Jump to content

Основен ремонт на V8 4.2 40V


tvard

Recommended Posts

Здравейте колеги, както много който карат 4.2 имат разход на масло така и аз имах и реших да елеминирам този разход. Като първоначалния ми замисъл бе само да сменя гумичките на клапаните и да отстраня всички течове, но след като махнах едната пружини се оказа че имам и сериозен луфт във водачите на клапаните. Впоследствие, свалих главите и се оказа че и сегментите са достатъчно спекли и бяха на ръба на износването. Цялото това действие се случи при свален двигател и кутия, свалят се заедно(заедно тежат ~350кг). 

Като за начало забелязах мистериозния теч, който като форсираш известно време двигателя и като вдигнеш капак припушва зад двигателя. Оказа се капачките на валовете се бяха свили и от там се лееше масло. Който ако не бях свалил двигателя, нямаше да видя и зная за тях.

При вече свалени глави видях че няма никакво износване на цилиндрите. При замерване не беше открита елипса или дори 1/1000 износване. Откри се и още един неприятен теч, който по друга причина не би се видял. Капака за картерната вентилация, гарнитурата беше станала на камък и всичко се оливаше назад към мотора и се отичаше през скоростната кутия. Тук вече почистено. Очудващо семерингите на коляновия вал държаха, но омазаното е от картерната вентилация. Последва сваляне на буталата и проверка за износване по коляновия вал. Туксвалени и почти почистени.

Проверка и на коляновия вал за износване, съответно беше със заводски данни.

Ето и един от виновниците, когато си във високи обороти да имаш висок разход на масло. Неизчистени и изчистени бутала и проверени за износване(отново нямаше). Последва почистане на горивните камери на главите, при което останах разочарован че не успяха да задържатпрепарата.

Буквално светеше през затворените клапани, после защо тия осмаци не вървяли???

Следва продължение... 

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравей колега,имаш ли представа на колко километра реално е колата?Тази скоростна кутия миханична ли е или автоматична?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буквално светеше през затворените клапани, после защо тия осмаци не вървяли???

Не ги ли "пасна" към леглата им тия клапани?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последва пълно пасване на леглата и клапаните, тук вече се обърнах към външно лице. Само за смяната на водачите си ги направих сам, със студено валцоване(предпочитам го пред директния метод). Вече със сложени гумички върху новите водачи. Последва измиване на блока и картера и всичко което беше оплескано от досадните течове. Това включва целия кош и всички възможни маркучи като само това отне 3-4 дни упорито търкане на всеки детайл. Съответно бяха измити и от вътре блока и главите за да не цапат новичкото масло. Учудващо но голия блок си го вдигах сам, изключително лек и компактен се оказа(за сравнение гол блок на 1.8Т ми е трудно да го вдигам сам). Вече сглобените главичакат своя ред.

Разлика във биелните лагери между 32V и 40V моторите.

Беше излекуван и един малък "бъг" в мотора, същевеременно бяха сменени всички възможни О-рингое и семеринги. Последва обратно сглобяване с новите основни биелни лагери и сегменти, качване на главите и подготовка за зацепване.

Вече зацепен мотора, чака куплиране с кутията и качването им в купето.

Заветния момент дойде, запалване и оглеждане за течове, шумове. 

Като капак мога да кажа, че ако няма износване на блока от прекомерно прегряване и използването на "гадни" масла. То този блок е явно е много здрав. В случая мотора е на 600+ хил. км. А я взех за под двеста. 

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да мотора е алуминиев(разбирай алусил/никасил). Разхода на масло беше към литър на 1000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от форума помогна с издирване на сервизната история. За което му благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос, във връзка с един спор в друга една тема за мотор с никасилово покритие.

Беше ли нарушено въпросното покритие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! Много малко хора правят основен ремонт на такъв мотор. :respekt:/> :respekt:/> :respekt:/>

Би ли споделил какви части си сложил и на какви цени. Чувал съм, че примерно сегментите ги има само оригинални?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:respekt: браво колега, евала за работата и съживяването на мотора, добра работа си свършил и по скоростната кутия :respekt:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше ли някакви дертове с работата на място мотора? След ремонта усеща ли се разлика в тая насока, а и субективно ако ще в друго отношение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сегментите ми излязоха 270лв с много отстъпки, за цени не бих бил обективен пак по тази причина. Само за основните лагери не намерих заместител.

Работата на място се подобри, имаше леки претрепвания преди. Но тук е субективно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ли така ми се вижда или отвора за мазане "застъпва"(е под) долното чело на канала за масления сегмент?

IMG368.jpg

Ако е така, то явно заводски е предвидено да понагорява масло мотора! :gruebel:/>/>

п.п. Поздравления за професионално свършената работа! :respekt:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ли така ми се вижда или отвора за мазане "застъпва"(е под) долното чело на канала за масления сегмент?

IMG368.jpg

Ако е така, то явно заводски е предвидено да понагорява масло мотора! :gruebel:/>/>/>

п.п. Поздравления за професионално свършената работа! :respekt:/>

Да наистина застъпва. За сега нямам разход на масло. Но ще видим с времето. По лошото беше, че явно всички сменят маслото на по точно 30х. км и почва да спича по масления сегмент. Случвало ми се при яка ръчка по баир, да оставям огромен облак дим след мен. Все едно съм счупил турбо.

8-те сегмента струваха толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтегачите на веригите смени ли или използва старите? В какво състаяние бяха, гледахте ли ги? Водачите имаха ли следи от веригите? Капаците бяха ли начукани?

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На обтегачите им смених само пластмасовите черупки. Докато обтегача на маслената помпа беше сменен с оригинален.

Редактирано от tvard
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питам, защото и аз напролет ще правя същата операция. На маслената помпа, аз поръчах - верига, зъбно колело и обтегач. А обтегачите в главите можеше ли да ги натиснеш на ръка. Аз като си сменях гарнитурите на клапани, колата беше седяла 2-3 часа на едно място и единият като го натиснах с пръст си хлътна до долу, а другият на 1/3 и направо поръчах нови. При теб как бяха, гледахте ли ги?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можех да ги натисна с пръст. Не изтърваха и затова се разминах само с черупките. Поръчал ли си си инструмента за стягането им? Струва 13$ от ибей. Аз не можех да чакам, та трябваше да си правя. Но като се замисля, че трябва да дойде с новите обтегачи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те новите не идват ли с инструмента? Ако дойдат без него, ще го поръчам.

П.П. сега видях, че си го написал.

Аксиални лагери смени ли или само основни и биелни? Какви сегменти взе?

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те новите не идват ли с инструмента? Ако дойдат без него, ще го поръчам.

П.П. сега видях, че си го написал.

Аксиални лагери смени ли или само основни и биелни? Какви сегменти взе?

Аксиалния го смених разбира се. Макар и да нямаше нужда да сменям нито един от лагерите. Сегментите на предната страница ги има.

08-139600-00

Доколкото разбирам си с 4.2? Как е разхода на масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...