Jump to content

Ремонт и диагностика на приводните механизми на климатроника на 100/А6 С4


VBI

Recommended Posts

а има ли начин да се смаже(гресира) оста на централния вентилатор....без да се сваля всичко ...щото понякога в зависимост от наклона на колата много дразнещо скърца

...мисля си за някаква малка дупчица на точното място, колкото да влезе тръбичката на спрея(купих си специална смазка,която се пръска като WD,но след това се превръща в нещо като грес)

CA

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Няма как, заради гадното скърцане и аз свалях вентилатора да го обслужа. За целта направих капак на тялото на парното за да може да излезе вентилатора без да се разглобява всичко. Тук може да погледнеш как го направих: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=31078&page=4&p=1356747#entry1356747

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е велика, скоро ремонтирах моторчето на клапата за въздуха към предното стъкло, но по трудният начин със сваляне на централната конзола и таблото. Анализирах защо моторчето с трите зъбни колела блокира и установих че не моторчето се прецаква а зъбните колела. Това става защото две от зъбните колела са монтирани на метални оси, което е нормално НО самите зъбни колела също са метални и когато се трият в оста с времето се получава тънък слой метален прах който запича колелото и то така, че когато механизма достигне една от двете си крайни точки. Тогава моторчето иска най-много ток и въртящият му момент е най-нисък и не може да задвижи механизма. Лечението е да се извади моторчето и зъбните колела с осите да се почистят до блясък, и след това да се смажат аз лично използвах финна графитена смазка струваща 1.80лв. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Перфекта тема , благодаря .

 

поправих си 3 приводни механизма за 4 часа без никакви затруднения . климатроника заработи идеално , остана да се изтрият грешките само 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Гледах днес под жабката но не видях нищо. Виждам само един метален правоъгълник с нещо като уплътнение, но той не се мърда наникъде. Отпред под капака при парното намерих голяма клапа с пружина, но не мога да преценя дали работи, не може да се бръкне там, много е малко мястото :?

Докато си почиствах дренажа при чистачките днес, видях, че има някакъв вакуумен механизъм, който не е вързан никъде. Близо до него стига един маркуч от сервото на спирачките, но е затапен с болт :D и си виси така в пространството. Някой има ли идея какво е това и проблем ли е така да стои несвързано? Прилагам и снимки:

6405697609268488101372788687w1rxnogNnffkFPeKbSjI_m.JPG

145191016213822395501372788691o3gndDekRcCSJjmNFdJt_m.JPG

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това ти е клапана, който спира антифриза през радиаторчето на парното, когато е пуснат климатика. Управлява се с вакуум.

Клапата за рециркулация се вижда през жабката как се мести като запалиш двигателя и натискаш бутона с "количката". Тя също работи на вакуум.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това правих, но не виждам през жабката нищо :( Имате ли някаква снимка точно как изглежда откъм купето?

Хм, значи тоя маркуч от сервото на спирачките не е за тази клапа... Но не виждам такъв бял маркуч като от твоите снимки, който да я управлява :? Проблем ли е ако си стои така клапата, или да я свържа към спирачките, за да е постоянно затворена :?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да, има снимка от страна на купето - реално е една метална правоъгълна клапа с изолация отгоре. Точно това си видял през жабката. Въпроса е, че за да мърда трябва да е запален двигателя защото работи на вакуум. Има снимка от страна на купето и от страна на двигателя (там се вижда по-трудно). Какъв е проблема с тази клапа при теб?

 

....
Хм, значи тоя маркуч от сервото на спирачките не е за тази клапа... Но не виждам такъв бял маркуч като от твоите снимки, който да я управлява :? Проблем ли е ако си стои така клапата, или да я свържа към спирачките, за да е постоянно затворена :?

Тази клапа се командва през соленоид. Самия соленоид е монтиран в близост до гумения маншон от другата страна на парното. Внимавай да не го объркаш защото соленоидите са два - един за клапата за рециркулация (въпроса ти от другата тема) и един за въпросната вакуумна клапа. Т.е. ако я затвориш с вакуум непрекъснато няма да имаш парно защото няма да минава антифриз през радиаторчето на парното. Съответно климатроника няма да може да поддържа зададената температура. Ако го оставиш отворено и пуснеш климатика в определена степен ще се смесва топъл и студен въздух и няма да е толкова ефикасно изстудяването. С една дума - вържи си вакуумния клапан както трябва. За целта ще ти е необходим вакуумен маркуч около 40см който да свържеш от клапана към соленоида. Все пак за да го откачат е имало някаква причина. Като за начало сложи едно маркуче и като правиш вакуум с уста гледай дали отваря и затваря клапана долу - щангичката. По този начин ще провериш дали не е спукана мембраната горе на клапана. После запали двигателя за да видиш дали няма теч на антифриз в някое от положенията като правиш вакуум с уста. Ако няма течове и мембраната е здрава си свържи маркуча към соленоида.

Ако искаш мога да ти преместя мненията в другата тема?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, идеално! Благодаря за изчерпателния отговор! Ще пробвам тогава да си я свържа както си е била оригинално и ще се надявам да сработи :) Мненията може да ги преместиш, да

 

Като отворих жабката и погледнах реално видях правоъгълно метално парче с изолация и помислих, че е точно тази клапа. Двигателя работеше, бях пуснал парното и дори я натисках с ръка навън, но никакъв ефект, сякаш е част от купето, а не движеща се част? И като ниво спрямо земята ми се струва, че е по-надолу, отколкото клапата, която се вижда през двигателния отсек :/ Тази, която виждам през двигателя, е хваната с пружина за кутията на парното (в посока напред към фаровете) и като я местя напред-назад пружината изглежда здрава. Интересното е, че зад тази клапа напипвам плътна ламарина на купето, няма отвор, който евентуално тя да запуши... Просто не мога да разбера кое какво е :?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е клапата, просто не се отваря по някаква причина и тя е най-вероятно липса на вакуум гледайки, че ти откачена и другата клапа за която пишеш в другата тема. Направи една снимка като махнеш пластмасовата кора отпред при парното за да видя как са ти вакумите. Снимката я направи по-отдалече за да се вижда цялото парно, включително и кутията с изпарителя на климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок, като се прибера от работа ще направя детайлни снимки да ме посъветвате кое не е наред за да си оправя системата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което виждам под жабката е това 1та и 2та снимка и то е неподвижно монтирано, не е клапа. Предполагам соленоида за онзи вакуммен механизъм за антифриза е този десния на 6та снимка? А клапата, за която говорих, и която според мен не затваря нищо е тази, която се вижда точно зад кутията на парното на 3та снимка. Помагайте :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това, което виждаш на 1-ва и 2-ра снимка е клапата за рециркулация. При теб обаче яко са объркани вакумите и това е причината да не ти отварят клапите. Толкова са объркани, че се чудя от къде да почнеш - просто някой преди теб ги е навързал някак и проблема е точно на мястото с червеното тиксо и дунапрена на последните снимки. Трябва да го отвориш за да пренаредиш тръбичките и маркучите. На самите соленоиди не се ползват 3-те тръбички - едната е за "вентилация". Потърси ми в темата със смяната на радиаторчето на парното снимките за да видиш как точно се свързват вакумите. Трябва да ги пресвържеш изцяло. Ако не намериш подходящата снимка - пиши ще снимам при мен как са. Най-добре ще е ако има познат със същия модел да паркирате колите една до друга и като гледаш от неговата кола да наредиш на твоята. Идеята е, че клапаните имат централно захранване с вакуум - по една черна тръбичка във всеки и от другата страна се връзва това, което управляват - в твоя случай клапата за рециркулация и вакуумния клапан за радиаторчето на парното. Един извод (този отдолу) остава свободен за вентилация при движението на клапаните вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, ти ме разби :D Как ще ги свържа наново не знам, трудна работа :/ А клапата на 3та снимка за какво е?

 

edit: между другото имам записани няколко грешки:

02.3

06.3

11.6

11.7

но пък не би трябвало да имам проблем с централния блок клапи, защото си духа откъдето искам...

Редактирано от coresnet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Клапата за рециркулация е от 2 части - затова се вижда отвън (това, което е на 3-та снимка) и отвътре. Идеята е като задействаш рециркулацията да се отвори и парното да почне да смуче въздух само от купето, а не отвън. Относно грешките - за първите две може да е пускан климатроника при откачени куплунзи на датчиците. Относно последните две - понякога е спирала клапата и затова са записани. Не е лошо да ги изтриеш с ВАГКОМ и после да видиш дали ще се появят пак.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странното е, че частта откъм двигателя на тая клапа не виждам какво затваря, зад нея няма нищо а и е доста по-високо от тази, която се вижда отвътре. Това ще ми свърши ли работа за вакуумите: http://vin-online.ru/etka.php?vag=AU&rgn=RDW&mod=A100&year=1994&kat=149&gr=82040'>http://vin-online.ru/etka.php?vag=AU&rgn=RDW&mod=A100&year=1994&kat=149&gr=82040

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за единия соленоид, този за вакумната клапа ще свърши работа. Просто трябва да се ориентираш за цвета на тръбичките. Другия соленоид (този за клапата за рециркулация) също трябва да го пресвържеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за клапата вдясно закачена на тялото на изпарителя на климатика - това клапата за свеж въздух (жълта по темата по горе).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, това ламариненото правоъгълното точно пред големия отвор на кутията. Между другото, преди малко с изненада установих, че изобщо нямам резервоарчето за вакуум с обратния клапан отгоре който е?? Отделно всички маркучи са свързани на всевъзможни неща, направо не знам какво да правя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пресвързваш всички маркучи - няма друг начин. Огради с червено на снимката за това, което питаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това:

 

2402399416724046911373051495DosWuw8WCndF

 

А как стои въпроса с това резервоарче? Каква точно му е ролята, предполагам трябва да си го купя заедно с клапана на него, защото като гледам от него соленоидите взимат вакуума?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ограденото на снимката е точно клапата за рециркулация и се управлява с вакуум - машинката се вижда вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...