мица. Развиват се, разкачат се всички кабели и конзолата си излиза. След това се сваля и пластмасовия въздуховод към горната част и се вижда следното:

Здравейте на всички колеги от прекрасния форум за любимите коли. Предварително се извинявам, ако допусна грешки, тъй като това ми е първата тема.

Причина да пусна подобна тема е, че след дълго търсене във форума и в интернет не можах да намеря подходящо решение на моя проблем, а именно: парното духа хладно при загрял двигател и сменен радиатор.Оказва се, че проблема се състои в дунапрена, с който са тапицирани фабрично клапите на парното. С течение на времето този материала прегаря и се рони, което отваря големите дупки по самите клапи. Предполагам, че повечето от Вас са запознати с тематиката :)/> Налага се претапициране на въпросните клапи. И тук идва най-големия проблем: сваляне на цялото табло. Аз лично изпаднах в ужас когато си представих какво ме очаква. Вариант разбира се е да се отиде на майстор и той да свърши всичко вместо нас. Тази идея не ми допадна много и прецених, че ще рискувам и ще направя ремонта сам без да разглабям таблото ако е възможно.

И така; свалих централната конзола, касетофона и водачите за посоката на въздушната струя. Тук няма да се впускам в подробности, задачата е доволно елементарна: издърпват се пластмасовите въртоци за степените на вентилатора, за топло-студено и за посоката на духане. Зад тях има два винта за кръстата отвертка. След като се отвият пада пластмасовото чело на този панел и се откриват винтовете (4 броя), които го държат и двата винта крепящи пепелника.

Аз първо развих крепежите на пепелника и просто го издърпах надолу. След това освободих четирите рапида и долната част на конзолата се освободи. В горната си част, зад трите оребрени клапи за насочване на въздушната струя, конзолата се крепи на два винта с глава за 8-мица. Развиват се, разкачат се всички кабели и конзолата си излиза. След това се сваля и пластмасовия въздуховод към горната част и се вижда следното:

image081ay.th.jpg

В този момент са вижда и отвора за въздуха и проблемните клапи. От начало си мислех, че ще мога да ги отремонтирам през съществуващия отвор, но се оказа прекалено тясно и реших да прекроя въздуховода:

image083aw.th.jpg

По този начин се отвори доста място и лесен достъп до клапите.

image083i.th.jpg

Тук се вижда и прегорялата клапа за посоката на въздуха:

image084c.th.jpg

Ето го и основния причинител на хладния полъх от парното:

image086f.th.jpg

Тази ламарина има форма на отворена книга и трябва да се облепи и от двете страни:

image087n.th.jpg

Общата картина вече взе да се прояснява. Следва тапицирането на клапите. По темата има изписано толкова много, че няма смисъл да се преразказва. Всичко е въпрос на личен избор. Аз прибягнах до самозалепващо алуминиево фолио, с което разбрах, че облепват и тръбите на климатиците. Много ми беше удобно за работа и лепи здраво:

image088ok.th.jpg

Ето още един изглед, по от близо:

image090r.th.jpg

Доколкото беше възможно се постарах да облепя ламарината и от двете страни. Така покрих де що видях дупка:

image091i.th.jpg

После си направих една шина за да мога да хвана парчето изрязана пластмаса за корпуса на въздуховода:

image093a.th.jpg

В краищата облепих пластмасата с двойно залепващо тиксо, за да не си играя да цапам със силикон, но и тук всичко е въпрос на личен избор и фантазия.

В крайна сметка нещата изглеждат така:

image094c.th.jpg

После следва сглобяване по обратния ред.

Всичко отне около 2-3 часа. През цялото време бях на завет и топличко в колата (защото печеше слънце). Сега по парното всичко е перфектно, духа горещ въздух и стопля за секунди.

Надявам се да съм бил полезен с информацията :D/>/>

Поздрави на всички колеги :D/>/>

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Това, което си направил, е вандалщина.

Таблото се сваля за 20 минути.

Ако имаш климатик, най- много да се измъчиш с отделянето на парното на 2.

Работил си като гинеколог, утрепал си не по- малко време и си съсипал кожуха.

Link to comment
Share on other sites

Дано никой не прави като теб, Кому е нужно такова порене,ровени и лепене . wall.gifwall.gifwall.gif .Верно немаше тема за тапициране на клапи без сваляне на табло,ама и по добре.

Edited by bagera979
Link to comment
Share on other sites

Тамън си викам ей някой му намери цаката на тапицирането на клапите без да сваля таблото а то ... гавра :steinigung: Интересно ми е ако на колегата му протече радиаторчето на парното какво ще прави ? Сигурно ще изреже едно парче отгоре на таблото за да извади радиаторчето и после ще сложи отгоре на таблото един китеник като на москвичите да не се вижда рязаното :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Добре е темата ! :zustimm:

Централната конзола за 10мин я оставям по жила без белези ... : :hilezh:

Тая дясната клапа не трябва ли да си е с дупките , май няма следи от дунапрен по нея ?

Edited by dobatavision
Link to comment
Share on other sites

Яд ви е, че никой не се е сетил нали :hilezh: Колегата уби коня с правата лопата, бас ловя че на никой не са му минавали такива мисли, изпълнението е можело да бъде и по-лошо :bia:

Link to comment
Share on other sites

Не всеки ще ходи на SEMA Show.

А за това, че вече му е топло, докато на други,

които не могат се накумят и това да "сделат" ,

все още им е студено.

НалЕ?

Link to comment
Share on other sites

Всеки сам си решава, но се учудвам как е отделил половин ден в рязане и ровичкане в тесния отвор, като за същото щеше да си смъкне таблото, да си смени и радиаторчето на парното, да си бандажиа тук-там разплетената от майсторите през годините инсталация и вечерта да е с нови клапи, радиаторче и измити всички въздуховоди и клапи на духалките.

Link to comment
Share on other sites

Ще се краде патет hilezh.gif Пич ти сцепи форума и си потрошил сума и време за работа(и то каква) по парното stupid.gif както си писал по горе " По темата има изписано толкова много........"е как не попи малко от тия теми и да го направиш като хората

Link to comment
Share on other sites

Здравейте колеги, честно да Ви кажа съм искрено учуден от определения като "изрод", "мародерство" и др. подобни. Критиката я търпя в определени граници. Явно в този форум човек като понатрупа малко постове придобива самочувствие на голям ъкълия. Както и да е :)/>

Може би малко обяснения ще Ви прояснят картинката: въпросното ауди е служебна кола, "каручка" така да се каже, използва се за тежки товари и експерименти (останалите 5 коли са след 2008 година и там не се пипа). Разбира се, предвид това, че автомобила е служебен ремонтите се правят само с нови части и в сервиз. И тук идва момента аз да дам малко определения като "изрод", "говедо", "тъпак" и тем подобни за майстора, който ми сменя радиатора на парното, почисти въздуховодите и обра всички луфтове по системата, като единствено и само забрави да облицова клапите. Не ми се плащаха двойно пари и реших да пробвам, подчертавам да пробвам сам.

Не знам защо някой е останал с впечатление, че операцията е сложна и трудоемка.

Да отнема време, но се прави за първи път. Ако се наложи да се повтори ще отнеме по-малко време. Предполагам, че с тази истина ще се съгласят дори и хората с по 10 000 коментара.

Да, пише много по темата, но точно за това нищо и никъде не можах да намеря. Индивидуален проблем - индивидуално решение.

Тук ще си позволя да използвам една снимка от едно прекрасно ръководство от форума за да онагледя до какво състояние не исках да докарам колата:

81857484full.th.jpg

А иначе имаше един въпрос дали дясната клапа също трябва да се облепи: аз мисля, че трябва защото в долната й част се виждаха следи от дунапрен.

Поздрави на всички :)/>

Link to comment
Share on other sites

Какво го плюете момчето. Първи пост му е във форума, при това не задава глупав въпрос, а директно показва как е направил нещо по невиждан досега начин. Евала! zustimm.gif

Всеки има собствено виждане за нещата. Както каза KCV "Не всеки ще ходи на SEMA Show." Не за всеки 20-годишната кола е обект за преклонение. hilezh.gif

Закърпил си е парното, кефи се на топлото и е решил да се похвали - това лошо ли е stupid.gif

flehan.gifflehan.gif

Link to comment
Share on other sites

Какво го плюете момчето. Първи пост му е във форума, при това не задава глупав въпрос, а директно показва как е направил нещо по невиждан досега начин. Евала! zustimm.gif

Аз съм на същото мнение. Едва ли има някой във форума, на който първия му пост да е бил за такава успешна "гинекологична" операция! Само така може да се нарече тази интервенция. Радвам се на такива хора, от които има какво да се научи. Поздравления за свършеното!

Edited by koko60
Link to comment
Share on other sites

Закърпил си е парното, кефи се на топлото и е решил да се похвали - това лошо ли е stupid.gif

То същото, като да се залибиш с Белосвава и Марта Вачкова. И двете биха ти свършили работа по същество, въпросът е коя би ти доставила истинско удоволствие. :hilezh:/> Големият майстор работи на голям тезгях.

И тук въпросът опира до това, дали свършената работа би доставила удоволствие или не. Аз лично не бих си го причинил на колата.

Твърдението по-горее, че може да се тапицират клапи, без да се сваля радиаторчето, също пропускам да коментирам.

Всеки сам избира.

Link to comment
Share on other sites

Според мен също прекалено го нахранихте човека. Аз лично го поздравявам за това, което е направил. Решил ли си е проблема - решил го е! Ако някой седне да се вози в колата му ще разбере ли как го е решил? - няма да разбере, но ще му е топло. С това, което е направил не застрашава живота на никой в колата, както и на тези извън нея - самата интервенция не е променила по никакъв начин конструкцията и. Някой сравни че все едно е изрязал дупка на таблото и го е покрил с плат - изобщо не е така - направил го е във вътрешността на колата, където изобщо не се вижда.

Поздравления колега за труда, който си си направил. Всеки има глава на раменете си да избере по кой начин да го направи.

п.с. Аз лично го направих, като разглобих цялото табло - въпрос на личен избор. Но наистина определения, като "изрод" за човек, който все пак си е направил труда със снимков материал и подробно описание са доста крайни.

Link to comment
Share on other sites

Е тия дни ако имам време ще го правя и аз така ! :dance:/>

Със снимки ...

Къде се продава такова фолио ? Авточасти, крепежни елементи, или строителни материали ? :stupid:

Edited by dobatavision
Link to comment
Share on other sites

Aз пък евала му правим на пича, предпочитам неговия метод от колкото да настроша 500 неща по сваляне/качване на таблото и псувните около него. В крайна сметка е важен крайният резултат, а не как ще изглежда, защото няма значение как ще изглежда отвътре еле па и на тези 25г. коли. Важното е да вършат работа. Пича го е направил по възможно най-елементарният начин и го е обяснил като за малоумни. Аз лично преди никога нямаше да се хвана да си правя парното ако трябва да сваля цялото табло и т.н, защото никога не съм го свалял лично аз. Но сега се замислям за неговият начин, макар че съм с климатик и не знам дали ще стане толкова лесно работата. В крайна сметка искам да ми е топло, а не кощунство или не как е направено. Защо да разкоствам цялото табло за едните му клапи като знам, че всичко друго ми е в ред! :flehan:

Link to comment
Share on other sites

Аз пък съм решил да правя икономия малко на гориво и в този ред на смели интервенции ми мина през ума да си изрежа една дупка на тавана отзад и да си купя една печка за дърва тип "циганско чудо" Изкарвам един кюнец през дупката и така. Хем ще е топло в колата без да паля двигателя, хем дръвца се намират тънкаж. Цепениците ще ги слагам в багажника и отделно и малко въглища мога да сложа ей така да има. :hilezh: Ами кво? В колата ще е Африка бе :hilezh: И си е екстра - топлиш се без да си запалил двигателя. :bia::hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Какво чакаш, пускай нова тема, със снимки, за да знаем къде се реже дупката, да не ударим накой кабел, да даде на късо, да стане пожар, да изгори колата..... Нямам търпение!

Link to comment
Share on other sites

Въздържайте се моля от излишни коментари. Може решението да е странно но си има своите предимства. Колегата си е направил ревизионен отвор за бъдеще време. Темата си е в правилния раздел, отговаря на правилата.

Който не му харесва да не я чете. Или да не я ползва.

Link to comment
Share on other sites

Колегата си е направил ревизионен отвор за бъдеще време.

Такъв точно ревизионен отвор, апропо, ще ти се наложи да си направиш, ако ти заминат четките на вентилатора на парното. :hilezh:/>

Има линк дори към един английски форум на С4.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...