Jump to content

въпрос за поставяне на нови гуми


Recommended Posts

здравейте , с мой приятел в англия спорихме по въпроса за поставянето на нови гуми на кола на предно , когато гумите не са в еднакво техническо състояние . Моята гледна точка е ,че по новите и хубави гуми се слагат отпред , но след като видях това клипче си променям мнението . става въпрос за нови летни през лятото или нови зимни през зимата , не някакви мешаници , 2х2 зимни/летни ,както доста хора заради немотията въртят предни/задни според сезона. основният въпрос е , трябва ли по добрите и запазени гуми (или нови такива) да се слагат отзад, на кола с предно . А на кола със задно ? при куатро е ясно . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте , с мой приятел в англия спорихме по въпроса за поставянето на нови гуми на кола на предно , когато гумите не са в еднакво техническо състояние . Моята гледна точка е ,че по новите и хубави гуми се слагат отпред , но след като видях това клипче си променям мнението . става въпрос за нови летни през лятото или нови зимни през зимата , не някакви мешаници , 2х2 зимни/летни ,както доста хора заради немотията въртят предни/задни според сезона. основният въпрос е , трябва ли по добрите и запазени гуми (или нови такива) да се слагат отзад, на кола с предно . А на кола със задно ? при куатро е ясно . :)/>

Един клип в интернет не означава абсолютно нищо.При 10 различни коли,с различно шофьори,може да получиш 10 различни резултата.Нещата никога не са еднозначни и всеки сам може да си прецени.Най приятно е да караш кола с 4 еднакви гуми :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клипчето се отнася за хидропланинг, няма нищо общо с зимни условия.

Какво се случва в усвовията на клипчето ако набиеш спирачки с износените предни гуми? Сващаш нали..

Какво ще се случи в условията на клипчето с задно предаване и износени предни, епично недозавиване? Пак не е оферта.

Опита (поради немотия) доказва че читавите-подходящи за условията гуми се слагат на задвижващата ос, ако си в текъв режим "оцеляване" се предполага, че ще караш с повишено внимание.

Говориме условно, има толкова неизвестни в уравнението (като: понятие износени гуми, електроника на автомобила, разпределение на тежеста върху мостовете, маса на автомобила, помощни системи, зад кормилно уствойство, както и желан ефект от упражнението (демек манипулация)) така че спора почти губи смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите гуми задължително отпред - предните колела завиват и отнасят по-голямата тежест при спиране ;) (да си видял при спиране да кляка задницата :stupid: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен два Форд Тауруса и едно БМВ друго не видях и нормално при тях да се слагат гумите отзад, но типично за американците да не обяснят защо, че там е задвижващият мост.

По-добре изгледай това клипче, за да стане ясно къде се слагат нови гуми... :bia:

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това клипче с мишелинките много ясно се вижда на конусите как уж с 2 нови само чупи волана и се поднася.. доста е фейк. Ако трпбва да избирате къде да слагате нови гуми ако имате само две... то ако ги сложите отпред на FWD ще тръгвате и спирате по-лесно, ако ги сложите отзад ще взимате завойте по-лесно. С кофти гуми отзад колата се поднася и с 20 при рязко кривване... достатъчно за лек инцидент и главоболия. отпред съм с чисто нови дънлуп сп уинтер 4д, отзад с 4 годишни мишелин алпин с грайфер над 4мм и на влизане в Плевен откъм Долни Дъбник на правото с 50 се поднесох без абсолютно никаква причина задницата отиде в дясно и заех 2 платна на сняг и малко лед без никакво мърдане на волана точно на бензиностанцията... какъв е извода? Ако карате с по-висока 50-60 и в снежни и ледени условия хубавии гуми отзад могат да Ви спасят, ако карате предимно в града и спирате често отпред хубавите гуми ще ви осигурят добът спирачен път за пешеходни и коли на малка дистанция, както и безпроблемно тръгване от по-дълбоки преспи, така мисля аз :)/>/> Идеалния вариант е да вземете 4 нови зимни :zustimm:/>/>

П.С. Сега се сетих за колегата IKT, хидропланинг може и да няма ако караш в 10см пухкав сняг, обаче по улиците извън града 30-40% от покривката е или чист лед или лед под снега, акогато стъпиш със задните гуми на лед си е хдропланинг на втора :(

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъпа селска псевдогъзария,колко ги псувам такива идиотчета със затъмнени стопчета,дето трябва да хвърлям боб за да разбера кога се канят да спират.Хората слагат трети и четвърти стопове за да се виждат по-добре,но селските тунингари в България се чудят как да направят точно обратното,пожелавам ви в слънчев ден зад вас да кара Камаз на,който спирачките му хващат от третия път.

На това клипче с мишелинките много ясно се вижда на конусите как уж с 2 нови само чупи волана и се поднася.. доста е фейк. Ако трпбва да избирате къде да слагате нови гуми ако имате само две... то ако ги сложите отпред на FWD ще тръгвате и спирате по-лесно, ако ги сложите отзад ще взимате завойте по-лесно. С кофти гуми отзад колата се поднася и с 20 при рязко кривване... достатъчно за лек инцидент и главоболия. отпред съм с чисто нови дънлуп сп уинтер 4д, отзад с 4 годишни мишелин алпин с грайфер над 4мм и на влизане в Плевен откъм Долни Дъбник на правото с 50 се поднесох без абсолютно никаква причина задницата отиде в дясно и заех 2 платна на сняг и малко лед без никакво мърдане на волана точно на бензиностанцията... какъв е извода? Ако карате с по-висока 50-60 и в снежни и ледени условия хубавии гуми отзад могат да Ви спасят, ако карате предимно в града и спирате често отпред хубавите гуми ще ви осигурят добът спирачен път за пешеходни и коли на малка дистанция, както и безпроблемно тръгване от по-дълбоки преспи, така мисля аз :)/>/>/> Идеалния вариант е да вземете 4 нови зимни :zustimm:/>/>/>

П.С. Сега се сетих за колегата IKT, хидропланинг може и да няма ако караш в 10см пухкав сняг, обаче по улиците извън града 30-40% от покривката е или чист лед или лед под снега, акогато стъпиш със задните гуми на лед си е хдропланинг на втора :(/>

Абсолютно точно и изпитано само,че не с 30-40-50 а едва с 10км/ч.Поднесох се със стари задни миналата година и отнесох предницата и то на приятел :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според всички експерти новите гуми се слагат отзад независимо от задвижването. Според повечето българи новите гуми се слагат отпред защото и без това задницата няма значение. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според всички експерти новите гуми се слагат отзад независимо от задвижването. Според повечето българи новите гуми се слагат отпред защото и без това задницата няма значение. :hilezh:/>

А тизи всички експерти като казват, че новите се слагат отзад, споменават ли дали става въпрос за зимни или летни гуми. Защото на кола с предно ако ги сложиш отзад в снега по- добре не излизай (ако отпред са летните)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Идеята е "по-добре не излизай". Няма смисъл да си мислиш че си много стабиУен докато не се врътнеш с галошите на някой завой.

Там на никой не му хрумва че може да имаш неизползваеми гуми на който и да е мост. А тук си е практика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...