Jump to content

проблем с палене на студено А4 1.8 АДР


pepy86_a4

Recommended Posts

Нямаш допълнително ст. моторче, което да повдига оборотите - всичко го прави дроселовата клапа. След като загрее тези 1000 оборота ми се виждат височки - трябва да са около 850. Провери си да нямаш пропуск на въздух покрай вакумите или повредени клапани/скъсан маркуч на картерната вентилация. Щом ти пали от 2-3 път проблема може да е в липса на гориво - ниско налягане на помпата на инжекциона или не ти подкачва при даване на "контакт". Прегледай термо-датчика на ЕКУ-то дали е в ред. Виж с ВАГКОМ какви грешки имаш в контролера на двигателя, изтрий ги и след време провери, кои са се записали пак. Опитай да дадеш 3-4 пъти на "контакт" преди да запалиш и виж дали ще запали по-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Не искам да спамя темата, но не искам и да поствам нова тъкмо се е заформила тука за А4 1.8 АДР. Аз съм на бензин, без ГИ. Напоследък разхода ми е 15-16 на 100 градско. Това нормално ли е??? Наистина я карам на къси разстояния - 4-5 км макс и я спирам. Но няма кръстовища, задръствания, изчаквания, светофари и тем подобни. Та при вас как е разхода???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да влезна и аз в темата. 1,8Т AJL 180 коня 98ма. Чат пат на студено време на бензин е адски зле. Като позагрее се оправя. Смених температурен датчик. Правих диагностика - никакви грешки. По майстори не искам да ходя, че повечето не разбират от такива работи, а само ти казват да сменяш. Това го казвам от миналата си кола. Смених доста майстори и сервизи и за много малко места мога да кажа положителни неща :). На повечето ти казват да почваш да сменяваш наред докато не стигнеш до чистачките или вратите. :) Тогава дигат рамене и ти казват, че не знаят от какво е. Но ти си вече стотици или хиляди левове назад.

Та така, и аз изследвам и ако случайно намеря решение ще пиша. Успех на другите! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хора днес взех колата от сервиза и никъв резултат. Дало им грешка от ламда сондата и смятат че от там идвал проблема. всичко друго било наред. Според тях целия проблем бил от дюзите. :gruebel: ............... много странно ,при положение че ги чистихме на ултра звук преди по малко от месец.Викат ми да слагам добавка за дюзите в бензина и да покарам малко с нея :) Просто немам думи. Вече не искам и да ходя повече по никви сервизи чесно. Аман от догадки , предположения и т.н. Не вярвам на никой за нищо вече.

Някой изобщо може ли да ми каже сервиз в СОФИЯ , където да е сигурен че като ида и ще ми отранят проблема ? Ама не чул не дочул от някъде ,а да борави с факти и личен опит по възможност.:blink:

Вече се чудя понеже едно приателче има а6 97г. 1.8 125 к.с. същия мотор - само че колата е ударена и я дава на части дали да не почвам да прехвърлям едно по едно всичко ......... докато излезне от какво е проблема :stupid: ебати занимавката няма що ............... ма в краен случай май нямам и друг избор!

Сменяй сервиза...бързичко, мисля аз...

И да се метнеш до Влади, да види какво може да се направи :)

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
:) Здравейте, колеги! Аз нямам много време да я преглеждам колата, но 2 пъти ходих на ВАГКОМ и ми даде грешка на дроселовата клапа... Проблемът с претрисането и липсата на мощност го реших така: имах теч на гарнитурата на блока, от където влизаше масълце в свещите, та трябваше да ги сменя с нови, както и кабелите, а разбира се и гарнитурката... Проблемът изчезна, колата набира нормално, има сила да се форсира, но остана другият и по-важен според мен. Мисля си, че отнякъде влиза въздух, вакууми ли са там, какво са, не знам, затова моля някой да ми обясни по-подробно, ако може. Оборотите понякога, при потегляне, от 900 падат изведнъж на 200 и колата почти угасва, затовва давам съединител и с малко повечко газ и тръгвам. Прави го и когато съм на свободна на светофара, когато колата е загряла, затова си мисля, че може да засмуква въздух от някъде... Чакам вашите предположения... Приятен ден! :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах такава бангия А3 1.8 125пс която гори 15 в града със същия проблем,който си описал и съм сменил бензинова помпа, дросел, кабели,бобина,датчик колянов вал, температурен датчик, бензинова помпа изхвърлих чак старата газова с която е купих и сложих нов инжекцион и накрая ми идваше да е насеча с брадвата!!! Строви ми живота . А колата беше много фасонлия ама тоя проблем ме побърка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоша работа, колега... Понякога, за жалост, така става и човек не попада на читава кола... А уж фасон има, нов внос, запазена... Да чукна на дърво, последните 1-2 месеца понамаляха тези проблеми, но от време на време и пак почва да откача. Даже онзи ден целия ми мина в градско каране, държеше си супер обороти, работеше равномерно, чак се учудих и се накефих! :) Спрях за 5-10 минути да си изчакам реда за автомивката и като я запалих... пак проблем... Трябваше пак да я изфорсирам, защото заглъхна, без малко да угасне... Оборотите се стовариха изведнъж... Беше си загряла, цял ден карана, не мога да си го обясня вече... Мисля да пробвам с евтиния вариант - да ми оправят дроселовата клапа, защото ми се струва, че оттам идва цялата работа, пък и може отнякъде да взема въздух, не е нормална тази работа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този маркуч за картерните газове ако е сцепен(или самото коляно),може да взима въздух дросела,и да играят оборотите.Регулатора на бенз. рейка също ако е прецакан(относно палането) прави такива мизерии,капе и дави.Който е с газ,може да не държи някой клапан и да пропуска газ,и също да дави(тва при изгасен автомобил).

Редактирано от plambata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здрасти колега,

И аз имам абсолютно същия проблем с А3 1.8Т. Мога да кажа със сигурност от какво НЕ Е:

  • Газова уредба - проблема го имаше и преди да я сложа.
  • Свещи - смених с NGK - без резултат.
  • Дросел клапа - чистих я преди 2 дни - на следващия ден сутринта запалих от втория път.

Като цяло при мен ситуацията е такава:

Въртя ключа - пали вдига оборотите (включва се някакъв смукач предполагам) и гасне.

Въртя ключа 2 път - пали вдига оборотите, задържа 1-2 секунди и започва да губи обороти и да трепери. Ако не и дам газ може да стигне и до 300-400 оборота и се тресе все едно работи на 2 цилиндъра. След известни мъки - гасне.

Въртя ключа 3 път - или пали и всичко е ОК или се повтаря 2.

Прави ми впечатление че дори и когато запали и държи високи обороти за празен ход (1200 - 1300) пак се претриса сякяш не и идва равномерно гориво.

В момента в който този автоматичен смукач (или там каквото е) изгасне и оборотите на празен ход паднат на около 1000 - всичко заспива.

На базата на тези мои наблюдения ми се струва че проблема идва то този смукач, което всъщност е май е някакво постъпково моторче което регулира количеството гориво което да подава на мотора когато е студен (поне така ми го обясни един майстор). За сега не съм го мъчил това моторче, но сериозно се замислям да го проверя да не би точно то да мъти водата. За съжаление това ще стане поне след 1-2 седмици. Така че пробвай го и него преди да си разфасоваш колата.

 

Колеги,

Мой познат майстор на който разказах за проблема ми каза - "Сложи си 100 октана!". Аз му се измсях и продължих да си карам с проблема. След 1-2 масеца лутане и четене, реших да пробвам - изчаках да светне лампата на резерва и заредих мисля на Лукоил или ОМВ. Сипах си половин резервоар от 100 октановия им бензин. От тогава проблема който съм описал по горе не съм го имал повече.

Не знам каква е връзката и въобще има ли такава, обаче от тогава си слагам само 100 октанов бензин (основно ОМВ) и колата е чук! :dance:

Не очаквам това да помогне на всички, тъй като е възможно въпреки еднаквите симптоми, причините да са различни. Но според мен си заслужава да се пробва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте  колеги  и  аз  съм  с  подобен проблем     при  мене  е    сутрин  пали    понякога  от  1  , 2  или  3  път  колата  препуква   в  ниските и  след  като  позагрее   малко се   оправя  като  грешки  ми  изкарва   бобината   на  1 2  3   цилиндър  че   не  работят   смених  я  но   проблема  явно  не е  от  там    защото  симптона  си  остана   :(  някой   някакво мнение  да  изкаже  ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
On 5/14/2013 at 9:20 PM, _Damen said:

Колеги,

Мой познат майстор на който разказах за проблема ми каза - "Сложи си 100 октана!". Аз му се измсях и продължих да си карам с проблема. След 1-2 масеца лутане и четене, реших да пробвам - изчаках да светне лампата на резерва и заредих мисля на Лукоил или ОМВ. Сипах си половин резервоар от 100 октановия им бензин. От тогава проблема който съм описал по горе не съм го имал повече.

Не знам каква е връзката и въобще има ли такава, обаче от тогава си слагам само 100 октанов бензин (основно ОМВ) и колата е чук! :dance:

Не очаквам това да помогне на всички, тъй като е възможно въпреки еднаквите симптоми, причините да са различни. Но според мен си заслужава да се пробва.

 

 

 

И аз стигнах до този факт, също и свещите трябва да са оригиналните с 1мм гап, а не с по-малко (като тези за газ са ми 0.8). 

При мен е най-ок с 100октана от OMV, Лукойлския 98 не става пак когато е минус навън!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

И аз съм със същия проблем. Карам А4 АДР с метанова уредба. От няколко години колата глъхне при първо палене за деня и после всичко е наред. Последните месеци взе да се задълбочава проблема-започна да пали чак от 3, 4 и тн. път и оборотите падаха до 200-300, но след като загрее няма проблем. Слагах няколко пъти А-95 на Ромпетрол и добавка на Бардал за дюзите и колата започна да пали доста по-добре, но ми остана само глъхненето докато загрее. Засега решавам проблема като оставям колата да позагрее и тогава тръгвам. Иначе колата е поддържана както трябва (сменяни са всички описани по-горе части, чистене на дюзи и дросела и резултат нямаше). Това е от мен засега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги аз имам следния проблем колата ми е Ауди а4 1.8 турбо бензин на при студен двигател пали много трудно пали с подаване на газ и то от 5/6 тия път Ел. Смукача не вдига обороти колата тресе при топъл двигател няма проблеми нещо да ми кажете по темата благодаря

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте,

Аналогичен случай при мен, колата е ауди а4 б5 1.8 125 к.с. APT мотор, с газова уредба STAG 200. Проблема с трудното палене се появи миналата зима. Колата палеше от 5 ти, 6 ти път и то когато навън температурата е под 5 градуса. Преди всичко искам да упомена от къде не е проблема, а именно газова уредба. Газовата е монтирана много преди това, правилно настроена, не изпуска от никъде, при напълно празна бутилка спряна софтуерно и от клапана проблема си остана. Пиша това защото много хора смятат че е от там поради простата причина че това е допълнително интегрирана горивна система. Не е и от бензина както повечето хора със същия проблем казват че може да бъде, наистина качеството на бензина е различно на различните бензиностанции, но не е там причината, изхарчих всичкия бензин в резервоара, тъкмо покарах доста на бензин както пишат някой за да може компютъра на колата да си оправи някакви си стойности, да ама не. И от там насетне се почна. Първо смених свещите, след това бензинова помпа, бензиновия филтър, почистих рейката, смених регулатора на налягане и почистих дюзите. Естествено резултат нямаше. След това почистих дебитомера който си беше чист, но въпреки всичко изпълних и тази процедура, на живи данни на 2 ра до прекъсвач 101, на трета 96 което изчислено е в абсолютни референтни стойности. След това се насочих към всички вакумни маркучи, картерна вентилация и прочие. Свалих и почистих дроселовата клапа, след което я адаптирах, при мен е на 60 ти канал. Проверих и за проба подмених реле 30, както и подмених контактния ключ. Смених няколко температурни датчика, син зелен и т.н., защото някой смятат че цвета има значение. Пробвах с подаване на ток от друг автомобил, заредих моя и пак не. Оставих колата със разкачени клеми за едно денонощие, въпреки че това може да се направи по други два начина, софтуерно и хардуерно и въпреки всичко проблема си остана, колата си пали от 4 ти, 5 ти 6 ти път. Пробвах при запалване да я закача на VAG COM да не би да запише някаква грешка и после да я трие, но нямаше никакви грешки. Смених датчик колянов вал и датчик на разпределителните валове и пак не. Накрая проблема с паленето се разреши с подмяната на температурен датчик на входящия въздух, който се намира на едно много хубаво местенце на всмукателните колектори и подмяната му е меко казано изпитание за нервите. Всъщност този датчик при моя мотор е отделен, при някой е вграден в дебитомера и представлява един термистор. Надявам се да помогна с тази информация тъй като доста изчетох по тази тема не само във наши форуми и се оказа че това е доста често срещан проблем който няма универсално решение, при някой може да е комплексно от много фактори които влияят на запалването и правилната работа на мотора. Благодаря за вниманието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@yonovski Ами с VAG COM могат да се видят всички важни за работата на двигателя параметри. Включително и температурата на входящия въздух. Тук интересен въпрос е, ако си гледал тази температура, с колко се е отличавала от действителната, за да не й обърнеш внимание. Вероятно показанията са били в посока повишение. Но и обратното може да пречи за нормалното стартиране.

А за да ти е пълна помощта по въпроса, остава да посочиш мястото и начина за смяна на въпросния датчик. Това ще е валидно за мотор APT. Позиция 14.

 

195133210.png

Редактирано от aldygreen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Моята е с АРТ двигателя, също трудно палеше зимата. От както я имам съм сменил почти всичко в двигателния отсег: датчици, сензори и т.н. Преди 2 месеца ми подшушнаха че проблема е в инжекторите. Нямам идея защо, но доколкото знам сложиха инжектори от 1.8 турбо и сега колата пали, докато пипнеш ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...