Jump to content

Смяна на радиатор за парното Audi A4 B5


Recommended Posts

Здравейте колеги, ще обясня нагледно как да си смените радиатора на парното . На мен ми се наложи да правя такава интервенция след като ми се обявиха разни космически цифри за смяната му в различни сервизи.

 

За тези от вас които са решили да се занимават с тази задача колеги Преди да правите каквото и да било отидете в сервиз за Климатици да Ви източат фреона от системата , за да не се чудите после как да закарате колата в разглобен вид за тази интервенция като мен. 

 

Какво ви е нужно . Като за начало нов радиатор за вашия модел автомобил - Забележка: Не купувайте никога най-евтиния радиатор за парно , за да не ви се налага после след кратко време да го сменяте. Най - евтините варианти са големи ментета и не ви ги препоръчвам. Аз лично купих такъв от 50 лева среден клас който на вид е доста добър с парт номер на него и доста се доближава до оригиналния . 

 

Стъпка 1

 

Преди да започнете разглобяването разкачете клемите на акумулатора и даже извадете акумулатора от мястото му , така или иначе после ще трябва да го направите за да разкачите маркучите на парното , а и така ще сте сигурни , че няма да се отвори някой airbag по време на разглобяването или сглобяването. Ключе 10-ка за отхлабване на клемите на акумулатора и 13-ка камък с удължение и тресчотка за да развиете планката която фиксира акумулатора за купето.

 

Стъпка 2 

 

Трябва да се откачи жабката на автомобила . За тази цел отваряте жабката и от ляво при лампата има два крепежни болта , един над ключалката и два отстрани под пластмасовата кора. Преди да отвиете всички болтове извадете лампата като леко подпъхнете отверката в предната част и напънете за да излезе навън за да разкачите кабелите които са закачени за нея - хубаво е да ги изолирате за всеки случай след което отвивате болтовете и сваляте жабката.

 

post-13879-0-53417700-1374502236_thumb.j

post-13879-0-31839400-1374502255_thumb.j

post-13879-0-04082400-1374502310_thumb.j

 

След като я разкачите ще се получи следното и ще видите вуздуховода с вентилатора за парното .

 

post-13879-0-91796600-1374502386_thumb.j

 

Стъпка 3 

 

Сваляне на Air bag na волана. За да свалите Airbag-a  на волана зад самия волан има от ляво и от дясно дупки за вкарване на ключ еврейска звезда Т30 е при мен . При вас може да е различен примерно Т27 . Затова е хубаво да имате комплект еврейски звезди. Ако досега не е сваляна въздушната възглавница на волана доста ще трябва да напънете като мен за да отвиете болтовете. След това издърпвате леко напред възглавницата с клаксона и разкачате буксите на възглавницата. 

 

Стъпка 4

 

Отвиване на волана . Първо бележете положението на волана за да може после да го сложите точно така както сте го свалили. За свалянето ви трябва пак еврейска звезда доста голяма , не помня точно номера. След като свалите волана стигате до следното положение.

 

post-13879-0-93263300-1374502902_thumb.j

 

Стъпка 5 

 

Сваляне на пластмасите около волана . Те се държат на 3 болта , като единия е в центъра , а два са по краищата .

 

Стъпка 6 

 

Разкачане лостчето за фаровете и мигачите. В задната част на лостчето има скоба захваната с болт с глава за шестограм . Разхлабвате болта и издърпвате леко лостчето напред за да разкачите буксите зад него,  разкачате ги и издърпвате лостчето до край напред и то излиза. Няма нужда да помните коя букса от къде е защото неможе да ги объркате. Кабелите са пресметнати точно да стигнат до своята си букса , а и самите букси са различни по вид.

 

Стъпка 7

 

Отвиване на пластмасата около волана. При мен някой се е опитвал да я сваля преди това и я изпочупил леко , но ако не сте сваляли такава тя се държи на 6 болта

 

post-13879-0-04965700-1374503533_thumb.j

 

Стъпка 8

 

Сваляне на таблото с уредите. Таблото с уредите се крепи на два болта зад последната пластмаса . Като ги отвиете таблото се издърпва напред и от ляво и от дясно на таблото има две букси отново в различен цвят които също неможе да сгрешите . Те са с защитно заключващо лостче което трябва леко да повдигнете преди да издърпате буксата и да я разкачите. 

След като разкачите и таблото стигате до следния момент

 

post-13879-0-99107200-1374503695_thumb.j

 

Стъпка 9 

 

Откачане на пасажерския AirBag. За да свалите пасажерската въздушна възглавница ще трябва доста да се изгърбите и доста болтове да отвиете. Те се намират под таблото където е  и  буксата за въздушната възглавница. 

По спомен са 4 болта за гредата и 2 за арматурното табло.  Също трябва да отвиете и планката за която се закача жабката . 

 

post-13879-0-69218500-1374504016_thumb.j

 

Когато свалите възглавницата на земята тя изглежда така

post-13879-0-64669700-1374504029_thumb.j

 

Стъпка 10

 

Разглабяне на Централната конзола. Трябва да махнете подлакътника и централната конзола . Подлакътника се държи на 3 болта , а конзолата на 2 болта скрити под пластмасови капачки от двете страни на конзолата  близо до вътрешните ръбове на седалките от към конзолата и на тяхното равнище. При изваждането на конзолата трябва да разкачите и буксата за компютъра за да не я скъсате също и пластмасовите капаци на ръчната спирачка.

 

Стъпка 11 

 

Продължаваме да разглабяме централната конзола . Първо си разкачате музиката. После двете пласмаси декоративни които са черни на цвят около музиката . Под тези пластмаси са двата болта които държат махагоновата решетка около уредите . Като ги развиете тях решетката се издърпва напред. След това отвивате топката на скоростния лост , изваждате кожуха около скоростния лост - той е на щипки , отвивате централната конзола от ляво където под декоративна капачка е скрит един болт и издърпвате конзолата напред и нагоре.

 

И стигате до това положение

post-13879-0-48005600-1374504562_thumb.j

 

Стъпка 12 

 

Разкачане на климатроника и уредите около него. Развивате 4-те болта които съм маркирал в червено и таблото с копчетата и климатроника е освободено. 

Важно - Запишете буксите на копчетата отгоре коя от къде разкачате , защото въпреки че са различни по спомен имаше две еднакви и за да ги нацелите ако не сте ги записали като мен ще трябва да се ориентирате по дължината на кабелите , а това не всеки го може , защото след разглабянето става голямо мазало и едва ли ще успеете да прекарате кабелите точно от същото място където са били преди разглабянето , освен ако не сте перфекционисти като мен.  Буксите на климатроника са различни и с определена дължина тях също неможете да сбъркате , но си ги запишете и тях за всеки случай

 

post-13879-0-08711200-1374504886_thumb.j

 

След като разкачите всичко. По средата остава едно голямо нищо , в което се вижда останалата част от въздуховода и по средата остават две метални планки свързани с метална ос на която се крепи конзолата , които по късно ще премахнем.

 

Стъпка 13 

 

Разкачане на арматурното табло. За да разкачим таблото трябва да отвием доста болтове по дълбината на цялото табло , както и от ляво и от дясно на таблото под пластмасовите кори от страната с бушоните и от страната на пасажера. Когато ги отвиете таблото е готово за вадене , но не го вадете още. Има една последна букса за откачане която е под пластмасовата решетка в центъра на таблото. Също ще трябва да отвиете централния въздуховод който отива към таблото. 

 

post-13879-0-61869500-1374505425_thumb.j

post-13879-0-08711200-1374504886_thumb.j

post-13879-0-46687400-1374505178_thumb.j

 

Тук ще ви трябва втори човек , който да издърпа таблото леко напред и да ви го задържи защото тази решетка в центъра е захваната за таблото отдолу с 3 гайки ключе 8 който за да отвиете трябва да се заврете под таблото. След като ги отвиете изваждате решетката в центъра на таблото и откачате буксата , след което изваждате таблото и се получава това.

 

post-13879-0-16617200-1374505346_thumb.j

 

Стъпка 14 

 

Има пластмасови въздуховоди които са под моторчетата на въздуховода които също трябва да премахнете , след което махаме двете планки на които се закача таблото с климатроника които са свързани с металната ос. Когато ги махнете се получава това. Внимавайте при ваденето на въздуховодите излизат трудно и може да счупите лостчетата които отварят клапите на въздуховода.

 

post-13879-0-93550000-1374505605_thumb.j

 

Стъпка 15

 

Остава да разкачите кабелите на вентилатора на парното в дясно . Да разкачите целия въздуховод с вентилатора който е на няколко болта закачен за гредата , да отворите капака и под филтъра на купето да развиете тръбите на климатика , и след като сте махнали акумулатора , до него при мен под гофрирана обвивка са маркучите за водата за парното които са захванати за самия радиатор със скоби. Охлабвате скобите с клещи (скобите са много яки) и издърпвате маркучите на водата за радиатора на парното и ги затапвате с нещо за да не тече вода от тях(антифриз). После изваждате уплътнението и издърпвате целия въздуховод вътре в купето и го вадите. От ляво да въздуховода отгоре на два рапидни болта и две щипки е захванат радиатора за парното. Като развиете болтовете и отворите щипките радиатора излиза нагоре . 

Слагате на негово място новия и сглабяте колата по обратния ред.

 

Съжалявам че нямам повече снимки за по подробно разглабяне и сглабяне , но съм готов да помогна на всеки който е от софия и има нужда от такава интервенция срещу почерпка от една две бири и музиката да свири.

 

Успех на всички

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Браво за темата! Въпреки че смея да твърдя, че това не е работа за всеки.

 

п.п. - Буксите на климатроника не може да се объркат. Имат си букви както и различен цвят на буксите и гнездата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

и аз това съм написал колега , че неможе да се объркат. написал съм че може да се объркат буксите на копчетата отгоре :) има две от които са еднакви. и може да се  разбере коя от къде е само ако се напасне кабелния път както е бил преди разглабянето.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега евала за темата, добре си описал всичко.

Но както каза "Leo", това не е за всеки, и който няма усет за разглобяване и търпение, да не се захваща.

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Волана и лостчетата може и да не се свалят. Пластмасата, която е около тях е на две рапидки, развиват се, дърпа се напред към волана и цялото табло излиза. Не мога да махна кутията, в която е радиаторчето... идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не съм включил датчика за входящият въздух и този за греенето на слънцето, може ли да не тръгва климатика? Защото има проблем, но уж е от някакъв клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може - т-датчика разрешава включването на компресора на климатика само при външна температура на +5С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето цъка, обаче не прави налягане, това не уточних. Всъщност, остава проблема с това, къде се вкарва тази букса... ще ходя до моргата, от която взех радиатора, да гледам.

Редактирано от grafa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по добре си купете радиатор за парното нов. читав радиатор на добра цена е около 42 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравей колега, и аз имам проблем с парното задръстил се е яко явно защото като карам с по големи обороти духа топло като спра на светофар студено :) ако важи офертата помощ за бира и музика бих добавил и скара :) само да се постопли времето разбира се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Само да вметна нещо не е задължително да сваляте централния въздуховод където се намира датчика той е хванат с един винт над него има една пластмаса коя се вади. ето за кое говоря.

https://imageshack.com/i/mh9o02j а тука изкарания датчик и декоративната пластмаса от горе https://imageshack.com/i/ndbp7vj

https://imageshack.com/i/b5g30vj Аз така и не можах да си оправя парното да духа в краката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ами после как се сглобява колега можеш ли да обясниш реда на зглобяване

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Сам мога ли да източа фреона (даже не знам дали изобщо го има) ?

 

Сам неможеш да си го източиш . Това се прави на машина . Така или иначе ти се налага да го направиш ако сменяш радиатора на парното в купето. Машината ще отчете колко фреон имаш в климатика и ако липсва после ще ти го допълни. Може при смяната да смениш и филтъра на фреона. Който ти източва климатика знае къде е той за да не обяснявам и това.

 

Ами после как се сглобява колега можеш ли да обясниш реда на зглобяване

 

Колега сглобяваш в обратен ред на разглобяването. Няма нищо сложно , ако си го разглобил да го сглобиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Здравейте. Имам един един въпрос от известно време от въздуховодите ми хварчат дунапренчета вероятно клапите са заминали защото и парното вече не е толкова хубаво. Та въпроса ми е процедурата за смяна на клапите същата като описаната по-горе ли е или има и по-лесен начин. Чух от някъде че някои ги увиват с тиксо. Вярно ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Понеже и на мен ми се наложи да правя тази процедура, искам да споделя малко опит ;)

    Понеже имам възможност поръчах 3 радиаторчета: едно ITN(откровено китайско) за 22 лв, едно NISSENS(ужким датско) за ок. 50 лв. и едно на BEHR за 125 лв. Подредих ги едно до друго и ги разгледах много внимателно. Между това от 22 и това от 55  нямаше никаква разлика. Тежест, отливка, щампи и т.н. Радиатора на Бер е коренно различен: тежи поне 1,5 пъти повече, отливката е ралична, като цяло си личи, че е много по-качествен. Под номерата по BEHR си личи един изтрит номер. След като свалих оригиналното радиаторче ги сравних и точно там е номера по Ауди. Двете са едно към едно. Има и негативи: евтините идват с парче залепващо се уплътнение, а в Бер-а няма и трябва да се поръча отделно срещу още около 10 лв от Ауди(доста по-качествено от това при евтините); радиаторчето е производство 2007-ма година, което го прави доста старо. Не знам дали има значение.

    Понеже правих и разни "присаждания" на фейслифтови части покрай тази процедура и ходих по морги, видях много разлики през различните години: някой болтчета са на различни места, има едно болтче в повече след 1998-ма и други. Мисълта ми е , че трябва да се гледа внимателно при конкретния случай.

    Основното, заради което разглобих колата, е "уханието" от климатика, а подмених радиаторчето, защото смятам да ползвам още няколко години колата. Когато разглобих "кашона" на парното прекрасно се видяха "бубите", които кротко си живеят вътре. Отне ми доста време, сапун, водоструйки и дезинфектант, за да ги почистя. Препоръчвам на всеки, който е свалил цялата система на парното, да изчисти всичко: "кашона", изпарителя и вентилатора. Ето една снимка на леглото на изпарителя:

P9010137.jpg

Всичко сиво свети в зелено на UV светлина...

    Първия или последния фактор е филтъра за купето. Купувал съм всякакви, без оригинален. Най-добре пасва CORTECO, които са опаковали Micronair. Той уплътнява перфектно и не допуска влизането на мръсотия в системата на парното. Това предпазва от последващо заселване на микроби вътре.

    Моето мнение е, че собственика може да извърши най- добре процедурата, но не е работа за всеки. Няколко снимки на ключови етапи помагат много: аз лично си снимах на богато, защото знаех, че ще се забавя със сглобяването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Точно така. Свалиш ли жабката , точно зад нея в дясно е вентилатора на парното.  По спомен беше закрепен с 3 болта и един куплунг.

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...