Jump to content

Омаслени маркучи на климатик


Kanchev

Recommended Posts

След толкова години вярна служба на автомобила, заслужил е по всички линии не е финансов проблема, НО все още не виждам логика в инвестиция по ретрофит на климатичната система за преминаване към 134 при положение, че има ясно дефиниран заместител на R12.

 

Въпроса ми бе дали има ясно правило при зареждането на другите фреони - примерно 85% от официално зададеният R12 поради разлика във качествата, хим. състав - де да знам, гъстота............... и пр.

 

Иначе на всички ни е ясно, че трябва само да му закача манометричен блок и да увелича озоновата дупка с още около 50 см докато го докарам да не вдига повече от 25-26 бара................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-старите автомобили R12 се заменя с R134.И да новият фреон се зарежда на 85-90%.Не знам какви озонови дупки ще увеличаваш колега,но тези 25-26 бара идват малко в повече.При изправна система високото налягане не трябва да превишава 14-16 бара,колкото и топло де е времето.И последно компресора на климатика ти е марка "Санден".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що ми се струва, че в случая не само НЕ помагаш, не ме разбираш какво имам в предвид ами дори ми казваш с какво е оборудвана собствената ми кола.

Благодаря за включването!

20170401_172421.jpg

 

То пък и снимка съм имал........

Редактирано от Kanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето моята 100-ца я направих от R12 на R134 - смениха само капилярката и това беше всичко. Слагаха ми около 760гр от новия фреон R134, духаше ледено студено (имах някъде снимка 8С на духалките). С една дума климатика работеше отлично и не беше скъпо преминаването от R12 към R134.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултата:

 

Преди да "увелича дупката на озоновият слой" - т.е. да изпусна малко от фреона направих замерване на изходящата температура на охладеният въздух - на първа степен на вентилатора, отворена REC клапа температурата бе 6 гр.

На втора степен пак с отворена клапа - 8 гр.

На трета и четвърта степен градусите се увеличаваха до към 14 - 15 гр.

 

Промих сериозно радиаторите с обезмаслител и закачих на манометричен блок при за съжаление сравнително ниски външни температури 28-30 гр, на който се установи след леко "фъсване" при закачане на накрайниците, че компресора при поддържане на високи обороти вдига 24-25 бара.

Решихме изпуснатият фреон да бъде само този, който ще "загубим" от маркучите при развиването.

 

Вчера външните температури бяха подходящи - над 35 гр. и изключването от пресостата вече го нямаше - т.е. изключването поради високо налягане.

Температурата на изходящият въздух със заместващият R12 фреон се повиши на първа степен до 8-9 гр., за което съм повече от доволен.

 

ПП. Само за сведение - фреон 134 вече е със забрана за ползване от м. Декември 2016 година според компетентни лица. Така ,че и той бавно отива в историята.

 

Надявам се да съм бил полезен с опита си.

Редактирано от Kanchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

За да не отварям нова тема, ще използвам тази. Миналото лято при профилактика на климатика, тъй като не духаше достатъчно студено, в сервиза майсторът ми каза, че за смяна е маркуча за високо налягане, даже ми показа едни маслени петънца по него, от които (уж?) изпускал. Допълни ми системата с фреон, и 2-та оставащи месеца от лятото си работеше както винаги - идеално. Есента се върнах, за да източат системата и да не се губи фреон, като се разбрахме напролет да сменим маркуча. Вече стана пролет, даже направо си дойде лятото... :D 

Моля само запознатите да споделят ориентировъчна цена за смяна на такъв маркуч, за да знам какво да очаквам в сервиза, тъй като тогава там не можаха да ми отговорят на въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...