Jump to content

Обща тема: Audi A4 B8


Raino

Recommended Posts

Реших да пусна тема, в която да обсъждаме качествата, радостите, проблемите и проектите на А4 Б8.От излизането на модела вече си минаха годинки и съответно ползвателите на тези автомобили се увеличават, затова и предполагам ще е интересно и полезно всичко написано в тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря Цецо, аз вчера я търсех тази тема, но не я открих.

Тази въпростната акция, за която пише -21C5 е за смяна на клапан N75. Моята я проверих, излезна че не влиза в акцията, но реших все пак да сменя въпростния клапан. Струва 100лв.

Проблема с маховиците като чета и UK форума е доста разпространен. Аз лично познавам само един собственик на Б8 и то с 2.0 ТДИ 120к.с. , при който се появи шум и вибрации в маховика още на 45 000км.

Моята Б8ца я забелязвам, че когато я карам усилено градско и загрее съединителя при потегляне с нормално подаване на газ има леко придърпване, подам ли повече газ го няма. Може би диаметъра на гумите и теглото на колата оказват влияние, а аз съм с 19ки и доста тежко купе заради аванта и екстрите.Шумове нямам, но се замислям да го сменя целия този възел. Гледах като цени, че всичко с труда идва под 2000лв., не са малко но на фона на цената на колата и кефа от нея се прежалват.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Надявам се да, а и ако приемем че кара 100 000км. дори пак ми се струва ОК.

За Б8ците вече си важит правила на пазара с пълна сила . Вкарват се коли от Италия и от къде ли не, я служебни, я изморени, я пълни базовици, които подбиват цените. В момента, в който човек загледа нещо под 100 000км., купувано и поддържано тук цените са съвсем други. Всеки си преценява.

Гледам го от известно време един от Габрово вкарва яко Б8ци и им лепи едни надпичета, описва екстри, които нямат и вътре изглеждат все едно 4ри члено семейство е живяло 5г. в тях. Да, ама са по 22-23 000лв. и хората пазаруват.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се заглеждам по б8, какви са отзвуците като здравина на 3,0 турбо мотора?Ходих да пробвам едно и ме радва като движение.Като средства за обслужване ще ми е интересно, какви проблеми има и такива неща.Някой ако има опит с такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За 3.0Т трябва Веско да питаш, той кара такъв и ще е най-запознат, предполагам ще се включи в темата по-късно. Иначе аз не съм чувал за някакви сериозни и масови проблеми.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела ли имаш предвид ? Щото бензина е ес4. Добре се чипва почти колкото рс4 върви:

 

 

 

пс Ама е с компресор, а не турбо. Би трябвало да има респонс като атмосферка, а не турбо мотор. Ама Веско ще каже.

Редактирано от shpeksi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора 3.0TFSI преди фейса на B8 е само в S4 и е 333 к.с., след фейса го има и в A4 във вариант 272 к.с

 

Двигателя е с чарджър и изцяло водно оглаждане, няма променливи фази на смукателни клапани или подобни глупости - всичко се управлява чрез електромагнитния клапан на чарджъра.

 

Мотора няма драми, има 2-3 особености :)

 

- в първите версии има проблем с уплътнението на водната помпа и като го настъпиш по-здраво и избива... има клипчета из тубата, има и сервизна акция за това + модифицирана водна помпа. Поради тоя проблем има хора, успели да прегреят и спукат кулерите на чарджъра поради каране без антифриз

- като го газиш повечко подпийва масло и ако не ти сработи датчика за нивото маслото може да го строшиш - има и такива играчи :) препоръчвам закупуването на старомодна пръчка за маслото с правилната дължина и проверка на ръка от време на време

 

Общо взето това е специфично за мАторя - сравнително прост, базиран на блока на 3.2 FSI, върти се до 7000 об./мин :bgdev:

 

Иначе за B8 като платформа има проблем, който е дразнещ и се прояви и при мен - адски е чувствителна към гуми, един колега беше постнал линк към един американски форум за това. Аз със зимните нямам никаква драма, но с летните (те дойдоха с колата на 2 години са) имам едно притрисане като от небалансирани гуми около 120 км/час.

 

http://a6retrofit.tripod.com/articles/a4a5vibration.html

 

Както е описано в линка ако си автомат и караш големи гуми шанса да се прояви е голям... е при мен с едните гуми (Дълом СП Спорт нещо си) го прави. Следващата година ще си купя други и ако пак тресе ще подкарам долните носачи да сменям.

 

Друга сервизна акция е за задните диодни стопове - има някои, които пропускат влага и са сменени с модифициран такъв. На мойта кола е правеня тая акция, но на десния вътрешен стоп пак има заминали диоди - карам го така да видя дали ще дадат фира повече, че ми е интересно защо пак се повтаря проблема.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

S-tronic е търговското наименование на 7 степенното DSG :bdaysmile:

 

А задния спортен дифф е опция и можеш да го поръчаш дори и със ръчна кутия, но мисля че Audi Drive Select-a е задължителен

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутиите са на Borg Warner и ако не планираш пак да си купиш 3.0 ТДИ и да го правиш мнооого коне едва ли ще имаш проблеми :)

 

Според някои източници из интернетя максималните нютони са около 550... което е добре дори за чипнато 3.0 ТФСИ, но на дизела не е ясно как ще деяни

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти кога ше я чипнеш. Сериозни цифри дават като коне след чипа.

 

Тя и сега понавървява :) като боднеш чарджър на осмака може и да се мотивирам да чипосвам, но за сега няма нужда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Порше съм сигурен, че ги чаткат.. все пак това е 80% нормална B8-ца и ми се струва, че са виждали достатъчно от тях

 

Иначе аз ходя на други места...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Него все го забравям, май е време да го пробвам :)

Кажи как е респонса с тоя компресор, преди гледах разни компресори за 3.0 на бмв и графиките бяха с малка "падина"  в първия момент, предполагам от загубите от допълнителния ремък. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...