Jump to content

[Помощ] Как да си свържа subwoofer и стапало на колата?


v1ppers0n

Recommended Posts

Купих си субуоофер JBL и стапало Thunder 1800 вата. Но не знам как да ги свържа. Какво трябва да направя? От къде се почва? Някой може ли да ми помогне, че съм голям индианец  :badgrin: . И искам да са хванати здраво в багажника, за да не се мърдат и да нямам проблеми. 

http://www.hiwtc.com/products/jbl-subwoofer-tube-1049365-36556.htm <=- Това е субъоофера.

Та от къде трябва да разглобявам колата? Какво точно трябва да купя? Който се е занимавал с такива работи, моля да помогне. БЛАГОДАРЯ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега почваш с прекарването на кабела от акумолатора към стъпалото(+). Тука след моя отговор ще има доста писано до довечера, кабела ти трябва да е поне 16квадрата многожичен кабел ( моя е толкова и съм със абсолютно същата музика) стъпалото ти е 4 канала (или не???) и ако мислиш да ги използваш всичките може и по дебел кабел да сложиш. Аз лично съм го прекарал под купето и после в багажника през един гумен маншон за отводняване, а самия кабел под купето съм го вкарал в гофрирана тръба за да го предпазва от атмосверните влияния и съм го захванал със поне 30 миши опашки за тръбите за спирачната течност. Може и вътре в купето колегите ще ти обеснят от къде се прекарва. После се прекарват кабелите с буксите от СД-то до усилвателя заедно с едно тънко кабелче, което се връзва между + и - на усилвателя, а на СД-то за Синята жичка. Това кабелче има функцията, когато не ти работи Сд-то да не ти работи и усилвателя и е задължително, защото без него усилвателя ще работи постоянно и ще черпи ток от акумолатора и на запален и на загасен двигател. На самото кабелче може да му сложиж и копче за да си пускаш и спираш баса, когато искаш, а не винаги със включването на Сд-то( може някой път да не ти е до Бас, а да искаш да слушаш музика). Колкото до минус той се взема някъде от багажника, аз съм го вързал от халката, която задържа багажника затворен. Полсе се пуска кабел от усилвателя до баскасата, който може и да е тънък аз там съм сложил само 1квадрат кабел и си свири супер. Сега колкото до цялата музика избора ти е много добър, аз съм със същата и съм много доволен. Лека баскаса със страхотен звук. Забравих да добавя, че се слага и бушон колкото се може по-близо до акумолатора те се продават в магазините за музика и взички ги знаят, моя бушон е 50А

Редактирано от alter_breed
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добре е някой приател да ти помогне, ако не си запознат с тея неща.Ако ще работиш сам, след като си решил кое къде да се монтира, окабеляваш, връзваш и настройваш.Схемки има доста в нета,ще ти помогнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ще дам на човек но искам да го видя какво да прави, да не ми разбие колата.. защото знайте, че хората не пазят чуждото ;) и искам да вида кое как се прави.. а схеми има ли някой да ми даде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схеми не ти трбват, а то нз къде може и да има схеми. На кратко:

1. избираш от коя страна на багажника ще ти е стапалото ( по принцип на А3 го закрепят на гърба на задната седалка със самонарезни винтове или на самата каса, но при тебе е туба, така че не става)

2. Извашдаш Сд-то и гледаш дали има изводи за баскаса  2 букси червена и бяла( или 4 букаси за 4 канално стапало. ), купуваш си кабел по принцип 5 метра ще ти стигне. И в 2-та края трябва да има по 2 червена и бяла букса,  Цената е различна зависимост от марката от 5лв до 20 и по-скъпи има.

3. Според зависи от коя страна ще ти е стапалото го прекарваш или зад джабката (като предварително я сваляш) или под волана. И от 2-та края е лесно прекарването. После под прага и до багажника. ( тук вече не се разглобява нищо само с пръст го напъхваш под прага).

4. От синята жичка на Сд-то се пуска едно тънко кабелче ( може и да има прекъсвач на него) пак до багажника.

5. Пускаш (-) от халката за затваряне на багажника 10, 16квадрата многожичен кабел.

6. Пускаш (+) от акумолатора. Ти си решаваш от къде да го прекараш вътре или вън на колата. Тук не мога да ти напиша с подробности ако минава през купето, защото не съм го правил така и незнам със сигурност) Като в началото оставяш 20см от акумолатора и се слага цилиндричен бушон и после се продължава кабела до багажника.

7. Връзваш (+) са на обозначеното място на стъпалото, после (-) са пак там и послередата между двата кабела връзваш тънкото кабелче, което прекара от Сд-то до багажника. После Буташ буксите във Сд-то и в Усилвателя (червена на червено и бяла на бяло поле). Пускаш един кабел от усилвателя до бас колоната на Бридж ( или както се казва на мост). Обеснявам подробно: ако усилвателя ти е 2канален имаш 2бр (+)-ве и 2бр (-)-си направени две по две, а в двата им края имаш 1(+) и 1(-) от тях трябва да пуснеш кабела за баскасата.

8. Настройки и яко БАССС

БИМАНИЕ!!! Всичко го правиш на свалени клеми на акумолатора и когато си готов тогава го завиваш.

Няма смисъл да даваш още 20 30 лв за прекарване на музиката, когато е толкова лесно, просто работата е пипкава и става за 2 3 часа

Ето ти и снимки от моето прекарване на задните врати, но ти може да вземеш някакъв пример как да пуснеш кабелите от Сд-то до багажника.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=147044&hl=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БИМАНИЕ!!! Всичко го правиш на свалени клеми на акумолатора и когато си готов тогава го завиваш.

И що така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това... 1800 Вата... сериозно ли е?

 

Че прави нек'ви небрежни 150 А. Които няма от къде да се вземат току така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега колко да е сериозно :)  

Кит кабели, който да прилича на нещо под 60-70лв надали може да струва, 10кв е малко малко макар мощността да е няколко пъти под голямата цифра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

 

За по-безопасно

А да източи горивото от резервоара за по-безопасно може ли?

Ако ще отговаряш, дай смислен отговор - какъв риск крие да си опъваш кабели в колата при "неоткачен" акумулатор?

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте сега колеги вместо да спамите темата за една моя дума помогнете на човека. Аз лично си го откачих, когато вързвах обувката на +са за самата клема и после я надянах, но това вече при окончателно завършена с-ма. Дали ще го откачи за 1мин или за 1ч разлика няма все ще се загубят настройки на СД-то и часовника ще изостане и километрите ще се нулират, а и тъкмо ще занули някоя грешка, ако има такава.

До колегата пуснал темата: Как върви работата прекара ли ги кабелите или... ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че ти си го откачил, НЕ ОЗНАЧАВА, че трябва всички да го откачаме, нали? Нито да пишеш с главни букви "БИМАНИЕ!!!" сякаш това е най-важното нещо на света. Ако свържеш плюсовия кабел първо за гнездото на предпазителя, а после за акумулатора, няма как да опре в купето, а ти, ако искаш, спри електричеството на сградата, за да не стане някой фал, докато опъваш кабели в колата. Колкото до нулирането на грешките при откачане на плюса ... не знам какво друго да направя, освен да те питам дали знаеш как се нарича човек, който говори и прави глупости? Най-много да се нулират грешките в главата ти, ако успееш да си откачиш плюса за малко.

Редактирано от myrshavija
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж пич незнам какъв ти е проблема и какво толкова се ядеш с мен ,може би, защото аз единствено обясних подробно как ги прекарвам аз, но всеки си има чалъм, и ако моя не ти харесва напиши твоя какъв е не да плюеш труда ми, но първо искам внимателно да прочетеш какво съм писал "БИМАНИЕ!!! Всичко го правиШ на свалени клеми на акумолатора и когато си готов тогава го завиваш." Става въпрос за колегата "НЕ съм писал всичко се прави", защото не е ПРАВИЛО да се прави така, но ако колегата скъси някъде без да иска, защото явно досега не е прекарвал кабели ще си изгори бушона и ще трябва да ходи да купува нов. И къде прочете всички откачайте +са когато връзвате системата. Ако не те харесва това, което съм писал вместо да го обсъждаш напиши ти как го правиш пък може някой да вземе пример от теб. И ако може запази добрия тон за да не включвам благословиите.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плюсовия кабел за усилвателя го връзваш последен за акумулатора след като всичко друго е накичено по местата и това на 100% обезсмисля свалянето на клемите.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И междувремнно може да се пробва а една крушка дали всичко е точно. А между другото свалянето на плюса има само една цел - да не обърка човек последователността на свързване на захванванията на плеър/усилвател и слагането на чинчовете, като риска е да опука масата на плеъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука някакви инжинерни работи правите за прекарването на 1 кабел.За колегата където откача + съм съгласен защото може неволно да се окъси някъде и да удари в компютъра,както при мен се случи.Аз моят усилвател съм го вързал изцяло за задния изход в багажника 12V който е като запалка и не съм се занимавал с разглобяване и прекарване на кабели до акумулатора.Музиката си свири екстра (усилвател КИКС и баскаса 15" Xplod)без да грее без да прави проблеми,един път ми се случи да окъся този изход 12+ и сменянето на бушона е доста играчка че ер забутан в на аудито зад..ка.

Редактирано от w0r7h
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо от стоповете та да удря баса само като натиска спирачката. Така освен светлинна ще има и звукова сигнализация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...