Jump to content

Прожекторни фарове - реални тестове.


ogip

Recommended Posts

значи съм се изказам неподготвен, но поне за цоълите съм сигурен, понеже от четерите фара които имах бях монтирал точно 2 различни и като тръгнах да качвам ксенон, останах много очуден, единия фар Н1 другия Н7  та го свалях сменях лупите вътре само и само да станат с еднакъв цокъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • Отговори 236
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

Тия дни карах едно А6 4B със сменени фарове на Депо, искам да кажа, че светят много по-добре от оригиналните Хела - хубаво отрязване, лъскави и отразяващи... Ето добър вариант за тия, които не им се занимава да разглобяват и преправят оригиналните боклуци! Само ме подразни старата шарка на снопа с чупката нагоре, без второто хоризонтално скосение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз досега не смеех да се обаждам в толкова сериозна тема, но от няколко години карам с Депо на А4 Б5 и съм много доволен. Цената не е висока, качеството също: има конденз при мигача, стъклото се скапва за около 2-3 години, но светлината е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Поздравления за прекрасния резултат, колега! Много ми харесва и следя темата с интерес! Имам един въпрос: Стават ли 2.5'' лупите на междинния фар (2000-2001г.) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, пасват идеално!

 

ПС сега видях, че си писал в профила си за автомобил - А3, всъщност в темата са тестове на фарове и лупи за А6 4В, но съм почти сигурен, че историята е същата за всички модели около тази година с фарове с лупи проблема е един и същ, насаждането на биксенон е почти по същия начин.

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

В момента имам А3, но планувам да скоча в близко бъдеще на А6 98-ма година с фарове от 2000-2001 година (междинките) и сериозно обмислям твоята идея за фаровете, понеже ефекта е невероятен! В същност ще ми трябва човек който знае как да направи тази трансформация, отворен съм за предложения! :zustimm:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами готов съм на всякаква помощ, за това съм си играл да тествам, снимам и обяснявам, иначе щях просто да се похваля в някоя тема и да не се впускам в подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес монтирах стъкла с премахнато оребрение на фар (фаровете не са регулирани) с моримото мини 2.5 за ауди б4. Застанах пред стената и снопа е като на снимката по-долу, лично мен ме притеснява понеже на всички други снопа е прав. Погледнах, че преходника за H4 е в крайна дясна позиция, възможно ли е лупата да е завъртяна при монтажа и да се получава такъв сноп или лупите (крушките) са дефектни?

7ve1.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрямо земята не е на 90 градуса, а е завъртяно под някакъв ъгъл......................

Формата на светлинния сноп се определя от профила на ламаринката пред крушката и той трябва да бъде с ясно хоризонтално отсичане.Така,като гледам,или лупите са за американския стандарт,или са завъртяни в гнездото и затова се получава този ефект.Ето как трябва да застанат лупите/поглед отзад/:

 

032442111.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете какво да правя с моите фарове на 4-ката,фейслифт са марка TYC и светят като свещички.Отвън не са потъмнели или матирани просто самата лупа свети доста слабо,какво може да се направи ?

 

скапан баласт

скапана крушка

скапан реглаж

мръсна лупа

много вероятно поради произхода им - попрецакано покритие

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Към автора на темата:В началото четох,че си взел два комплекта прожектори и евентуално след завършване на проекта ще разпродаваш излишния.

Та има ли нещо за продаване,че и моите мъждукат на пътя и май предпочитам да сложа китайски лупи отколкото да ги рециклирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Привет, за съжаление ги продадох веднага след това... Аз също препоръчвам вариант с цялостна подмяна, съображенията ги писах няколко пъти в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
Колеги виждам че разбирате от лупи не сте като мен :hilezh:  Та искам да попитам има ли нещо от сорта на пластмасови лупи става въпрос за фарове сонар за ауди а3 8л  лупите мисля че са от най-малките h1 ето и снимка може някой да ги е виждал 
post-59620-0-32439600-1410683509_thumb.j
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Честно казано, не разбрах въпроса - какво значи дали има пластмасови? Самата лупа е от стъкло и по-добре, а рефлекторите са метални, или пластмасови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колега, закупупиш лупи 2,8" и мисля да ги монтирам на D2 фейслифт. Може ли жокер за направата на планката за закрепването. Там лупата също е Hella като на С5-цата. 

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих 2.5' и пред мен изникна проблема с планките.Не бях подготвен и единия го скалъпих с подръчни планки,защото положението беше ни напред ни назад.

Доста порових из нета за шаблони,открих ето тези ама не са като моите и са по-големи.Аз съм с Audi A4 B6 DEPO фарове.

В момента имам една bixenon лупа и една OEM,но без фар.Опитвам да ги напасна,ама знам че и 1-2 мм ще са от значение.

Иначе тази лупа,където я монтирах във фара я направих с три отделни планчици и на място я регулирах да си влезе в декоративната капачка отпред.

А между другото като се опитвах да извадя лупата счупих зъбното колело за рег. на фара,дали се продава като резервна част и как се сваля?

Стигна се до счупване защото развих трите гайки на лупата,а четвъртата дупка беше точно под остта на зъбното колело за регулиране и помислих че тя минава през нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За планки - всичко е свободно творчество, за приспособяване на чужди лупи си купувате от железария продълговати планки с дупки и ги нагаждате, поне аз така направих с моите, за направа на профил като от линка горе, си трябва нарязване на метал по шаблон, което усложнява много нещата, но изглежда сигурно. Понеже повдигнахте темата ще постна малко снимки от възстановени фарове от 4F и как стоят нещата там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...

Понеже проблема с ослепелите фарове е масов и засяга и по-новите стари кошове (както неколкократно споменах - HELLA на +5 години е чао), реших да снимам и постна част от процеса по възстановяването на едни уж доста запазени и лъскави, поне на външен вид, фарове от 4F (2006 мисля), но с оплакване за лошо светене:

 

7767009c.jpg

 

Този тип 2-секционни фарове от прожекторен тип са със соленоид и перде на лупата за къси-дълги, имат съвременна шарка на снопа светлина и доста подобрено отрязване на границата (фокус), съответно нямат нужда от подмяна на цялата лупа, както при фаровете от началото на темата. При тях рециклирине на фабричния хардуер е достатъчно.

 

Почва се с разглабянето...

7767013v.jpg

 

Прави впечатление, че самото стъкло на лупата още има матов слой от натрупана мръсотия...

 

7767015A.jpg

 

...който се почиства лесно, след достигане.

 

7767018k.jpg

 

 

Опитах се да хвана под някакъв ъгъл светлината от почистена (вляво) и непочистена (вдясно) лупа - вижда се лека разлика в бистротата:

 

7767034g.jpg

 

Малко по-брутална мръсотия е обладала задната част на челната пластмаса на иначе така бистрия фар. Почиства се с неагресивен и неалкохолен препарат и вижте какво излиза от нищото:

 

7767032e.jpg

 

Неколкократно забърсване и подсушаване и все още има черно:

 

7767063T.jpg

 

Тази мътилка реално не прави много впечатление, но придава своята част за бистротата на фаровете и разсейването на светлината.

 

7767065M.jpg

 

Една от трудните части е разпробиването на нитовете, крепящи лупа, режекторни планки, перде със соленоид и въобще разпадането на конструкцията на прожектора на съставни части. В това число е проблем и свалянето и слагането на декоративния ринг пред лупата на този модел.

 

7767021y.jpg

 

Тук имаме свалена лупа и се вижда режекторната част зад нея, както и видимост към отражателния слой на рефлектора, който е доста запазен, от това, което съм виждал. Запомнете тази снимка и сравнете със същата малко по-надолу.

 

7767073N.jpg

 

Разпробиват се нитовете и се свалят режекторите и соленоида пред рефлектора:

 

7767022d.jpg

 

Ето го соленоида за къси-дълги отделен:

 

7767023U.jpg

 

Ето и състоянието на рефлектора отзад:

 

7767025z.jpg

 

Този наистина беше най-запазеният рефлектор, който съм виждал, все още е сравнително лъскав...

Все пак ще видите по-надолу и разликата с рециклиран, а тук на тази снимка се вижда характерното изпичане от високата температура на крушката:

 

7767024H.jpg

 

...а ето го и рециклиран:

 

7767046t.jpg

 

Тук съм ги съпоставил на снимки един до друг, за да се види по-добре разликата - единия е като станилол на цигари, другия е огледало:

 

7767027x.jpg

 

Следва сглабяне обратно и тук връщам погледите нагоре, където споменах да се види същата снимка надолу, за сравнение, с поставен режектор на лупата и лъскавото покритие отзад:

 

7767048B.jpg

 

Както виждате, вместо нитове поставям болтове в сглобката и поради това задължително се поставят федер шайби, за да не се разглоби конструкцията във фара:

 

7767047f.jpg

 

Рециклирана изцяло лупа и готова за монтаж към носещия корпус:

 

7767054D.jpg

 

Вече сме на изходна позиция - фаровете са готови за монтиране и да радват с подобрена визия:

 

7767008P.jpg

 

 

===========================================================================================================================

 

Бонус-трак 1:

 

Така изглежда разликата на лупите, като външен вид, между китайски фарове (ляво) и оригиналната Hella (дясно) на А6 4F:

 

7767056D.jpg

 

 

===========================================================================================================================

Бонус-трак 2:

За пореден път да припомня да не миете фаровете с вода, като аквариум с гупи, защото става така:

 

7767035G.jpg

 

 

:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...

Понеже проблема с ослепелите фарове е масов и засяга и по-новите стари кошове (както неколкократно споменах - HELLA на +5 години е чао), реших да снимам и постна част от процеса по възстановяването на едни уж доста запазени и лъскави, поне на външен вид, фарове от 4F (2006 мисля), но с оплакване за лошо светене:

.....

:zustimm:

Здравейте!

Нов съм във форума, за това моля да ме извините ако питам глупости, но това, което е постнал ogip na 07.12. ме заинтригува. Има точно такъв проблем с фаровете си.

Интересувам се кой може да ми извърши тази услуга по възстановяването и колко време отнема процеса.

Друго което ме интересува какви крушки да търся за смяна. Имам изгоряла, а ми обявиха една цена в сервиза на Ауди...

Редактирано от grizzly
Излишно цитиране.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ogip ако имаш възможност да публикуваш снимки на късите светлини на дълъг тъмен равен участък или качиш видео клипче ще е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...