Jump to content

грешки климатроник А6 Ц4


val111111

Recommended Posts

Здравейте,и честита Коледа.Днес климатроника ми даде няколко грешки на 1-ви канал :( .05.3-темп.датчик за външен обкръжаващ въздух-отпред-непостоянно отворен.07.3-темп.датчик в духалката за свеж въздух-непостоянно отворен.08.7-клапа за регулиране на температурата-непостоянно блокирала.13.5-клапата за размразителя постоянно блокирала.15.5-клапата за въздушен дебит-постоянно блокирала.Трябва ли да ме притесняват последните две грешки?В момента от централните отвори и тези за предното стъкло си духа добре,но нямам никакво парно в краката и е много гадно.Моля ако някой колега знае коя е клапата за краката да пише или пък още по-добре да качи някоя снимка.От четенето по темите мисля че клапата за предния прозорец и краката е една.От къде мога да достигна до нея без да разглобявам много и да я наглася така че да духа и малко в краката.Поне да изкарам зимата,пък на пролет ще разглобявам напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да те притесняват последните 2 грешки - има вероятност да спре да духа на стъклото. Ще почне да се поти яко и няма да може да се кара. Трябва да направиш профилактика на приводните механизми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че клапата за въздушен дебит е тази която се намира под кората на чистачките,но къде е клапата за размразителя,и за какво служи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапата за размразителя е приводния механизъм за обдухването на челното стъкло и краката. Самия приводен механизъм е "червен" на цвят и е монтиран отляво вътре в купето на самото тяло на парното и се сваля много трудно - има снимки. Закачено е на обща планка със "синия" приводен механизъм за централните въздуховоди. Ако се сваля е хубаво да се обслужат и двата приводни механизма - синия и червения. Ако блокира тази клапа ще почне да духа или само на стъклото или в краката. Съответно ако не духа на стъклото ще се поти яко и няма да може да се кара. В този случай временен вариант е откачане на червената щангичка от ябълката на приводния механизъм и отваряне на клапата да духа към стъклото на ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес махнах кората под чистачките и мисля че четките на моторчето на клапата за въздушен дебит са за смяна,но това както ида е.Учуди ме че вакумната клапа е разкачена.Когато и закачих маркучето парното се изгуби.Откачих го пак и има парно.Четох темата на колегата VBI и разбрах че един друг колега е имал същия проблем,но не е писал как и дали го е решил.Не знам къде да търся проблема и защо предишния собственик го е откачил,защото колата я имам отскоро.Иначе парното ми е супер.Лятото я карах колата и климатроника си работеше добре.Май тоя климатроник ще ме вкара в приключение.Имам и една б4-ка която е с климатик и май е по добрия вариант.На тая докато и оправя всичко по климатроника се очертава че ще трябват повечко парички. :lol:/>/> П.С. Сега отивам до сервиза на колегата venko74 да видя дали той знае нещо по въпроса.

post-60570-0-54355600-1356692595_thumb.j

Редактирано от val111111
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой нещо да знае за това вакумно клапанче защо като го свържа с вакума спира парното,че не мога да открия отговора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото може би не е в ред управлението на климатроника или самото ел. клапанче, което го управлява. Като задейства вакума се затваря крана отдолу и спира да циркулира антифриз през радиаторчето на парното. Съответно парното изчезва. Този клапан трябва да сработва САМО при пуснат компресор на климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото може би не е в ред управлението на климатроника или самото ел. клапанче, което го управлява. Като задейства вакума се затваря крана отдолу и спира да циркулира антифриз през радиаторчето на парното. Съответно парното изчезва. Този клапан трябва да сработва САМО при пуснат компресор на климатика.

Това значи ли,че при изключена букса на клапана,той трябва да е затворен и да не отива вакуум към мембраната?Днес опитахме и с друг клапан,но няма разлика(все пак другия клапан е втора употреба и няма гаранция,че работи)Управлението също е сменено и на друга кола е пробвано-всичко работи там.

Редактирано от venko74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ел. клапан ако не затваря механично можеш да провериш лесно - просто направи вакум с уста на изхода му и виж дали ще има пропуск. Ако няма е ОК, ако има дори и малък значи е за смяна - този вакум се "трупа" и след време ще затвори вакумния клапан на радиаторчето на парното. Съответно ще изчезне парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ел. клапан ако не затваря механично можеш да провериш лесно - просто направи вакум с уста на изхода му и виж дали ще има пропуск. Ако няма е ОК, ако има дори и малък значи е за смяна - този вакум се "трупа" и след време ще затвори вакумния клапан на радиаторчето на парното. Съответно ще изчезне парното.

И двата клапана пропускат-и старият и "новият". Интересно ми е също,защо има 3 извода?На двата срещуположни влиза вакуум от вакуумпомпата,а на странично разположения влиза маркучето към мембранката.Твърде вероятно е и другото клапанче да не работи и това да ни обърква :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, най-вероятно. Утре ако не забравя ще проверя на 100-цата как е въпросния клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, днес проверих как са нещата. Когато ел. клапан не работи (парното е на градуси или HI) тръбичката на вакумния е изведена към атмосферата. Т.е. ако извадиш тръбичката от страна на вакумния клапан и надуеш с уста по посока и ел. клапан въздух си минава свободно. В момента в който сложиш климатроника в положение LO ел. клапан отваря и вече по тръбичката има вакум от работещия двигател - съответно ако се закачи в този момент тръбичката към вакумния клапан той директно затваря, вижда се как му се мести щангичката нагоре. Так, че пробвай ел. клапан като му подаваш напрежение да видиш дали ще превключи изхода към входа. Ако превключва значи е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, като едната е свободна - тази, която е към двигателя. Тази от страна на купето е захранващата с вакум, а страничната тръбичка отива към вакумния клапан. Трябва да провериш тази към купето със страничната - при подаване на напрежение на ел. клапан трябва да има връзка между тях. При липса на напрежение не трябва да са свързани и тази към вакумния клапан (страничната) трябва да е към атмосферата. Реално пружинката на вакумния клапан е доста силна (на ръка си трябва усилие да се вдигне щангичката нагоре) и ако при теб все е вдигната (вакумния клапан затворен) варианта е или блокирал ел. клапан отворен, повредено управление и винаги има +12В към него или повредена пружина на вакумния клапан - не се връща сам надолу. Просто огледай добре двата клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно има нещо объркано :gruebel: Маркуча от вакум помпата се разклонява и влиза отгоре и отдолу на клапанчето.Свободна тръбичка няма.Иначе подавахме напрежение и си работи клапанчето.Ще извадя и затапя маркуча откъм мотора и ще оставя тръбичката свободна,за да видим какво ще се получи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,и за много години.Днес пробвах ел. клапана като му пуснах вакум от към купето ,а от страничната тръбичка към вакумния клапан и парното си вървеше добре.Явно наистина е имало нещо объркано ли не знам,защото както каза колегата venko74 маркуча от вакум помпата се разклоняваше и влизаше във срещуположните тръбички а страничната отива към вакумния клапан.Затапих едното разклонение и се получи.Сега се чудя дали това разклонение е от завода и за къде е свободната тръбичка?Благодаря на колегата VBI за помощта.post-60570-0-03387100-1357037103_thumb.j П.П Тази тръбичка която е затапена беше вързана към клапана който е върху вентилатора.Не знам дали не е била закачена на другия клапан дето е зад моторчето на клапата за въздушен дебит.

Редактирано от val111111
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да я оставиш - затапена. Сега е важно само да видиш като поставиш на LO климатроника дали се затваря вакумния клапан. Ако се затваря значи всичко е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги може ли да ми дадете напътствия къде се намират следните грешки /елементи и датчици/ в автомобила за се опитам да ги отстраня:

06.1 Температурен датчик на охлаждащата течност на двигателя –

постоянно отворен

07.3 Температурен. датчик в духалката за свеж въздух –

непостоянно отворен

08.3 Потенциометъра на мотора на клапата за регулиране на

температурата – непостоянно отворен

11.3 Потенциометъра на мотора на централната клапа –

непостоянно отворен

13.3 Потенциометъра на мотора на клапата на /размразителя/ -

непостоянно отворен

15.3 Потенциометъра на клапата за въздушния дебит –

непостоянно отворен

15.6 Грешка на потенциометъра на клапата за въздушния дебит

18.3 Непостояно напрежение на духалката за свеж въздух /not

OK/

И да попитам дали може да са стари грешки от преди ,защото имам парно духа от всички места топло и студено нямам проблем с него?Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си изтрий грешките с ВАГКОМ от контролера на климатроника и после виж дали пак ще се появи някоя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да я оставиш - затапена. Сега е важно само да видиш като поставиш на LO климатроника дали се затваря вакумния клапан. Ако се затваря значи всичко е ОК.

Трябва ли да е включен компресора на климатроника за да се затвори клапана?Нагласих климатроника на LO но не се затвори клапана.Пробвах да включа компресора от звездичката но не се включи.Може би беше студено -5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На -5 със сигурност няма да ти се включи компресора. Ще трябва да намериш някъде топъл гараж за експериментите или да се надяваш времето да се затопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си изтрий грешките с ВАГКОМ от контролера на климатроника и после виж дали пак ще се появи някоя.

А ще ми го засече ли ВАГ-КОМА климатроника защото като бях на диагностика нещо човека неможа да засече живи данни на мотора и каза че тази била със стария компютър а не като А6 ц4.Знам ли?Има ли такъв вариянт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На -5 със сигурност няма да ти се включи компресора. Ще трябва да намериш някъде топъл гараж за експериментите или да се надяваш времето да се затопли.

Значи вакумния клапан затваря само при включен компресор,така ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не знам, да кажат по-просветени от мен. А че компресора не включва при такава температура го знаят всички каращи това не лошо МПС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакумния клапан се затваря при пускане на климатика или ако сложиш на LO дори и при изключен климатик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...