Jump to content

ГИ Тамона - проблем с настройка


Recommended Posts

Колеги, нещо разхода ми се покачи и реших да пипна тук-там настройките. Заради проблема с мощността по баирите вдигнах малко налягането - 1,5 диф. налягане. Колата е 1.8 125коня да спомена пак. Автокалибровка не съм правил. Смъкнах графиката надолу и като чели колата тръгна по-добре. Бензиновите времена на празен ход са около 5.2-5.5, а сега след като вдигнах налягането времената на газ са 5.8-5.9. Отпреди бяха с 1.3 диф. налягане около 6.6-6.9. Грешка ли е това, че не правя нова автокалибровка ? Точките с 1.3 налягане бяха се припокрили на газ и на бензин и колата не вървеше.....
Изобщо това диф. налягане от 1.5 нормално ли е за такава кола? Нямам проблеми с потегляни, хълцания и т.н.
Ето и снимка на графиката в момента с 1.5 диф.налягане:
48265b5c0b785217.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 89
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Дали е с ClickGAS или ТамонаGAS не виждам разлика, освен в облика на софтуера.
Какво и е на графиката ?
И друго - защо да давам пак автоматични настройки и пак да напасвам точки,графики и т.н. .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готово, върнах графиката, на която точките съвпадаха (газаджията ми я гласи така).
Там диф. налягане обаче беше 1,3, а в момента съм го направил на 1,5, като от софтуера изобщо нищо не съм пипал. Ето и графиката:
e93edb7822e084b2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай сега, аз имам такава ГИ система, местих я на няколко коли, от опит ти казвам, че програмите са еднакви като предлагани опции, но не всички сработват. Например, онзи ден само с кликгаз успях да му дам брой цилиндри от пет на шест. Просто не отразява промените. Кажи ми какъв ти е мотора като мощност, брой цилиндри, какъв диаметър дюзи ползваш и дали си фулгруп или мулти пойнт. Не те съветвам да гониш високо диференциално налягане. Колко омови са ти бобините?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2мм дюзи,Валтек рейка 2ома мисля че бяха, колата ми е ауди 1.8 125кс. Минималното налягане на редуктора ми е 1,7 бара т.е. 1,3 диференциално. Не исках да увеличава налягането, но просто като се качат 3-4 човека в колата или карам по баир и мощността намалява значително...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.5 диференциално налягане е много , нищо де, не е много фатално.

Настройка се прави задължително нова.

 

Газовото ти време е паднало, защото си вдигнал налягането.

 

Тамоната работи най-добре при Тгаз на ПХ 5-5.5мс.

То това и е и условието за успешна калибровка.

 

Наблегни на това и най-вече на това , разликата в Тбензин при работа на газ и на бензин , да не е по-голяма от 0.1мс.

Редактирано от emzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като чета само противоречиви мнения няма да пипам нищо. 
Забелязах наскоро, че около свещите имам масло т.е. гарнитурата на капака ми е за смяна, тъй като това същото ми се е случвало и отпреди с другите ми коли. Та възможно ли е проблема да е в свещите и от това да е малко спъната колата в ниските на газ ? До колкото знам при каране на газ, колата е много по-капризна отколкото при бензин ?...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от това, маслото е "изолатор" и няма как да ти пробият свещите от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, благодаря.
Днес нямаше много трафик по булевардите като шофирах и реших да си правя тестове и на газ и на бензин и къде всъщност е разликата във вървенето или по-точно къде е проблема. Оказа, че колата до 1600-1700об. си върви добре. Примерно ако карам с 1200об на 2ра,3-та или 4-та и като натисна газта си дърпа добре до около 1700об, след което до към 2600об колата заглъхва и после нагоре пак се оправя. Най-много се усеща когато натисна газта докрай. Подам плавно газ и ускорява, но като я натисна докрай и ускорява до едно положение,заглъхне за 700-800об и пак тръгне добре. Та в тази връзка искам да попитам и друго - всички вие видяхте графиката на миналата страница, която съм качил, въпроса ми е - кои точки регулират газта при тези обороти - от 1500 до 2500об ? Или кои точки се отнасят за това, когато педала на газта е натиснат докрай. Дано ме разбрахте какво се опитвам да ви обясня.
Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти... не знаеш какво искаш, честно. Не обороти, а натоварване се следи, освен това, можеш да си цъкнеш да виждаш и обороти. Това не е като тетрис, трябва да знаеш къде пипаш. По принцип, гледай точката от работата на бензин да ти върви по скалата на газовите настройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата на колегата. При мен графиката се получи доста странна. Колата си върви добре само малко е по висок разхода.

post-7258-0-39542600-1379666001_thumb.jp

Редактирано от Vath
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колеги как е по-удачно да се настрои колата - на по-ниско налягане и повече газ или на по-високо налягане с по-малко газ ? Къде са плюсове и минусите при двата варианта ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти правилно зададен въпроса.

За да имаш по-ниско налягане ти трябват по-бързи инжектори и/или по-големи дюзички и обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте колеги.
Имам друг въпрос сега. Да обясня първо.
Газаджията ми беше нагласил диф.налягане на 1.12 бара, като газовите времена ми бяха около 6.5-6.6. Спомням си, че след като пусна автокалибровката му показа, че е успешна. Доколкото знам тамоната иска газови времена около 5-5.5мс за да е успешна калибровката.... как така стана не знам.
Та на въпроса - тъй като не ми хареса тази настройка, защото колата беше доста спъната. Нито има ряд на първа предавка, нито на втора, като цяло всичко ставаше доста ''плавно''. Реших да увелича диг. налягане на 1.3, пуснах калибровката и ми изписа, че са ми малки дюзите. Съответно увеличих още диф. налягане за да паднат газовите времена, сложих го на 1.55 бара, но ето че пак ми изписа, че дюзите са ми малки. Газовите времена в момента са ми около 5.2-5.5мс. На бензин времената са ми 4.7мс, а когато съм на газ са около 4.5мс бензиновите времена. Дайте някакъв съвет какво да направя.....

Редактирано от Alex84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих нещата.
Интересуваме и нещо друго - има опция за обогатяване на сместа при рязко натискане на педала на газта.
Ето я и нея:
a699a7a50d03d329.jpg

Та интересуваме какво означава това ''броя на циклите'' ? Коефициента в червено е ясен, но другото точно за какво е ?
Според писаното по чуждите форуми тази опция действа. Но няма писано как да я настроим за най-голям ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-общо казано един инжекторен цикъл в този смисъл се завършва, когато всички инжектори сработят по веднъж. При последователно впръскване на редови мотор това са 2 оборота на коляновия вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време карах една зафира, и опитах да активирам тази функция, и се получи следното:

при рязко подаване на газ, мотора в първият момент глъхнеше (имам чувство че се давеше) не зависимо топъл или студен. И по най-бързият начин махнах чека.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...