Jump to content

"Хълца" ми "новата" кола на газ...


Recommended Posts

...не знам дали е АСЕ или АБК ... или там каквито са тия "чудеса" , ама вече мисля че е АСЕ.

Та , купих вчера колата , четох снощи до някое време , мозъка ми се изпържи. То това "чудо" АГУ и механична инжекция е "ебаси филма" , та четох , не е да не съм...ама се "предавам" , не мога да се оправя сам.

Та , колата ми е с обикновена АГУ , някакъв 100 киловатов BRC и освен че от единия му капак отива онзи странен маркуч в смесителя (не тоя за газ-та), друго странно нещо не видях. Няма ги тези "чудеса" за които са писали във форума разбиращите колеги като т-датчици от бойлер , тройници от АГУ разни , байпас на ст ст. моторче и тн.

Та , моя стъпков мотор е с извадена букса , мотора държи около 1100 оборота загрял и на газ и на бензин , проблема ми е че на газ леко "хълца" в движение , когато карам с "изравнени обороти" (ако ме разбирате) , демек нито ускорявам , нито намалявам , само поддържам скорост...нещо "присецва" леко...те това е за сега проблема , някой да даде малко акъл?

А и друго , иска ми се ако може , да закарам колата на някой от разбирачите и да ми я направи като хората , с разните му т-датчици от бойлер и тн...искам да запаля сутрин и мотора да си работи сам , няной може ли да го направи...съответно , срещу възнаграждение в кеш?

Редактирано от snaiperisto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 212
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На мен ми звучи като на разместена клапа на инжекциона.Относно т-датчици и тем подобни,след доста изчетени теми в форума има и коли които си работят добре и без тях.Стъпковото моторче щом е изключено,значи има някакъв проблем.Моята кола Ауди 100 2,0 115 коня AAD мотор си е с газ и стъпковото моторче си е вързано и работи и на газ и на бензин.Пробвай да му закачиш букстата и ако има някакви промени в работата на мотора значи поне работи.Темата с газта и механичния инжекцион е може би най-болната на тези коли.Трудно се настройват,но пък веднъж направи ли се както трябва гарантира дълго и безпроблемно каране.Желая ти успех с колицата и да ти е честита,да не те дразни много и да служи вярно.Според мен с четене ще сведеш възможните проблеми до 1-2 най-много 3,така че захващай се яко и това е.Има сума ти и теми по този проблем щателно илюстрирани с снимки и указания кое къде да е и колко да показва и т.н.Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и честита придобивка.

Ще започна с това че НЯМА газаджия или сервиз, който ще се заеме да ти направи колата. На никой не му се занимава с механички вече.

Аз имах същите проблеми с моята ААР и благодарение на ТОЗИ форум и ината ми си я карах без проблем три години.

Така че или продаваш или запретваш ръкави.

Започни с игнориране на газовата докато колицата не заработи на бензин като часовник. После с газта ще ти е по лесно да се оправиш.

Има МНОГО изписано, успех....... :zustimm:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е откачено ст. моторче значи има проблем с ниските обороти на газ. Има доста изписано във форума по проблема. Най-добре е да си преправиш ниските обороти по някоя от схемите във форума. Погледни например тук - ЦЪК . Най-безпроблемно и лесно става с двоен реглажен кран и т-датчик. Ще можеш и сам да си ги преправиш, не е нещо кой знае какво, просто като опреш до кабелите ако имаш затруднения - пиши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това добре , лесна работа , ще ги сменя , дано да си прав.

Обаче , друго ме дразни сега , нещо трудно пали (пали винаги на бензин) когато престои известно време , а като запали , малко кофти работи , като на задавена , това пък от какво ще да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пикаеща/и дюзи примерно. Може да сложиш профилактично една добавка за почистване на дюзи. Предполагам, че пали по-трудно като е загрял двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това добре , лесна работа , ще ги сменя , дано да си прав.

Обаче , друго ме дразни сега , нещо трудно пали (пали винаги на бензин) когато престои известно време , а като запали , малко кофти работи , като на задавена , това пък от какво ще да е?

Колега,аз имах абсолютно същия проблем с моето Ауди 100 2,0 115 коня.Колата работеше перфектно на газ,но на бензин не поддържаше обороти(особено като позагрее) и трудно палеше.Паленето се оправи след като случайно видях,че от маркучето за 5 дюза(за студено палене) ми пръска бензин.Беше му дошло времето просто.Тази 5 дюза се намира поне при мен на AAD мотор до дросела и подава гориво само когато мотора е студен.Провери дали няма олято някъде с бензин.Не е гаранция,че и при теб ще е от това,но си заслужава да провериш.Относно това което казваш за давенето при мен се получи по следния начин:Гофрирания маркуч за въздуха от филтъра до дросела ми беше късан и лепен и като купих колата реших да го сваля и да го прегледам.Направих си го аз както според мен може да кара известно време(докато събера пари за друг,че там не става с лепене) и след монтирането му обратно стана така,че колата не поддържаше обороти и до към 2000-2500 оборота сякаш се давеше мотора.Попрочеотох малко в скъпоценните теми за газта и реших да се опитам да си регулирам сместа на горивото(защото симптомите на колата бяха като на богата смес).Реглажния болт се намира между главата на инжекциона и началото на гофрирания маркуч.Върти се с шестостен(мисля че 3 номер),но по-дълъг,че там мястото е ограничено.Това регулиране се прави на загрял мотор.При мен след 1,75 оборота НАЛЯВО(обедняване на горивната смес)колата заспа(според мен предния собственик е имал проблем с оборотите,защото колата е дърпала въздух от некачествено залепен гофриран маркуч и някой майстор му е увеличил подаването на гориво.След като съм позакърпил маркуча сместа е станала богата и колата се дави и не върви както трябва).Само много е важно като вземеш да въртиш да запомниш с колко въртиш(върти по четвърт оборот и форсирай мотора до към 3000 оборота и виж как е като се успокои) и накъде(НАЛЯВО-обедняваш,НАДЯСНО-обогатяваш),за да може да го върнеш където си е било ако няма промяна.При мен тези проблеми така ги разреших(да чукна на дърво-за сега малкия дявол),но при теб може да е съвсем друго нещо.Не са сложни операцийте които съм направил аз.Та да си дойдем на думата-Препоръчвам ти да си провериш гофрирания маркуч за пукнатини и цепки(още повече ако е лепен)-да не да е нацепен и като се размести да дърпа въздух и да се бърка колата.Погледни дали пък и твоето маркуче за 5 дюза не пръска(дори и съвсем малко,стига да падне налягането на дюзата и тя не работи както трябва)-на мен след двуседмично търсене ми излезе 10 лв в един магазин за хидравлика(само ползват твоите накрайници и правят нов маркуч).Ако колата не се оправи от тези процедури то явно проблема е по-сериозен и ще се налага или да запретнеш ръкави,да прочетеш някои теми за пълно пренастройване на инжекциона и да се заемеш сам да си я направиш(аз лично съм на това мнение,че никои няма да ми я направи както аз)или да потърсиш някой много добър майстор(че то много има ама малко са добри) който да разбира на механичните инжекциони и да му се занимава,че напоследък повечето като чуят за механичен инжекцион и то особено с газ и "емигрират" :hilezh: .Това е с което мога да бъда полезен,надявам се колата да се оправи.Ако не от това което аз ти казах,то съм сигурен,че има хора които разбират в пъти повече от мен и ще ударят едно рамо.

Пикаеща/и дюзи примерно. Може да сложиш профилактично една добавка за почистване на дюзи. Предполагам, че пали по-трудно като е загрял двигателя?

Щом колегата VBI взима участие в тази тема,то колата няма как да не се оправи.Много навътре с нещата е човека.Благодарение на темите му моята кола вече е в перфектно състояние и работи като току-що излязла от завода :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда , ще поогледам около главата на инжекциона за този реглажен болт и ако го намеря , ще го позавъртя насам-натам , а и въпросната дюза ще потърся , макар че моя мотор е АСЕ. Но пак да уточня , колата ми върви и се форсира добре на бензин според мен (не че знам как и колко трябва да върви) , на газ се "замисля" в диапазона около 200 оборота , а и като дам яко газ , във високите обороти "умира" , все едно не и достига газ.

VBI , всъщност , никога не пали "от раз" , но като не работи известно време , пали трудно и в първия момент не работи добре. А се случва , да е прилично загряла и скоро загасена и пак като я запаля , в първия момент , работи на на някакви ниски и нестабилни обороти и в следващия момент се нормализират на около 1050-1100 оборота ...на толкова при загрял двигател е изключен стъпковия мотор.

Нещо друго , предишното ми Ауди беше 100/С4 2.3 на метан , на бензин работеше , ама никой не си правеше труда да ползва тази "екстра" , палехме го на метан и зиме и лете и карахме , ст. мотор не бачкаше естествено , но интересното беше , че колкото и да е студено , като го запаля и пусна газ-та , работеше ритмично , въпреки че е на 300 или пък 500 оборота , а сегашната "техника" направо гасне?

пп А утре мисля да се въоръжа с маркучи , скоби и "тройници" от АГУ и да правя "оная процедура" , но нещо ст. моторче ме човърка , четох че трябва да го разпробивам (пластмасово е) , та дали да не го заменя с бензинов клапан от АГУ ... или друга алтернатива ако има?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпробиването на ст. моторче е за да можеш да си нагласиш ниските обороти без товар на колкото искаш. Ако те устройва това, че в момента при откачен куплунг на ст. мотор ти работи на 1050-1100 оборота на загрял двигател може и да не дупчиш. Според мен 1050 оборота са екстра за работа на газ, но ти си решаваш. Иначе газов клапан няма да ти свърши работа защото е с малък отвор. Със ст. моторче ползвано като клапан става най-добре.

Има и "хибриден" вариант за преправянето на ниските обороти, който е по-лесен, но не съм го описал в темата. Можеш да сложиш единичен реглажен кран последователно на ст. моторче на дългия маркуч (без другите маркучи и тройника), който отива от ст. моторче до плочката. Т.е. режеш го и слагаш кранчето. После през него ще регулираш само "високите" ниски обороти, когато е пуснат климатика или е сработил термо-датчика. Това обаче в случай, че няма да разпробиваш ст. моторче и си оставяш при 90С загрял мотор да работи на 1050-1100 оборота както пишеш по-горе. После от реглажния кран като подадеш на ст. моторче напрежение да отвори ще ги нагласиш на около 1200-1300 без товар. Обикновено 200-300 оборота повдигане на ниските обороти върши работа под товар. Така без товар ще са ти около 1050 и като пуснеш климатика и се захрани ст. моторче под товар примерно пак ще остават на 1050 - зависи колко си отвъртял реглажния кран.

Относно сутрешното палене - ако е откачен ст. мотор и няма кой да повдига оборотите ще пали по-трудно. Когато е закачено ст. моторче, ЕКУ-то автоматично регулира оборотите така, че да запали по-лесно (само си подава газ в момента на палене) и после се грижи да ги поддържа в определените граници. Така, че мой съвет е да не въртиш реглажния винт на дебитомера за да не си разбъзикаш инжекциона. След като си преправиш ниските ако пак пали трудно ще се търси проблема. Ти също имаш старт-дюза, монтирана е отзад на всмукателния колектор под една предпазна планка. Провери си куплунга вътре да няма скъсан кабел защото често се случва. Без тази дюза сутрешното палене е много трудно.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери също така и газовия клапан да не се е развалил и да пропуска газ когато загасиш двигателя и да го дави затова да върти поваче преди да запали при мен един "майстор"ми го беше махнал , че съм имал на бутилката и на изпарителя и той не бил нужен :gruebel: симптомите са горе доло същите.Другия варянт е да ти е заминал клапана в бензиновата помпа и да не държи налягане ,това се оправя с поставяне на клапан след помпата,аз съм сложил електрически и вече две години нямам проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VBI , то двата проблема май не са свързани , този с клапана за налягането и този с ниските обороти , а мога да ги реша и двата в един слънчев ден (не като днес) та за това питам...щото тя колата си ми пали и топла и студена еднакво , не от първия път ... освен ако не държа ключа десетина секунди. Та , дайте да видя , как изглежда този клапан и къде и как се монтира , та поне това да оправя...а ниските обороти са друг случай , сега са ми добре , 1000-1050 , ще направя маркучите и после ще давате акъл по жиците.

krassi_110 , да , имал съм такива проблеми с изпускащи изпарители , но мисля че случая не е такъв , а утре за да е 100% сигурно , ще откача маркуча на газта от "плочката" , щото и без това днес сипах едно черно STP и 80лв бензин , та ще покарам ден два без газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да замериш системното налягане няма смисъл да слагаш възвратен клапан - просто причините може да са 100. Затова първо си премери налягането и ако се окаже, че пада и не е в нормата - тогава слагай клапан. За да пали трудно при топъл двигател или ти смесва горивото както пише Краси или ти "пикаят" дюзите и се дави мотора от богата смес. Последното се оправя с добавка за почистване на дюзи.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , аз също смятам че дюзите може да пикаят , за това инвестирах в едно шише STP днес , ще карам 100-200км на бензин , пък ще видим.

А да си замеря налягането , не знам как става...кой може да свърши тая работа в София?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си от София обади се на buzzi-Пепи(във форума ще му намериш телефона) той ще ти измери всички видове наляганя и ще ти я центрова на бензин да бъде както трябва не хвърляй повече пари без да знаеш какво и е.Това е твоя човек :zustimm:/>

Редактирано от krassi_110
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаа , от днес вече ми бачка ст. мотор , на бензин си ми държи оборотите чудесно , около 900 , реагира си отлично на натоварване като пуснат климатик и тн. Обаче на газ ми играят оборотите ( а, защо е така?), та това с реглажния кран , пак е на дневен ред.

Дюзите ми пикаят , за това пали трудно (е , не чак толкова) и ако не се пооправят поне малко с добавката която съм сипал , ще ги варя в "Мелио" (не Меглио) , макар че не ми се прави тази процедура.

Сега остава да се консултирам с читав газаджия , а това е направо "мисия невъзможна"...ама ще видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не искаш да си преправяш ниските обороти с кранче, а да си ползваш ст. моторче си сложи KJ-stop и остави помпата на инжекциона да върти и на газ. Тогава оборотите ще са нормални и на газ :). Това обаче в случай, че на бензин оборотите са ти ОК - за целта трябва да покараш 10км само на бензин за да видиш дали няма да има "странични ефекти" с ниските обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ха , това па чудо KJ-stop какво е ?

А прости невежеството ми , ама ако помпата ми работи непрекъснато , тия гадни-пикаещи дюзи , няма ли да пропускат по малко бензин и да ми развалят работата на газ ?

А днес покарах толкова горе-долу , около 10км на бензин , от както Пепи ми включи ст. мотор и нямаше странични ефекти , утре ще карам още.

Редактирано от snaiperisto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

KJ-stop е устройство, което се свързва към ЕРН и не позволява да подава бензин към дюзите. Когато помпата на инжекциона работи на газ клапата на дебитомера не "олеква", потенциометъра на дебитомера показва верни стойности и на газ и съответно ниските обороти са ОК и на газ. Неудобството, според мен, е че помпата на инжекциона върти непрекъснато и на газ и и се износва. Естествено ВИНАГИ трябва да имаш поне 5-10л бензин в резервоара за да не изгори помпата. Не трябва да ти свършва бензина пак по същата причина :).

Пикаещите дюзи в този случай няма да окажат влияние защото ЕРН ще е спрял притока до тях, единствено може да премине малко по-бавно от газ на бензин докато се "обезвъздушат" дюзите, други странични ефекти би трябвало да няма

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли , че монтирам това устройство и проблема с оборотите на газ е решен?

И ако е така , къде да отида да ми го монтират и колко приблизително ще ми струва "удоволствието"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да ти е решен проблема с ниските обороти стига потенциометъра на дебитомера и ст. моторче да са здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е сменян е много вероятно да е протрит в областта на ниските и средните обороти. Има много снимки на прословутия потенциометър, който освен, че доскоро не се предлагаше като резервна част е и адски скъп. По принцип за да се провери трябва да се свали, но ако го свалиш после доста трудно се слага обратно заради реглажа му. Затова те съветвам да не го пипаш. Обикновено симптоми за износен потенциометър са нестабилни ниски обороти, гаснене, придърпване и естествено записана грешка в контролера на двигателя. Ако нямаш такива симптоми на бензин значи все още е ОК и можеш да караш смело и безотговорно :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:zustimm:

Имам време до вторник , да установя със сигурност че колата работи отлично на бензин със включен ст. мотор и след това се заемам с това нещо , наречено KJ-stop...пък "каквото сабя покаже".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И те така , та до днес....докато смених въздушния филтър и отлично работещата кола на бензин , започна да не работи отлично...до този момент оборотите се "заковаваха" на около 1000-1050 в движение и след като спра , след няколко секунди падаха на около 900 , от както смених филтъра , почнаха да "танцуват" леко , почнаха да падат до около 700-800 след като изключа от скорост...по инерция и след това да се стабилизират...абе , яд ме е че смених филтъра , макар че не знам дали е съвпадение или той е причина за това?

Да не би сега пак да трябва да се регулира сместа със шестограма ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...