Jump to content

ГИ Тамона - проблем с настройка


Recommended Posts

Съдейки по останалите референтни стойности от снимката, за да е температурата на изпарителя около 70 градуса и на изпарената газ около 45 градуса, значи колата е загряла и достигнала работна температура. В такъв случай, без консуматори, (приемаме, че осветлението в салона не е значим консуматор), но без включени фарове, парно с климатичен компресор или подгрев на задно стъкло, то времената на впръскване при работа на бензин, при изправна горивна система (в това число непикаещи дюзи), ламбда сонда (първата) и дебитомер, следва да са около 2.4 - 2.7 милисекунди на празен ход.

 

От тук следва за заключим, че ако  всичко изброено по-горе е нормално, а и от твърдението, че при работа на бензин, другия студен старт е нормален, то параметрите на двигателя са в разумни граници и самата система, без намеса на газта, работи коректно.

 

В първата редица,  на безниновите времена, виждаме какви са били те, преди колата да обърне на газ. Следователно, след като си запалил и докато колата е загрявала, мотроникът е извършил своите корекции и е относително постигнал посочените по-горе от мен времена, а именно 2,21 - 2,25 мс на празен ход бензиново време, при работа на бензин.

 

Ясно става, че при обръщане на системата на алтернативното гориво, нещата взимат рЕзко обрат към на майка си кичката лелина и бензиновите времена, при работа на газ отиват на 1,97, което значи, че на празен ход, колата има твърде богата смес, подадена от газовите инжектори, при това от четирите, видимо от почти идентичните стойности на впръскване, от втората редичка. Т.е. нямаме пикаеща дюза, макар да не съм запознат в детайли са тая .... тамона и да не мога да твърдя със сигурност тя може ли да направи разлика между "портокал и мандарина", образно казано.

 

Следователно, първо и най-важно като крачка към решаването на този проблем е настройката на газ така, че и при работа на газ и при работа на бензин, бензиновите времена в първата колонка, да остават около 2,5 мс на празен ход. Пропадането под тази стойност, означава, че сместа е богата и мотроникът се опитва да коригира тази смес, защото не знае, че някой го трови с пропанбутан, а повишаването на тези времена означава, че някой му е подал твърде малко гориво и той се опитва да се обогати, за да постигне работа, без да изгасне.

 

На тоя боклук неземен нямам конкретна идея как се настройва празния ход, но ако се работи по графика, то първо следва да се ориентираш къде е минималното бензиново време, под което моторът не слиза и къде е максималното безниново време, над което не се вдига впръскването на празен ход и там да се регулира с повдигане нагоре или сваляне надолу на графиката между тези точки, за да се нагоди еднакво впръскване на бензин и при липса на консуматори и при всички активирани такива - парно, компресор, подгреви на седалки, духалки, чесалки , къси дълги и "халогенки/мъгленки", прочее.

 

В общи линии е елементарно, но масово газаджиите обичат да пуснат автоматичните настройки, след което дискретно и безметежно да затръшнат лаптопа, след монтажа и да кажат - тази система може толко, за тея пари - това.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 89
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преди 1 час, zili написа:

 

Забравих да добавя, ако съдим по картинката, ламбда сондата не е включена към газовата уредба, което при конкретния модел система има вероятно само информативен характер, но при други системи има жизненоважно значение в смесообразуването. И в двата случая обаче, нейната графика би могла да способства за по-прецизна настройка, особено при натоварване в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че обедняването на сместа чрез графиката в случая може да доведе до нестабилен празен ход на газ. Свалянето на налягането също не е вариант в случая, понеже предполагам че редуктора е Томасето. Така че единственият вариант за обедняване на сместа е с намаляване на диаметъра на дюзите.


Изпратено от моя BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на MOBIKOM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh:Е така е, пълно щастие няма, не всички газови уредби са тарикатски.

Само като вероятност изказвам, намалявайки диаметъра на дюзите, да не му дойде бедна в  натоварване нагоре графиката и като я вдигне, да излезе извън възможностите на рейките и системата, та да му остават постоянно отворени буталцата. Че пак лошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам този мотор да прави повече от 15-17 мс бензиново време при натоварване, така че намаляването на размера на дюзите с 0,2-0,3 мм не би трябвало да влоши работата във високите. А и винаги може да се барне леко налягането. Ако предположенията ми за редуктора се окажат верни, най-добре се представя в налягане около 1,25-1,5 mbar диференциално.


Изпратено от моя BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на MOBIKOM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С изхвърлянето нещата са сложни и са си мое мнение, с което няма да занимавам широката аудитория в уважаемият ни автофорум [emoji6][emoji41]


Изпратено от моя BENEFON SIGMA GOLD с любезното съдействие на MOBIKOM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умишлено не писах каква е колата - не е Ауди☹️     

За изфърлянето - абе така е, ама финанси...

Втора кола ми е, сам си я правя, ама това газово ми е непознато.

 

Та изникват  въпроси - местенето на точка надолу, обеднява сместа, а местенето наляво или на дясно???

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави кривата полегата или стръмна, пак според натоварването и ускорението. Иначе питането за модела кола не е от снобария, колега, а за да изясним какъв е бензиновия компютър и какви са му тримовете на празен ход. Ако е диджифант, те са с 2 мс впръскване, защото работи фулгруп (като моноинжекциона, но с 4 дюзи). Ако е мотроник е секвенциално. Дано не е магнети марели или разни други изродии на сименс или хела.

В общи линии, само с каране и настройка в движение ще получиш прилична крива, която противно на логиката на всички "специалисти", може да е стръмна и да има друга форма, различна от тази хълмистата.

Не зная на тамоната дали работи тази опция, но на други уредби, например като фобос и КМЕ, има така наречените точки, като настройката може да извършиш и сам, като:

 

-триеш грешките в бензиновия компютър за бедна / или богата смес.

-подгряваш колата до 90 градуса.

- подкарваш колата на бензин в режим градско и точно толкова извънградско, като преди това си активирал функцията за събиране на точки по графиката. Караш въпросния маршрут на бензин.

-при що-годе нагодена графика по усета и начина, описан по-горе с идентичност на времената, обръщаш на газ и караш същия този маршрут.

-Даваш обединяване на точките, събрани от газовия компютър, за да изгради графика.

-Проверяваш отново бензиновия компютър дали не е записал грешки, докато си работил на газ и отново даваш команда да се изчистят грешките, за да се нулират тримовете, като повтаряш горната процедура за по-голяма прецизност. Не е изключено после отново да се наложи да мръднеш някоя част от графиката, получена по този начин, да изгладиш разни пикове.

 

Важно да се има предвид в такава игра може да се впуснеш, само ако няма течове на газ и изправен мап сензор.

Не знам дали работи това на тамоната, пак казвам, не съм пробвал в живота си такава архаична апаратура, но виждам, че в ютуб има именно такъв ролик.

 

Вероятно обаче, след тази процедура, .... отново ще гласИш празния ход между точките.

Редактирано от Atlantis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е да има спукана мембрана на изпарителя.Тогава ще е така богата сместа и ще пали трудно.Тоя Валтек не знам как ще работи с под 3мс. времена...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами съвсем леко обедних смесите, явно беше достатъчно.

Два дена я паля сутрин студена, после през деня топла, сега пали нормално, всеки път.

Карах я в града, извън града, върви нормално, мощноста е нармална, не глъхне.

Като цяло е ОК, оставям я така.

Благодаря на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...