ogip Публикувано 1 Март 2013 Доклад Share Публикувано 1 Март 2013 Предполагам, че на много хора им се е случвало да им се повреди щората в багажника на комбито, а тя е доста полезна. При мен даде фира от раз - "щрак", чу се и звук от изтървала пружина и платът увисна безпомощно. Опитах да разглобя механизмите, но всичко в 2-те странични капачки бе леш - сцепени пластмаси. Почнах да звъня на автоморги и там услужливо ми предлагаха от с малко следи от употреба, до напълно без забележки на цени от 80 до 250лв! Може на другия ден да ги изхвърлят на боклука, но знаете как са автоморгите - всичко, или нищо...Реших да направя втори опит за възстановяване на моята щора, като този път подходих по-радикално - направо изтърбуших капачките и направих с подръчни средства необходимото да си върши функцията.Ето как:Както споменах - при мен бяха разбити капачките и механизмите и от двете страни.Всичко необходимо е:- нова ос, аз използвах дървена такава, поради липса на друго подръка, (а и не очаквах толкова траен резултат)- втулка, аз намерих някаква част от строителни материали- по-дълги крепежни, за да се хванат по-здраво страничните капачки- стяжка за гумен маркучСваля се страничната капачка от страната на бутончето за освобождаване и се изкормва прецаканият механизъм. Обикновено той е виновен за изпускането на пружината, защото е направен много кекаво. Като го разглобите ще разберете какво имам предвид. Обикновено капачките са сцепени, а гнездата за крепежните са разбити, което причинява изтърването на механизма.Нанизва се втулката на нашата ос, като трябва да е със съобразен диаметър спрямо остта, за да затяга добре, хубаво е да се залепи на мястото си. Остта трябва да е със съобразен диаметър, да може да се наниже пластмасовото профилче-държач на въртящата се тръба на щората и то да се върти свободно - да се получи лагеруване.Втулката е предназначена да фиксира въртящата се тръба на щората да не се мести.Външният диаметър на втулката трябва да е съобразен с отвора в капачката, където ще стои. Накрая се затваря и стяга с новите крепежни.Разглабя се капачката от другата страна и се изкормва също - вади се механизма за защипване на гредата към купетоТам ще направим контра, за да не превърта щората при натягането - аз използвах стяжка за гумен маркуч с подложено парче срязан маркуч под него и стегнато към остта. Болта за стягане опира в пластмасите на капачката и не позволява остта да се върти.Нанизваме оригиналната метална ос към основата на щората и започваме да въртим и натягаме вътрешната пружина до достигане да достатъчно сила да може да се прибира щората сама. При натягането е много важно платът да се навива равномерно и право.Може да се наложи няколко пъти да се повтори упражнението за регулиране на натягането - то НЕ трябва да е много силно, просто на прага на самостоятелното прибиране на щората докрай.Затяга се и това е... Всички капачки се залепят със секундно лепило, доколкото е възможно, по време на процедурите. Бутона за освобождаване на щората от гнездото в колата спира да работи, поради липсващия механизъм, но това въобще не пречи.Така с части за 1лв получаваме работеща щора. При мен вече е така от повече от половин година при ежедневно ползване, като дори не съм гресирал подвижните механизми, а остта е дървена.Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 1 Март 2013 Доклад Share Публикувано 1 Март 2013 Полезно! Браво! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Achoo Публикувано 1 Март 2013 Доклад Share Публикувано 1 Март 2013 Браво колега . Супер Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
leo Публикувано 1 Март 2013 Доклад Share Публикувано 1 Март 2013 БРАВО Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 2 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Март 2013 (Редактирано) Сега си видях грешка в описанието - механизма със зъбците и пружинките за защипване към купето принадлежи към първата капачка, (както е видно), а не втората, той не се ползва повече и се изхвърля, извинявам се!Трябваше малко стрелки да вкарам по снимките, за да стане по-ясно, но който реши да прави ремонта, може да пита тук, ще помагам. Редактирано 2 Март 2013 от ogip Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pagady Публикувано 9 Април 2013 Доклад Share Публикувано 9 Април 2013 Не знам при вас, но при мен много дразнещо скърца тази кора по нашите "равни" пътища, та ако някой е имал подобен проблем и го е решил нека сподели как става. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
k0k0123 Публикувано 16 Май 2013 Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 БРАВО колега полезна информация Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 9 Май 2020 Доклад Share Публикувано 9 Май 2020 Здравейте, темата е стара но искам да питам нещо. Как става натягането на пружината. Въртите цялата капачка ли за да я натегнете или има друг чалъм. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi Публикувано 18 Юли 2020 Доклад Share Публикувано 18 Юли 2020 (Редактирано) Аз въртях лявата капачка, от шофьорската страна. И понеже съм каруцар, направо заварих една шпилка temporary picture upload Редактирано 18 Юли 2020 от vladi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 18 Юли 2020 Доклад Share Публикувано 18 Юли 2020 Благодаря колега, но нещо не схващам, до колкото виждам за да се завърти при мен цялата капачка трябва да я издърпам, а като я издърпам от другата страна се вади от чопчетата и пак се развива. Може би трябва да я застопоря и от другата страна. Или това чудо с тази бяла пластмасова гривна се издърпва, навива се и после се вкарва в профила на който се навива "плата" на щората. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi Публикувано 18 Юли 2020 Доклад Share Публикувано 18 Юли 2020 (Редактирано) Преди 9 часа, apekov написа: Благодаря колега, но нещо не схващам, до колкото виждам за да се завърти при мен цялата капачка трябва да я издърпам, а като я издърпам от другата страна се вади от чопчетата и пак се развива. Може би трябва да я застопоря и от другата страна. Или това чудо с тази бяла пластмасова гривна се издърпва, навива се и после се вкарва в профила на който се навива "плата" на щората. По средата има същата бяла пластмаса, която застопорява тръбата към пружината. Би трябвало оста да се движи свободно спрямо тази тръба. На нея е закрепен другия край на пружината, съответно като навиваш синята капачка и държиш тръбата, в която влиза плата натягаш пружината. Преди 7 часа, janoar написа: Само да съм те видял да ми пишеш в темата за душегуба... Трябваше да тръгвам за Италия, и баш кога почнах да редим багажа каза "циуу" , и си еба мамата Тааа, екстра стана, навива се щората, и шпилката не се вижда все пак... Редактирано 18 Юли 2020 от vladi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts