Jump to content

Смяна на подсветката на копчета с диоди


Recommended Posts

Здравейте колеги! Понеже си направих осветлението на копчетата с диоди и реших да споделя как да си го направите и вие (край на изгарянето и смяната на старите крушки)

Ами така.. Трябва да си набавите обикновени диоди аз избрах червени (дали червени, зелени, бели, сини и т.н. вие си избирате)

Трябва да запилите малко диода за да разпръсква светлината равномерно.

img3263a.jpg

Така запоявате му едно съпротивление (аз избрах 380 ома за да свети максимално силно без да изгаря, ако искате да свети по-слабо сложете например 600 или 700 има)

(съпротивлението няма значение дали ще го запоите на плюса или муниса)

и така огъвате крачетата за да може да се запоят в бутона.

img3266a.jpg

Дойде време за бутона

Отваряте го img3262a.jpg

подпъхвате отвертка при шипчиците в края на бутона и излиза вътрешността.

img3264a.jpg

Изкарвате старите изгорели крушки

img3265a.jpg

Така стигнахме до запояването

Там където двете фасунки за крушките са свързани помежду си е "минус"

img3278a.jpg

А от другата страна са плюсовете

img3279a.jpg

Сега вземате диода със съпротивлението и го запоявате (Не забравяйте, че ако объркате плюса и минуса диода няма да светне)

запояването на плюса

img3271a.jpg

на тази снимка е готово запоено вече

img3279a.jpg

и запояването на минуса (също готово)

img3278a.jpg

Ето и как изглежда отгоре вече запоено.

img3269a.jpg

и си сглобявате по обратния ред бутона като преди да сложите капачето махате светлинното филтърче от него, защото само пречи на светлината на диода и свети слабо.

img3275aa.jpg

Същата процедура се прави и на долното гнездо което индикира при включен бутон.

Можете да проверите дали свети или като го сложите на колата или като подадете плюс на краче №1 и минус на краче №2 Ако не светне значи сте объркали плюса и минуса (отваряте го разпоявате и запоявате правилно поляритета)

И крайния резултат кърваво червена плътна светлина :hilezh:/>

img3276a.jpg

Eто и всички бутони как светят с диодите.

38574950023249666125679.jpg

Ами това е! Ако има въпроси питайте :bia:/>

Редактирано от Stoian Dulgerov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така да добавя и аз нещо. Съпротивлението се запоява за анода(демек на +). И после по подразбиране се знае,че там където е съпротивлението е +. А как разбираме кое е + на светодиода? Ами като го погледнем вътре в него има 1 чашка и 1 краче. Чашката е ''-'' а крачето ''+''. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ето как го направих при врътките.

Диодни ленти червени, а където се пада синята скала за студеното сложих една бяла лентичка.

29232546660583335725612.jpg

56140446660587335725219.jpg

и готово 54139946660559002394744.jpg

Редактирано от Stoian Dulgerov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер се е получило, Стояне :respekt:/>. Аз бях правил опит, но нещо бях объркал и ми изгаряха бушони, сложих от готови диодни крушки, но тази за включен реотан на задното стъкло се предаде.

Ако може да споделиш ти какви диоди си взе, като размер и мощност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имах впредвит тези който са отсрани в 2-та края и посредата над бутоните нали има едни врътки ,но благодаря и за тези снимки .

вкарваш ни в размисли от добре направените подсветки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да споделиш ти какви диоди си взе, като размер и мощност.

Ами колега не мога точно да ти кажа, защото не знам всъщност, но са същите по размер като тези в запалките.

Колега имах впредвит тези който са отсрани в 2-та края и посредата над бутоните нали има едни врътки ..

Ами колега врътките също се правят лесно, но има и бая приспособяване. Нямам снимки как го направих, но някой друг ден ще се хвана да го направя и на Б3-ката и ще снимам тогава.

Основната идея е да се пробият дупки на кръгчетата и да се сложат кръгли прозрачни пластмасови кръгчета които да паснат точно на дупките. Матират се кръгчетата за да светят равномерно и диода се слага не срещу тях ами да свети под ъгъл 90 градуса защото то и друг начин да сложиш диода няма, защото няма да може да се въртят врътките. Диода се пили колкото се може повече.

Ето и снимки

img3280ab.jpg

28454948614993473617979.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 години, аз също смених всички крушки по осветлението на таблото, копчетата и т.н.. с диоди.

За копчетата направих това:

5696135E.jpg

Тук е все още в "разработка".

След завършването, проводника бе изолиран (остана само контактната повърхност, където контактува и оригиналната крушка (в долния край)).

Самия проводник бе фиксиран в пластмасата и практически не се виждаше.

Монтира се по същия начин, по който се монтира и оригиналната крушка.

Идеята беше, всичко да бъде в максимална степен до заводското (без "преправяния"). Ако нещо беше преработвано, то бе единственно фасунгите и начина на "монтаж" на диодите.

За таблото направих тези диоди в оригинална фасунга:

5696136o.jpg

Ефекта бе задоволителен:

5696137R.jpg

но.... последва изработването на нови, вече светещи червено, а не бели:

5696138F.jpg

Това, вече ми допадна:

5696141P.jpg

Използвал съм SMD светодиоди 3528, а съпротивлението ми беше с двойно по- високи стойности от на колегата.

Малко беше играчка запояването, защото поялника ми беше доста голям, но... луд умора няма hilezh.gif/>

За управлението на климатика и т.н... използвах светодиодна лента ... дефакто по мързеливия начин.

Плафона грейна със 12 светодиода и бе идеално за четене на книжка ... релано никъде не оставих "жълти" крушки, като дори и багажника бе осветен подобаващо hilezh.gif/>

Снимките са правени с айфон и заради това са с такова лошо качество и не се виждат реалните цветове.

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата от първия пост,380ома ми се виждат малко няма да карат дълго,по-добре 600-700ома.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата от първия пост,380ома ми се виждат малко...

Колега мога да ти кажа (да чукна на дърво) не са мръднали вече една година, почти всички диоди по колата са ми с по толкова! :hilezh:

ето и моето табло със същите самоделки, но с едни друг вид диоди само, че с 380 ома

img2593ap.jpg

кърваво червена и плътна светлина навсякъде

52891546659731002477599.jpg

img3167cw.jpg

и с СМД диоди и при копчетата на стъклата

48743850023246332792611.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начиии тая диодна лента къв тъшак е просто не е истина wall.gif

Началото добре запоява се лесно,но после на ония пичи въшки едва едва хваща steinigung.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Така понеже всички имате голям интерес как се светват духалките на парното... ви качвам снимки как става :rolleyes:

Какво ви трябва:

топъл силикон

кутийка от диск

диоди (аз използвах SMD диоди от големите, но с малките е по-добре..)

резистори над 700 ома

img3382au.jpg

Така да приемем, че сте ги извадили.

img3376az.jpg

махате капачето

img3377a.jpg

и се открива тази гледка..

img3379ak.jpg

Сваляте врътката

img3380al.jpg

тук вече свалена

Диодите трябва да поставите в краищата <_<

img3383ay.jpg

и започвате с дупките

img3385a.jpg

img3386av.jpg

img3387a.jpg

и отзад погледнато

img3388a.jpg

И след като сте пробили дупките започвате да правите светловодите които трябва да влезнат в тях (от кутийка за диск ги изрязвате, като след като ги оформите ги ишкурете за да станат матови и а разпръскват светлината равномерно)

img3381a.jpg

След като ги оформите и напаснете трябва да стане така

img3389at.jpg

и отзад погледнато вече със светловодите

img3390ai.jpg

Тук вече забравих да снимам точно как съм поставил диода, но се подразбира... Диода е поставен в ъгъла и сочи към светловода (Налага се да разширите мястото където ще залепите диода за да може да го поставите.. На снимката без да искам като напънах с клещите се счупи цялото краче, но не е страшно)

След като сте залепили диода слагате горещ силикон чак до светловода, за да може светлината да прозира точно до светловода, но не забравяйте, че трябва да сложите съвсем малко защото може да попречите на врътката да се движи свободно... и сложете хартийка която да пречи на светлината да се пръска по цялата духалка(един вид завивате светловода)

img3393bi.jpg

img3396a.jpg

img3395al.jpg

и пуснато

img3393c.jpg

img3394ac.jpg

Правите и другото по същия начин

img3397a.jpg

Свързвате ги и пускате (но не забравяйте че не сте запоили резистор... Аз го запоих чак след като изкарах кабелите навън от самото тяло... за предпочитане е да бъде над 700 ома за да не свети много силно и да не ви дразни очите)

img3399af.jpg

img3398ae.jpg

img3400a.jpg

От тук прокарвате кабелчетата (от долната страна на духалката)

img3402ae.jpg

img3403a.jpg

От там нататак му мислете как ще прокарвате кабелите :hilezh:

Ако има нещо неясно питайте да обяснявам кое как :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, готино е zustimm.gif

А след като символите на духалките изгреят, остава

да светнете и врътките.

P1080497.JPG

P1080498.JPG

P1080187.JPG

Аз използвах червена пластмаса за светловод и 3мм

обикновен червен лед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Някой имал ли е проблеми с копчето за аварийни? Като го свалих днес и стана голяма обърквация с + и – ,но това е за лампичките.Има ли връзка бутона с лампичките т.е. работата зависима ли е от лампите или не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

С тъп нож или с плоска отверка от ДОЛНАТА страна.

Отгоре махаш панела с подпъхване отстрани, но не дупчиш прозрачното фолио. Само го забърсваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

 

Така понеже всички имате голям интерес как се светват духалките на парното... ви качвам снимки как става :rolleyes:

..........

Ако има нещо неясно питайте да обяснявам кое как :bia:

 

не мога да отворя/видя снимките. дали ги имаш още или ако друг ги отваря да ми ги сложи някъде на едно архивче ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

 

 

 

не мога да отворя/видя снимките. дали ги имаш още или ако друг ги отваря да ми ги сложи някъде на едно архивче ;)

 

И аз не мога, а темата е супер 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Колега мога да ти кажа (да чукна на дърво) не са мръднали вече една година, почти всички диоди по колата са ми с по толкова! :hilezh:

ето и моето табло със същите самоделки, но с едни друг вид диоди само, че с 380 ома

кърваво червена и плътна светлина навсякъде

и с СМД диоди и при копчетата на стъклата

колега тия съпротивления 380 ома са за 10,6V незнам как не са ти изгорели диодите 1 година.... :huh:  :hilezh:  използват се съпротиления 600 ома

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...