Jump to content

Какво представлява АГР клапана?


tarambuka

Recommended Posts

Имам Ауди ФСИ 2.0 имам такъв АГР клапан,но незнам какво представлява мислех,че само дизелите имат.Ако този клапан се скапе какво ще е поведението на колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана на ЕGR-а е основа на цялата система и позволява на част от изгорелите газове да се върнат обратно във смукателния колектор и да се смесят със свежия въздух постъпващ в цилиндрите. Кислорода повишава температурата на горене (като например в оборудването за кислородно-ацетиленово заваряване), и по този начин за сметка на вкарването на отработени газове (т.е. изкуствено намаляване на съдържанието на кислород в състава на горивната смес) се получава намаляване на температурата на горене. Това води до намаляване на количеството на кислород взаимодействащ с азота и по този начин и към намаляване на количеството на NО.

Рециркулацията има и други предимства. В бензиновите двигатели тя намалява загубите при засмукване като намалява разликата на наляганията в дроселната клапа. По-ниските температури на горене предотвратяват детонацията, което пък позволява да се използва по-ранен момент на запалване, което пък води до увеличаване на въртящия момент. При дизелите намалява «твърдата» работа на двигателя на празен ход т.к. намаленото съдържание на кислород намалява налягането в горивната камера.

Стратегия на работа на ЕGR клапана.

Тя е различна за различните типове двигатели. При дизелите клапана на ЕGR-а се отваря на празен ход, като при това може да осигури до 50% връщане на изгорели газове към засмукания въздух. При натоварване постепенно се затваря и при пълно натоварване е напълно затворен. Той също така се затваря по време на загряване на студен двигател и на голяма надморска височина.

В бензиновите двигатели клапана на ЕGR-а затваря на празен ход и при максимално натоварване, а осигурява 5-10% рециркулация при ниски и средни натоварвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рециркулацията има и други предимства. В бензиновите двигатели тя намалява загубите при засмукване като намалява разликата на наляганията в дроселната клапа. По-ниските температури на горене предотвратяват детонацията, което пък позволява да се използва по-ранен момент на запалване, което пък води до увеличаване на въртящия момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

презумпцията на ЕГР клапана е екология . функцията му е да върне част от неупотребения кислород . играе като байпас . всякакви твърдения , че повишава мощността и там подобни са спекулация с незнанието на хората . всяка кола с такъв клапан може да работи отлично и без такъв . а мощността при почистване на ЕГР идва от това , че смесобразуването се нормализира . при ненормална работа на клапана има възможност за влизане на неизмерен кислород и от там става шаш паника у смесите . ако се затапи "прохода" няма никакви грижи мотора да си работи коректно . единствения проблем ще е , че изгорелите отработени газове има вероятност да излизат от норма .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...