Jump to content

Смяна автоматична към ръчна кутия


tvard

Recommended Posts

 

Ето едно описание което е съвместимо и за другите модели на А4, А6.

Какво ни трябва за да направим конверсия?

1. Самата ръчна кутия(тук има голям избор от кутии с различни предавателни числа). Избора при куатро се ограничава до предавателното число на задния диференциал или се заменя самия диференциал. При предно избора е много голям.

2. Стойки и тампони за кутията, тъй като имат разлика с тези на автоматика.

3. Избирач за скоростите и стойката с педалите(и тръбичката към долната помпа).

4. Кардан, по-принцип автоматика е по-дълъг от ръчните кутии. И трябва да се вземе кардан с точната дължина.

5. Маховик(притескател, феродо).

*6 Прекодиране на ECU, ABS и табло.

Така при А8-цата какви затруднения може да имате. Ако правите стария мотор 32V, ще срещнете най-голям проблем със маховика. Той е с 10 болта и няма от какво друго да ползвате освен от S8 с ръчна кутия. *Това важи и за RS6 мотора. Докато при 40V е малко по-лесно, тук болтовете на коляновия вал са 8 и има възможност да се ползва от други мотори. Аз лично избрах от 2.3 петак. Намира се евтино. Тук идва едно от нещата който няма да мине без сериозна модификация, тъй като има венец който следи оборотите на двигателя(така наречния 60-2) Датчика за обортите е същия от автоматика. При мен се оказа най-удачно да ползвам венеца от автоматика, изрязан и напаснат с точен ъгъл спрямо автоматика.

IMG413.jpg

IMG414.jpg

IMG415.jpg

IMG416.jpg

*При А4 и А6 има голям избор за маховици.

Датчика за скороста е абсолютно същия като при автоматика. С него няма да имате проблеми.

Друг проблем при А8 е кардана. При автоматика е по-къс и трябва да се търси такъв от ръчна кутия. Тъй като нов е сериозно сума, може просто да се удължи и балансира стария кардан.

За останалите неща стойки, тампони(при автоматика се оказа същите като при ръчната кутия), избирач за скоротите и стойката за педалите е най-добре да се разходите из моргите и да намерите донор. При А8 с ръчни кутии, избора е ограничен. Тук може да свършат работа и коли само на предни, тъй като частите са еднакви. За А4 и А6 избора е огромен, почти от всяка морга може да си набавите.

Както споменах избора за кутия при куатро се ограничава до предавателното число на задния дифф. При А8 е 3,7:1. За жалост ауди нямат такава ръчна кутия и трябва да се смени задния диференциал с друго число( При S8 е 4.11 тук има избор на кутии) Като възможностите са или диференциал от S8 и съответно кутия с 4.11 или диференциал от V8 3.7 мотора с предавателно число 3.889 и кутия с такова предавтелно число. Тъй като избора за кутии е голям дори тук, ще спомена моя личен избор при търсенето на кутии: За 4.11 е най-добре от кутия от 2.5TDI кутия, те са най-здравите кутии на ауди и същевременно са достатъчно дълги. За 3.889 има избор за кутия от А6 facelift 2.5TDI, тук е кутията не е толкова здрава, но е с 5% по-дълга на 6-та предавка.

Монтажа на всичко в възможно и без сваляне на двигателя, но ще е ужасно тегаво. Затова препоръчвам да се работи при свален двигател.

При монтажа на стойката за педалите се налага махането на волана и кормилния прът заедно със стойката им. Сервото и спирачната помпа. За монтажа на избирача за скоростите се маха цялото конзолата между седалките, навигацията, управлението на климатроника. При монтажа, ако сте взели от същата кола всичко си пасва.

За стойките и тампоните също пасват, ако се изберат от същия автомобил.

Вече монтираните педали и избирача за скоростите.

Вече качен маховика към мотора с феродото и притескателя и чакащата кутия.

Следва качване на двигателя и кутията и прекодиране.

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

А, ти си направил и тази конверсия ... страхотия ... :zustimm: А каква беше причината да се откажеш от автомата ?

Редактирано от dolarch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Публикувано (Редактирано)

Ето едно описание което е съвместимо и за другите модели на А4, А6.
Какво ни трябва за да направим конверсия?
1. Самата ръчна кутия(тук има голям избор от кутии с различни предавателни числа). Избора при куатро се ограничава до предавателното число на задния диференциал или се заменя самия диференциал. При предно избора е много голям.
2. Стойки и тампони за кутията, тъй като имат разлика с тези на автоматика.
3. Избирач за скоростите и стойката с педалите(и тръбичката към долната помпа).
4. Кардан, по-принцип автоматика е по-дълъг от ръчните кутии. И трябва да се вземе кардан с точната дължина.
5. Маховик(притескател, феродо).
*6 Прекодиране на ECU, ABS и табло.
Така при А8-цата какви затруднения може да имате. Ако правите стария мотор 32V, ще срещнете най-голям проблем със маховика. Той е с 10 болта и няма от какво друго да ползвате освен от S8 с ръчна кутия. *Това важи и за RS6 мотора. Докато при 40V е малко по-лесно, тук болтовете на коляновия вал са 8 и има възможност да се ползва от други мотори. Аз лично избрах от 2.3 петак. Намира се евтино. Тук идва едно от нещата който няма да мине без сериозна модификация, тъй като има венец който следи оборотите на двигателя(така наречния 60-2) Датчика за обортите е същия от автоматика. При мен се оказа най-удачно да ползвам венеца от автоматика, изрязан и напаснат с точен ъгъл спрямо автоматика.
031621615.jpg?r=0
031621616.jpg?r=0

031621617.jpg?r=0

031621618.jpg?r=0
*При А4 и А6 има голям избор за маховици.
Датчика за скороста е абсолютно същия като при автоматика. С него няма да имате проблеми.
Друг проблем при А8 е кардана. При автоматика е по-къс и трябва да се търси такъв от ръчна кутия. Тъй като нов е сериозно сума, може просто да се удължи и балансира стария кардан.
За останалите неща стойки, тампони(при автоматика се оказа същите като при ръчната кутия), избирач за скоротите и стойката за педалите е най-добре да се разходите из моргите и да намерите донор. При А8 с ръчни кутии, избора е ограничен. Тук може да свършат работа и коли само на предни, тъй като частите са еднакви. За А4 и А6 избора е огромен, почти от всяка морга може да си набавите.
Както споменах избора за кутия при куатро се ограничава до предавателното число на задния дифф. При А8 е 3,7:1. За жалост ауди нямат такава ръчна кутия и трябва да се смени задния диференциал с друго число( При S8 е 4.11 тук има избор на кутии) Като възможностите са или диференциал от S8 и съответно кутия с 4.11 или диференциал от V8 3.7 мотора с предавателно число 3.889 и кутия с такова предавтелно число. Тъй като избора за кутии е голям дори тук, ще спомена моя личен избор при търсенето на кутии: За 4.11 е най-добре от кутия от 2.5TDI кутия, те са най-здравите кутии на ауди и същевременно са достатъчно дълги. За 3.889 има избор за кутия от А6 facelift 2.5TDI, тук е кутията не е толкова здрава, но е с 5% по-дълга на 6-та предавка.
Монтажа на всичко в възможно и без сваляне на двигателя, но ще е ужасно тегаво. Затова препоръчвам да се работи при свален двигател.
При монтажа на стойката за педалите се налага махането на волана и кормилния прът заедно със стойката им. Сервото и спирачната помпа. За монтажа на избирача за скоростите се маха цялото конзолата между седалките, навигацията, управлението на климатроника. При монтажа, ако сте взели от същата кола всичко си пасва.
За стойките и тампоните също пасват, ако се изберат от същия автомобил.
Вече монтираните педали и избирача за скоростите.
Вече качен маховика към мотора с феродото и притескателя и чакащата кутия.
Следва качване на двигателя и кутията и прекодиране.

Редактирано от tvard
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

здравейте колеги ас съм нов във форума но искам да попитам някои може ли да ми помогне с прекодиране на компа на ауди а4 2.0 и. 2001г. понеже го преработих от автоматична на ръчна кутия и сега абс и isp-то не работят но неми дава да ги прекодирам и другото е че компютара на колата ми искарва че съм с автоматична кутия и незнам как да го прекодирам това ако някой може да ми помогне с това или поне да ме насочи към някой майстор които го е правил освен мишо в софия ще съм ви благодарен. иначе кодовете на грешките са тези:18055..........18034.............18256.........иначе колата си работи идеално и си я карам но това ме дразни много

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A4 2001, предполагам си с can gateway. Ако е така се прекодира той, и от там нататък май нищо не се пипа. Махнато ли ти е TCU-то?

Ако имаш път към Пловдив, ми звънни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай, прекодиране на ECU и ABS. Малко окабеляване, за задна и съединител и си готов с конверсията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Здравейте хора,да питам някой има ли си идея скоростна кутия от какъв двигател може да пасне на 4.2 V8 мотора със 32V?има ли някой подобна информация по въпроса?разбрах,че кутията от B3-ka от 2.3 мотора пасвала.Вярно ли е това?Интересува ме ръчна скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема не е в кутията при 32 клапановите в8. Проблема е в маховика, трябва ти такъв с 10 дупки и 60-2венец за оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Към колегата tvard имам въпрос понеже виждам, че е наясно с нещата и аз ще попитам същият въпрос, пасвали ръчна ск. кутия от 2.3 5-ка? Благодаря предварително :)


на 4.2 32в

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така маховик от ВР6 12в няма как да стане без "СЕРИОЗНА" модификация. Първо венеца на стартера от грешната страна, второ няма венец 60-2 за датчика на оборотите. 
За следващия въпрос, да кутия от 2.3 ще стане. Впрочем при В8 стават всички кутии(01А,01Е, 012 итн.) При 4 и 6 цилиндровите не стават всички комбинации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
На 30.04.2014 г. at 11:11, tvard написа:

В такъв случай, прекодиране на ECU и ABS. Малко окабеляване, за задна и съединител и си готов с конверсията.

здравеи колега за ауди а4 2,5 тди  какво ро точно требва да се окавели

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравеи колега tvard колата е 2.5 куатро 180 кс Б6 ако намеря всичко от същата кола какво трябва взема от нея има една която е ръчка и всичко стои по нея вече втори път мисе разваля автомата и ми писна искам дая направя ръчка благодаря предварително.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги!

Аз имам едно питане от името на един колега със странен и нерешим за нашите майстори проблем.

Колата е 2.5 тди 2002 155кс. с подменена автоматична кутия с ръчна 6 степенна такава.Всичко си е ОК само дето кикой не може да накара светлините за задна да светнат(крушките не са изгорели)

Буксата за управление на автомата е преметната през въздуховодите.По мнение на майсторчетата трябва да се извадят Х на бр. кабели от тая букса и да се подадат към някакъв датчик.На приказки добре но никой не бутва нищо.

Ако някой е запознат да дава акъл.Колко и какви на цвят са тия кабели,къдя е тоя датчик и въобще има ли такова животно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предполагам този датчик е същия който е на кутията - доста често дефектира и светлините не светят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.04.2017 г. at 17:49, ivanparvan написа:

Здравейте колеги!

Аз имам едно питане от името на един колега със странен и нерешим за нашите майстори проблем.

Колата е 2.5 тди 2002 155кс. с подменена автоматична кутия с ръчна 6 степенна такава.Всичко си е ОК само дето кикой не може да накара светлините за задна да светнат(крушките не са изгорели)

Буксата за управление на автомата е преметната през въздуховодите.По мнение на майсторчетата трябва да се извадят Х на бр. кабели от тая букса и да се подадат към някакъв датчик.На приказки добре но никой не бутва нищо.

Ако някой е запознат да дава акъл.Колко и какви на цвят са тия кабели,къдя е тоя датчик и въобще има ли такова животно.

Здравей колега, и аз минах по този път и изчетох доста матерял по темата. На кратко: В зависимост от годината на колата окабеляването е различно, ако колата е била типтроник - трябва да се търсят от буксата която влизала във самата скоростна кутия(букса във формата на D), и ще ти трябва нова букса за прекъсвача на ръчните скорости. Задните светлини минават през бушон, намери кой е бушона и ще можеш да замериш с мултицет кои са кабелите(единия е плюс). Виж линковете по-долу, и в двата има информация но е за Б5, надявам се, че все пак ще е от полза. При мен скоростите не бяха типтроник, и намерих кабелите в едно реле под волана, което реално е работило за автомата. На цвят бяха сини с кафяво-червена линия.

 

 

П.П. Двигателя също трябва да се прекодира за да знае компа че вече е със ръчни скорости, има и прекъсвач на съединителя, който ако не е свързан, мяма да работи темпомата(ако има темпомат).

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/443259-*DIY*-Making-your-REVERSE-lights-work-after-a-5-speed-swap

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/460049-TipTronic-to-Manual-Transmission-Swap

Редактирано от Stoqn.Tumbev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването.

Ще погледнем всичко от споменатото да видим какво ще излезе. Че по всичко личи че ттоя х*й нас чака, майсторчетата се чешат зад връта като неандерталци като чуят за проблема.

Мерси още веднъж.

Изпратено от моят K012 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Зависи колко му разбира майстора.

От 150 до 400 само за работата. Като най ниската оферта включва само качването на новата кутия и малко молитви да стане от първия път. [emoji56]

Като цяло много трудно се намира някой който да приеме начинанието с охота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
На 5/23/2017 at 7:15, ivanparvan написа:

Като цяло много трудно се намира някой който да приеме начинанието с охота.

Нормално, разбирам ги. Страшно много работа е. Аз сменях предния мост, полуоските, превключващия механизъм, маховик в комплект със съединителя,лагер на водещата ОС, педалите и помпите, отделно и занимавка с окабеляването и релето за паленето, също и вадене на жилото от контактния ключ. Ако нямах кола донор, никога нямаше да се занимавам да слагам ръчка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...