ghostdog Публикувано 14 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 (Редактирано) Не, с 2.7 битурбо съм. Просто ми стана интересно, защото си писал подробно и темата е супер, а теми за отваряне на мотори са малко. Това е моят списък за 2.7Т:- основни, биелни и аксиални лагери - глико- сегменти - геотце- гумички и водачи на клапани (напасване на клапани....) - оригинални гумички, водачи ще ми правят хората които с занимават с главите- гарнитури на главите - елринг или пайен, още не съм решил- болтове за глави - оригинални, ако не реша да взема АРП шпилки- нов дебитомер - оригинален с връщане на старият или ако ми останат пари ще взема от RS4 2.7Т- обтегачи на вериги - оригинални- вериги - оригинални- О пръстен на масленият охладител - оригинален- обтегач маслена помпа - оригинален- зъбно колело маслена помпа - оригинално- верига маслена помпа - оригинална- маслена помпа (ще я дадем да я види моята един гуру и тогава ще реша дали да я поръчвам) - оригиналнатук са частите свързани с турбините- гарнитури за изпускателни колектори (към главите) - оригинални- гарнитури на турбините (към изпускателните колектори и към даунпайпите) - оригинални- О ринг на турбините - оригинални - маслени магистрали на турбините - оригиналниможе и да пропускам нещо, но това са основните неща които ще взимам, като някой които са с доставка, вече са поръчани. Ремонта ще го правя изцяло превантивно, колата не харчи масло, не се държи зле (с изключение на това, че мога да натисна обтегачите на ръка), пали перфектно, не трака, не тропа, но ще се гони около 70% повишение на мощността. Редактирано 14 Януари 2013 от ghostdog Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tvard Публикувано 14 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 При теб блока не е алуминиев, направете проверка за износване, да не минеш на ремонтен размер. Явно го подготвяш за повечко коне? За обтегачите оргинални знаеш ли им цените? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 14 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 (Редактирано) Чугунен е блока, ще го проверим за износване. Ако има ще си поръчам по-големи бутала и ще го строукна на 2,8. :hilezh:/> При мен са по 980лв без отстъпката за 1бр (това е цена само за обтегача, без веригата, веригата е към 135лв), но не съм сигурен, че са същите като при теб. Аз ги викнах от щатите на една мега разпродажба и ще ми стъпят с повече от 60% намаление. Стискам палци и се надявам да не са дефектни. Ще слагам по-големи турбини, които поръчах, но чакам да ми ги достави шибаният немец който вече 1 седмица се мотае и май ще пускам жалба към пейпал да ми връщат парите. Редактирано 14 Януари 2013 от ghostdog Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tvard Публикувано 14 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 Ако е с електронно управление, са същите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 14 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 (Редактирано) Не съм сигурен, че са с електронно управление, включва се отзад някаква букса и на двата, но според мен това е по-скоро за някакъв датчик. Обтегача го надува масло от долу и напъва нагоре веригата. Всичко при него идва от налягането на маслото, поне от това което съм гледал. То такива има и на 1.8Т с ел. дросел, но са различни от моите. Редактирано 14 Януари 2013 от ghostdog Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tvard Публикувано 14 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 Това е електромагнитен клапан, той избутва една съчмичка, която освобождава маслото. Не е датчик. Има ги и на 1.8Т. Старите са просто над определено налягане отварят. Тук се управляват електронно. Самия клапан може да го отвиеш на 2 болтчета, има О-пръстенче отдолу. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 14 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 Да, вярно. Бях го чел някъде, ами такива са. Как ти се струва сега колата на форсиране, има ли разлика? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tvard Публикувано 14 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 Много по-нервен е мотора, заради по-лекия маховик ~10kg. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 14 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 Демпферен ли сложи или твърд? По-лек в сравнение с торк конвертора? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tvard Публикувано 14 Януари 2013 Автор Доклад Share Публикувано 14 Януари 2013 (Редактирано) Сложих твърд маховик, да по-лек спрямо торк конвертора. Редактирано 14 Януари 2013 от tvard Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dolarch Публикувано 8 Февруари 2013 Доклад Share Публикувано 8 Февруари 2013 Колега, колко време ти отне ремонта ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pavel_mihov Публикувано 29 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2014 Колеги само на мен ли не ми се отварят снимките ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 30 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2014 И на мен не се отварят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kapitango Публикувано 28 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 28 Февруари 2014 Би ли казал от какво е едномасовия маховик? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 28 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 28 Февруари 2014 2.3, ако правилно съм прочел. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tvard Публикувано 3 Март 2014 Автор Доклад Share Публикувано 3 Март 2014 Има възможност и от 2.8 30 клапана да стане маховик (демферен) на 4.2 40-клапана(без RS6). Иначе моя маховик е "къстъм мейд" стругован, с напаснат венец(60-2), балансиран и с леко променен фланец към коляновия вал. pp "Скоро" ще оправя линковете със снимките. Явно е по-интересна темата отколкото си мислех. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kapitango Публикувано 3 Март 2014 Доклад Share Публикувано 3 Март 2014 На V6 моторите при Ауди маховиците се прикрепят към коляновия вал с 8 болта, при V8 не са ли с 10 ?? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tvard Публикувано 4 Март 2014 Автор Доклад Share Публикувано 4 Март 2014 Старите 32-клапана са със 10 болта. По-новите 40-клапановите(* изключение прави на RS6) са с 8-болта. Тънкия момент е тоя венец, 60-2. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tvard Публикувано 4 Март 2014 Автор Доклад Share Публикувано 4 Март 2014 Здравейте колеги, както много който карат 4.2 имат разход на масло така и аз имах и реших да елеминирам този разход. Като първоначалния ми замисъл бе само да сменя гумичките на клапаните и да отстраня всички течове, но след като махнах едната пружини се оказа че имам и сериозен луфт във водачите на клапаните. Впоследствие, свалих главите и се оказа че и сегментите са достатъчно спекли и бяха на ръба на износването. Цялото това действие се случи при свален двигател и кутия, свалят се заедно(заедно тежат ~350кг). Като за начало забелязах мистериозния теч, който като форсираш известно време двигателя и като вдигнеш капак припушва зад двигателя. Оказа се капачките на валовете се бяха свили и от там се лееше масло. Който ако не бях свалил двигателя, нямаше да видя и зная за тях.При вече свалени глави видях че няма никакво износване на цилиндрите. При замерване не беше открита елипса или дори 1/1000 износване. Откри се и още един неприятен теч, който по друга причина не би се видял. Капака за картерната вентилация, гарнитурата беше станала на камък и всичко се оливаше назад към мотора и се отичаше през скоростната кутия. Тук вече почистено. Очудващо семерингите на коляновия вал държаха, но омазаното е от картерната вентилация. Последва сваляне на буталата и проверка за износване по коляновия вал. Тук свалени и почти почистени.Проверка и на коляновия вал за износване, съответно беше със заводски данни.Ето и един от виновниците, когато си във високи обороти да имаш висок разход на масло. Неизчистени и изчистени бутала и проверени за износване(отново нямаше). Последва почистане на горивните камери на главите, при което останах разочарован че не успяха да задържат препарата.Буквално светеше през затворените клапани, после защо тия осмаци не вървяли??? Последва пълно пасване на леглата и клапаните, тук вече се обърнах към външно лице. Само за смяната на водачите си ги направих сам, със студено валцоване(предпочитам го пред директния метод). Вече със сложени гумички върху новите водачи. Последва измиване на блока и картера и всичко което беше оплескано от досадните течове. Това включва целия кош и всички възможни маркучи като само това отне 3-4 дни упорито търкане на всеки детайл. Съответно бяха измити и от вътре блока и главите за да не цапат новичкото масло. Учудващо но голия блок си го вдигах сам, изключително лек и компактен се оказа(за сравнение гол блок на 1.8Т ми е трудно да го вдигам сам). Вече сглобените глави чакат своя ред.Разлика във биелните лагери между 32V и 40V моторите. По-големия е за 40-клапановата версия. Беше излекуван и един малък "бъг" в мотора, същевеременно бяха сменени всички възможни О-рингое и семеринги. Последва обратно сглобяване с новите основни биелни лагери и сегменти, качване на главите и подготовка за зацепване.Вече зацепен мотора, чака куплиране с кутията и качването им в купето.Заветния момент дойде, запалване и оглеждане за течове, шумове. Като капак мога да кажа, че ако няма износване на блока от прекомерно прегряване и използването на "гадни" масла. То този блок е явно е много здрав. В случая мотора е на 600+ хил. км. А я взех за под двеста. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
scorpion526 Публикувано 2 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2020 Здравейте, да изтупам малко темата от прахта - захванал съм се и аз с ремонт на такъв двигател , стигнах до биелните лагери и се чудя дали да ги сменям.. та искам да попитам нормално ли е това износване на черупките на биелите ( снимката е на горен и долен лагер на 8-ми цилиндър, но всичките ми лагери са износени по този начин ). Очевидно горния е по-зле, но няма надрано по черупката му ( светкавицата от снимката малко лъже за състоянието ) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 2 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2020 Да, нормално е. Съжалявам, но ще ги сменяш. Измерете първо шийките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
scorpion526 Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 (Редактирано) Мерихме ги през уикенда, но не мога да разгадая спецификациите, които имам. В спецификациите пише, че базовия размер на шийките е което е всъщност диапазона 53.958 - 53.978 - това допуск при изработването на вала ли е или допустими граници на износване и ако съм по-малко от това, трябва да минавам на втори размер шийки ? При мене всички измервания са в диапазона 53.89-53.93 ( 8 шийки * 3 измервания * 3 различни позиции на вала) Редактирано 9 Декември 2020 от VBI Не цитирай предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 Ми да, по-надолу е от допуска, ама на косъм. Ако си пестелив, слагай нормални лагери, ако си бохем, шлайф и първи ремонт. Лично аз, не бих барал. Лагерчета и пеЙш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 8 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2020 Всъщност с какво се мерят тези диаметри? Само да не е с някой китайски ел. шублер........ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
janoar Публикувано 9 Декември 2020 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2020 (Редактирано) 53.96(53.958)ти е най-малкият допустим размер, при който може да се движи. Според VAG. И то ако няма наранявания, канали, посиняване. Ако има... цялото мерене е на хаост, даже може да се окаже, че ще прескочи един ремонт. Дори в шлайф базите не се наемат да кажат дали ще е първи или някой следващ, защото се шлайфа до излизане на всички неравности, елипси, конусност и сенки. Мери се за елипса и конусност перпендикулярно на 6места всяка една шийка. Гледам лагера е пипнал стоманената сърцевина. Мерете вала за елипса. Ако не ти се влиза във филм. Смени само лагери, ще изкара над 50к км че може и 100к. Редактирано 9 Декември 2020 от janoar Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts