Jump to content

Audi A4 Avant 2,5 TDI V6 Quattro 1999 год.


Recommended Posts

Здравейте всички.

Моля за съвети, помош и т.н.

Купих преди 5-6 дни Ауди А4 Avant 2,5 TDi V6 Quattro модел от 2000 год., но излязъл от салона 21.12.1999 год. Внос от Италия. По документи е от лицензиран салон на Ауди и VW в Болоня. Ако се вярва на документите има само един предишен собственик - възрастна жена, род. 1943 год. Според продавача жената е върнала колата и е взела просто новия модел. Дали е така - не знам. Силно се съмнявам.

Километрите и по тахо са 163 000. Аз си признавам, че постъпих малко емоционално, защото се "влюбих" в автомобила - ново купе, мирише на нов автомобил, запазен двигател, който направо мъркаше, новата конзола от модела на 2000-2001 год., ксенон, лайсни...абе красавица:))))., но започнаха проблемите почти в същия ден.

Въпросите и проблемите са ми следните:

1. Продавачът пишеше на обявата в автосервиза и в MOBILE.bg, че колата има ESP и Bordcomputer. На мен не ми се вярва, че ги има. Още повече, че при първоначалния чекинг на системите не ми излиза ESP check, както при тойотата ми преди. Бордовия компютър ми показва само температурата навън и когато някоя от вратите е отворена. Разход - изобщо не ми показва. Дисплеите на т.нар. борд компютър са два. Но само единия е активен. Искам да попитам дали няма някаква вероятност да е повреден компютъра или нещо подобно, тъй като долното дисплейче свети, но не изкарва никакви символи? Или може би дисплея е повреден???!

2. Как работи quattro-то на модела. Включва се автоматично ли или е постоянно на 4х4?

3. При първия тест на магистралата се оказа, че няма никаква мощност. Вдига 120 км/ч на 6-та, а педалът е докрай натиснат. Като го подържа така ускорява до 130 за момент и после сама си се връща до 120 отново. Аз не отпускам педала, но колата си ускорява когато си пожелае. Веднъж-два пъти стигнах до 140 и 160, но повече не става. Преглеждам от 4 дни немските сайтове. Максималната скорост на този модел е 240 км/ч. Мечта:)))

Швабите пишат, че имали проблеми с някаква Einspritzpumpe. Превеждам си го като горивната помпа. Тя била с някаква платка и всяка помпа имала точно определена платка към нея. Та си мисля ако помпата е свършила, то тогава колата ще гасне. Турбината си е много добре. В сервиза измериха налягането - дори е прекалено високо - ок. 300 кбара (или нещо подобно беше). Двигателят не хлопа като за изхабени части, а моделът дава проблем с някаква Nockenwelle (не ме питайте как се превежда, мисля че е нещо като колянов вал...тук го има на снимка:

http://www.ebay.de/itm/Nockenwellen-Satz-Audi-A4-A6-A8-2-5-TDI-V6-AKN-AKE-AFB-AYM-BFC-/160996752396?pt=DE_Autoteile&clk_rvr_id=467273190129

)

Всичко съм сменил - пълно обслужване... Просто не знам какво е. Да знам със сигурност - да го сменя. Но да сменям наслуки при тези скъпи части... си е живо самоубийство!

МОЛЯ ГОРЕЩО ЗА СЪВЕТ И ПОМОЩ. Можете да ми пишете и на ймейла.

Благодаря ви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега голям автогол си си вкарал,моята сестра от 12 г.е в Италия и повярвай бабите там карат яко.Тази е на минимум 600 к.Смени горивния филтър.премини на гнп то.Ей колата трябва да е самолет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега няколко пъти съм карал такава кола на колегата и това за 120 -130 км е някъв бъг. провери колата на VAG-ком и ако има темпомат го изключи може от него да е .

погледни пак да не би тез дет са я обслужили да са зацепили нещо грешно защото ремонтите наистина са цифри.

късмет !!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. ESP не може да нямаш - би трябвало да имаш бутон на централната конзола за изключването му

image038.jpg

Съжалявам но борд компютър нямаш, или по точно нямаш пълно функционален такъв (казва се FIS, или голям ФИС), ти си с половинка и ще ти показва само външна температура, отоврена врата и сигнали за грешки.

Ти имаш такова:

5618629k.jpg

Ето това са големи ФИС-ове:

allclustersrev.jpg

Преминаването от единия към другия става само със смяна на таблото. :zustimm:/>

2. 4х4 е постоянно включено - почети във форума/интернет за торсен диференциал

3. Имаш някакъв проблем - я с турбина, я кой знае с какво, няма начин на диагностика да не си каже. В този сервиз в който си ходил щом не са ти казали какъв е проблема или поне предположения са някви гаражни майсторчета и по-добре повече да не ходиш там.

Другото което можеш да направиш е да почетеш инфо за 2.5ТДИ мотора на ауди от тези години да видиш какъв таралеж си си вкарал в гашите. :wall:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема ти е в дебитомера-това което описваш, като невъзможност за ускорение се дължи, точно на дебитомер. Откачи го и виж дали колата ще върви по-добре.

Nockenwelle-това е разпределителен вал, на твоята кола са 4 броя, по два на глава. Правилно си прочел, че правят проблеми на този тип двигател. Проблема е че се износват с течение на времето и смяна на маслото на 25-30к км (поне на запад е така). В последствие, в по-новите модели на този двиг., този бъг е изчистен вече.

Ако имаш проблем с ГНП-то, то двиг изобщо няма да запали, така че това с помпата го отписваш.

И като резюме, направи си диагностика с ВАГ-КОм при човек, който е добре запознат с този вид двигатели, като ти каже дали центровката на двиг е добре направена, и най-важното, направете диагностика и в движение.

Общо взето този мотор страда от валовете, ГНП-то, и другите повреди са по-малко вероятни: дебитомер, турбина, дюзи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

благодаря ви МНОГО за отговорите. Аз доста прочетох в немските форуми за колата. Немците я препоръчват горещо. Казват, че ако се обслужва редовно двигателите на модела карат по 500-600 000 км. Двигателя бай дъ уей, работи много тихичко и преди и след обслужването - така че това с валовете май ще отпадне. Мисля, че това не е AKN-серията двигатели, които дават проблемите, а е следващия модел, в който са сменили материалите на валовете. Естествено ще ги накарам да погледнат разпределителните валове ако трябва. За щастие тук, в Германия се намират вече мн евтини авточасти!:)

Друго: Колата мирише още на ново отвътре, така че допускам че е карана на големи дистанции но не толкова често и така са направени километрите. Друго, което ме навежда на тази мисъл е подлакътника - той е счупен и много захабен - дори и след прането на седалките не му се маха мръсното. Самите седалки са в перфектно състояние - и преди и след пране.

Накладките бяха видимо ръждясали както и механизмите. Май "Ачо" е стоял някъде дълго време, но само дано да не е в "киреча":)))

Техникът мисли, че нещо по турбината е запушено или клеясало, тъй като дърпа когато си поиска, но аз много не му се доверявам. Дайте някакъв добър техник на тези машини специално около Пловдив, София, Пазарджик, Стара Загора...

Ако ше и сервиза на АУДИ да е.

Диагностика в движение правихме, защото от време на време ми светваше лампата на маслото и пищеше. Но при тази диагностика нищо не бе регистрирано. Сменихме датчика и всичко се оправи. След това я тествах на магистралата и установих проблема с мощността.

Дано да не е платката на дизел помпата, че е голяма хамалогия!

ESP-проблема: Все още се чудя, ако нямам ESP как мога да разбера и как мога да си сложа, че ще пътувам на дълги разстояния и често в планината...

Благодаря ви още веднъж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В турбината може да има проблем в геометрията на лопатките, които се движат посредством клапанче на самото турбо. Често и то, клапанчето, сдава багаж и симптомите са "забиване" на геометрията и следователно липса на мощност. Това може да го провериш, като форсираш на място колата и турбинката трябва да свири съвсем дискретно, а оборотите на двигателя да се увеличават чувствително. По помпата няма какво да се скапе-тя или работи или не.

Валовеете на AKN и AFB са идентични, след това променят матеиала на изработка и самите те стават кухи, а не плътни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че не е и турбината. Свалиха я и я почистиха. А тя си работи мн добре и тихо. Вдига налягане, но колчо не дърпа...

Все си мисля да не е ГНП. Четох, че когато електрониката им се прецака стигали до такива проблеми...Донакъде има логика. Не знам обаче дали сервиза при обслужването не са прецакали нещо или търговеца е бил некоректен. Не ми приличаше на некоректен...Не знам. Продължавам да търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се дали да не му я върна на търговеца. Добре, че си пазя обявата. Имало ЕСП имало бордови комп, всичко било наред, а тя почти не върви. Идиоти! Докога ще лъжат копеленцата?! Тъпото е че повредата не можеш да я усетиш освен на магистралата... Взех я за 4600, направих обслужване за 1200 дотук и още не върви. Мисля да се обадя в Италия за да видя какво и е. Дано да знаят онези жабари поне.

В Германия веднага можеш да пуснеш жалба за измама, а у нас само студена вода!

А ако все пак е помпата, какво ще ми препоръчате? Дайте някакъв добър сервиз, в който да разбират хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...