Jump to content

Ремонт и диагностика на приводните механизми на климатроника на 100/А6 С4


VBI

Recommended Posts

  • Отговори 170
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Благодаря на колегата VBI за помощта! Вакуумите са пренаредени, взех вакуум от сервото на спирачките (без резервоарче, няма да си купувам) и всичко работи перфектно. Сега виждам, колко съм бил тъп, тя тая клапа за рециркулацията се отваря в посока назад към пасажера, аз я бутам към двигателя и се чудя защо и на ръка не ще :D Само остана да видя защо ми тече вода в краката при дъжд :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И аз имах нужда от проверка на системата понеже централните конзоли не ми духаха. Следвах указанията на VBI (без който едвали щях да направя нещо) и стигнах до момента в който махнах клапите и тогава започна моя филм. Оказа се че на синия механизъм липсва едното рамо от лостовата система. Направих ново от ламарина 2 мм и го захванах до колкото можах, да кажем, че е станало. Днес не успях да го монтирам обратно на колата понеже стана късно. Въпросите ми са следните:
1. Трябва ли механизмите да се движат спокойно на ръка когато всичко е сглобено, при натиск в/у ябълката.
2. Двата механизма трябва ли да са в едно и също положение в момента или да кажем когато единия е в крайно задно положение другия трябва да е в крайно предно (отоворен/затворен).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Не трябва да се движат свободно самите приводни механизми - те са на червяк. Трябва свободно да се движи само клапата като я откачиш от ябълката.

 

2. Положенията на приводните механизми могат да се различават един от друг - управлява ги самия блок поотделно. Въпроса е като сменяш посоката на въздуха да се местят и отварят/затварят самите клапи.

 

Щангичка можеш да вземеш и 2-ра употреба от някоя морга. Иначе може да се направи и от по-твърда тел с "уши" от двете страни. Много важна е дължината на новата щангичка да отговаря на дължината на старата - иначе няма да работи коректно приводния механизъм, ще отваря/затваря по-рано/късно и ще дава грешки в крайните положения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ясно, направих си щангичка и изникна нов проблем, самото моторче на синята клапа някакси не се движи плавно ми на точен интервал от време спира и тръгва стига до средата някъде и се връща в начално положение. Това ме наведе на мисълта, че някой "умник" е въртял потенциометъра и като го погледнах вътре беше леко драснат........закачих си всичко обратно с новата щангичка и пак не върви просто не иска да отвори и това е........идей

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не е проблема в потенциометъра, а в самия приводен механизъм - трябва да го отвориш и да му почистиш и смажеш зъбните колела. Вероятно затяга механично и блока на климатроника го спира и пак го пуска в опит да го раздвижи. Вероятно заради това стария собственик е махнал щангичката - просто му е блокирал приводния механизъм.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворих го няколко пъти, всяк озъбно колело по отделно, почистване и смазване. Резултатът е, че се движи но не както трябва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би има износване на някоя от осите на зъбните колела и затова да затяга или някое боклуче между самите зъби. Огледай и колектора на самото ел. моторче да не е много зацапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че пак съм в изходна позиция. Май трябва да започна с подмяната на  мойта щангичка с оригинална и тогава пак да видя как ще е. Иначе като се позамислих малко има ли възможност стария собственик при разглобяването (сигурен съм че е ровено преди мен,к понеже корпуса около моторчето и зъбните колела беше доста мъчен и надран) просто да не е нагласил правилно рамото спрямо зъбните колела и затова да не работи както трябва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, потенциометъра е директно на оста на за щангичката. Най-вероятно проблема е механичен или от зацапване. Провери как се движи приводния механизъм БЕЗ щангичката. Ако пак "накъсва" 100% проблема е в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих го, пак накъсва. Дори когато е извън корпуса пак накъсва. А идеята с правилното зацепване на колелата спрямо рамото към което е свързан потенциометъра. Предполагам, че синята клапа има само отворено и затворено положение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накъсва само с рамото което задвижва 1-вата  бяла щангичка (която утре ще купя от един колега от форума) към която е рамото с ябълката черното. Утре ако ми остане време ще пробвам като го разглобя дали самия мотор накъсва, и тогва ще видя зацепването дали е правилно.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е дали накъсва сглобения приводен без да е свързан към клапата - т.е. без последната щанга. Ако пак накъсва проблема е механичен, трябва да се обслужи приводния механизъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти дам един жокер - ако и след обслужването продължава да накъсва можеш да размениш зъбните колела заедно с осите от "жълтата клапа" - тази, която е за свеж въздух отвън. Тя е много лека и дори и с "накъсване" пак ще се отваря/затваря :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вале, днес отново всичко беше разглобено. Стигна до там, че отваряше клапата без проблеми но при затварянето пак накъсваше. Проблема найстина е механичен понеже като пуснах моторчето без зъбни колела въртеше много добре и в двете посоки. Обаче реших проблема по друг начин, отидох до ауди морга на колега от форума (изключително коректен и точен човек, силни препоръки от мен 

http://audibg.com/forum/index.php?showuser=3187 ) за да взема щангичката която ми липсваше, взех и моторчето понеже беше на хубава цена. Пребрах се отоврих го профилактично почистих и смазах всичко за всеки случай и като го закачих стана ЧУДО  :badgrin:  взе да духа и от централните клапи та чак до отзад. Благодаря за съдействието. Тия дни трябва да погледна и още едно слабо място. Като работи климата доста време започва да се чува едно страно стържене все едно перката на парното се опира някъде и свири много гадно.............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това пък е моторчето на т-датчика в купето предполагам - пробвай да го смажеш като свалиш таблото с уредите :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде пак нов филм......направи ми впечатление че шума не намаля като намалям силата на духане. Предполагам за пореден път ме насочваш правилно....трябва да се поразровя из форума да видя как става (ако въобще е описано някъде).....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чел темата, но искам да попитам нещо...При мен се случва нещо странно от което нямам дебит от вентилатора на купето??? Какво мама му стара може да е че ми писна от тоя климатроник(ако е лесно почти съм се навил за парно с клима)? Сменям филтъра редовно внимателно съм издухал кутията на рад.на климатика. А бе гледам я много обаче постоянно не е добре. Купил съм радиатор парно, купих и кранче, ще чистя всичко дето Валката е казал, ама да не го пропусна това някъде че ще се застрелям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Вариантите са филтър, запушен с боклуци изпарител (пишеш, че си го чистил), повредена "жълта клапа" (не отваря достатъчно или блокирала), заминаващ си вентилатор, блокирала "синя" клапа (по-малко вероятно). Какви грешки имаш на 01с на климатроника? Особено внимание обърни на "жълтата" клапа.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя реално жълтата клапа само когато е изключен климатроника ли трябва да е затворена?

 

ПП - Има грешки много, трябва да погледна утре какви са точно сега...Филтъра не е, и изпарителя също. С духалка профилактично духнах при смяна на филтър(през отвора за таралежа) и нямаше нищо което ме изненада. Аз направо се чудя ако я махна жълтата клапа дали няма да е най-добре...При мен климатроника не се спира никога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще почне да духа топло или студено от насрещната струя и става мазало. Жълтата клапа трябва да си работи, тя се мести в зависимост от оборотите на вентилатора - т.е. не е само отворена или затворена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Малко инфо. Стигнах до моторчето на т-датчика в купето, което издаваше много кофти звук. Самата перка предполагам, че е триела в корпуса. До него се стига като се махне малкото табло с уредите (може и да не се откача а само да се подпре върху голямото табло) намира се в горния десен ъгъл (ако мога такак да се изразя) в едно малко бяло корпусче. Отдолу има две видий, достъпът до тях е възможен само с много къса отвертка. Като се отвият се бута леко напред посока жабката, и пада зад металната планка която го държи. Разкача се от буксата и спокойно може да се почисти и обслужи. Съжалявам, че не успях да направя снимки. Може би другия път.  :badgrin:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз на 100-цата също съм го обслужвал. После намерих и по-лесен начин - може да се пръсне със спрей направо както е монтирано на място, спира да скърца. На един познат така го правих. Иначе след обслужването, което беше преди 5-6 години, още не се е разскърцало :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...