Jump to content

Смяна на радиатор за парното Audi A4 B5


Recommended Posts

Здравейте моя шантав проблем е следния - откакто имам колата а4 б5 1995 г. вентилацията духаше само на централните духалки а в краката и стъклото едва се усещаше, преди няколко дни както си карах на климатик и ми духаше едно готин на ръцете изведнъж изчезна и започна да духа на стъклото и краката от управлението като местя различните положения - крака, ръце, стъкло всичко бачка без тези централните от там духа едва доловимо а от 6 месеца хвърчат дунапренчета от духалките като разглобих жабката двете моторчета там се движат както и това при педала на газта моля дайте съвети какво да сторя? Само да допълня при диагностика с ваг грешката е блокирал мотор на централна клапа

Редактирано от danyboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Има тема във форума за профилактика на моторчетата и оправяне на клапите. Тези клапи имат едни големи отвори покрити с дунапрен като падне дунапрена вече не са никакви клапи, въздуха си минава през отворите. Сваляш тялото на климатроника, разглобяваш клапи и моторчета. Запечатваш отворите на клапите и профилакираш моторчетата, при нужда подменяш дефектното моторче и си караш... Всичко друго е мижи да те лъжа... Това като си го направиш забравяш за проблема.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва ли да се сваля цялото табло и да се източва фреона за да се стигне до самите метални клапи

Редактирано от danyboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Другата седмица ще се прави цялата процедура и то в пълният вариант (радиаторче, клапи, фреон, антифриз ). Правя го защото не можем да разберем от къде изпуска с-мата на климатроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

danyboy  Проблема ти е издухал дунапрен на клапите. Отиваш в магазин където продават резервни части за климатици и купуваш една метализирана термо лента. с нея облепяш клапите и всичко ще си дойде обратно на мястото. Но трябва да свалиш парното за да може да облепиш хубаво всички клапи. 

 

метализирана термо лента която аз ползвам е подарък от на жената бащата който работеше в фирма за климатизация и вентилация. с нея облепват въздуховодите. отивате и купувате такава и после разглабяне и облепяне на клапите , ако са ви с дунапрен. моята е 98-ма година и клапите са ми пластмасови по спомен, тоест цялата клапа е пластмасова и няма дунапрен по нея, на по старите модели клапите са метални с големи кръгли дупки по тях който са закрити от дунапрен , който с годините от  жегата се прегаря и разлепя , и от силата на парното излиза на парчета през духалките.

 

същото го правих и на жената на голфа 3-ка преди да го продадем , сега ме чака същото на ауди А3-ката на жената , дунапрена излиза през духалките и скоро ще започне да духа хладно през зимата , а не топло. няма как коли на по 15+ години. 

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Мислиш ли че знаем как изглежда радиаторчето на B4  щом караме А4 ???

 

ето ти парт номера на оригиналния радиатор за А4: 8d1 819 031a

 

парт номер по BEHR: 9177771506

 

Предполагам по снимките ще може да направиш сравнение , ако ли не ще премеря моя оригиналния и ще ти дам и размери.

 

Според интернет са еднакви. Дали е така не знам .

 

https://www.google.bg/search?q=8d1+819+031a&rlz=1C1AVNC_enBG582BG582&espv=2&biw=1280&bih=899&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIyO_D5KfzxgIVAY4sCh1rLw7l

 

http://www.ebay.com/itm/Heater-Core-for-Audi-80-90-A4-S4-Vw-Passat-/171643817149?hash=item27f6c4ccbd&vxp=mtr

Редактирано от thekiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Малко полезно във връзка с радиаторчето и парното.

 

Според ЕТКА до номер на шаси 8D-T-400 000 се монтира стария вариант на "парното", при който е възможно да се отдели частта с радиаторчето и клапите от останалата част с изпарителя - ремонтът е възможен без източване на фреона:

 

8393977O.jpg

 

 

8393976H.jpg

 

 

 

От номер шаси на 8D-V-000 001 се монтира нов модул на парното - корпусът е с друга конструкция и не може да се раздели на две - да се отдели частта с клапите и радиаторчето, от тази с изпарителя -налага се източване на фреона и сваляне на целия модул на парното:

8393974S.png

 

8393979j.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Мисля че съм с по стария модул , но свалих всичко. Фреона беше махнат на машина. После като свалих целия модул е по удобно за работа ако се налага облепване на клапи. После сменихме филтрите на климатика и допълнихме фреон в системата. Като правих темата оставих нещата така , защото който се захване с това ще му е полезно да си направи профилактика и на климата. А и като се отдели модула от щипките после трудно се слагат всичките по местата им ако не е свален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 седмици сменях радиатора на парното на Б5 1995 и работата е доста,най-много ме затрудни откачането на големия сноп с кабели зад желязото което държи таблото.

Има едни други кабели които се откачат от под компютъра който е под чистачките.

Но парното тръгна.

Въздухопровода беше от стартие модели които парното излиза отделно от климатика.

За втори път слагам такова радиаторче от 14лв и работи добре за сега няма грешка.

Редактирано от dobatavision
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторчетата от 14 лева са пълен боклук. Взех такова и след като ми се разпадна в ръцете . Веднага го смених и доплатих за такова среден клас. Не правете компромис с качеството , защото второ разглабяне си е доста

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми предстой същата процедура, само да попитам от къде мога да видя този номер на шасито за да разбера дали съм с стария или новия модул на парното

Загрях, видях го от талона, с новия модул съм, ще пада забава, но не ми се дават 120 лв за тази процедура, при положение че преди време съм я правил на Golf 3...

Между другото се колебая каква марка радиатор за парно да си купя има Febi Bilstein за 32 лв , или Meile за 48 , 3 вариант Hella за 122 лв отпада много са ми :)

Редактирано от ico_butev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...
  • 1 month later...

Колеги, за съжаление и моето парно си замина (А4 Б5 1995-та, бензинка). Без значение от оборотите на мотора, режима на който е включено, духа студено, има някаква едва доловима топлина ама уж. Предполагам проблема е в клапите, дунапрените си излизат от както съм я взел колата преди 2 години и май тая събота и неделя ще се нагърбя да свалям табло. Интересно ми е трябва ли да се източва фреона на климатроника, че никак не ми се ще. Тия клапи къде точно стоят, от всички коментари в дискусиите из форума, които четох само това не ми стана ясно.

 

П.П. : Темата е страшна !

Редактирано от vankyy26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега най добре иди да ти дръпнат фреона. Да ти е мирна главата. После ще си смениш и О пръстените на снаждащите тръби които са за климатичният радиатор. На мен цялата процедура - източване, допълване и смяна на двете пръстенчета на тръбите ми излезе 40 лв. миналата година. 

Относно клапите ще ги видиш и ще се ориентираш като свалиш всичко.

Ето и няколко фотоса от моя ремонт по въпроса.

8971170c.jpg

8971176Z.jpg

8971177z.jpg

8971178o.jpg

8971181H.jpg

8971185a.jpg

Редактирано от leo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Тези дунапренчета на самия радиатор задължителни ли са за смяна? Че ще дойдат чак другата седмица, а измръзнах вече... Утре разглабям колата

 

P.S.: Как се разкачат маркучетата за радиатора на климатика вътре в купето? 

Редактирано от victor4o4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Винаги съм се възхищавал на хора като теб колега (автора на темата).Безкрайни благодарности,тези дни ще сменяме моето с един приятел.Много добър майстор,взискателен към детайлите (явно защото е и бояджия).Никога не е правил процедурата и единствено го уплаши,че може да трябва да се смени радиатора (ако загубата на парното е от него,а не от клапите) и няма да може да обезвъздуши и т.н. Още веднъж благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...