Jump to content

Адаптация и ъпдейт софутер скоростна кутия


Sag

Recommended Posts

Така и не разбрах как се прави адаптация след смяна на софт-а... Стефчо, такова нещо правил ли си : 

 

Did your garage do the adaptation drive?

 
------------------------------------------------------------
1. Check the oil level
 
2. Read save assess the MVB 73-77 (only possible from MY 2006)
 
3. Reset the adaptation values through a software update or by deleting them (possible from MY 2006).
 
4. Adaptation of the gearbox control unit: (adaptation journey)
 
Detailed information:
 
3. Deleting adaptation values: (from MY 2006)
 
The values must be deleted after repairs to clutch, complaints about the shift comfort and major engine repairs.
 
Save MVB 73-77 before the deletion. If the adaptation journey is not successful, the old MVB can point towards the cause.
 
 
a) 10-adjustment -> channel 1 -> memory -> accept -> confirm.
 
The adaptation counter in MVB 73-77 (2nd digit) should now be on '0
 
 
4. Adaptation drive:
 
Note: For vehicles from MY 06 the deletion and the adaptation drive can be performed with the guided fault finding.
 
With vehicles up to MY 05 proceed as follows
 
 
ATF change:
 
Flush out the system to remove any old ATF (e.g. from the converter).
 
1. Drain the ATF and fill in new ATF (blue, G 055 162 A...). Check and correct the ATF level
 
 
Raise the vehicle about 10 to 20 cm.
 
All four wheels do not touch the ground any more.
 
 
 
Never run the engine without ATF and do not tow the vehicle.
 
Important: Do not drive faster than 50 km/h.
 
2. Observe the display of the driving modes in the combination instrument. Start the engine and release the handbrake.
 
3. Put the gear lever to position "D" while pressing the brake pedal. Carefully press the accelerator.
 
4. Carefully accelerate in "D" to maximum 50km/h and hold this speed for several seconds.
 
5. Carefully press the brake pedal and stop the vehicle.
 
6. Put the gear lever in position "R". Accelerate to 20 km/h and hold this speed for several seconds.
 
7. Carefully press the brake pedal and stop the vehicle.
 
8. Put the gear lever in position "D" and repeat steps 3 to 7 five times.
 
9. When the vehicle is stationary, put the gear lever in position "P" and switch off the engine.
 
10. Drain the ATF and fill in new ATF (blue, G 055 162 A...). Check and correct the ATF level
 
Adaptation drive:
 
Note: For vehicles from MY 06 the deletion and the adaptation drive can be performed with the guided fault finding.
 
With older vehicles proceed as follows:
 
1. Warm up the gearbox with low engine performance till the ATF temperature reaches 60°C (ATF temperature must be below 100°C).
 
2. At stationary vehicle - idle speed, brakes applied, switch from N to D and hold for about 3 seconds. Repeat five times.
 
Perform the same procedure from N to R.
 
3. Shift from 1st to 2nd while driving at low load and shift down from 2nd to 1st. Repeat 5 times.
 
4. Drive at low load (engine torque between 80 Nm and 100 Nm, see 02 automatic gearbox, MVB 09, 1st display value) till the transmission has shifted to 6th gear (vehicle speed about 80 - 100 km/h) and stay in this condition for about 30 - 60 seconds. Let the vehicle roll to standstill (with gentle brake application at the end). Repeat four times (the aim is to shift up and down at very little load).

 

 

Редактирано от manoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 376
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

5.5 литра се подменят, няма как да извадиш маслото от турбината. Ти като го сменя, колко наля?

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях във Варна, имах път натам 2012. Източиха с машина 9 литра, промиха с 2 литра ново масло и после напълних догоре. Цялата схема 10,5 литра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, още един път да го сменя преди лятото. Важно е цедката да се смени, защото се разкашкавалва и да се почистят магнитите.

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е забравих да кажа, че смених филтър, гарнитура и пробка, към 200 лева са само те. Това ли имаш предвид пробка=магнит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има два кръгли магнита и два правоъгълни, които се зачистват с парцал

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да кажа, какво се случи след адаптация при krematop.

Отидох при него с оплаквания за авариен режим. Набързо сменихме мотор за турбото (благодаря за съдействието му, намери ми и моторче и го смени )

След това флашна скоростите. Разликата е огромна, преди на 3 и 4 предавка с лека газ имаше едно менене на оборотите....е изчезна. От 1-ва на 2-ра сменя много плавно. Довечера я изкарвам на околовръза да направя още тестове. Но засега разликата е огромна. Препоръчвам работата на това момче, което си разбира от работата. 

Поздрави Стефане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

аз след ъпдейта на скоростната кутия  при kpematop днес минах за спрем EGR-а. Резултата е все едно нова кола:) вече дърпа повече от прилично в ниските и мудността изчезна. Добре свършена работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам следния проблем:

Колата между 3-4 започва да не знае на коя предавка да превключи и се шашва много и спира изобшто да превключва и се получава това и кара само на една предавка2urw4f4.jpg Като я запаля на ново се оправя за известно време и пак го прави същото. До сега никакви признаци нямаше и изведнъж това.

Редактирано от Angelov92
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Angelov92 Кутията ти е за ремонт, с ъпдейт този проблем няма да се оправи. Аз един път карах такава кола със същия проблем и като й набих камшиците гръмна кутията и колата спря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като се взимат милионници, нормално. Раждат ма 250к тия кутии, въпроса е първо дете ли е или второ-трето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги карате с 200+ тези коли.Типтроника не търпи газ до долу и честа смяна на предавките.Въпрос на навици.Но всеки си решава сам.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, ако мениш маслото редовно и клапаните работят правилно, без да се получават шутове при смяна на предавките типтроника ще изкара дълго. Имам чипнати коли от мене, душичката им вадят, а нито една кутия засега не е родила...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И спокойно карани коли хвърлят тип троници по на 250к километра, тука от форума колко народ остави по 2-3 хилки на Жоро?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, въпроса е мени ли се маслото редовно или го мени майстора, който ремонтира кутията после :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...