Jump to content

Ауди А4 1.8Т BFB 2004г. губи мощност


danidelev

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От една седмица колата не върви както трябва. Просто е някакси мудна и изобщо не бута като за 1.8т 163 коня.

Прочетох почти всички теми във форума за boost leaks и т.н. Карах колата на няколко майстора и всеки казва, че всичко изглежда ок. Ходих и при Ники и Мишо в Герман. Мишо каза, че е проверил всички маркучи и клапани (били здрави) и турбото от към студения край го е отворил и то било добре. Според него катализатора може би е запушен. Проблема е, че никой не иска да диагностицира катализатори. Днес ходих на ГТП да замерят газовете евентуално и човека каза, че катализатора работи като на нова кола, всичко било в норми. Незнам на кой да вярвам вече.

 

На диагностика излиза следната грешка: 

16683 - Boost Pressure Regulation 
            P0299 - 002 - Control Range Not Reached

 

В движение дебитомера показва нормални стойности. Турбото почти се изравнява с търсеното налягане (1.78-9 ако търси 1.8 /стойности от VCDS), но според Мишо малко по-бавно от колко трябва. Инжекторните времена са височки до към 30ms, предполагам се опитва да навакса с бензин ако има проблем с въздуха. Ламбда сонда оргинална нова смених и не би трябвало тя да създава проблеми на смесите.

 

Двигателя работи добре на място. Не мени обороти, всички показатели са добре. Ако не я газя много може и да не разбере човек, че и има нещо. Масло не харчи. От тестовете като са я напъвали майсторите имаше малко сажди по накрайниците на гърнетата, но бяха чисто сухи (предполагам нормално за старичка кола неработеща добре за момента). Разхода на гориво е приемлив . Може би 0.5 - 1 литър повече ( не мога да преценя точно) от преди.

 

 

Също така преди май не се чуваше турбото в колата, а сега се чува леко свистене. Не вие и не стърже, звука е като чисто леко свистене от изпускане на въздух.

 

Вече се изчерпах от към проверки. Моля за съвет ако някой се е сблъсквал със същия проблем.

 

П.С. Замислям се дали да не разглобя всички турбо пътища и да си ги проверя сам да не би майсторите да са претупали нещата.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си бустметър за да провериш какво е действителното налягане от турбото. Така ще го сравниш с показанията от Вагком-а. После не е лошо да надуеш турбо пътищата за да провериш за евентуални сцепвания по маркучите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си бустметър за да провериш какво е действителното налягане от турбото. Така ще го сравниш с показанията от Вагком-а. После не е лошо да надуеш турбо пътищата за да провериш за евентуални сцепвания по маркучите.

Това мисля да го свърша в събота като имам повече време. Ще използвам тези инструкции:http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/boostleak.html. Някаде в София мога ли да си намеря читав боост метър, защото от интернет ще отнеме доста време доставката?

 

 

Виж какво пише и тук по въпроса: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665

Гледах и този линк колега. Майсторите трябва да са ги проверили тези неща, но не се знае колко обстойно. Май ще трябва едно по едно сам да си ги проверя.  :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата harpi от форума предлага различни бустметри, на Илиенци в автоманиите също има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, можеш да пробваш с нови маркучи за вакуума и да видиш как ще е. Освен това прегледай и самия клапан N75 и кабелите към него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че трябва да е нещо от управлението на турбото, но през 4 майстори мина колата и всеки казва, че всичко е наред. Нямало спукани маркучи, клапаните си работили както трябва и т.н. Явно ще трябва да си я прегледам сам част по част да съм сигурен.  :wall:

Май само клапата на гейта в топлата връзка не е проверявана. Може ли тя да създава такива проблеми ако се е отхлабила нещо или е поизгоряла по ръбчетата и не затваря добре? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Тази събота надувах турбо пътищата до към 1 бар (малко по-малко) и от никъде не изпуска въздух. Смених и блоу оф клапана с нов за да съм сигурен, че не е от него. N75 клапана си работи добре според мен. Няма проблеми с маркучите и кабелите. Duty cycle му гледах и стойностите си изглеждат добре. Покарах малко и с откачен маркуч към гейта и проблема си го има, та изключвам и него. 

 

Четох темата на колегата VBI за картерната вентилация и мисля да се насоча натам. Направих тестове за картерната вентилация и като отворя капачката на маслото при работещ мотор не я засмуква, така че най-вероятно моя PCV клапан не е запушен и работи нормално. Оборотите не треперят и ако се кара нормално колата няма драми. Но ме съмнява много другия клапан на вентилацията, който е като палачинка и седи в горния край на мотора за моя двигател (на гофрирания маркуч за по стария модел). Въпроса ми е ако той е развален и не затваря мембраната при подаване на газ, възможно ли е да смуче въздух от гофрирания маркуч и от там да се получава свистенето и загубата на мощност. Между другото като го свалях за проверка и от двете страни въздуха си минава и на пред и назад без проблем, все е едно е някаква празна кутийка просто.

 

http://shaw-clan.com/beetlepix/pcv/pcvsystem.jpg Тук гледах как работят клапаните и ми се струва, че е доста вероятно проблема да идва от този клапан.

 

Колегата VBI се е занимавал точно с тези неща и ще съм благодарен ако даде съвет, че не ми се купува нов клапан само е така да пробвам. 

Редактирано от danidelev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не работи правилно този клапан ще имаш проблеми с вървежа заради неотчетен въздух от дебитомера. Пробата съм я описал в темата как се прави. Сложи ли бустметър да си провериш актуалния буст на турбото - това може много да те насочи от къде да тръгнеш. При всички положения махането на картерната вентилация няма да навреди, дори ще помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Бууст метър слагах само временно, от един познат взех, и мери налягане колкото показва и на МАП сензора (може да има минимална разлика, но като цяло е точно). Вчера свалих този кръглия клапан в горния край на мотора. Изчистих го хубаво, но като смукна с уста отдолу нищо не се мърда, въздуха си циркулира свободно във всички посоки все едно е празен клапана. Явно е заминал. Тези дни ще го сменя и него и дано се оправят нещата, ако ли не ще махна и аз цялата картерна вентилация.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да минава въздух през клапана -има си тариран отвор за да не затваря напълно. Какви стойности ти показва турбото на пик и холд при различни обороти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Около 0.8 държи от 2800-2900 оборота до към 5000 и нещо. Няма пик обаче, качва ги плавно и после ги държи що годе стабилни. Ecu-то търси около 0.86-0.88 и реалния бууст върви малко под него. Днес махах и картерната вентилация, разлика никаква. Дебитомерът откачах пак няма промяна, явно не е и от него. Май, май само турбото не съм свалял още.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези стойности на турбото са много високи - да не би да имаш чип? Трябва да е около 0.6атм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз лично не съм правил нищо по колата, но подозирам че може да има нещо такова. Дебитомера дава максимални стойности малко над 140g/s, което според писания по форумите е косвен начин за мерене на конете (надали много прецизен) и ще излезе около 180 коня горе долу. Като я карах по майстори всички казват, че било нормално да надува толко. На мен ми е първа кола бензин с турбо и няма с какво да правя сравнения.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя BFB е 163 к.с. - моя мотор е същия. Ако ти е чипван може да не стига налягането, което иска ЕКУ-то. Прегледай пак турбо пътищата и ако не е от тях може да е турбина или клапан N75, който управлява турбото. Пробвай с някой 100% работещ такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Препоръчайте ми някой сервиз, в който са правили такива коли и знаят за какво става върпос. Звънях на Мишо от Горубляне, но той е почивка до септември. Звънях и на vladi_di. Разбрахме се за час, взех си отпуска, чаках няколко часа пред сервиза, така и не се появи. Звънях няколко пъти още и не си вдига телефона. Дано не се е случило нещо, но не беше много коректно от негова страна. Да не говорим, че още един колега чакаше с мен за същия час.  Горе долу това са майсторите, които филтрирах от препоръчаните, нооо греда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преминал съм през всички тези ходения в различни сервизи-просто ти предлагам да си махнеш катализатора,запушва се и турбото не може да работи правилно.При мен резултатът беше фрапиращ,а катализатора толкова запушен,че не можех да разбера как всъщност са излизали изгорелите газове оттам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преминал съм през всички тези ходения в различни сервизи-просто ти предлагам да си махнеш катализатора,запушва се и турбото не може да работи правилно.При мен резултатът беше фрапиращ,а катализатора толкова запушен,че не можех да разбера как всъщност са излизали изгорелите газове оттам.

 

Катализатора ходих да го проверяват на ГТП и всички стойности бяха като на нов катализатор. В събота на мястото на първата ламбда сонда слагах манометър и стрелката не мърда от нулата. Ако катализаторът е запушен ще прави все пак някакво налягане между него и турбото. После сваляхме и турбото, така че погледнах и катализатора и беше като чисто нов отвътре. Мисля, че е читав и не ми се маха след като няма никакви индикации, че е запушен.

 

Като свалихме турбото и то изглеждаше добре. И двете части бяха сухи. Клапата на гейта си затваряше плътно. Перките са здрави. Карах го и на майстор, който се занимава само с турбини и той каза, че турбото е здраво. 

 

Главоблъсканицата продължава. Всякакви препоръки са добре дошли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата с интерес. Ти колкото ходене по мъките направи, май никой не е влизал във филма толкова лошото е, че безрезултатно :(

Това е един от най-хубавите мотори, да не кажа най-хубавия и е странно, че се сблъскваш с подобно нещо. Аз имах Б7ца с този мотор и бях страшно доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Колата си е супер ако не беше този пуст проблем. Досега не ми беше създавала ядове. Най - лошото е, че проблема не е ясно изразен. Всички показатели са в норми, на място работи перфектно, не придърпва в движение, разхода е приличен, дори ако не я настъпвам и грешката не набива. Явно още не съм попаднал на точния майстор. :icon_sad:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора се запушва не от страната на турбото ,а от противоположната и няма как да го видиш,освен ако не се свали. А иначе аз не бих се доверил на тези измервания от ГТП.Но все пак твоя си е колата,ти си знаеш.Само ти казвам ,че и аз така се мотах повече от половин година и навсякъде казваха,че всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Май наистина ще се окаже катализатора. Миналата седмица бях и в просийд. На диното в движение гледахме всички клапани, маркучи и т.н. Всичко работи перфектно, а колата не върви. Като махнаха първата ламбда сонда и се отвори дупка, колата се отпуши и турбото почна да споолва доста по-бързо. Така че 99% сигурно е че е катализатора и много малка вероятност от меката връзка или друго запушване. Та вариантите са ми:

1. така наречения testpipe

2. изтърбушен катализатор

3. за 400-500 лв. някакъв универсален катализатор предполагам или от нета High Flow Cat

 

Някой да има преки впечатления за тези варианти на същия мотор? Четох доста във форума но мненията са противоречиви. Втората сонда не ме притеснява толко, все по някакъв начин ще се излъже, върпоса е да не бръмчи като все едно съм на състезание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа честно най-вече за 2-та сонда трябва да се притесняваш защото ще влиза двигателя в Limp mode и пак няма да върви. Така, че ако махаш катализатора питай майстора дали знае какво прави и дали ще успее да ти нагласи 2-та сонда. Иначе универсален катализатор ще най-добре като че ли :nixweiss:. Другото е с неясен край, особено за BFB двигателя - да не влезеш в някаква серия с непрекъснати грешки и невървеж ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...