Jump to content

Обща тема: Audi A4 B8


Raino

Recommended Posts

On 3/31/2019 at 7:29 PM, Minkar said:

И горе долу какви пари да приготвя за смяна на маслото на двигателя и филтрите на моето б8?

Като при всичко друго, много зависи къде ще я караш в сервиз. Също така и какъв мотор е. Аз преди 2 седмици смених на моята маслото с всички филтри - 3.0 TDI - 8 литра 5w30 Motul с филтри на Mann и ми излезе с труда 380 лв. Но това с отстъпки и от цените на частите, и от труда. Ако си с 2.0 мотор, сигурно е от порядъка на 5-6 литра масло и ще е малко по-евтино. Но да, зависи и къде го сменяш.

 

От чисто любопитство, колеги - някой сменял ли е масло + филтри в Порше и колко струва за 3.0?

Редактирано от dacheff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко е шитня Мотул, явно е до зависи кой какво казва. Ако се зачетеш във форума, за всяка марка има от "луд ли си, т'ва е пълен боклук" до "карам само с т'ва и е супер". И тъй като няма някаква конкретна мерна единица, по която да сравниш маслото (без да караш Х брой км САМО с едно масло и накрая да разглобиш колата), то ти остава да се довериш на някой, който разбира. 

 

Сега съм с Мотул, ще я покарам 10-ина хиляди така и ако не ми харесва как работи, догодина може да сложа нещо друго. Цената ми се вижда нормална - 8 литра масло (около 20-25 лв/литър) + 4 филтъра (купе, въздух, гориво, масло) в порядъка на 30-40 лв на филтър + труд. Като казвам отстъпки нямам предвид да не ми взимат пари, нали. Може би и по-евтино ще си намери момчето къде да му го сменят, или с друго масло по препоръка, исках да го ориентирам какво да очаква. И че ако в Порше му кажат 500 лв да знае, че е много.

 

П.П. А, да, забравих да спомена, че в тая цена ми влезе и пълен преглед на колата (ходова част и мотор) + диагностика с чистене на някои грешки. Ако това има значение, де.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30-40лв за МАН с отстъпките?Това за ОЕМ МАН ли говорим или за алтернатива МАН без щампи и ОЕМ кутия

Давали сме достатъчно масла в лаборатории, мери ли сме налягания, температури - на топъл мотор, на студен мотор и прочее.

Разглабяли сме мотори и тн.

 

В Порше само маслото му 400лв. без отстъпките
Отделно там , ако преценят , че има и друго за смяна го сменят без да питат и така.

 

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

160 лв. за 5 л. оригинално масло - лонг лайф 3 има на промоция в момента в Юнитрейд до колкото знам, ако се ползва допълнителна отстъпка става още по-тънко.

 

Няма голямо значение маслото, важно е да се сменя редовно...:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Ц Е Ц О said:

30-40лв за МАН с отстъпките?Това за ОЕМ МАН ли говорим или за алтернатива МАН без щампи и ОЕМ кутия

Давали сме достатъчно масла в лаборатории, мери ли сме налягания, температури - на топъл мотор, на студен мотор и прочее.

Разглабяли сме мотори и тн.

 

В Порше само маслото му 400лв. без отстъпките
Отделно там , ако преценят , че има и друго за смяна го сменят без да питат и така.

 

Не знам колко видан Манн филтри има (ОЕМ и не ОЕМ явно), но тъй като имам 100% доверие на човека, който ми поддържа колата, вероятно става дума за ОЕМ (не съм седял при него като ги е отварял да ги сменя). За маслата със сигурност си прав, че са различни като качество. Но за нормален потребител така да се каже е много трудно да хване някаква брутална разлика. Да не говорим, че както и при гумите, при маслата дадена марка може да варира в качеството си от модел до модел и от година до година. Затова се доверяваш на човека ти и така. Няма как да знаеш всичко.

 

Аз лично само един път съм усещал осезаема разлика - имах преди много години е46 и като я купих от Германия работеше по един начин, тук приятел ми препоръча масло и го смених при тях (работеше в Рено на Сливница и Опълченска). Мисля, че беше Елф маслото. Колата стана 2 пъти по-тиха и спокойна. А, и на Ситроена ми (Ц2) след последната смяна малко по-мазно почна да работи, ама за кратко. То всъщност при него е трудно да се каже мазно за каквото и да било :hilezh:

 

Цаката е както казва и Асенов - редовна смяна масла + филтри и джиткаш. Мерси за инфото за Порше. Там явно и двулитров мотор за смяна на масло отива на 700 лв.

Редактирано от dacheff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един филтър за моята кола пред мен - S4 B8 2011 - ОЕМ Кутия с щампи ала бала, но вътре е МАН с допълнителни щампи на концерна.
Идвал е и БОШ, идвал е и Мале.

Ако е МАН само си е в жълто-зелената кутия.
Това ми беше мисълта.Съответно и цените са различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах. Демек ти си поръчваш ОЕМ, но може да дойде Манн, Бош или Мале примерно. Е това не мога да ти кажа вече как е поръчвано. 

 

Иначе дано колегата се е ориентирал колко може да му струва смяната на маслото. От 300 до 700-800 лв общо взето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам! Първо трябва да се сложи оригинално масло, защото както всички знаем Ауди има собствени рафинерии където произвеждат маслото, а формулата му се пази в тайна както при Кока Кола. След това и филтъра трябва да е оригинален, защото работи на съвсем различен принцип и съдържа редица петентовани технологии които даже е забранено да се дискутират. И трето - смяната трябва да се направи в официален сервиз на Ауди, защото техните механици са с више образование и се разхождат с докторски престилки из сервиза. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, някой който е дизел със Stronic и куатро 2012-2014 може ли да ми каже номера на мехатроника му?

Или пък ако някъде пише кой мехатроници (номера) се вграждат според кола/година също ме устройва.

И друг въпрос, постоянно ми записва грешка за ABS че control module-a е incorrectly coded, това може ли да ми бърка кутията при спиране и тръгване? Ходих при Мишо и човека си призна, че не знае какво се случва.

Sent from my MHA-L29 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 4/19/2019 at 0:08 AM, ShoxXx said:

Над 150лв нямам смяна на масло и филтър. Не знам вие за какво ги давате тия пари...

 

On 4/19/2019 at 0:19 PM, Ц Е Ц О said:

3.0 TFSI 

7.2l

OEM Филтър

Смяна с машина

 

150-180лв

 

От любопитство - какви масла взимате за по 15 лв / литър (горе-долу толкова трябва да се пада, щом с филтри и труд ви излиза 150 лв)? И вие само един филтър ли сменяте?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз слагам от това на моята Б7-ца: цък!

Сменям го на всеки 10 хил.км, и никога не на повече от 12 хил.

Когато сменям маслото най-често избирам да сложат филтър на Mann. Смяната при моя механик е 30 лв. за труда.

 

Иначе въздушния филтър и филтъра на купето си си сменям сам, защото ми отнема по-малко от 5 минути и интервалите на съвпадат със смяната на маслото. Въздушния филтър го проверявам и като се замърси достатъчно го сменям. Този на купето пък понеже е винаги с активен въглен го усещам по самата миризма кога е за сменяне. Той пък се сменя за по-малко от минута.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, тази сутрин като запалих колата, започнаха да мигат реотаните на таблото. Сега се включи и лампата чек енджин. Проблема е че кабелите с лаптопа са в Плевен, а аз съм в София. Някакви предположения? Колата върви за сега, какво да правя?

Sent from my E5823 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната ми е 20лв. - ходя на машина.
Филтъра ми ОЕМ, последният дойде на МАН е 28лв

Масло зависи АмсОйл или Равенол е 15-18-20лв литъра.
Затова съм написал 150-180.

Въздушен нямам.
Горивният е лайвтайм по принцип, купил съм, но не съм сменял.

Не сменяме по един филтър, но основно говорим в поста си със Шокса за масло и маслен.

В разни преставителства за 4л наливен Кастрол от варела искат по 24лв на литър ........смятай

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, CVT said:

Сменям го на всеки 10 хил.км, и никога не на повече от 12 хил.

Когато сменям маслото най-често избирам да сложат филтър на Mann. Смяната при моя механик е 30 лв. за труда.

 

Иначе въздушния филтър и филтъра на купето си си сменям сам, защото ми отнема по-малко от 5 минути и интервалите на съвпадат със смяната на маслото. Въздушния филтър го проверявам и като се замърси достатъчно го сменям. Този на купето пък понеже е винаги с активен въглен го усещам по самата миризма кога е за сменяне. Той пък се сменя за по-малко от минута.

 

Абсолютно като при мен. Масло сменям на 10-12 хил (или година, което дойде първо). Сега на Аудито сложих филтри на Манн, но смених и 4-те (купе с активен въглен, маслен, горивен и въздушен), щото я купих скоро колата и си е първо обслужване. Странно ми се стори как така колегите си взимат по 8 л. масло + филтри + труд и плащат 150 лв. Щото и на мен майсторът ми взима 20-30 лв за труд, но само цената на 8 кила масло си е към 160-200 лв. Филтрите и сам да си ги сменяш, пак са по 25-40 лв (зависи какви си купиш). И както и да ги въртиш, 150 лв за всичко не ми излиза. Освен да си взимат 8 литра масло по 15 лв (120 лв) и един филтър (20-30 лв) и безплатна смяна като труд (или 10-ина лв) и така да дойдат до 150-160. Което като се замисля не е толкова невъзможно, де. Но ми интересно какво и откъде е маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, в литрите е. Моята събира само 5,5 литра и изгаря още половин, така че 6 литра ме оправят и съм под 100 лв. само за маслото.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги. Ще помисля между това да дойда на Ним и да си тръгна обратно към Плевен. Дюзите и горивната помпа са сменени миналата година. Дано да не е от тях.

Sent from my E5823 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...