Jump to content

Затапване на EGR 1.9TDi


pufa

Recommended Posts

Искаш да кажеш, че намаленото сечение на всмукателния колектор, не оказва влияние на пълненето? Пробвай да дишаш през сламка тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 186
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

колектора наи лесно се по4иства като го полее6 с бензин и запали6 ,като обгори в ви4ко пада .но наи голямото натрупване и стеснение  е в дупките на самата глава е там е малко мъка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР-а няма само екологична функция . При мен също е затапен , но да знаете направих преди време две проби с махната и сложена ламаринка, общо четири теста, при сходни утрини и се оказва ,че колата карана по един и същ начин , по едно си също време (почти) и при еднакви бих казал условия ( температура на външния въздух ( два градуса макс отклонение, изминати километри, време за теста и др.) оказва се ,че с "пуснат"  ЕГР колата дига почти два пъти по-бързо раб.температура на мотора , при затапен минавам близо два пъти повече километри да загрее. И въпреки вс . няма да си "мъча" моторчето да лапа изгорели газове , ще търся друг вариант за бързо достигане на раб.температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

възможно е, но най-важно е внушението, а аз си мисля, че поне парното сгрява по-бързо с него :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кашон става поне 1/2 по-бързо Гарантирано... Ама го пръсни с черен спрей да не си личи грозотията ;)

Преди 3 год като си бях в Бг зимата и имах проблем с темп данчик ... Опитах и се уверих!

Няма студена струя която да пори директно радиатова ... Разбира се че ще загрее по бързо!

Редактирано от mishleto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кратко, нормално е да загрява по бързо със работещ ЕГР, понеже се явява рекулператор и връща част топлината от изгорелите газове а не директно в изпускателните колектори. Поради най различните мнение по този въпрос, аз стигнах до компромисно решение за мен. Да хубаво е да си със затапен ЕГР , не ти цапа, малко по пъргава в ниските, но зимата по бавно загрява. А за ТДИ-та който зимата се карат на кратки разстояния това е основен проблем, за това стигнах до извода и решението лично за мен, че лятото ще карам с затапен а зимата с отоворен ЕГР. Тук е момента да попитам след като се затапи един работещ ЕГР и след 6-8 месеца се отоври, дали ще си работи нормално или може да запече нещо? Относно картоните, дават ефект при НЕ работещ термостат или някакъв друг проблем в охладителната система. Лично аз до преди няколко дни карах с картониДВА-пръснати с черно, но дори и с тях много трудно вдигаше темепературата до 70-80. С новя термостата все едно съм сложил 10 картона от пред от зад и от горе и съм го завил с родопско одеало. За 10-12 мин равномерно каране (1500-1800)обр. ми достига заветните 90 градуса :zustimm: И преди забелязвах че не ми достига 90 но си казвах, нали прословутия проблем на тди-та че немогат да загряват и мислех че са си така. Докато малко преди Коледа сличайно се натиснахме с някаква алфа по Хемус, 150-160-170 и си викам е сега вече ако не загрее, значи нещо не в ред. И няма повече от 70-75 градуса, Сменяйте термостатите при първа възможност - заслужава си  :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги може ли някой който е в час да ми помогне за да не правя излишни маневри при некомпетентни майстори.
Колата е А3 8П 2004г. Двигателя е 1.9 -105 коня. Историята е следната,карам си кошницата и ми светва чека,отивам на майстор да я четат и ми казва задръстен ЕГР. ОК ,реших да не купувам нов понеже и аз съм чувал че е добре да се изолира и понеже бях решил да и правя ре-мап си помислих че така и така ще ходя ,направо наведнъж.Колата е правена в Маднес моторспорт,момчетата го изолираха,незнам дали само вакума или сложиха и пластина,изключиха го софтуерно ,лампата загасна всичко се оправи,обаче след година каране онзи ден видях че от ЕГР тече масло и целия двигател е омазан яко.Измих го за да съм сигурен че е от там и действително ЕГР-а капе.Искам да отбележа че и преди "ремонта" имаше малко омасляване,около него.Та какво да правя, нов ли да купувам,някви уплътнения ли, и трябва ли изобщо там да има масло и ако не,от къде идва и как да го оправя.Благодаря предварително на всички отзовали се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя е затапен, и при мен тече. Ама това не е масло, това са сажди и изпарения, може и масло да протече, но тогава положението ще е много зле, като цяло с турбината и двигателя. Може да се изчисти, да се сменят гарнитурите и пак ще протече сигурно. Вероятно ти тече от страната на изпускателния колектор, а не от към смукателя, поне при мен е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано,като се замисля не съм сигурен дали е масло ,но на такова ми прилича,а и е доста.Вярно ,че е чипосана ама чак толко помия да излиза от вътре Наскоро свалях маркуча от интеркулера към турбото и ми направи впечатление ,че вътре също имаше масло.За сметка на това колата си върви нормално,турбото на пръв поглед си работи нормално,няма признаци нещо да не и е в ред.Някой друг да има мнение по въпроса или идея какво може да е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загуби на масло имаш ли? При мен от клапана на картерната вентилация вкарва изпарения и малко масло, което след като мине през турбината, отече в кулера и стига до смукателя. Там става едно тесто лепкаво, което без EGR-а си е лепкава каша, която се стича през клапана и гарнитурите му. Ако EGR-а работи, тази гняс ще се превърне в сажди. По принцип е нормално да има омасляване при твоето положение. При мен почна да изпуска едната гарнитура, тази при която е тапата, и преди време когато дам повече газ хвърляше даже и капчици през гарнитурата. Ако може някой друг да даде идея за изолиране на този проблем, да казва, че и мен ме дразни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи кои от каде го е затапил,аз парво го затапих от страната на изпускателния и по4на да омаслява егр ...и после  и от страната на смукателния колектор ,за да не може турбината да прави налягане в егр ,и няма ве4е омасляване ,аз поне така направих,нормално е да има омасляване в смукателния колектор ,нали изпаренията от картерната вентилация ги засмуква турбината

 

така ,4е колега изолираи го и от двете страни и те4ове няма да има  ,така и него ползва6  а само 6те се вкарва6 в разходи

 

п п  един вапрос, какви са последствията ако не е изклиу4ен софтуерно понеже моя не е а само е затапен

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета колега.

Пп:Ми не знам ,но предполагам ,че е с цел компютъра да не го отчита като грешка ,че е запушен

Редактирано от Luxe0n
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Затапих егр-а от към колекторите с неръждаема ламаринка 1мм. Доволен съм от съживяването в ниските, една идея по бърза реакция на педала и по добро поемане от ниски обороти. Но и при мен започна да омаслява, нищо че ламаринката е от към смукателните колектори. Четох някъде че се слага гарнитурка, къде мога да намеря точно такава или има ли други варянти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-79896-0-39569700-1400000091_thumb.j

ето как сам го направил от двете страни ламаринки и гарнитури и няма те4ове ,понеже имах стар воинишки колан изрязах от него и никакви ядове да пропуска

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са маслени пари от картерната вентилация.. Братята китайци продават едни т.нар."oil catch tank", демек съд за картерна вентилация, което е един прост метален цилиндър. Монтира се и по този начин се премахва оригиналния "клапан за картерна вентилация" /голямото кръгло пластмасово нещо на капака на мотора, което на старата кола вероятно вече е аут/. Предстои ми тези дни да го монтирам, ще го снимам подробно кое-колко и от къде..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

само да добавя, не премахвайте пластмасовия сепаратор!

той реално е клапан, който затваря когато турбото вдигне обороти и реално смуче само от въздушният филтър.



и още нещо, разбирам да се елиминира ЕГР-а когато се развали, но иначе какъв ви е проблема с него?

та той работи само на ниски обороти, на високи реално е затворен и е това което правите с ламаринките...? :stupid::nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то така ,ама понякога от многото глеч не затваря,после се почва по майстори и се дават едни пари,нищо лошо няма от ламаринките,след повече от 3 години  каране,колектора беше завидно чист

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колко дебела ламарина е добре да се ползва за затапване? Имам една неръждаема, но ми се струва тънка. Там температурата е висока и с времето може да изгори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...