Иван Баев Публикувано 18 Май 2013 Доклад Share Публикувано 18 Май 2013 Колеги. Пак съм аз от темата Ауди А3 - Дебитомер - капут (още не съм го сменил, но тея дни ще стане)Реших да пусна отделна по прясна тема за ламбдата и проблемите които ми прави. Днес я хванах като прави мизерии и точно кога ги прави. Прилагам 2 скрийншота на случващото се.Сутрин когато е студена (преди да тръгна на работа) тръгвам към офиса, пристигам колата си е загряла вече и всичко е наред. Не гася двигателя като пристигна а оставям 1-2 минути да поработи на празен ход. Ламбдата работи: Snimka 1Обаче след като изгася двигателя и запаля пак после неще. Няма значение дали я форсирам или си седи на обороти, просто неще и тва е: Snimka 2И тва е така колкото и пъти да я запаля след тва. Обаче ако изстине мотора (примерно на другата сутрин вече) пак всичко се повтаря. Буксата на сондата съм я почистил, кабели скъсани няма, всичко изглежда така все едно трябва да работи... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 18 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 18 Май 2013 Никой ли не е имал подобен случай в практиката си? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 19 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 19 Май 2013 (Редактирано) Между другото залягах под колата и забелязах че малко след буксата на сондата около 10 сантиметра (тва в посока към двигателя, а не към самата сонда) след свързващия куплунг, има прикачен допълнителен кабел. След това той влиза в шлауфка, проследих го и се оказа че отива към газовия компютър. Какво точно му е предназначението на съответния кабел? Не трябва ли газовия комп да се управлява от бензиновия и защо има директна връзка между сондата и ГИ-то? Може ли от там да прави такива проблеми като описаните по горе? ПС: Не съм гледал към кой цвят от снопа е вързан тоя допълнителния. Редактирано 19 Май 2013 от Иван Баев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jimi_ Публикувано 19 Май 2013 Доклад Share Публикувано 19 Май 2013 (Редактирано) След като я изгасиш на топъл мотор и после я запалиш за да и видиш диаграмата ,изчакай минута и тогава и мери диаграмата .Имам и джип , неговата сонда на топъл двигател почва да дава стойности след 30сек. до минута след стартиране , така го дават и по книга .Пробвай и ти . пп И аз имам ГИ но нямам допълнителни кабели от сондата , газовия комп се командва от този на колата Редактирано 19 Май 2013 от Jimi_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 19 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 19 Май 2013 (Редактирано) Чакам бре колега. Тая втората графика е снимана поне 5 минути след 2-то запалване. И така няколко пъти през деня я закачих докато съм на работа, но няма нищо. Права черта. Щото и времето е топло и мотора не може да изстине. Обаче като я оставя една нощ пред блока и на другия ден всичко си работи, докато не е изгася. Изгася ли я просто забрави да почне тая сонда пак да работи докато не изстине хубаво мотора. Интересното е че няма логика след едно гасене на мотора и после да не тръгва изобщо. Все едно да си рестартирам лаптопа и да не ми бачка дисплея докато не го оставя да изстине една нощ (тва беше образен пример). Няма логика в нищооооооооооооооо... ПС: Някой друг с ГИ дето да знае евентуално тоя кабел допълнителния за кво е? Редактирано 19 Май 2013 от Иван Баев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 19 Май 2013 Доклад Share Публикувано 19 Май 2013 Този кабел трябва да е свързан към л-сондата - от там се взима сигнала за ГИ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 19 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 19 Май 2013 А възможно ли е той да я бърка по някакъв начин или изобщо няма вариант за обратна връзка от компа към сондата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 19 Май 2013 Доклад Share Публикувано 19 Май 2013 Ламбда сондата е единствено "предавател" на информация, а не "получател". Просто сензор.http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 20 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2013 Да това го разбрах вече, но въпроса ми беше по точно (явно аз не съм се изразил правилно): Може ли (има ли вариант) на газовия комп да му е станало нещо и да връща някакво напрежение по тоя кабел и по тоя начин да бърка ламбда сондата? НЕ че не мога да разбера като го откача и замеря и пробвам на откачен кабел дали работи нормално, но газовото е в гаранция и ако пипна нещо, гаранцията е гит. Затова питам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martinich Публикувано 20 Май 2013 Доклад Share Публикувано 20 Май 2013 Oткачи го тоя кабел, карай само на бензин и виж дали той е причината за втората диаграма. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 20 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2013 Смятам да ида газаджията да го откачи за да не каже после гаранция йок Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 31 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 31 Май 2013 Един въпрос по темата колеги. След 5 дни ми пристига сондата която поръчах. Там от където я вземам ми казаха да я пробвам преди да я навивам в резбата, за да може ако има проблем да я върна. Та въпроса ми е: Без да е навита в резбата (сондата е с подгрев) ще отчита ли стойности тая сонда или трябва все пак да има изходящи газове за да проработи като цяло? С една дума ще засека ли някакъв сигнал от нея ако е закачена само буксата и си виси? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 31 Май 2013 Доклад Share Публикувано 31 Май 2013 Разбира се Въпреки масовата липса на катализатори в БГ, все още и във въздуха има кислород за мерене Друг е въпросът как ще издиагностицираш така дали работи правилно без да я вкараш в работна среда, това не знам... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 2 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Юни 2013 Не ми е за цел да я диагностицирам дали работи правилно без да е в работна среда. Целта е да видя дали няма да е заковала на една постоянна стойност. Ако менка стойности щом не е в работна среда няма да има причина да не го прави и в работна такава. Сега ако вече се окаже че като я сложа закове, а преди това работи, пак ще имам възможност да я върна. Но все пак ми казаха за моя сигурност преди да я завия да я проверя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 2 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2013 (Редактирано) Айде помисли малко!! От какво ще "менка стойност" в константна среда!? Ако менка стойност в среда с приблизително константен процент кислород като въздуха, който дишаш или тя не е наред, или ти ще тупнеш мъртъв след малко!!!! Редактирано 2 Юни 2013 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 3 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 3 Юни 2013 Не бре . Аз имам как да я изманипулирам за едната проба. Мога да и сменя средата в която е колкото за теста. Цаката е да не я навивам на резбата в самото начало. Но мерси все пак. Разбрах каквото ми е нужно. Като я сменя ще споделя чувства Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 7 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 7 Юни 2013 Ламбда сондата е сменена вчера. Не съм карал много. Имах проблеми и мъки с дебитомера така че още нищо немога да кажа освен че новата работи и досега не е блокирала като старата. Отчита си добри стойности и работи в границите. Чакам сега да ми дойде и свестен дебитомер и ще споделя повече. Иначе тресенето малко заглъхна. Има го все още, но по слабо. Мисля си като сложа читав дебитомер дали изобщо няма да изчезне, но ще видим. За разход също е рано да кажа. По нататък вече. Сондата е FAE 77139 (испанска). За сега толкова Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 2 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Август 2013 И тук да споделя, че след смяната на сондата разхода мръдна с около 1 литър. Точно няма как да споделя с колко, понеже винаги карам различно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване