Jump to content

А4 Б5 1,8 TQ шум от ангренажната верига


vikik

Recommended Posts

Здравейте колеги, преди 3-4 години сменях веригата+обтегача+пуловете на клапаните, сега случайно карайки на отворен прозорец чух че при връщането на газта веригата трака, опирайки в блока на двигателя.

Вариантите, които има не са много, но все пак да ги споделя, пък и вие може да дадете идеи

Първото, за което се сещам е дефектни верига или обтегач и тук идва въпросът, как да установя кой детайл точно е повреден за да не купувам и двата?

Втория вариант е да е намаляло налягането в маслената помпа, трябва да отбележа че двигателя е на 260 000 км. и досега не е почистван филтъра на помпата. Може ли някой да ми каже как да измеря налягането на маслото и колко е оптималното за двигателя? Предполагам че датчика за маслото е за ниво а не за налягане защото лампата ми светна веднъж, долях 500-600 мл. и угасна.

Моля ако има и други варианти за проблема да ги изясним защото не ми се сменят части на сляпо, а в голяма част от сервизите правят точно това.

Знам че има колеги във форума, които имат сервизи и са запознати в детайли с тези двигатели, ако някой иска да се свърже с мен и да оправи проблема ще е супер. От София съм, тел. ми е 0898 42 89 77 Виктор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много често на 1.8т каран с неподходящо масло, което прегаря и се получават слузести утайки в картера и всмукателната тръба на маслената помпа. Много рядко почистване на филтъра и тръбата решават проблема! Вероятната причина за тракането е износен обтегач заради вложеното мазане на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо си мислиш, че веригата го прави тоя шум? Като нищо може да ти трака гейта на турбото, дори аз бих заложил на това.

Възможно е да си прав, нямам представа къде е проблема. Мисля че е веригата понеже като вдигна пластмасовия капак на двигателя шума се чува от задната, горна част на двигателя. Не знам как изглежда и къде се намира този "гейт" само съм чувал че има! :rolleyes:/>

Много често на 1.8т каран с неподходящо масло, което прегаря и се получават слузести утайки в картера и всмукателната тръба на маслената помпа. Много рядко почистване на филтъра и тръбата решават проблема! Вероятната причина за тракането е износен обтегач заради вложеното мазане на мотора.

Карам с 10w40, понеже с него разхода е приемлив, опитвал съм с 5w30 и разхода на масло се удвоява!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звука ще се чува отвсякъде, за това говорим - T_1.jpg Ей тая "стотинка" подрънква на като пуснеш газта и си на вакум.

Обаче това е само козметичен проблем, не мисля, че може да стане нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно да е от нея, защото звука е точно като от хлабава ламарина, вие с Любо може ли да го установите без сваляне на турбината или не е проблем да се кара така, утре ще измеря налягането на маслото някъде пък после ще видим, само не знам какво е оптималното налягане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам с 10w40, понеже с него разхода е приемлив, опитвал съм с 5w30 и разхода на масло се удвоява!

Колко масло ти харчи колата? Може да я караш спокойно с 5W40 ако с 5W30 има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно да е от нея, защото звука е точно като от хлабава ламарина, вие с Любо може ли да го установите без сваляне на турбината или не е проблем да се кара така, утре ще измеря налягането на маслото някъде пък после ще видим, само не знам какво е оптималното налягане?

Дадох 400лв да сменя верига и аз, в един голям сервиз така ме "посъветваха". Имам леко подрънкване от 4 години, но освен акустически изобщо не влияе на нищо. Стария обтегач имаше едвам забележимо ръбче, можел е да кара още 100к сигурно. Жестоко ме съмнява маслото да е проблема, а по принцип с 5/30 не би трябвало да гори изобщо масло ако е наред мотора, но общо взето слагай 5/40 и си доливай по малко ако трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко масло ти харчи колата? Може да я караш спокойно с 5W40 ако с 5W30 има проблем.

с 10w40 около литър на 10 000 км, 5w30 около 2 литра на 10 000 км. Твърде скъпо удоволствие при близо двойната цена на синтетиката!

Все пак това е кола от миналия век и пазарната и стойност едва ли надхвърля 3 000 лв. за да и сипвам масло като за съвременен автомобил!

Дадох 400лв да сменя верига и аз, в един голям сервиз така ме "посъветваха". Имам леко подрънкване от 4 години, но освен акустически изобщо не влияе на нищо. Стария обтегач имаше едвам забележимо ръбче, можел е да кара още 100к сигурно. Жестоко ме съмнява маслото да е проблема, а по принцип с 5/30 не би трябвало да гори изобщо масло ако е наред мотора, но общо взето слагай 5/40 и си доливай по малко ако трябва.

Ми вероятно двигателя вече е износен а и стилът ми на каране допринася за разхода на масло,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с 10w40 около литър на 10 000 км, 5w30 около 2 литра на 10 000 км. Твърде скъпо удоволствие при близо двойната цена на синтетиката!

Все пак това е кола от миналия век и пазарната и стойност едва ли надхвърля 3 000 лв. за да и сипвам масло като за съвременен автомобил!

Значи ако слагаш 5в40 ще гори не повече от литър на 10к което е в нормите за този мотор, 10в40 за зимата не става за турбомотор. Все пак зависи от карането, ако е повече извън града с висока скорост няма кола която да не харчи масло особено пък с турбо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Утре ще купя 5w40 и го сменям същия ден, пък ще пиша каква е промяната!

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално се съмнявам, че ще има голяма промяна. Замери налягането на маслото и тогава ще мислим вариантите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замерих налягането, 6 атмосфери при 3000 оборота, обтегача и веригата работят добре, вибрациите и шума идват от клапана в топлата част на турбото, както беше предположил колегата! Сега ще го свалят за да видят какво е състоянието на клапана, тоест колко е разбит и ще пиша пак.

Ако знаете какви са вариантите за ремонт на този клапан казвайте!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паричката на тъпия клапан е разбита и топлата част на турбото е заварявана от предишния собственик, перките нямат абсолютно никакъв луфт и са доста чисти, казаха че може да се кара така още известно време, но трябвало да следя налягането, интересно как да го следя като нямам манометър, май ще се наложи да си монтирам един. Ми това е, не мисля да ремонтирам старото турбо, ще си купя ново такова ако става за моята колица разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ставането става ама да не е някой кофти китаец. Иначе моята кола е карана над 4 години с лекичкото потракване, нищо не се е случило за това време, държи си над 1бар стабилно, както и при теб турбото е перфектно, даже маслото не помръдва до смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Нямах предвид точно това турбо а в този ценови диапазон. В сервиза ми показаха турбина с много разбита, почти изгоряла паричка и казаха че чак тогава се е наложило смяната на турбото. По притеснителното е заварката, не е ясно кога е правена и колко е здрава. Но се надявам с монтирането на манометър да ми е по-лесно да предвидя края на дните на тази турбинка за да купя другата!

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И аз имам такъв проблем още немога да установя от турбото или от веригата е :) Всеки казва различно и май ще трябва да отварям капака на двигателя да видя какъв е случая там. Ти къде си мери налягането на маслото и смени ли го с 5w40 ,че и аз съм с 10ка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм разбрал от милионите теми за масло за 1.8Т е задължително да се кара с хубаво и качествено 5w40 масло.

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам такъв проблем още немога да установя от турбото или от веригата е smile.gif Всеки казва различно и май ще трябва да отварям капака на двигателя да видя какъв е случая там. Ти къде си мери налягането на маслото и смени ли го с 5w40 ,че и аз съм с 10ка

Мериха го в сервиз с манометър, който навиха на мястото на датчика за налягане на маслото. Намира се над масления филтър!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика не е ли за темп на маслото? И друго да питам защо нямаше никаква индикация на таблото че маслото ми е стигнало минимума дали даже не беше и малко под минимума...

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мериха го в сервиз с манометър, който навиха на мястото на датчика за налягане на маслото. Намира се над масления филтър!

Ясно. Ами освен да отварям капака отгоре на клапаните и да видя дали е от веригата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да отваряш приложи първо малко логика - в какви моменти се чува звука? Ако е само като пуснеш газта явно не е от веригата на валовете, която винаги е под напрежение. Клапана на турбото ще издава шум само когато няма никакво налягане, което да трябва да държи, след като е прилепнал много ясно, че няма да има шум, другото е просто предадена към него вибрация то завихрянето вътре и/или от двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто е по-лесно да свали капака на клапаните и ако може да се каже дали е от веригата или не ще е добре, защото ако е от веригата няма да се сваля турбото, не да се свали турбото и да се види че не е от него.

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да отваряш приложи първо малко логика - в какви моменти се чува звука? Ако е само като пуснеш газта явно не е от веригата на валовете, която винаги е под напрежение. Клапана на турбото ще издава шум само когато няма никакво налягане, което да трябва да държи, след като е прилепнал много ясно, че няма да има шум, другото е просто предадена към него вибрация то завихрянето вътре и/или от двигателя.

Нещо тая логика не ми е много логична на мен :D Или аз не разбрах какво искаше да кажеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какво се разбра, но с две думи - ако шума се чува когато се предполага, че клапана не е затворил, явно идва от него :)/>

Като отвори да гледа веригата какво ще види? Че обтегача е с една идея износен ама без сваляне и някакво замерване ми се струва невъзможно да се локализира точно откъде идва тракането, а това си е вероятно излишно даване на пари.

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...