Jump to content

Ремонт и диагностика на приводните механизми на климатроника на 100/А6 С4


VBI

Recommended Posts

Имам развитие по темата...Разглобих всичко! Значи при мен проблемите май идват от това че дълго време колата е карана с течащо радиаторче парно, и счупена клапа за вътрешен въздух? Като разглобих парното вътре беше цялото в някаква черна прах. Измих всичко. Въпроса е че в самите оси на клапите тая същата прах създаваше някакво съпротивление. След чистене сега се движат осезаемо по-леко. Сега отивам да сглобявам.

 

ПП - Като почистих осите на клапите се движат чудесно...Въпроса ми е да ги смазвам ли? Ако да с какво? Почти всички смазки дето имам ще останат течни, или лепливи, което ще доведе до събиране на прах, а той до затягане. Мисля да оставя на сухо всичко открито по механизмите. Вие колеги какво ще кажете?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 170
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Самите клапи не се смазват - трябва да вървят леко на ръка и да затягат само в крайните положения, където уплътняват. Съмнявам се обаче проблема да е в "черната" прах, която си измил :nixweiss:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сглобих колата...Почти всичко е супер. Всичко работи с изключение на клапата за централните духалки. Тя има поведение все едно ст.мотор е умрял. Нямам ваг-ком под ръка, утре мисля да я закача да видя какво става. Има нужда от адаптация и триене на грешките(има 5 или 6).

 

ПП - VBI ако грам не мърда моторчето на централните духалки(синьото) според тебе само с адаптация ли ще мине? Всички друго работи само по-добре от преди. Дебита се появи(дори без централни клапи се усеща), от какво не разбрах, но е добре.

 

Иначе за това "черното"...Имам предвид че наслояванията бяха най вече в осите на клапите. Преди се движеха все едно имаше талк. Сега буквално все едно са хлабави :) Усещаше се най-вече на температурната клапа понеже там си е един малък робот :bia:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, само с адаптация няма да стане - трябва да се обслужи. Просто се чудя как може да свалиш всичко и да не обслужиш приводните механизми ...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:icon_eek: забравил съм да спомена. Всичко е почистено, смазано, раздвижено, всичко. По твоята схема даже срязах парното да мога да оправя вентилатора. Четките са намалели, а нямах такива под ръка днес да ги сменя. :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, защо не ти се движи "синия" привод - моторчето здраво ли е? Чисти ли му колектора, да не би да е зацапан с графитен прах и да "окъсява"? Какви грешки ти дава на 01с? Да не би да има проблем със самия блок на климатроника - управлението на клапата, примерно студени спойки или изгорял стабилизатор? Това естествено ако въобще не помръдва моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес минах диагностика...Значи остана само грешка в "централни клапи"(компонента блокирал, или без напрежение(така го пише Бош КТС). Дори като задействам през "изпълнителни звена" лостовата система на механизма не се мести(колата е частично разглобена да имам достъп....

 

ПП - Изчистих моторчето раздвижих го на ръка, спрей му пръсках, и на потенциометъра също. А бе точно както си го обяснил. То и преди ремонта имаше проблем. За това съм го почистил с повишено внимание, но нищо по-различно от на другите 3 не видях. Грешката утре ще я кажа, понеже с КТС мисля не ги кодира както на първи канал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да го сглобиш пусна ли го да видиш дали върти? Трябва отново да го свалиш и огледаш - щом изобщо не помръдва има няколко варианта: застанал някакъв боклук между зъбните колела, моторчето е изгоряло/нагоряло или имаш проблем с управлението на климатроника. С една отвертка извади от ябълката "синята" щангичка от страна на клапата и провери самата клапа дали се движи. После както е разкачена щангичката сменяй от климатроника посоките на въздуха и виж дали ще почне да се движи макар и леко откачената щангичка. Ако не помръдва опитай да и помагаш с ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Здравейте колеги.Имам проблем с механизмите на климата.

Не ми работеха клапите(нито една) странно.

Свалих почистих гресирах всички.Тествах с една батерия и работеха.

След монтажа отново нито една неработи(дори с незакачени щангички).

Ориентирал съм се към покупка на ново управление.

Въпроса ми стават ли всички управления(външен вид и букси са еднакви) или трябва да следя и номера на лепенката отгоре?

 

това е моето

a22069552fefc403e7330f81946e178a_610x0.j,   

 

а това което ще ми пращат с опция за тест. 5d0bdcb4a95fbdb3ddceb8bbd922e1c0_610x0.j

 

мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Управлението трябва да е същото - не съм сигурен, че това от А4-ката ще стане (това от снимката). Може да има разлика в брой на каналите и т.н. Все пак защо не отвориш твоето и да му погледнеш куплунзите отзад - може да има "студени спойки" и затова да не работят приводните механизми. Презапояваш ги и може да се оправи. Другото, което гори понякога са стабилизаторите вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори да тръгне това което ще ти пратят,100% няма да работи коректно....то даже дори номера да 1:1 като на твоето и само буквата накрая да е различна,пак няма да е както трябва.....гарантирано!

Ако не е късно откажи се от пробата,за да не се набутваш с разходи за куриери.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късно е.? Към този момент работи добре.Механизмите се движат правилно.Ако открия нещо нередно тогава ще търся абсолютно същото.Каналите са повече 76

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бяхте прави не става.Не отговарят каналите и грешките,не командва клапата за рециркулация,не командва вярно клапата за регулиране на темп.Днес взех абсолютно същото управление като моето(номера+буквата) и всичко заспа.(сега продавам управление за А4 :) )

Благодаря за помощта все пак.

Благодарност и на VBI за темата по която се ръководих за да си оправя механизмите.

Редактирано от vlado05
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Из многото обяснения пише но искам да обърна внимание на нещо. 

 

Като смазвате моторчетата, и сменяте смаската в никакъв случай не пръскайте с каквито и да било спрейове по зъбното колелце с потенциометъра(така наречения резистивен слой)!!! Това е графит нанесен по специфична технолгия, спрея го отмива! Отделно това го прекъсва, и се почва мъката! 

 

Аз когато си направих профилактиката ползвах хубав спрей на Вюрт подобен на ВД40. Не пръсках по въпросните потенциометри, но и там попадна някакво количество. Спрея излезе истински, сега всички моторчета имат проблем. В момента коректно ми работи само клапата към стъклото. Всичките трябва да ги сваля, и сменя най-вероятно. 

 

Чух че има графитен спрей за потенциометри, ако някой разполага с него точно на тия колелца трябва да го пръска! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това, което пишеш не е вярно - има си контактен спрей, който почиства и не отмива нищо на потенциометъра. Няма специална технология за резистивния слой, нанесен е както на всеки нормален потенциометър, който се ползва в електрониката примерно. Многократно съм правил обслужване на приводните механизми на доста коли и винаги задължително напръсквам и потенциометрите, не може да се получи проблем от това.

Сега този спрей Вюрт, който си купил може да е много хубав и оригинален, но НЕ е за почистване на потенциометри и въобще каквато и да е електроника, по простата причина, че там няма клеясали болтове и ръжди ;). Т.е. ползвал си агресивен спрей (който разяжда) и сам си си повредил потенциометрите. В темата изрично съм написал, че се ползва контактен спрей за почистването на потенциометъра.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж не ми се спори. Това съм го учил на времето. Разбери ме правилно, на графита единственото нещо което може да му помогне в положителна посока е запълване на пукнатини и износвания с графит. От там на там бошлаф работа! Спрейовете който са ефективни и помагат са точно с графит в тях и са само за това. Аз съм ползвал аналог на ВД40 на който имаше и означение да се ползва като контактен.

Преди няколко дни в аудио форум четох същите неща. Там в темата се спомена също интересно решение, което евентуално при възможност ще пробвам като решение на сегашния нов проблем: 

"Потенциометрите не съм третирал с него(спрея), а с газ за осветление да размекне боклуците и старата смазка,

след това продухване с компресор и инжектиране на премерено количество технически (синтетичен) глицерин вътре."

 

Пак казвам НЯМА спрей от масовите който да е полезен за потенциометър!

 

И го казвам от добро желание, да спестя на някого проблем. Няма нужда повече да го обсаждаме, темата е повече от добра. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, важен е резистивния слой на потенциометъра - както и да запълваш "графита" нищо не става. Това са потенциометри, които се въртят почти непрекъснато. Заминал ли е "графита", както му викаш, потенциометъра е "довиждане" - никакъв спрей не го оправя.

В случая пиша за "контактен" спрей, който почиства боклуците/прахта върху резистивния слой и по никакъв начин не може да го повреди. За целта се ползва масов, контактен спрей, който се ползва в електрониката, това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос отностно работата с климатроника: Защо когато дам температурата на макс и натисна ауто, ми светка индикацията за пуснат компресор, и ми затваря всички клапи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е предвидено да работи при съответно зададената температура. На Ауто винаги се включва и климатика за да може да суши въздуха в купето и да се регулира по-прецизно температурата в купето. Затова и някои клапи се отварят, а други се затварят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... На Ауто винаги се включва и климатика за да може да суши въздуха в купето ....

Както и в режим обдухване на предното стъкло - вентилатора на MAX + включен климатик.

Нещо,което според мен е дразнещо и не съвсем домислено. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Идеята на това е да подсуши по най-бързия възможен начин предното стъкло. Климатика помага да се изсуши въздуха почти мигновено. Реално ако искаш да духа само на челното стъкло без вентилатора да е на максимум просто натискаш стрелката, която сочи нагоре - аз така правя като видя, че почва да се запотява стъклото. Другия вариант е както е на Ауто да се усили ръчно вентилатора - пак върши работа :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах някакво време и Ваг ком под ръка...Адаптирам аз клапите, 3 от 4 не мърдат! Свалих и презапоих 90% от модула климатроника. Имаше студена спойка на един от транзисторите в краищата. Той си е точно по захранване на нещо. Адаптирах пак, резултата 3 от 4 вече се движат. Остават три генерални проблема който мисля че нищо друго освен смяна не ме спасява:

-постоянни грешки на температурната клапа. Работи когато си иска, когато трябва да се движи  от топло към студено е горе/долу ОК. Обратното става само като чели на топъл мотор. Най-често проблема е сутрин, като вечер съм се прибирал на 20 градуса и сутрин дам на 24 или HI няма никой. Правих профилактика на всичко по парното, клапи мотори, радиаторче, и тн. Проблема като чели е от тогава. 

-не духа на краката

-клапата за централните духалки "не се помества от 1 година на сам" 

 

При профилактика нищо нередно не видях. Моторче като морторче, дори гледах за надиране на потенциометрите, но нищо притеснително. Нямах Ваг ком тогава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да маправиш една снимка на платката на управлението и да оградиш "студената спойка" - това е чест дефект на климатроника. Какви грешки имаш в момента? Може някой от стабилизаторите да е изгорял и затова да не се движат клапите. На тази за топло/студено обаче проблема ти е механичен щом заяжда в едната посока - или самата клапа запира вътре в тялото на парното или приводния механизъм. Свали го - той поне е лесен и пак пробвай на ръка как се движат клапите. След това без да закачаш приводния механизъм накарай някой да ти мести от вътре LO/HI и виж как се движи приводния механизъм - не трябва да накъсва изобщо. Пиши после какво е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Утре ще гледам при мен какво ОЩЕ му има моя климатроник но тоя клип трябва да е в първа страница на темата!!! 

 

 

На прост български...Студени спойки вътре в моторчетата на мини платката на потенциометъра!!!

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно много отдавна немците са намалили оловото в припоя правейки го крехък и давайки предпоставки за студени спойки. Те не са тончно студени защото са си били добри, но в следствие вибрации се пукат. Аз имай същата на реле 209 за ел стъклата.

644553_2981968884013_178173510_n.jpg

 

Аз хвърлих едно моторче от централна клапа без да го проверя и сега ме хваща яд :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...