Jump to content

Автомобилни гуми - технически изисквания


Recommended Posts

Колега, не получавам отговор от теб. Приемам го като мълчаливо потвърждение от твоя страна, че всъщност не искаш да получиш отговори на въпросите си, а търсиш какви ли не начини да оспорваш дори очевидните неща и да филисофстваш за другите,опитвайки се да ни убедиш, че бялото всъщност не е толкова бяло, защото няма сертификат от производителя.

Извинявам се, не съм обърнал внимание - на кой точно въпрос не съм отговорил?

На мен ми е ясно какво се опитваш да кажеш/докажеш а именно че никой никъде официално не разписва срока на годност и параметрите на автомобилните гуми. О.к. както виждаш всички са съгласни с това, има разни откъслечни меморандуми за от 6-10 години с незадължителен характер.

Но я ми кажи в прав текст ти всеки път ли се доверяваш на индустрията да ти каже нещо и то да е вярно? Очакваш да си изхвърлят старата стока ли? Ти самия на какво се доверяваш на опита си и този на другите водачи споделящи го и нямащи реално бизнес интерес да си купиш нови гуми?

Аз за мене си съм си направил избора до 4 сезона (при покупка не по-стари от 9-12 месеца) зимните и до 5 сезона (пак при покупка не по-стари от 9-12 месеца) летните. Да карал съм с два комплекта гуми купувани нови около 6 год и знам какво значи деградация на параметрите им. Карани са на една и съща кола (старата ми Б2-ка) и виждам какво се случва с тях. Видях и какво значи нова гума пълен боклук и се налага обаче и тая зима да карам с тях отзад (Дейтон DW510) но догодина си отиват. Хората тук в това се опитват да те убедят ако ти самия не убеден в това което пиша по горе, защото не сме сами на пътя и трябва да е ясно че колата не е за хора които не знаят как да спестят пари без да пестят от безопасност. Истината е че в САЩ има райони в които колите които караме тук ще ни се видят като чисто нови най-висок клас. Но това не е причина да черпим точно този опит.

Да, именно това е тезата ми - няма официални технически изисквания, а съвети с незадължителен характер.

Отговарям в прав текст - винаги се доверявам на инструкцията в сферите, където не съм компетентен. Конкретно в областта на химията и гумите не се считам за компетентен. Доверявам се само на собствения си опит, не на този на други водачи. В случаите, когато имам възможност да експериментирам и сам да се убеждавам в нещо, го правя.

Човек, искам твоето мнение за това колко време една автомобилна гума може да се използва, не мнението на производителите, а твоето.

Аз казвам моето: зимни гуми 4-5 години , летни гуми 5-6 години. И естествено при наличие на протектор не по-малко от 3 мм.

П.П. Можеш ли да ми посочиш някой производител на гуми който е дал lifetime warranty или пък е написано, че можеш да си круизваш безпроблемно с 10+ годишни гуми... ?

По горе написах - не се считам за компетентен в областта на химията и гумите. Затова изхождам от изискванията на закона - критерия за годност на гумите да е грайфер 1.6 мм. и да няма видими механични повреди по тях.

Изхождам, от това, че в закона е записано изрично изискване, на стоките, които имат срок на годност той да бъде отбелязан.

Редактирано от Lord of the Rings
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 113
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

По горе написах - не се считам за компетентен в областта на химията и гумите. Затова изхождам от изискванията на закона - критерия за годност на гумите да е грайфер 1.6 мм. и да няма видими механични повреди по тях.

Изхождам, от това, че в закона е записано изрично изискване, на стоките, които имат срок на годност той да бъде отбелязан.

Според теб можеш да караш и ще се чувстваш сигурен на пътя, като същевременно не застрашаваш както собствената, така и на другите участници в движението безопастност , ако караш с 20 годишни гуми, но с протектор по голям от 1.6мм ? Искам по възможност да ми отговориш на този въпрос с ДА или НЕ. Не искам да бягаш от въпросите както правиш до момента ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според теб можеш да караш и ще се чувстваш сигурен на пътя, като същевременно не застрашаваш както собствената, така и на другите участници в движението безопастност , ако караш с 20 годишни гуми, но с протектор по голям от 1.6мм ? Искам по възможност да ми отговориш на този въпрос с ДА или НЕ. Не искам да бягаш от въпросите както правиш до момента ;)/>/>/>/>

Мисля, че достатъчно ясно се изразих. ДА! Единственият обективен критерий в момента за пригодност на гумите е грайфер по-голям от 1.6 мм.

Мога да карам и с 20 годишни гуми, ако по тях няма видими повреди и грайфера е по-голям от предвидения в закона.

Тъй като не съм компетентен по отношение на гумите, но пък поразбирвам от метрология и измервания мога да кажа, че ако някой, някъде, някога действително има грижа за безопасността на движението свързано с деградиране на параметрите на гумите, то той просто би дал техническо изискване за силата на сцепление в даден температурен диапазон. Това съвсем не е сложно да бъде измерено - дори могат да се ползват съществуващите стендове за проверка на спирачките:

Гумите се развъртат, до тях се допира ролка или цилиндър със зададена грапавост и със определена сила и се отчита силата, която може да се предаде от гумата, без ролката да преплъзне. След това се отчита температурата и по предварително зададена в програмата на уреде функция - допустима минимална сила на сцепление от температурата се определя, дали гумата не е под допустимото изискване. Измерването е съвсем елементарно и би могло да се извърши във всеки пункт за технически преглед.... Да НО! Някой трябва да определи критериите за използваемост на гумата, а тях ги няма! Иначе това е най-добрия вариант (според мен), отиваш си на преглед и стенда ти показва, дали гумите ти са за смяна или не са - точно както и по отношение на спирачките.

Редактирано от Lord of the Rings
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно :respekt:/> Жив и здрав :zustimm:/>

П.П. В закона не е упомената, че зимата се кара със зимни гуми, що се тормозиш да ги сменяш ;)/>

За да не си драскам летните джанти в леда.... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е вземи си железни джанти с летни гуми като проблема ти е в джантите ;) Летните са по евтини, зимата ще се износват доста по-малко от зимните :steinigung: Ще си на далавера :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е вземи си железни джанти с летни гуми като проблема ти е в джантите ;)/> Летните са по евтини, зимата ще се износват доста по-малко от зимните :steinigung:/> Ще си на далавера :hilezh:/>

Ами така си купих колата с зимни гуми на железни джанти, шо да се набутвам да ги сменям с летни.... да минат още 10 години - тогиз щъ му мислим... :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволено ти е, все пак си Властелина ...на гумите :hilezh:/> ама за да е по-конкретно трябва си промениш ника на Lord of the Tyres :respekt:/>

Все пак темата е за гуми... Нека да не избиваме настрани. Нямам в предвид кой с какво кара, а съществуват ли технически изисквания за това изделие. До тук се разбра, че такива комай няма (или пък са строго засекретени у производителите).

Ако някой има нещо ново по въпроса, може да го сподели тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пак ще е трудно защото в повечето случаи дотовете са релефни (цифрите са изпъкнали) ама знае ли човек докъде е стигнал ганьо в умственото си развитие :gruebel:/>/>

Хората протектора възстановяват, че един дот да е проблем. Все едно не си чувал за регенерат...

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, това не е така. Ако приемем твоята хипотеза, то всички търговци на гуми нарушават директно закона:

Закон за защита на потребителите

...

Тук си абсолютно прав. Всички автомобилни части афтърмаркет се продават в нарушение на този закон. Горива, масла, гуми, шарнири, тампони, маншони и всичко останало. Съответно има 100 нива на качество и за това се опитваме да намерим "правилната марка" от "правилния доставчик".

ОЕМ частите се подчиняват на вътрешнофирмените стандарти и издържат много повече от резервните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственият обективен критерий в момента за пригодност на гумите е грайфер по-голям от 1.6 мм.

Мога да карам и с 20 годишни гуми, ако по тях няма видими повреди и грайфера е по-голям от предвидения в закона.

Това не е критерий за годност, а законово изискване, и се радвам че никой не кара със зимни гуми с 2 мм грайфер, на основание закона, зашото иначе щеше да е страшно. А иначе, ако някога си купиш нови гуми ( :hilezh: ) погледни в каналите и на дълбочина около 4 мм има маркер за износване(при зимните гуми), и после на около 2 мм има още един. Маркера на 4 мм се дава като минималното количество грайфер което ти е необходимо за контрол над автомобила. Ограничението за години ти го обясниха. Това, че на теб ти е по- удобно да ни припомняш закона е друг въпрос. Още по- различен въпрос е, че онзи ден ми каза "ченгетата нямат значение, аз искам да видя какво казват производителите", а днес закона ти е обективния критерий. Така че пак говориш глупости.

А за въпросите, на които не си отговорил, можеш да си ги припомниш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВиждАл съм го да си купува нови гуми. Няколко пъти. :zustimm:/>

Честно казано не знам защо.

И моля, по-полека с тона. Нали сме вежливи и възпитани?

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук си абсолютно прав. Всички автомобилни части афтърмаркет се продават в нарушение на този закон. Горива, масла, гуми, шарнири, тампони, маншони и всичко останало. Съответно има 100 нива на качество и за това се опитваме да намерим "правилната марка" от "правилния доставчик".

ОЕМ частите се подчиняват на вътрешнофирмените стандарти и издържат много повече от резервните.

Тцъ... :rolleyes:/>/> В закона става дума само за стоки, които имат фиксиран срок за годност. Можеш да си купиш спирачни дискове и от Балканската война, стига да са съхранявани правилно...

Това не е критерий за годност, а законово изискване, и се радвам че никой не кара със зимни гуми с 2 мм грайфер, на основание закона, зашото иначе щеше да е страшно. А иначе, ако някога си купиш нови гуми ( :hilezh:/>/>/> ) погледни в каналите и на дълбочина около 4 мм има маркер за износване(при зимните гуми), и после на около 2 мм има още един. Маркера на 4 мм се дава като минималното количество грайфер което ти е необходимо за контрол над автомобила. Ограничението за години ти го обясниха. Това, че на теб ти е по- удобно да ни припомняш закона е друг въпрос. Още по- различен въпрос е, че онзи ден ми каза "ченгетата нямат значение, аз искам да видя какво казват производителите", а днес закона ти е обективния критерий. Така че пак говориш глупости.

А за въпросите, на които не си отговорил, можеш да си ги припомниш.

Това за маркерите за всички марки и модели зимни гуми ли важи?

Точно това казах (за ченгетата), и чакам някой да даде официални изисквания от производителя, както се изисква в "Закона за защита на потребителя". Докато не са открити такива, за критерий следва да се приеме законовото изискване за дълбочина на грайфера.

Искам пак да припомня, че темата е за гуми, а не за моя милост - ако някого го интересувам, може да пита на ЛС.

ВиждАл съм го да си купува нови гуми. Няколко пъти. :zustimm:/>/>/>/>

Честно казано не знам защо.

Ами в някои моменти имам криза на ониомания.... :dance:/>/>

После се чудя кво станА? Наскоро си купих е те туй...

MetzelerTourance.jpg

:wub: :wub:

И моля, по-полека с тона. Нали сме вежливи и възпитани?

:respekt:/>/> :zustimm:/>/> :bia:/>

Редактирано от Lord of the Rings
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много нови изглеждат. НабутАл си се.

Ето препоръките на Continental за подмяната на гумите според износването.

Tread Depth

Minimum Removal Tread Depth for Passenger and Light Truck Tires

Continental acknowledges in various forms of communication (Internet, technical data books, customer service publications, etc.) that 1.6 mm (2/32”) is the most widely accepted minimum tread depth standard at which tires should be removed from service. This standard has been adopted as a regulation by many of the world’s national transportation authorities. As an indication to the consumer, there are tread wear indicator bars in the main grooves of the tire that become level with the tread surface at approximately 1.6 mm (2/32”) of remaining tread.

In addition to acknowledging the above, Continental recommends that all passenger and light truck tires in highway motor vehicle application be removed from service at the following tread depths:

• summer / high performance tires, all season tires = 3 mm (4/32”)

• winter tires = 4 mm (5/32”)

These recommendations are based upon Continental’s testing as well as real world experience which shows that drivers can maintain the performance potential (e.g. wet grip) of their tires by replacing them before they reach the regulatory minimum tread depth of 1.6 mm (2/32”) This applies especially to winter tires for which winter driving properties such as snow traction are significantly reduced at tread depths below 4 mm.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много нови изглеждат. НабутАл си се.

Ето препоръките на Continental за подмяната на гумите според износването.

Ами болест - какво да се прави.... B)

Добре де, пак препоръки.....

Ами ако не карам с Континентал а с такова нещо?

456.jpg

Westlake

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ко са праиш на ударен?

Препоръката на Конти касае всички марки и модели гуми на света за пътнически автомобили и леки товарни. Пише си. Пък ти ако искаш може да вземеш един резец за линолеум и да си изкопаш шарка 8мм върху някой слик - галош.

Tread Depth

New car tyres begin their life with roughly 8 mm of tread with the legal minimum depth in the UK being 1.6 mm. However the majority of motoring experts recommend that you should change your tyres at 2 mm with most of the manufacturers suggesting they should be swapped at 3 mm.

When the tread depth of your tyres begins to reduce, the ability of the tyre to disperse water from the surface of the road also diminishes which will increase the chance of hydroplaning. The tyre will be less able to achieve traction and braking performance will be reduced which means that your vehicles stopping distances increase.

Even though the minimum legal tread depth on your tyres is only 1.6 mm, research highlights that any tyres with 3 mm of tread left have on average 25% better overall performance than tyres at the minimum level of 1.6 mm. In practical terms this represents a further 8 meters in stopping distance during wet road conditions.

Tyres - The law in UK

-------------

Попаднах на една интересна препоръка от Конти за разработване на новите гуми. ТУК.

New tires have to be driven a few hundred kilometers on dry roads to rid the

tread of parting agents and antioxidants applied during production. Not until the

tread has been slightly roughened will the tire be able to make its true gripping

power felt.

What’s more, flooring it and slamming the brakes can cause tire/rim slip in the

first few hundred kilometers of tire use. That’s because the lubricant used in

mounting the tires has an initial tendency to reduce the adherence of these two

parts.

You are thus well advised to exercise care with new tires. And keep in mind that

winter tires fresh out of the factory will need a bit of time to attain full winter

suitability.

Новите гуми трябва да се карат няколко стотин километра на суха настилка, за да се изчисти протектора от различните агенти и антиоксиданти които се прилагат по време на производството. Докато протектора не стане леко грапав гумата не ще е в състояние да направи пълно сцепление.

Нещо повече, монтирането и рязкото спиране може да доведе до превъртане между гума / джанта първите няколко стотин километра. Това е така, защото използваната смазка при монтирането на гуми има начална тенденция за намаляване на прилепването на тези две части.

С това Вие сте посъветвани да подхождате с внимание към новите гуми. И имайте предвид, че зимни гуми пресни от фабриката ще се нуждаят от малко време за да се постигне пълна зимна пригодност.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ко са праиш на ударен?

Препоръката на Конти касае всички марки и модели гуми на света за пътнически автомобили и леки товарни. Пише си. Пък ти ако искаш може да вземеш един резец за линолеум и да си изкопаш шарка 8мм върху някой слик - галош.

Tyres - The law in UK

Е па, не съм Ударен. Ама хич не е коректно една компания да дава препоръки относно продукцията на конкурентите... И ние произвеждаме разни ми ти неща, дет се арчат по свето, а и пазарният ни дял е по-голям от този на Конти, ама не ни е работа да съветваме потребителите относно продукцията на конкурентите... :unsure:/>

Както и да е..., нека приемем, каквото пише Конти....

Even though the minimum legal tread depth on your tyres is only 1.6 mm, research highlights that any tyres with 3 mm of tread left have on average 25% better overall performance than tyres at the minimum level of 1.6 mm. In practical terms this represents a further 8 meters in stopping distance during wet road conditions.

Ами просто караш с 25% по-бавно и си на коня.... Вместо със 150 - 115... :zustimm:/>

Редактирано от Lord of the Rings
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А където може да минеш трудно с 3мм, с 25% надолу си оставаш...

Виж горе препоръката за новите гуми. За сефте чувам. Чак я преведох.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А където може да минеш трудно с 3мм, с 25% надолу си оставаш...

Виж горе препоръката за новите гуми. За сефте чувам. Чак я преведох.

Мечо, не е ново нещо - моят приятел, дет сега е във Фулда в Канада, още като работеше в завода в София, дет му викаха Георги Димитров (кой па беше този :gruebel:/> ) ми го казваше това. Стара истина е и сега не са открили топлата вода... Виж за зимните е нещо ново за мен - тогава немаше зимни.... :hilezh:/>

Ами където минаваш трудно с 3мм със 100 км - там минаваш трудно с 1.6 мм със 75 км... :)/>

А при внезапни и екстремни ситауации какво правим? Реагираме с 25% по бавно?

Ами като си със скорост с 25% надолу ефекта е същия....

П.П. На мен ми се случи веднъж да ми преплъзне гума след монтаж, още като карах Вартбурга - балансираха я наново. Тогава сложиха талк по борда на гумата, за да не преплъзне отново в джантата - той запича.

Редактирано от Lord of the Rings
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за маркерите за всички марки и модели зимни гуми ли важи?

Точно това казах (за ченгетата), и чакам някой да даде официални изисквания от производителя, както се изисква в "Закона за защита на потребителя". Докато не са открити такива, за критерий следва да се приеме законовото изискване за дълбочина на грайфера.

Важи за всички гуми, които имат такива маркери- т.е. всички гуми. И в крайна сметкар маркера е на 4 мм, закона казва 1.7 мм. Кое за теб е по- важно, да си безопасен за околните или да спазваш закона. А изискването на цакона не може да се приеме за критерий, защото това което искаш да чуеш ти би трябвало да се отнася за гумите във всички държави, а закона в различните държави има различни изисквания. Това че в България законодателя разрешава на "шофьорите" да карат с галоши с 1,6 мм грайфер не означава че е обективно.

Кое те кара да мислиш и да твърдиш, че ако гръмне гума след 2 месеца, ти връщат парите, или си го изсмука от пръстите?

Още чакам отговора ти, понеже говориш с факти, за разлика от мен

Добре де, пак препоръки.....

Всъщност, какво друго освен препоръки очакваш - Конти да те задължи да си смениш гумите? Много добре си е казано, въз основа на тестовете летните гуми ги махаш при 3 мм, зимните при 4 мм. За години не става въпрос, защото при немеца такова понятие като "7-годишна гума" не съществува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като си със скорост с 25% надолу ефекта е същия....

Кажи честно това верно ли го мислиш :steinigung: или го казваш защото няма какво друго да кажеш... искрено се надявам да е второто :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важи за всички гуми, които имат такива маркери- т.е. всички гуми. И в крайна сметкар маркера е на 4 мм, закона казва 1.7 мм. Кое за теб е по- важно, да си безопасен за околните или да спазваш закона. А изискването на цакона не може да се приеме за критерий, защото това което искаш да чуеш ти би трябвало да се отнася за гумите във всички държави, а закона в различните държави има различни изисквания. Това че в България законодателя разрешава на "шофьорите" да карат с галоши с 1,6 мм грайфер не означава че е обективно.

Още чакам отговора ти, понеже говориш с факти, за разлика от мен

Всъщност, какво друго освен препоръки очакваш - Конти да те задължи да си смениш гумите? Много добре си е казано, въз основа на тестовете летните гуми ги махаш при 3 мм, зимните при 4 мм. За години не става въпрос, защото при немеца такова понятие като "7-годишна гума" не съществува.

Да караме по ред:

1.

Важи за всички гуми, които имат такива маркери

Въпроса ми е има ли гуми, които нямат такива маркери - съществуват ли по принцип? И втори въпрос, регламентирано ли е някъде задължение на производителите да поставят такива маркери?

2. Основно за безопасността е това:

Водачът трябва да "съобразява скоростта си с релефа на метността,състоянието на пътя, състоянието и товара на превозното средтство, което уптавлява,с метеорологичните условия, интензивността на движението, собствените си възмоности и всички други обстоятелства,които имат занчени за безопасността на движението".

Когато водача се е съобразил със състоянието на превозното средство, той е безопасен за себе си и за околните.

3. Не четеш внимателно, какво е написал нашия дълбокоуважаем модератор на раздела: :zustimm:

Continental acknowledges in various forms of communication (Internet, technical data books, customer service publications, etc.) that 1.6 mm (2/32”) is the most widely accepted minimum tread depth standard at which tires should be removed from service.

4.На мен ми се случи да ми бомбира гума на 4 месеца - в Диана ми я замениха с нова. При разглеждането на рекламацията там викат представител на доставчика, едновременно бяхме няколко човека - в единия случай гумата, за която се отнасяше рекламацията беше се изчерпала, като наличност - върнаха на човека парите: Това е в съответствие със Закона за защита на потребителите:

Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.

(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.

След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114

4.

Всъщност, какво друго освен препоръки очакваш

Очаквам да има предписан срок за извеждане от експлоатация, върху продукта да бъде означен срока за годност и да са достъпни техническите характеристики на продукта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих едно весело изследване върху причините за катастрофи през лятото във Финландия.

Весело защото се оказва че водачите с незаконни дълбочини на протектора са и най-склонни да нарушават закона по всички параграфи. :hilezh:/>/>

А именно да шофират без книжка, пияни, без колани и т.н.

Conclusion (1)

Effect of tyre tread depth on accident involvement during summer in Finland

Car’s tyre tread depth correlates with the driver’s risk- taking in Finland. Among cars and vans with illegal tyre tread depth, 70% of drivers drove intoxicated, was speeding, had no driving licence, or was not wearing a seatbelt

A vehicle with illegal less than 1.6 mm tyre tread depth is 2.8 times more likely to cause a fatal accident than a vehicle with at least 3.5 mm tyre tread depth. However, this is not mainly due to the tyres.

Все пак 86% от финландците имат гуми с протектор над 3мм.

Tyre Tread Depth & Braking Performance

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...