Jump to content

Въпрос за летни гуми


Recommended Posts

Линиите по дължината на протектора (тея с различните цветове) еднакво значение ли имат като точките?

А точките цветово как се тълкуват?

p.s както си и мислех едното няма общо с другото:

по повод точките на страниците:

To facilitate proper balancing, Most tire manufacturers place red and yellow marks on the sidewalls of its tires to enable the best possible match-mounting of the tire/wheel assembly. There are two methods of match-mounting tires to wheel assemblies using these red or yellow marks:

Uniformity (red mark)

Weight (yellow mark)

Warning:

Improper mounting, underinflation, overloading or tire damage may result in tire failure, which may lead to serious injury. Tire and rim sizes must correspond for proper fit and application. Never exceed 40 psi to seat beads.

Warning:

Tire changing can be dangerous, and should be done only by trained persons using proper tools and procedures established by the Rubber Manufacturers Association. Failure to comply with proper procedures may result in incorrect positioning of the tire, tube, or wheel assembly, causing the assembly to burst with explosive force sufficient to cause serious physical injury or death. Never mount or use damaged tires, tubes, or wheel assemblies.

Uniformity Method

When performing uniformity match-mounting, the red mark on the tire, indicating the point of maximum radial force variation, should be aligned with the wheel assembly's point of minimum radial run-out, which is generally indicated by a colored dot or a notch somewhere on the wheel assembly (consult manufacturer for details). Radial force variation is the fluctuation in the force that appears in the rotating axis of a tire when a specific load is applied and the tire rotated at a specific speed. It is necessary to minimize radial force variation to ensure trouble-free installation and operation. Not all wheel assemblies indicate the point of minimum radial run-out, rendering uniformity match-mounting sometimes impossible. If the point of minimum radial run-out is not indicated on a wheel assembly, the weight method of match-mounting should be used instead.

Weight Method

When performing weight match-mounting, the yellow mark on the tire, indicating the point of lightest weight, should be aligned with the valve stem on the wheel assembly, which represents the heaviest weight point of the wheel assembly. After match-mounting by either of the above methods, the tire/wheel assembly can be balanced.

и за линиите по цялата дължина:

All new tyres have visible coloured markings forming a radial band on the tyre. Several of these markings represent destination between the manufacture and the recipient.... Cars like Lexus require specific compounds so the radial markings do indeed allow the process to become visible and act like a bar code.

But there is also important information held within those lines that most consumers and tyre centres are not aware of, in particular the position of the outer line (colour does vary).....

post21204722093.jpg

Depending on how the belts are positioned during construction imperfections will allow the casing and the tyre tread to 'run out'. This disparity allows the compression to steer the tyre laterally regardless of any actions taken by the driver thus generate a pull.

The manufacture measures the degree of run out and marks the severity onto the tyre by the position of the outer band, typically the colour is Red or Blue, if the colour band is central then the run out is considered 0, if the band is toward the outer edge the tyre will need a 'reactive' partner to belay any pull. So the positions are vital to you and your car.... example

post21204722173.jpg

Realising this problem then it's easy to conclude if the tyres are symmetrical in tread construction, if the tyres are asymmetrical or directional then the centre will need to find a suitable match with an opposite reactive lateral partner....... Their problem not yours......

So next time you buy tyres have a look for the banding and decide what match you want..... remember most centres will have no idea of your request due to misunderstanding and lack of knowledge so you need to be wise.

с две думи сега ще гледам като купувам и да са чифтове, да не се чудя после що колата дърпала на една страна :hilezh: .

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 174
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Годината е 2013 и понятие като 1-2-3 качество няма

Повярвай ми има.

SunShine по тази логика гледай и дотовете да са ти от външната страна.

Редактирано от Geeppii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми сега погледнах, всъщност дота го има и от двете страни.

С разликата, че само от едната е с цифри и букви... от другата е само букви.

Буквите са страна на произход и конкретен завод, цифрите са ясни.

Та какво значение има дота от коя страна е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото като това с линиите ,важи единствено ако гумата е без посока на въртене или външна и вътрешна страна. Под дот визирам дата на производство.

Редактирано от Geeppii
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да използвам и аз темата за летните гуми. От прочетеното до момента и от другата тема за летни гуми клоня най-много към Continental Premium Contact 5, но преди малко минах покрай Примекс и ми направиха не лоша оферта.

Hankook Kinergy Eco k425 - 98лв - много горещо ми ги препоръчаха, дори ги сравниха с най-високият клас.

Goodyear EfficientGrip - 108лв

Pirelli P1 - 110лв

Цените са с включен монтаж/демонтаж.

Кажете какво ви е мнението за тия гуми.

И друго - може ли да се доверя на подобни сайтове, като:

http://www.avtogumi.bg

http://www.bggumi.com

и т.н.

пич това за какъв размер гума е? много малко ми се вижда за размера на темата!??! днес и аз ходих до примекс-шумен и за 205/55/16 на HANCOOK модела KYNERGY ми обявиха цена 134лв.(без монатажа)дай да сравним цените и да видим дали ще се окажа прав че и там е битак както вече е навсякъде.мразя да пазарувам с пазарлъци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HANKOOK- 205/55R16H 91H 4PR K115 i30 dot-0613 – 126 лв с ддс

HANKOOK- 205/55R16 91V TL 4PR |KINERGY EKO_K425| dot-0712 - 130 лв с ддс

Това са цени с отстъпка.

Това го копирах от мейла със запитването за наличностите в София.

Без да съм се пазарил с никого и за нищо.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес им ходих на крака но сега им пратих запитване през сайта да видим какво ще ми отговорят.да не се окаже обаче че е по-добре да се купува през нета от колкото да им ходиш на крака hilezh.gif/> в друга кокнкурентна фирма ми предложиха FIRESTONE на 130лв но като чета отзиви за двата модела май ще дебна HANKOOK-а

Редактирано от zevsa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бла-бла...

Смотан, още ли не зел ханкука. КазА ти 10 000 пъти че на твоята острилка нЕма значение кво Ше сложиш. Или ти искаш още еНа биричка на далавера да обадиш. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо трябва да се съобразявам с твоите виждания и усещания за живота или централните факсове от всевишния ли :gruebel:?

Нещо ми обадиха много яка цена за кумхо и сега чакам дота да ми кажат, та ще избирам м/у S1 Evo и Kumho KU31.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1365263219' post='2043975']

Смотан, още ли не зел ханкука. КазА ти 10 000 пъти че на твоята острилка нЕма значение кво Ше сложиш. Или ти искаш още еНа биричка на далавера да обадиш. hilezh.gif

Кво храниш па ти ве като си купИ некви китайски гуми.hilezh.gifhilezh.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес им ходих на крака но сега им пратих запитване през сайта да видим какво ще ми отговорят.да не се окаже обаче че е по-добре да се купува през нета от колкото да им ходиш на крака hilezh.gif/> в друга кокнкурентна фирма ми предложиха FIRESTONE на 130лв но като чета отзиви за двата модела май ще дебна HANKOOK-а

Па ако може и през нета да ти ги монтират сигурно ще е още по добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой купувал ли е гуми от тук:

promogumi

Цените са добри /спред мен /, също и доставката.

П.П. Не е реклама или спам, само събирам информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми с мобилният монтаж не е ли точно това, идва ти пред блока монтира и си заминава

Ахъ... ама монтажа идва на дабъл. Сигурен съм че ти само тях ги ползваш. :hilezh:

Ко станА ве, зе ли ханкука или чакаш нещо по-тънко. За по-добър хендлинг :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лош, ше ти лепне, ако цената не те докара до нервно разстройство. :hilezh:/>/>/>

Ма не се плаши и Ханкука не е лош. Важното е кое е на далавера. Ена бира си е еНа бира... на х`Аванта :lol:/>/>/>

А ако изкрънкаш и безплатен монтаж, Ше те призная. :hilezh:/>/>

А мое и да те почерпат я бисквитка, я кафе. Важното е далаверата.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената е нормална, все пак не карам резачка ено и осем Т та да ми трябват сеемнаски на цени от двеста лева нагоре.

Кажи като дългогодишен шофьор има ли нужда да препирам за тредуер или куатрото ще оправи разликата в управлението?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Кажи като дългогодишен шофьор има ли нужда да препирам за тредуер или куатрото ще оправи разликата в управлението?

Е колко пъти ве баце да ти казвам, при положение че не дигаш над 110 /щот разхода... еееееееееееееехххх/ и барумчетата да праснеш, пак Ше си доволен.

Кулатрото сичко решава, ко не вЕрваш питай Гъсъбъ-то. Нали той бил вожда на куатросите. :hilezh::flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената е нормална, все пак не карам резачка ено и осем Т та да ми трябват сеемнаски на цени от двеста лева нагоре.

Кажи като дългогодишен шофьор има ли нужда да препирам за тредуер или куатрото ще оправи разликата в управлението?

Много бега неговата, даже като е мокро успева да превърти гуметата на първа. Яко мощ има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колко пъти ве баце да ти казвам, при положение че не дигаш над 110 /щот разхода... еееееееееееееехххх/ и барумчетата да праснеш, пак Ше си доволен.

Кулатрото сичко решава, ко не вЕрваш питай Гъсъбъ-то. Нали той бил вожда на куатросите. :hilezh::flehan:

Неам идея от вождове и дали барума е ок, сто и десет е тъпа скорост.

Едно щот задминавам тировете и не мога да направя перфектният слип стрийм :hilezh:.

И второ гори колкото, че все едно карам със 140 на джи-пи-еса (тва е тествано и доказано).

Много бега неговата, даже като е мокро успева да превърти гуметата на първа. Яко мощ има.

Omgf датс ис креизи кар маннннннн, на първа аз не мога и да помечтая на газчица да превъртя ако няма много лед отдоле.

Ако чукна на бензин има някаква теоретична вероятност ако преди това е леко валяло...

Но сега ще ми обяснят, че моята коруба е прецакана тотално с газта и съм анти.... нищо, че струва една заплата и е пълнолетна.

Всички коли заслужават само от премиум 95 нагоре :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но сега ще ми обяснят, че моята коруба е прецакана тотално с газта и съм анти.... нищо, че струва една заплата и е пълнолетна.

...

Не го слушай Шпека ве, той е на друго ниво. :hilezh:/> :flehan:/> :hilezh:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги,

от миналата седмица съм собственик на Audi Allroad 3.0 TDI-2007 година. Стария собственик ми го хариза със зимните гуми и едни летни-галоши. Бихте ли дали мнение за най-подходящия размер летни гуми за този модел, като се има предвид, че искам да му сложа 18-ки. Като цяло повече карам по асфалтовите пътища, но се и катеря и по планини и полянки. Има ли нещо универсално като размер?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Continental-a e всичко друго, но не и здрава гума за нашаите пътища, пътното поведение е супер, но дотам :zustimm:/>

И все пак всичко е късмет. 3 зими търкалях зимни Америка(Конти груп) на кола почти 2 тона. И дупки целих, и джанта спуках, гумите не мръднаха. A XL гума скъсах на първото лято.

Иначе като цяло подкрепям - Конти са хубави, но слаби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам и аз темата на колегата за едно въпросче.

Понеже Continental PC5 e с по-меки бордове се интересувам има ли нужда да се правят с по голямо налягане?Става въпрос за 205/55/16 на капачката на резервоара пише при празна да е на 2,2 и предни и задни.Гумаджиите ги сложиха на 2,4.Освен,че вози малко по-твърдо(не че А4 В5 иначе е много комфортна де)може ли да има някакъв проблем за гуми или окачване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...