Jump to content

Проблеми, ускорение, разход и турбо 1.8T AEB


Lucanov

Recommended Posts

Купих си Ауди A4 B5 1.8T Quattro нов внос от Италия около Коледа.

Още на първия ден и първи гаф - почна да трака на 3 цилиндъра - оказа се че като са измили двигателя и е влязла вода в единия цилиндър - в дупката дето са бобините и от там заминал комутатор. Смених го със същия от една автоморга и заспа.

След като го докарах го обслужих в един сервиз: Мотул 5W40, Гейтс ремък, пистови ремъци, ролки, обтегачи, че и някакъв хидравличен за около 120 лева, въздушен и маслен филтър, филтър на купето. Смених всички спирачни дискове и накладки че бяха криви ръждасали и и ужас.

До тук не смеех да я настъпя щото не бях сигурен какво и е сменено кога и т.н. Дадох и малко газ но не останах доволен - вървеше по зле от когато я пробвах да я купувам. Набира бавно с закъснение от турбо помен няма, а разхода двоен. Като набере скорост на по високи обороти ускорява но като обикновен двигател.

Отидох на диагностика и излезе че не работи N75 и една клапа на климатроника.

1 Fault Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-00 - Output Open

1 Fault Found:

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

41-00 - Blocked or No Voltage

Замерих клапана с мултицет - беше в норма, после ходих да ми мерят вакумите - закачиха един манометър дето показва и налягане и вакуум. Форсираха няколко пъти двигателя и казаха че всичко е ок. След това с майстора в движения правихме диагностика и той каза че другото е ок само клапана. Проследихме кабелите до компютъра и се оказа че минуса през който компютъра управлява този клапан е прекъснат непосредствено преди буксата на клапана. Запоихме го и тръгна - сега я няма грешката но положението не се промени. Колата върви по същия начин.

Температурата на охл.течност не превишаваше 65 градуса и затова и смених термостата сега вече е ОК но и това не оказа влияние.

Докато ровичках и търсих проблема отворих дебелия маркуч от туброто към дебелата тръба отпред- леко омазнен беше но никакви боклуци. След това откачих и другия край към кулера отдолу светеше и беше чист - капнаха около 2-3 капки масло като го отворих. Отворих и маркуча към дросела - абсолютно чист и понеже съм чел че пръскат със спрей като отворят клапата я снимах изглежда ми чисто без боклуци.

Понеже съм свалял акумулатора и съм чел че се прави калибриране на дроселовата клапа. Пуснах от ВАГ КОМ и това. Не чух как се движи клапата както беше описано в инструкцията но може би като съм вътре не се чува.

Дебитомера не съм отварял и не знам как да го проверя. Четох че трябва да се откачи и ако не се промени вървенето значи е заминал. Чисти се с някакви спрейове не знам къде се продават и дали няма да съсипя нещо.

Този уикенд съм запланувал да откача дебитомера и да видя какво е положението както и ако успея да сменя горивния филтър.

За актуатора - като форсирам двигателя и мърда напред за кратко да изпусне налягането.

Прочетох във форума че картерната вентилация се проверява като се отвие капачката на маслото и се постави отгоре само, на работещ двигател и тя леко подскача от газовете, но след форсиране се образува вакуум и тя прилепва - и при мен е така.

При форсиране маркуча от кулера към дросела надува после леко се свива но нямам познат със същия мотор да видя при нормално работещ

двигател как е.....

За пробиви по вакум маркучите ми замерваха но не мисля че това е гаранция. Ще сваля десния фар и ще се опитам да разкача всичко около клапаните и турбото за оглед ако успея че е там е доста тясно.

За blow-off доста четох но не разбрах как точно да го тествам. Извадих едно тънко вакум маркуче към всмукателния колектор мисля че то от

този клапан излизаше, минава над маркуча с охл. течност който отива до турбото. Та същия маркуч с уста като надуя минаваше ако дръпна затваряше или обратно беше вече забравих.

За пукнатини гледах около турбото отдолу отгоре но не знам дали могат да се забележат така. Направих и някои снимки но не знам дали се вижда добре.

ТЪРСЯ ПОМОЩ И СЪВЕТИ!

post-77955-0-37175800-1361347670_thumb.j

post-77955-0-56086900-1361347686_thumb.j

post-77955-0-25493500-1361348588_thumb.j

post-77955-0-40606200-1361348600_thumb.j

post-77955-0-91667900-1361348609_thumb.j

post-77955-0-05768200-1361348620_thumb.j

post-77955-0-48683400-1361348630_thumb.j

post-77955-0-53530600-1361348642_thumb.j

post-77955-0-12748300-1361348655_thumb.j

post-77955-0-30234200-1361348666_thumb.j

post-77955-0-15605200-1361348678_thumb.j

post-77955-0-92267400-1361348690_thumb.j

post-77955-0-47263600-1361348709_thumb.j

post-77955-0-60660600-1361348718_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Тест на дебитомера с ваг-ком на 2-ри канал в движение на 2-ра до ограничител със заварен педал и виж какво ще покаже. Към 120 г/с е добре надолу недобре. Гледай и инжекторните времена пак там какво ще покажат. А най добре 2-ри, 7-ми и да кажем 4-ти да им направиш лог едновременно докато газиш колата и да го качиш тук да видим как работи тоя мотор.

На н75 може да му се пусне тест от ваг-ком и трябва да щрака. Направи го и се ослушай. Може да е здрава бубинката, но нещо механично да е запецнал.

За блоу офа е тоя маркуч дето си писал. Като го замучеш не трябва да минава нищо. То май и да го надуеш пак не трябва да минава ама съм забравил. Не ти е той драмата най-вероятно.

Щом ти се занимава да разкачаш тръбите действай, но не е нужно да се сваля фар. Ако са ти надували системата и не изпуска от никъдне няма много смисъл да го правиш, на око може а видиш само големи пропуски. Ако все пак разглобиш поне ще можеш нагледно да тестваш н75 и блоу офа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За blow-off доста четох но не разбрах как точно да го тествам. Извадих едно тънко вакум маркуче към всмукателния колектор мисля че то от

този клапан излизаше, минава над маркуча с охл. течност който отива до турбото. Та същия маркуч с уста като надуя минаваше ако дръпна затваряше или обратно беше вече забравих.

Не трябва да минава при което и да е положение, а като се създаде вакум ( засмуче )

трябва да се остави под вакум и да се следи няколко минути ( до 2-3 ) да не се спусне клапата на blow-off-а.

Останалото ти го е казал Todir

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж като подадеш 12в на н75 дали цъка, мисля че е от него, ако не е гледай всичко внимателно. Mного хубав мотор е тоя има само малко повече вакуми. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... на 2-ри канал в движение на 2-ра до ограничител със заварен педал и виж какво ще покаже...

Направих 2 теста по указания начин с VAG-COM 311.2 и VCDS-Lite-1, защото на 311.2 стойностите са същите но етикетите под тях са объркани нещо. Прикачих ги в един архив. Кажете какво виждате от този тест.

Днес си купих един спрей за дебитомер в събота може да се опитам да изчистя дебитомера и дросела.

logs.zip

post-77955-0-20375600-1361461105_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам никакъв проблем в логовете. Мотора си работи нормално и стойностите на дебитомера са добре. Може да се опиташ да го почистиш макар да не вярвам да се промени нещо. Най-много още 5-6 гр/с да изкара което въобще няма да се усети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колеги какво му е. Нещо мъчи тая кола :wall:/> - като я настъпих ускорява постепенно като атмосферен мотор и ми се струва че е става доста бавно, то и когато е изключена от скорост не се форсира бързо нещо пречи да има ряз. Показателите са добре но разхода е двоен почти не се издържа.

Утре ще видя ще мога ли да разкача да тествам N75 свален, както и ще видя с маркучето на blow-off-а как стоят нещата, ще поразгледам вакумите, и каквото успея. Ако някой има идеи какво още да проверя да пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, манометър /буустметър/ закачал ли си? Ако не си, бодни един поне за проба и виж дали изобщо надува нещо?! Щом разхода ти е двоен, виж някой с широкобандова сонда закачете да видиш сместа как е?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре му е сместа на колегата, и всички смесообразуващи показатели са в норма. Предположих да не е блокирала някоя спирачка та да го спира и проблема въобще да не е в мотора ама колегата казва, че са нови дисковете и накладките и сигурно са раздвижени.

Кажете как би се отразил 1 зъб напред или назад на ангренажа? Дали пък не са осрали нещо като са му го сменяли. Лично не съм имал вземане даване с кофти центровка на ангренажа и не знам дали ще има и други ефекти. Това ми идва, само. Числата от диагностиката са ОК. Колегата ми беше пратил и клипче на лично. Не е лошо и тука да го пусне.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега гледам, че не си писъл да е сменен горивния филтър или просто си го пропуснал, че имах случей с едно 2,3 на 90-ка дето неможеше да превърти и гумите от задръстен горивен филтър при това само за една зима го затлачи. Е това бе преди 12г. треа да са вече по чисти горивата ама все пак провери го.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що се връщам ходих да ми сменят горивния филтър но се оказа че не е този който съм купил (с накрайници за маркучи) а е с резба отдолу, отгоре не го отваряхме да го видим как е. На майстора на програмата излиза обикновен такъв какъвто съм купил. Някой знае ли за А4 96 1.8T AEB Avant Quattro какъв е горивния филтър?

Проверихме и скоростната и диференциала за масло, доляхме на диференциала.

Ето го и клипчета от теста

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Кажете как би се отразил 1 зъб напред или назад на ангренажа?...

От личен опит: при два зъба напред на ангренажното колело, при рязко ускорение

или продължително пътуване постоянно записваше грешка ( под всякаква форма )

на датчика на хол ( G40 ) и автомобила се държеше, както описва колегата, мудно.

... Някой знае ли за А4 96 1.8T AEB Avant Quattro какъв е горивния филтър?

...

Преди няколко дни смених моя и използвах най-евтиния от Auto+,

код: RFF 725, цена 14-15.00 лева ( има резба от двата края )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сами ли си бяха презкочили или като сте сменяли ремък? ...

При смяната на ремъка лично съм проверявал два-три пъти съвпадането

на белезите след неколкократно завъртане, с помощта на гаечен ключ.

Според мен прескачането се е получило при няколкото ми паления

на дърпане с въже и бутане ( всичко заради скапан акумулатор ).

След като свалих стария ремък го прегледах обстойно

и не открих изронени или захабени зъби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе доло след смяната на колко хиляди на ремъка се е получило? И след като беше прескочил менеше ли обороти палеше ли лесно? Благодаря колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам,че пишете за белези на ангренажа и искам да допълня за 1.8т АЕБ спрециялно,ако колегата си проверява белезите.Точно на този мотор не съвпадат напъно(поради факта,че при поизвеждането му хидравличния оптегач е бил друг и ремъка е бил с 1 зъб по-малко или повече не помня).Понеже сам си сменях ремъцире го забелязах,и със стария и със новия ремък имаше с около един зъб отклонение от белега. :zustimm:

Редактирано от Evotech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не прекъсва. Форсира се докрай, но не е толкова рязка, а мощността я няма никаква - там където с лекота върви на 4-та, вече и трябва 3-та с много газ.

Ефектът съм го наблюдавал и на 1.8Т със скъсана шпонка на разпределителния вал (центровката бяга с повече от два зъба) и на 2.0 (8в и 16в) мотори, със скъсани шпонки на долната ангренажна ролка.

При 1.8Т ЕКЮ-то мисля, че минава и в друг режим на управление на дюзите, ако засече грешни показания от датчика на хол, тъй като вече не знае коя е ГМТ на първи цилиндър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да проверя за прехвърлен зъб, един колега сподели че на този мотор винаги се получавало малко разминаване? Симптомите дето описвате са ми познати, само за разхода кажете при прехвален зъб ще се вдигне ли, защото при мен е много-висок. Ще успея ли да видя белезите без да свалям маски, брони и т.н.

А за скъсана шпонка на разпределителния вал как може да се провери. На мен на двигателя никакви грешки не ми показва Ваг-ком-а.

Няколко поста назад един колега пита за катализатора: ходих при майстор който се занимава с гърнета и катализатори )демонтрира ремонтира), та той форсира двигателя няколко пъти и каза че няма "металически" шум от катализатора(не се е разпаднал вътре) както и отзад спокойно излизат газовете с нужното налягане и гарантира че не е запушен.

Редактирано от Lucanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен щом не ти записва грешки датчика на хол,значи центровката си е добре.Иначе за да видиш белезите трябва да бишнеш цялата предница(броня,маска,радиатори,перки,абе всичко),поне аз не се сещам за друг начин.Ако решиш да разглабяш,ако е прехвърлен един зъб си личи,нищо че бяга малко от белега,както съм написал по-рано.Аз когато слагах на моята ремъка без да искам прехвърлих с един зъб и си личеше,че не е както трябва. :rolleyes:

П.С Ако са ти сменяли ремъците в сервиз,немога да си обесня какви тесни специялисти трябва да са,че да не го сложат както трябва. :wall:

Редактирано от Evotech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко поста назад един колега пита за катализатора:

Относно махането на катализатора - на този мотор (предполгам си с 2 л-сонди) не може да се свали читаво без после двигателя да набива грешки и да свети EPC. Мой познат, който се занимава само с гърнета/катализатори (има сервиз за това) като видя, че е с 2 л-сонди ме посъветва да не го пипам, а светне ли лампата да го сменя с нов катализатор (400-500лв струва). Резонансни гърнета, прави тръби и т.н. не са вариант. Дори и да се сложи специална втулка на 2-рата л-сонда пак не се решава въпроса и от време на време набива грешки и светва EPC. Така, че колега относно катализатора, това с "почукването" не е начин да се разбере дали е в ред. Как точно се разбира дали не пречи на газовете също не е ясно. Проблема става ако се запуши и тогава л-сондата непрекъснато отчита "богата" смес и намалява бензина в дюзите - съответно двигателя набира лошо и харчи доста. Когато се запуши прекалено катализатора трябва да запише грешка в контролера на двигателя.

Мой съвет е отново да отделиш внимание на вакумите около двигателя и ОСОБЕНО внимание на отдушника на картерните газове. Като взех А4-ката в началото не набираше много добре, оборотите бяха 1200+ и харчеше повечко. След обстоен преглед видях, че бяха стегнали скобата на кулера на турбото преди входа му и съответно маркуча на кулера се беше извадил и от там е изпускало турбото. Втория проблем беше с картерната вентилация. На запален двигател нямаше шанс като отвиеш капачката на маслото да я свалиш - просто беше като залепена. Махнах картерната вентилация и я изведох в атмосферата. Запуших вакумния маркуч на дроселовата клапа да не смуче въздух и този към гофрирания маркуч. Прекарах нов маркуч от капака на клапаните навън към единия подкалник. Моментално оборотите се залепиха на 800, разхода падна с няколко литра и колата почна да върви като луда :). Сега на запален двигател ако развия капачката на маслото почва да "подскача" отгоре и може да се махне без проблеми.

На тези коли освен всичко, което са описали колегите по-горе е много важно всичко с вакумите и картерната вентилация да е в ред за да работи добре двигателя.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...