Jump to content

Омаслени маркучи на климатик


Kanchev

Recommended Posts

Втора поредна зима забелязвам, че маркучите за високо налягане на фреона на климатика ми се омасляват, като тази зима е повече от забележително.

Ясно е, че изтича фреон - миналото лято климатика бе значително по-слаб, но изкара. Предстоящото лято едва ли ще работи коректно.

Интересното е, че омасляването се получава само когато климатика не се ползва т.е. зимата. Тогава изтича фреона.

Понеже не съм се занимавал със климатични системи и са ми повече от чужди как бихте коментирали проблема и какви препоръки бихте дали за отстраняването му???

ПП. Фреона е от стария. От почти 10 години карам Б 3-ката и грам не ми се е налагало да бутам нещо по климатичната инсталация освен копчето за включване. Ясно е, че маркучите явно ще се сменят - препоръчайте място за закупуване или направата им в регион Русе/Северна България и какви пари вървят горе-долу.

Същуствува ли авариен вариант - на лято само допълване на системата въпреки теча и каране така. Както знаете фреона е много по-евтин от една такава интервенция и мога да си го набавя, НО ме притеснява и намаляването нивото на маслото в компресора и системата?

Благодаря на всички компетентни включили се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълвай системата ако намериш от стария фреон и си карай - няма смисъл да ремонтираш маркучите ако ти изкарват сезона. На тези години винаги може да изпусне някой О-пръстен или маркуч. Ако не намериш от стария фреон ще трябва да правиш "ретрофит" на климатика към новия R-134 фреон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сменяи маркучите,ако имаш възможност ги презащипи където са кербовани.Презащипвал съм ги със клещи ползват ги във енергото.Хубаво е маркучите да са топли за да омекнат.Може и със гореща вода да ги залееш и тогава защипваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда. На там клонях и аз - ще допълвам преди лятото и така ще карам. За ретрофит не ми се и мисли. Инвестицията може би не би била оправдана.

Притеснението ми е в посока намаляване количеството на маслото в системата.

Фреон от стария мога да си намеря и да допълня, но трябва ли и масло в този случай?

Идеята със допълнителната "кербовка" е много добра - ще я приложа стига да мога да я навря там.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълването на климатика става с машина. Самата машина изтегля целия фреон, филтрира го и добавя съответното количество масло към него. После връща необходимото количество в системата. Така, че не трябва да се притесняваш за маслото, въпроса е да не е прекалено голяма загубата на фреон и да не изкарва сезона. Ако губи по малко не е страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редно ли е климатика да се пуска "профилактично" от време на време зимният сезон?

Един вид да не се застоява много много на едно място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой казват, че е редно, други не. Въпроса е, че под 5С компресора така или иначе не може да се пусне, което при студена зима означава месеци наред да се кара без него. Така, че според мен отговора е по-скоро НЕ или дори и да се пуска едва ли ще има някакъв положителен ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и зимата е хубаво да се пуска поне веднъж месечно или най - добре на две седмици веднъж за по 5 минути поне за да развърти фреона и маслото по системата . Ако температурите са положителни разбира се , ако е студено няма да тръгне компресора ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редно е да се пуска зимата когато може климатика , фреона и маслото се движат в системата и така един вид предпазвате О-пръстените от пресъхване, маркучи според мен няма смисъл да сменяш , отиди да ти надуят с азот системата , да видят дали няма голям пропуск , ако няма , вакуум , и я пълниш с фреон.Всички големи автопроизводители обясняват че малка загуба на фреон е нормално, заради вибраций , О пръстени и така нататък.Ако има изпускане на системата и майсторите сложат оцветяващ агент , имай впредвид че им трябват UV очила и лапма да видят каде излиза пропуска :rolleyes: че много "майстори" мамят с тези неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълването на климатика става с машина. Самата машина изтегля целия фреон, филтрира го и добавя съответното количество масло към него. После връща необходимото количество в системата. Така, че не трябва да се притесняваш за маслото, въпроса е да не е прекалено голяма загубата на фреон и да не изкарва сезона. Ако губи по малко не е страшно.

Да Вальо.

Ясно е когато се прави със машина, НО лошото е както ти знаеш, че старият фреон е само на "черният" пазар и качването му на машина е супер нерентабилно за майсторите понеже една част от фреона се изхвърля.

Та визирам допълване на системата с фреон по "мурдарският" начин - само чрез мерене на налягането в системата без вкарване на масло. Това ме притеснява.

Дали сега като има теч - намалява и нивото на маслото и като се допълва само фреон, липсата на достатъчно количество масло ще прецака ли нещо???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя случай може да се допълни фреона като се следи налягането с манометрите, а за маслото си има специална спринцовка, която после се навива на щуцера и от там се слага в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не го знаех.

Обаче как да се установи колко количество масло трябва да се инжектира?

Хубава вечер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549&sid=4cf52d95c5b905b3623ef05e67991602

В някои сервизи ползват нов вид масло което е хем по евтино и не се пресича дори и да остане повече от 5 процента от минералното масло.В горния сайт има писано за това масло.

http://di-zel.ru/files/supp/acs.pdf

Ако не можеш да намериш R12 и се наложи да минеш на R134 трябва да смениш мъркучите на високото налягане те не са пригодени за новия фреон много бързо минава през порите и надали ще изкара и един сезон без допълване.Вероятноста и да се пръснат е доста голяма.Във втория сайт има данни за фреон и за маслото за всеки компресор и за ретрофит.Преминаването на фреон 134 не е сложно закачат те на машината и тя си свършва работата ,после не можеш да познаеш климатика двг не се товари както е с фреон 12.Процедурата миналата година в Люлин струваше около 70 лв в единия сервиз в Ауто Тед беше и по евтино ,двата са един до друг .При вас може и да е по скъпо,а може и да е по тънко.

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549&start=135

http://www.autoted.com/autoclima-charge.html

Редактирано от jiko58
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега благодаря.

Инфото е много ценно.

ПП. Освен уплътнения и маркучи не се ли сменяше и някаква "тръбичка" от системата на климатика?

Цените, които си посочил включват ли всичко по "ретрофита" - пълнене и т.нат.?

Редактирано от Kanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си правих ретрофит на климатика на 100-цата преди няколко години. В сервиза ми смениха нещо по компресора и някаква капилярка в една от тръбите - нищо друго. Така, че гумените маркучи не са пипани. И със стария и с новия фреон ми изкарва 1 сезон и после трябва да се допълва. С новия фреон R-134 изстудява по-добре по сравнение с R-12 и действително не се товари компресора толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Освен уплътнения и маркучи не се ли сменяше и някаква "тръбичка" от системата..............

Колега,сменят се всички "О" пръстени,капилярната тръбичка,маслото в картера на компресора и се промива цялата система.По принцип е добре да смениш и дехидрататора,но и да не го направиш,пак ще ти работи климатика/поне известно време/.Маркучите не е нужно да ги сменяш,освен този които и сега ти изпуска,защото със новия фреон пропуска ще е още по-голям.Моят климатик е с направен ретрофит и досега съм го допълвал профилактично едва на третата година,като загубата на фреон за този период беше нещо от порядъка на по-малко от 200 грама.

Колкото за цената на процедурата,сумата която ти споменаха,предполагам,че е само за работата.Идеята,обаче е,че тия неща може да си ги смениш и сам-елементарно е,не се налагат някакви специални инструменти и е работа за по-малко от час.Сваляш си предната броня и акумулатора и вече имаш достъп до всички снадки по тръбите.Иначе,пълненето с нофия фреон/800 грама/ ще добави към тази сума поне още 80.00 лева

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда - тази въпросната тръбичка визирах.

А цената по спомен за ретрофита ти бе ...........?

ПП. Сега видях поста на jordanik - Хъм - колеги инвестицията не си заслужава. Аудито е спечелило уважението ми твърде много и за това няма да се разделям с него, но някак неуправдано е да наливам едни пари по ретрофит и после да продължа евентуално да наливам по подръжка с R134, при положение, че мога да опитам със закрепяне на положение със кримпване накрайниците на маркучите и допълване на фреон /който мога да намеря/ и масло.

Какво мислите?

Маслото само ме притеснява, че не знам колко да долея.

Редактирано от Kanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених двата маркуча още в началото бяха направо на чукън в щуцерите и намерих от приятел фреон 12 карах две години но от вибрации си развиха щуцерите на компресора излезе част от фреона.Наложи се да чакам за фреон 12 нямаше в момента и за това минах на 134.Само закачане на машината и нищо друго това 74 лв, но ми заредиха 840 гр по техни таблици и системата се напълни почти тотал.След час работа пръсна последния мъркуч на високата страна който не беше сменен ,беше в окаяно състояние оплетката ръжда и твърд като ламарина,новите които сложих са с тефлон или нещо подобно отвътре.След това намерих в Руските сайтове таблицата на Бош мисля ,че за мен даваха 680 гр и една год. си работи климатика ,вчера проверих компресора и включи.

Редактирано от jiko58
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисла , че около 20лв за метър върви цената , но не съм сигурен.Три са на високата и един на ниската страна,като на ниската по препоръка на майстора който ми прави маркучите не го смених.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препълнили са ти системата колега , затова ти е гръмнал маркуча . Ако системата ти събира 750 грама от стария фреон , то като наливаш от новия трябва да сипеш по - малко около 600 - 650 грама най - много ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега погледнах таблицата и по нея е 800гр ,по таблицата в сервиза беше 900 гр пълни се до 80 процента. Да в повече беше агента .Ако маркуча беше в ред трябваше да издържи налягането и компресора трябваше да изключи от клапана за високо налягане,а не да се пръсне,но какво да очакваш от маркуч станал на камък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е така с маркуча . Моята на капака има лепенка , че събира 700 грама , и в аутодатата я дават 700 + - 50 грама .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

И след толкова години да вдигна темата главно защото Ауди-то все още е на линия и е верен другар.

 

След доста години безотказно действие и на климатичната система и минаване метър със допълване на фреон R12 от време на времe това лято вече се наложи да сменя маркучите напълно и напълня системата със официално обявеният за заместил на R12 - фреон 407 или 409 вече не помня.

 

Количеството, което налях бе както предните години вкарвахме R12 - приблизително 750 - 800 гр. - НО днес /големите горещени/ вече за втори път усещам, че пресостата изключва компресора, не се достига нормална температура за охлаждане на въздуха от въздуховодите и дори повече от 20 минути въртене на перките след спрян компресор /ниска температура на мотора/ явно поради високо налягане във системата:stupid:.

Поверих замърсеността на радиатора - не е чак фрапантна.

 

Та питането ми е - въпросният заместител на R12 дали трябва да бъде в по-малко количество и КОЛКО трябва да е това количество за климатична система на Ауди 80 Б3, допълнително слаган в Италия със компресор SEIKO-SEIKI, защото явно системата е препълнена@@???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

R12 се подменя с R134 като се подменя и маслото в системата.По принцип се зарежда една идея по-малко от новият фреон.Това техника,който зарежда климатика трябва да го знае.Имай в предвид,че 134 е с по-ниско студопроизводство отколкото 12.Не е лошо и да минеш през водостуйка радиаторите.Ще се учудиш като видиш колко има събрана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...