Jump to content

Основен ремонт на V8 4.2 40V


tvard

Recommended Posts

Това са всички измервания - по 9 броя на всяка една шийка ( надявам се не претрупвам темата, но може да помогнат на някой друг за сравнение ) 

 

Izmervaniqpic.png.026f88e2210493efb0975084a01ad66d.png

 

Максималната елипса е 0.04 и това е на шийката на първия цилиндър ( той беше и първия , който мерих, и е възможно да не съм го премерил  както трябва). Шийките на другите цилиндри са почти без елипси и конуси.

Малко подценяван факт, но е важно  при премерването да се вземе предвид и околната температура - при мен в гаража ми е около 10 градуса ( установих го при меренето с микрометър на цилиндрите )

 

Измерванията са с цифров шублер Orion ( проверил съм го , точен е )   - просто не ми се отчитаха 72 стойности с аналоговия шублер.. :) . Поръчал съм ги иначе вече лагерите ( взимам стандартен размер и няма да шлайфам вал, пък квото стане) - 230 лв с отстъпки ми излезнаха всичките биелни оригинални.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ммммне, намери си аналогов микромер 50-75 на 0.002 точност, тия ориони не са най-надеждните, меко казано,  поне да беше теса някоя, или митутойо.

А цилиндрите с какво се мерят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че кратността на дисплея на шублера е 0.01мм, производителя дава точност от +/- 0.03мм. Винаги трябва да се има едно на ум с електронните шублери. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За цилиндрите съм взел Dual Bore Gauge с аналогов микрометър с точност до хилядни ( 0.001).

За съжаление нямам микрометър с обхват по-голям от 50 мм , какъвто ми трябва в случая за премерване на вала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, scorpion526 написа:

хилядни ( 0.001

По-скоро е до стотни, 0.01, хилядните струват едни неприятни парички...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

хах да , взех го с микрометър до 0.01, но вкъщи имах само микрометър до 0.001 и го сложих него. ( а и разбира се, този, който взех не  е Мититойо )

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Като сте отворили дума за мерене - някой знае ли къде в БГ може да се намери восъчен конец за мерене на хлабини ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя дядовия метод, отде пък го извади и ти......, "микрометъра на бедния".

В Бг едва ли някой ще продава, в някоя стара работилница, може и да намериш по шкафовете. В ибея го има, търси Plastigage. Иначе слагай парафин на фитили, но трябва да имаш и мерителните шаблони, те са по-ценните, а те вървят само с конкретен вид конец.

Ама както и да го правиш, тва си остава винаги неточно и под въпрос. При положение,  че сега под път и над път има микрометри, не виждам смисъла в тоя метод.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/20/2020 at 4:12 PM, NIKO said:

Тоя дядовия метод, отде пък го извади и ти......, "микрометъра на бедния".

В Бг едва ли някой ще продава, в някоя стара работилница, може и да намериш по шкафовете. В ибея го има, търси Plastigage.

За ибея знаем :), ама е все за "следващия път". Евро07 бяха представители на Plastigage и една година все се канеха да внесат.

С какво друго мога да измеря хлабина на колянов и разпределителен вал ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добрият стар микромер скоба/вътромер, т'ва е. 

От време на време излизат уникални инструменти по продавалниците, е наскоро взех чисто нов еднометров висотомер Митутойо Абсолют, за смешни пари, трябва да се дебне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По пдф-ите дават хлабина за разпр. валове.

Заводски основните лагери могат да бъдат до 5 размера (наистина нов мотор може да работи и с 0w20)....с микрометъра проверявам, дали шийките са в норма и слагам афтърмаркет еднакъв размер лагери.....но като не мога да проверя хлабината.....минавам на 0w40 :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мериш на 4места една шийка може би ще има приблизителен осреднен резуптат.

И въпреки това не можеш да избегнеш грешката от елипса и крив вал. А за ексцентрично износване на лагери...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кривина и елипса/вдлъбнатост/бъчвообразност се мерят на стенд, дОма няма как да стане, всъщност може, но трябва голяма трасажна маса, микронна центрирана опора и добър висотомер. 

@robobug, не случайно шийките са разделени на обхвати, същото е и с лагерите, знаеш допуските на измерената шийка, знаеш на новия лагер и имаш два-три "кръстосани" известни хлабини, елементарно е, не ти трябва мерене. Ако има вече нецилиндричност, това е друга бира, лесно се хваща с микрометъра. А контактни петна между работила шийка и нов лагер със синката ("индигото"), просто да се добие представа, къде да се измери и докъде да "изчисти" шлайфистът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Хубава тема, но за съжаление линковете към снимките пак са неактивни. Молба към автора, може ли да се пуснат линкове примерно от Gdrive или нещо подобно, за да са активни?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...