Jump to content

Ауди А4 1.8Т BFB 2004г. губи мощност


danidelev

Recommended Posts

Радвам се ,че си достигнал вече до катализатора.Аз моя го изтърбуших в ЕМ комплект.Разлика в звука има съвсем незначителна и то при студен двигател, на ниски обороти.При високите обороти почти няма разлика.Колкото до втората ламбда сонда-не можеш да я излъжеш толкова лесно,но пък тя не създава абсолютно никакъв проблем,особено пък със вървенето.Ще започне да свети обаче лампата за проблем със двигателя и да ти дава грешка за не добра работа на катализатора.Ако не те притеснява светенето може и така да си караш,ако ли не има втулка ,която слагат в М комплект,която лъже втората сонда,че има каталитичен процес.Но не дават гаранции.При мен 2 ри месец си лъже добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги проблема е решен. Смених катализатора с резонаторно гърне и колата тръгна като преди, не набива грешката за турбото и дърпа доста здраво. Чудих се доста какво да сложа на мястото на катализатора, накрая сложих резонатор и не съжалявам (поне за сега  :) ). Разлика в шума лично аз не намирам освен, че споола на турбото в началото се чува слабо. Няма никакво дрънчене и боботене при каквато и да е скорорст. Ако се сравнява със същата кола със здрав катализатор сложени една до една може и да се усети някаква разлика, но ще е минимална според мен. Като си пусна леко радиото в колата двигателя не се чува, така че мен лично ме устройва . В колата или зад нея не мирише на гориво нито на газ нито на бензин. Втората сонда е повдигната с втулка и засега няма гершки, пък ще видим до кога. Дано да сме я излъгали.

 

Между другото, ако мислите, че имате проблем с катализатора газ анализатора не е сигурен вариант за проверка. Аз обиколих половината сервизи в София, мериха газовете няколко пъти и всички ме увещаваха, че катализатора работи перфектно и да не пипам генерацията. 

 

Благодаря за съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика газовете да са наред при запушващ се катализатор - просто л-сондата обеднява сместа заради по-трудната проходимост на газовете. Това, което ме учудва е, че не ти е светнала лампата за проблем с катализатора. Къде ти махаха катализатора и колко ти струваше удоволствието? Дано нямаш проблем с 2-та л-сонда защото не се проявява веднага - обикновено след около 800-1000км в зависимост от това колко е дълга втулката. Поне така пише по форумите.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

При мен явно запушването е било чисто малко защото като откачих генерацията след меката връзка ( на средата на колата има една снадка) , въпреки че колата беше малко мудна заради запушения катализатор, освобождаването на газовете след него накараха еку-то да не набива грешки за налягането.

Ходих в Крафт на околовръстното. Сондата само я повдигнаха малко, с изричното уточнение, че не дават никаква гаранция за нея. Чел съм по форумите, че може да не светне веднага и то като се кара градско, а може след известно време и извънградско каране повече. За сега при мен нещата са ОК.

Иначе цялата процедура беше следната:

-Слагат резонаторно гърне, като на него наваряват позакривени тръби за да паснат точно.

-Попринцип ми казаха, че режат фланците от катализатора и ги наварят тях на резонатора, защото нямат такива фланци, а и във всички сервизи правили така. Колко е вярно незнам. Но аз исках да си запазя катализатора цял, ако случайно не е от него да го върна, и се разбрахме да не го пипат. Та накрая намериха от някаде и фланци и ми сложиха нови.

-За втулката на содната вече писах

- Нова мека връзка, така и така беше свалена половината генерация

Цялата процедура ми струваше около 200лв. Мисля, че е малко и въпрос на договорка.

Аз и на старите ми коли съм правил ремонти по генерацията в Крафт и като цяло съм доволен.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава като покараш малко да пишеш какви са ти впечатленията и дали има странични ефекти от махането на катализатора :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Следващите 2 седмици ми се събират няколко хиляди километра каране, така че ще пиша след това.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте колеги,

 

Както бях обещал, това са наблюденията ми след няколко хиляди километра с резонаторно гърне вместо катализатор:

- Звука сравнен с кола с катализатор е една идея "по-спортен" така да се каже и то само при даване на повечко газ, ако се кара спокойно е трудно доловима разликата. Изобщо не е натрапчив при всякакви скорости по магистрлата и в града, няма дрънчене и т.н.

- Не мирише нито на газ нито на бензин зад колата или в купето. Ако си сложи човек носа до гърнетата може и да се усети, но като се въртя около колата нещо или съм спрял някаде не се усещам никаква миризма.

- Разхода е същият като на кола с катализатор. Поне при мен разхода е същият като преди да почне да ми създава проблеми катализатора.

- Разликата във вървежа е субективна. Надали ще се усети. Аз като го махнах катализатора ми се стори една идея по рязка, но може и да е защото преди това бях карал със позапушен катализатор. В никакъв случай няма да се отпуши и да тръгне кой знае колко. :)

- Грешката на втората ламбда сонда не ме подмина за съжаление. Интересното е обаче, че излезе след около 2000 км. Изтрих я и още не е излязла отново. Ще покарам така за момента пък ще му мисля. Иначе като набие грешката за втората ламбда сонда няма никакъв проблем с вървежа, разхода и т.н.

 

Според мен ако катализатора е здрав няма никакъв смисъл да се маха (освен ако не се прави някакъв тунинг, генерации и т.н.). За сток кола махането на здрав катализатор няма да промени вървежа. Ако е тръгнал и души колата не му мислете.

 

Това е от мен. Мерси за мненията и препоръките. Темата може да се счита за приключена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че даде информация след като си минал 2000км :gut:. Все пак ако намериш начин да излъжеш и 2-та л-сонда ще е супер, тя е една от основните пречки за махането на катализатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след махане на катализатора и след появяването на грешка след около 200 км я изчистих.Оттогава съм минал 5000 км и не се е появила повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Ако и при мен се получи нещо такова ще е екстра.  :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 years later...

Здравейте на всички ,след изчетено доста теми за проблема с ненадуване на турбото май тази тема ще ми реши проблема ,,при мен е същия проблем само че турбото не надува по буст повече от 0.2 ,всичко съм мерил сменял от до ,дебитомер мап сензор вакуми картерни мартерни н75 актуатор ,и накрая ще се окаже от катализатора ,мотора е 1.8т awt ,преди това беше с 2.0 алт мотор ,изгори половин тон масло явно всичко е набито яко ,ще пробвам с катализатора да видим

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо, ама ньие ти е в каталазатора проблемеца. За съжаление.

Торбината трябва да си надува, ако ще и тапа да има след нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми само това остана ,всичко съм прегледал и всичко е окей ..... някой ако има някакви идеи какво друго да гледам....

кое ще я спира да не на дува ?всъшност забравих вади ми грешка 

16683 - Boost Pressure Regulation 
            P0299 - 002 - Control Range Not Reached
Редактирано от kraimorskiq88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16683/P0299/000665

Ето тук е обяснено за грешката.

И да, катализаторът може да бъде причината.

Разкарай тая смрад! Даже може и някой лев да вземеш.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е нок сензора на 2-ри цилиндър.

Ако има детонации, "казва" на компютъра да коригира аванса на запалването.

Прегледай буксата към него, както и самия сензор!

 

Ето обяснението.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16716/P0332

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, Schnura написа:

Това е нок сензора на 2-ри цилиндър.

Ако има детонации, "казва" на компютъра да коригира аванса на запалването.

Прегледай буксата към него, както и самия сензор!

 

Ето обяснението.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16716/P0332

В този линк не са дадени всички причини за тази грешка - възможно е освен посочените да има проблем в охладителната система или EGR-клапана.

 

преди 36 минути, NIKO написа:

На втора "банка" сензора, т.е. 3-ти и 4-ти цилиндри.

По-коректно е да се твърди, че проблема е в 3-ти или 4-ти цилиндър. Разбира се, може и в двата да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то дали има общо че турбината ми не надува повече от 0.2 ,последно всички казват проблема е в гейта ще го сваля да видя за какво става въпрос 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неизправното турбо е индикирано от грешката Р0299 и няма нищо общо с грешката Р0332. С други думи, двете грешки съответстват на две независими една от друга неизправности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...