Stoian Dulgerov Публикувано 3 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2013 (Редактирано) Здравейте колеги! Понеже си направих осветлението на копчетата с диоди и реших да споделя как да си го направите и вие (край на изгарянето и смяната на старите крушки)Ами така.. Трябва да си набавите обикновени диоди аз избрах червени (дали червени, зелени, бели, сини и т.н. вие си избирате) Трябва да запилите малко диода за да разпръсква светлината равномерно.Така запоявате му едно съпротивление (аз избрах 380 ома за да свети максимално силно без да изгаря, ако искате да свети по-слабо сложете например 600 или 700 има)(съпротивлението няма значение дали ще го запоите на плюса или муниса)и така огъвате крачетата за да може да се запоят в бутона.Дойде време за бутонаОтваряте го подпъхвате отвертка при шипчиците в края на бутона и излиза вътрешността.Изкарвате старите изгорели крушкиТака стигнахме до запояванетоТам където двете фасунки за крушките са свързани помежду си е "минус"А от другата страна са плюсовете Сега вземате диода със съпротивлението и го запоявате (Не забравяйте, че ако объркате плюса и минуса диода няма да светне)запояването на плюсана тази снимка е готово запоено вечеи запояването на минуса (също готово)Ето и как изглежда отгоре вече запоено.и си сглобявате по обратния ред бутона като преди да сложите капачето махате светлинното филтърче от него, защото само пречи на светлината на диода и свети слабо.Същата процедура се прави и на долното гнездо което индикира при включен бутон. Можете да проверите дали свети или като го сложите на колата или като подадете плюс на краче №1 и минус на краче №2 Ако не светне значи сте объркали плюса и минуса (отваряте го разпоявате и запоявате правилно поляритета)И крайния резултат кърваво червена плътна светлина :hilezh:/> Eто и всички бутони как светят с диодите.Ами това е! Ако има въпроси питайте :bia:/> Редактирано 3 Януари 2013 от Stoian Dulgerov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro91 Публикувано 3 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2013 Така да добавя и аз нещо. Съпротивлението се запоява за анода(демек на +). И после по подразбиране се знае,че там където е съпротивлението е +. А как разбираме кое е + на светодиода? Ами като го погледнем вътре в него има 1 чашка и 1 краче. Чашката е ''-'' а крачето ''+''. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CHERVEQ Публикувано 3 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2013 колега тези на врътките на клапите сменял ли си ги? и ако да да обясниш как се свалят безболезнено. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoian Dulgerov Публикувано 3 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 3 Януари 2013 (Редактирано) Ами ето как го направих при врътките.Диодни ленти червени, а където се пада синята скала за студеното сложих една бяла лентичка.и готово Редактирано 3 Януари 2013 от Stoian Dulgerov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AsK Публикувано 3 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2013 Супер се е получило, Стояне :respekt:/>. Аз бях правил опит, но нещо бях объркал и ми изгаряха бушони, сложих от готови диодни крушки, но тази за включен реотан на задното стъкло се предаде.Ако може да споделиш ти какви диоди си взе, като размер и мощност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CHERVEQ Публикувано 3 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2013 Колега имах впредвит тези който са отсрани в 2-та края и посредата над бутоните нали има едни врътки ,но благодаря и за тези снимки .вкарваш ни в размисли от добре направените подсветки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoian Dulgerov Публикувано 3 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 3 Януари 2013 Ако може да споделиш ти какви диоди си взе, като размер и мощност.Ами колега не мога точно да ти кажа, защото не знам всъщност, но са същите по размер като тези в запалките.Колега имах впредвит тези който са отсрани в 2-та края и посредата над бутоните нали има едни врътки ..Ами колега врътките също се правят лесно, но има и бая приспособяване. Нямам снимки как го направих, но някой друг ден ще се хвана да го направя и на Б3-ката и ще снимам тогава.Основната идея е да се пробият дупки на кръгчетата и да се сложат кръгли прозрачни пластмасови кръгчета които да паснат точно на дупките. Матират се кръгчетата за да светят равномерно и диода се слага не срещу тях ами да свети под ъгъл 90 градуса защото то и друг начин да сложиш диода няма, защото няма да може да се въртят врътките. Диода се пили колкото се може повече.Ето и снимки Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
reaktiv90 Публикувано 4 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2013 Много яко си си поиграл Поздравления !!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 4 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2013 (Редактирано) Преди 2 години, аз също смених всички крушки по осветлението на таблото, копчетата и т.н.. с диоди.За копчетата направих това:Тук е все още в "разработка".След завършването, проводника бе изолиран (остана само контактната повърхност, където контактува и оригиналната крушка (в долния край)).Самия проводник бе фиксиран в пластмасата и практически не се виждаше.Монтира се по същия начин, по който се монтира и оригиналната крушка. Идеята беше, всичко да бъде в максимална степен до заводското (без "преправяния"). Ако нещо беше преработвано, то бе единственно фасунгите и начина на "монтаж" на диодите.За таблото направих тези диоди в оригинална фасунга:Ефекта бе задоволителен:но.... последва изработването на нови, вече светещи червено, а не бели:Това, вече ми допадна:Използвал съм SMD светодиоди 3528, а съпротивлението ми беше с двойно по- високи стойности от на колегата.Малко беше играчка запояването, защото поялника ми беше доста голям, но... луд умора няма />За управлението на климатика и т.н... използвах светодиодна лента ... дефакто по мързеливия начин.Плафона грейна със 12 светодиода и бе идеално за четене на книжка ... релано никъде не оставих "жълти" крушки, като дори и багажника бе осветен подобаващо />Снимките са правени с айфон и заради това са с такова лошо качество и не се виждат реалните цветове. Редактирано 4 Януари 2013 от eic-idimitrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
georgi_k Публикувано 4 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2013 Към колегата от първия пост,380ома ми се виждат малко няма да карат дълго,по-добре 600-700ома. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoian Dulgerov Публикувано 4 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 4 Януари 2013 Към колегата от първия пост,380ома ми се виждат малко...Колега мога да ти кажа (да чукна на дърво) не са мръднали вече една година, почти всички диоди по колата са ми с по толкова! ето и моето табло със същите самоделки, но с едни друг вид диоди само, че с 380 омакърваво червена и плътна светлина навсякъдеи с СМД диоди и при копчетата на стъклата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 6 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2013 Начиии тая диодна лента къв тъшак е просто не е истина Началото добре запоява се лесно,но после на ония пичи въшки едва едва хваща Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoian Dulgerov Публикувано 28 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 28 Март 2013 Така понеже всички имате голям интерес как се светват духалките на парното... ви качвам снимки как става Какво ви трябва:топъл силиконкутийка от дискдиоди (аз използвах SMD диоди от големите, но с малките е по-добре..)резистори над 700 омаТака да приемем, че сте ги извадили.махате капачето и се открива тази гледка..Сваляте връткататук вече сваленаДиодите трябва да поставите в краищата и започвате с дупкитеи отзад погледнатоИ след като сте пробили дупките започвате да правите светловодите които трябва да влезнат в тях (от кутийка за диск ги изрязвате, като след като ги оформите ги ишкурете за да станат матови и а разпръскват светлината равномерно) След като ги оформите и напаснете трябва да стане такаи отзад погледнато вече със светловодитеТук вече забравих да снимам точно как съм поставил диода, но се подразбира... Диода е поставен в ъгъла и сочи към светловода (Налага се да разширите мястото където ще залепите диода за да може да го поставите.. На снимката без да искам като напънах с клещите се счупи цялото краче, но не е страшно)След като сте залепили диода слагате горещ силикон чак до светловода, за да може светлината да прозира точно до светловода, но не забравяйте, че трябва да сложите съвсем малко защото може да попречите на врътката да се движи свободно... и сложете хартийка която да пречи на светлината да се пръска по цялата духалка(един вид завивате светловода)и пуснато Правите и другото по същия начинСвързвате ги и пускате (но не забравяйте че не сте запоили резистор... Аз го запоих чак след като изкарах кабелите навън от самото тяло... за предпочитане е да бъде над 700 ома за да не свети много силно и да не ви дразни очите)От тук прокарвате кабелчетата (от долната страна на духалката)От там нататак му мислете как ще прокарвате кабелите Ако има нещо неясно питайте да обяснявам кое как Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 28 Март 2013 Доклад Share Публикувано 28 Март 2013 Няма кво да ми обясняваш,слизай до Пловдив да ми ги направиш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shado Публикувано 28 Март 2013 Доклад Share Публикувано 28 Март 2013 Браво колега, готино е А след като символите на духалките изгреят, остава да светнете и врътките.Аз използвах червена пластмаса за светловод и 3ммобикновен червен лед. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thesamorai Публикувано 22 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2013 Някой имал ли е проблеми с копчето за аварийни? Като го свалих днес и стана голяма обърквация с + и – ,но това е за лампичките.Има ли връзка бутона с лампичките т.е. работата зависима ли е от лампите или не? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Криис Публикувано 13 Април 2014 Доклад Share Публикувано 13 Април 2014 някой може ли да ми каже как се отварят копчетата за стъклата от 100 ц4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 13 Април 2014 Доклад Share Публикувано 13 Април 2014 С тъп нож или с плоска отверка от ДОЛНАТА страна.Отгоре махаш панела с подпъхване отстрани, но не дупчиш прозрачното фолио. Само го забърсваш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grindcore Публикувано 10 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 10 Ноември 2014 Така понеже всички имате голям интерес как се светват духалките на парното... ви качвам снимки как става ..........Ако има нещо неясно питайте да обяснявам кое как не мога да отворя/видя снимките. дали ги имаш още или ако друг ги отваря да ми ги сложи някъде на едно архивче Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nevils Публикувано 4 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2015 не мога да отворя/видя снимките. дали ги имаш още или ако друг ги отваря да ми ги сложи някъде на едно архивче И аз не мога, а темата е супер Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FEN_NA_TDI Публикувано 15 Септември 2015 Доклад Share Публикувано 15 Септември 2015 (Редактирано) Колега мога да ти кажа (да чукна на дърво) не са мръднали вече една година, почти всички диоди по колата са ми с по толкова! ето и моето табло със същите самоделки, но с едни друг вид диоди само, че с 380 омакърваво червена и плътна светлина навсякъдеи с СМД диоди и при копчетата на стъклатаколега тия съпротивления 380 ома са за 10,6V незнам как не са ти изгорели диодите 1 година.... използват се съпротиления 600 ома Редактирано 15 Септември 2015 от drob4o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nachos Публикувано 22 Септември 2015 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2015 Защо снимките не могат да се отворят Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bingobongo Публикувано 23 Декември 2015 Доклад Share Публикувано 23 Декември 2015 Вероятно защото обичаме да ни е гадно , или не се чете внимателно и да се ползва опцията "Прикачи файл". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts