Jump to content

Recommended Posts

  • Отговори 231
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

 

Не го шашкай колегата Dimitar 11 - това е кода на пакетиране 

Срок на годност 1 година след наливане - брои се от началото на окисляването 

Дават му до 30 000 км , но аз го сменям ( само че аз си го сипвам директно в  AUDI - Porshe BG )  на 15 000 км 

 

Колета пишеш за Q7 -  значи си с турбина , а за тях бях попаднал на CL ( Circular Letter ) че препоръчват смяна на 15 000 км 

При ТКА винаги има смесване на изгорели газове и маслото през Labirint Seals , колкото и да не ни се иска

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Благодаря за отговора!Сега ще го сменям на 18к км ,пак с такова масло го карах и не е горило и всичко беше наред  ,но следващият път ще си спазя на 15к ,така че може и да не сменям горивен филтър като че ли този път.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е скромно - не ти ли е по-добре смяна в AUDI Porshe BG , 

 

Ако си 4+ те имат програма лоялни клиенти - 20% off - труд и 30% off - консумативи 

 

Аз на никакъв I-net доставки не вярвам 

 

Тук има изписано колкото искаш - но с маслото , спирачките и гумите - икономии никога ! 

 

Много са скъпи след това!  :wall:

Редактирано от katzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, те тук вЕрно ме хвърли у Размисли и Страсти...

Оппааааааааааа ! 

 

10W60 -  колега Главната ми Машина на кораба и Дизел Генераторите ми са вискозитетен клас W30 и W40 

 

Втората бутилка е вискозитетен клас W60 , а от 70 са трансмисионните масла 

 

Да не си объркал снимката ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е объркал. 10В60 се ползват за тежко натоварени двигатели с висока мощност. Например състезателни. Тогава е по-добре да е тлъсто маслото та белким маже нещо при прегряване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оппааааааааааа ! 

 

10W60 -  колега Главната ми Машина на кораба и Дизел Генераторите ми са вискозитетен клас W30 и W40 

 

Втората бутилка е вискозитетен клас W60 , а от 70 са трансмисионните масла 

 

Да не си объркал снимката ?

The SAE designation for multi-grade oils includes two viscosity grades; for example, 10W-30 designates a common multi-grade oil. The first number '10W' is the viscosity of the oil at cold temperature and the second number is the viscosity at 100 °C.

http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

По голямото число след "W" означава, че маслото става по-малко рядко при високите температури. Или с други думи казано, линията на зависимостта на вискозитета на маслото от температурата е по-близо до хоризонталната - вискозитета се променя по-малко с повишаване на температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е объркал. 10В60 се ползват за тежко натоварени двигатели с висока мощност. Например състезателни. Тогава е по-добре да е тлъсто маслото та белким маже нещо при прегряване.

Абсолютно прав - там работния режим е зверски , работната температура също е вдигната и вследствие на всичко това - вискозитета на маслото при вече променените условия - пак отговаря на необходимия за да гарантира масления филм и идеално мазане в ДВГ на този режим! 

 

Но ама аз не виждам някакъв пистов расов автомобил там да пише колегата . 

 

За нормален автомобил , в нормална ежедневна употреба дори не е препоръчително !!! 

 

Едно масло пълна синтетика ще върши хиляди пъти по-добра работа! 

 

Но явно та гори масло и то здраво и няма нахранване ....................

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The SAE designation for multi-grade oils includes two viscosity grades; for example, 10W-30 designates a common multi-grade oil. The first number '10W' is the viscosity of the oil at cold temperature and the second number is the viscosity at 100 °C.

http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

По голямото число след "W" означава, че маслото става по-малко рядко при високите температури. Или с други думи казано, линията на зависимостта на вискозитета на маслото от температурата е по-близо до хоризонталната - вискозитета се променя по-малко с повишаване на температурата.

По-голямото число пред W означава че маслото запазва указания вискозитетен клас W ( например W30 ) в по-малък температурен диапазон ! 

т.е. гарантира студен старт при по-високи температури , моля погледни поста горе 

 

Колкото е по-малко то диапазона при който е гарантиран указания вискозитетен клас W ( например W30 ) е по-голям, 

т.е. гарантира студен старт при по-ниски температури , моля погледни поста горе 

 

Синтетика е маслото с разширен температурен диапазон в който вискозитетния клас W ( например W30 ) е гарантиран , 

или маслото което става за ниски температури и зверско натоварване на ДВГ 

 

При проектирането на плъзгащ лагер : 

- на базата на натоварването и вискозитета на маслото 

- се определя необходимата хлабина , която да осигури масления клин и да гарантира идеалното мазане 

- температура на маслото в лагерния възел - 48-50 С 

 

Те за това и вискозитета в таблиците се дава освен всички налични и винаги в 50 С 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не слуачайно съм дал линк, за да не правим свободни съчинения. Ставаше дума за числото след W, което е вискозитета при 100 градуса. Колкото е по-голямо - маслото е с по-голям вискозитет при тази температура. Или с други думи промяната на вискозитета от студено до топло (100 градуса) е по-малка.

Никой не спори, че маслото става по-тънко при високите температури - просто по-голямото число след W означава че става по-малко тънко .

За студения старт отношение има само числото пред W.

От личен опит мога да споделя, че съм карал с Кастрол 10W60 (предписаното масло е 10W40), това беше преди да сменя гумичките на клапаните - бяха се разтропали бая. Та с по-стабилното масло се тракането почти изчезна, но пък и разхода се вдигна с около литър (мерено на извънградско). 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, купих си Кастрол 5в 30 Longlife 3 от препоръчан немски риселър в ибей от форума.Ако някой разбира може ли само да потвърди дали срокът му на годност е ок преди да го налея в колата ,че нямам никаква компетентност в областа :Д.

 

Благодаря предварително!

 

attachicon.gifIMAG0899.jpg

Официално одобреният Shelf-life на лубриканти на основа на маслени бази от групи 2 и 3 е 3 години, на такива от групи 4 и 5 - 5 години. Разбира се, това е само guideline, ако е съхранявано правилно, може и още толкова да изкара без проблем. 

 

Те за това и вискозитета в таблиците се дава освен всички налични и винаги в 50 С 

Искаш да кажеш 40С ;) 100С и 40С. Но това не е толкова важно. За целта се използват вискозити калкулатори - с тях се намира за секунди нужния вискозитет при която и да е температура.

 

Много хора пишат за масла тук, а 99% от написаното е абсолютна дезинформация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе бях писал , че много я четете тази Уикиедия .......................... 

 

Я виж това : 

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/3923E29F69D029A480257B190058E0A0/$File/CBAY-8K5DW3_0.pdf

 

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/castrol/castrol-edge-5w-40-fst.pdf 

 

Те това castrol edge 5w30 и  5W40 technical data sheet 

 

Почти вярно е това дето го пишеш - ама там е истинската информация - и вискозитета там при 100 С е малко по-различен

Редактирано от katzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към  Alex - 

искаш да кажеш , че Плъзгащ лагерен Възел не е сметнат за 48-50 С работна температура 

Всичко е така направено , че вискозитета да остане почти непроменен в колкото се може по-широк температурен диапазон 

Хем в режим да е ОК , хем при палене да е ОК , хем и да издържи временно претоварване 

 

Те за това се произвеждат синтетичните масла ! Те са с най-широк Температурен Диапазон!

 

Като отвориш  Lub Oil Product Data Sheet - то всичко се вижда 

 

И без да си ги смяташ с вискозния калкулатор - като отвориш Lub Oil Product Data Sheet на маслата - ще видиш разликата в стойностите за 0W40 , 5W40 , 10W40 , 15W40 

 

в нет-а ги има 

Редактирано от katzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно всеки лагер има каталожни данни, в които обикновено се дават условията на околната среда, наличие на специални изисквания, температурен диапазон, аксиално и/или радиално натоварване, допустими обороти (при специални лагери и доста други параметри). Някои производители дават допустими претоварвания на някои параметри - условно или безусловно. Примерно допуска се известно претоварване по обороти, но при по-ниска околна температура или при по малко натоварване по едната или двете оси. Все пак е ясно, че всяко претоварване в някаква степен ще намали експлоатационния ресурс на лагера. 

Доста си поприпомних теорията относно лагерите - тази седмица неуспешно се опитвахме да решим проблем с един доста специален лагер на KMF.  :wall:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е "временно претоварване" на "Плъзгащ лагерен Възел" ?

Гледах в wiki-то, но няма никаква информация.

Ъъъ, какво е това "плъзгащ лагерен възел"?

Аз знам за търкалящи лагери - съчмени и ролкови. И за плъзгащи хидро и аеростатични. Втулковите ПЛЪЗГАЩИ (от берилиев бронз) мисля не намират приложение във високо натоварени машини.

Всъщност в автомобилен двигател работната температура на маслото варира в изключително широки граници. От студен старт -30 до 130 градуса (поне до толкова ми показва термометъра на маслото в ретро ACE матор). Вижда съм го да показва 100 градуса без особена ръчка. Значи в лагерите е минимум толкова. Няма как да бъде на 50 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега grizzly 

Те там пише проектира се за толкова - използва се синтетично масло с широк гарантиран температурен диапазон - и всичко си идва на мястото 

Колкото е по-натоварен един двигател , толкова му е и по-необходим и като го има вече по-голям и масления охладител 

Е нека да кажем 200 км/ч за колкото да кажем , че конструкторите са го сметнали - ако замериш температурата на маслото ще е по-малко - нека не гадаем - на тая скорост и охлаждането в масло-охладителя е значимо

 

Да направим отскок , а 

 

При мен - има Термо Датчици навсякъде по системата - давам ти реални данни , ако искаш утре ще ти сваля от  AMS и WECS / споко няма да те товаря с излишна информация / 

 

Масло вход ДВГ - 40 С 

Основни Лагери - изход 54-56 С 

Охлаждане Бутала - изход - 56-60 С 

ТКА - Турбинна Част - лагери изход - 78-80 С 

ТКА - Компресорна част - лагери изход - 84-86 С 

Кръстогравни Лагери - изход - 60-64 С / това го има само при мен /

 

Та пак да повторя - давам пример - с Корабен ДВГ , аз съм С/Е - те това работя - Wartsila RT-flex Common-rail Engines 

 

Няма значение , че данните са за това големото прасе - де у цилиндъра се влиза със стълба за да го измериш , а буталото 960 мм и го вадиш с кран - те принципите са си едни и същи ! 

 

При цялото ми уважение - тези 100-130 С ги мериш нейде на изхода / слива на маслото - при отчитане , че е минало през ТКА плъзгащите лагери , а за тази стойност - мисля че е на спрял автомобил

Аз нямам достъп до твоите данни - но ако я закачиш по време на движение и ако теоретично имаш достъп да ги замериш точкити горе - ще дойдат горе долу същите стойности 

 

Плъзгащия лагер / или може и черупков да го намериш нейде / - е от Оловно-Калаен Бронз с пресметната хлабина , която осигурява осигурява масления клин за да поеме натоварването. 

В покой вала пада върху лагера , но като се завърти, увлича маслото , което образува масления клин и го повдига и по принцип - когато е в режим няма никакъв контакт вал-лагер - в този режим практически няма износване!

Те за това е толкова важно това масло !

 

Като се износи ДВГ и хлабините се увеличат - пада налягането в лагерите  - клина отива на майната си 

Като е нисък клас - да кажем минерално - при натоварване по-сериозно - вдига темперетурата - вискозитета пада и клина отива на майната си 

 

Решението е вдигаш вискозитетния клас  , за да компенсираш по големите хлабини от износването 

 

Или професионалното решение - Overhaul -  Основен Ремонт. 

Но за последното тук ще подскочат 

Редактирано от katzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към  Alex - 

искаш да кажеш , че Плъзгащ лагерен Възел не е сметнат за 48-50 С работна температура 

Всичко е така направено , че вискозитета да остане почти непроменен в колкото се може по-широк температурен диапазон 

Хем в режим да е ОК , хем при палене да е ОК , хем и да издържи временно претоварване 

 

Те за това се произвеждат синтетичните масла ! Те са с най-широк Температурен Диапазон!

 

Като отвориш  Lub Oil Product Data Sheet - то всичко се вижда 

 

И без да си ги смяташ с вискозния калкулатор - като отвориш Lub Oil Product Data Sheet на маслата - ще видиш разликата в стойностите за 0W40 , 5W40 , 10W40 , 15W40 

 

в нет-а ги има 

Колега, без да искам да те обидя, но след този пост мога да ти кажа категорично - по-добре не пиши за масла - не са ти ясни грам. Това е химия, не го забравяй. Всеки един ред е грешен, а непознаването на необходимостта и главната причина за формулиране на синтетични масла, набъркването на SAE класификациите и асоциирането им със синтетични (или не) масла и прочее не говорят добре, повярвай ми. И, моля те, в името на доброто на планетата, не се превръщай в клонинг на бастиона на дезинформацията - Nikosaul. 

 

От друга страна - в горния ти пост данните са от корабен двигател, повярвай ми - в автомобилните такива, тези параметри са шокиращо различни - мечо Гризли вече ти даде абсолютно верни примери ;)

И, за да ме разбереш правилно, ще дам още 1-2-3 примера - t на изход на насъскана рейсингова турбина, работеща на 2 бара - 180С, добре ли е? Или t в в най-далечната маслена магистрала на мотора - 120С?

Информирай се защо в спецификациите на маслата се посочва кинематичен вискозитет именно при 40 и 100С. 

И последно, след което ви оставям да си говорите тези забавни неща в темата - вискозити калкулатор ужасно много ти трябва почти ежедневно, защото в спек шийта не пише колко му е примерно кинематичния вискозитет при 75 или пък при 130С на тоя флуид... или пък на 92С... но щом не си разбрал, че ти трябва тоя тул, тя работата е ясна... 

No offense. Просто се убеждавам колко прекалено самоуверен е Българинът... и говори с поучителен тон, и с удивителна менторска нагласа по въпроси, по които нивото на неразбиране е чак забавно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не ти пиша за химическата страна - там пише - 

Всичко е така направено , че вискозитета да остане почти непроменен в колкото се може по-широк температурен диапазон  

 

А за химическата страна въобще не се споменава ,

Синтетичните масла се получават чрез :
- полимеризация на олефинови мономери
- синтезиране на органични естери
Синтетичните масла биват : 
А.Синтетични СН
-полиолефини
-хидрокракед минерални масла
-алкалати
Б.Полиетери
В.Органични етери
Г.Фосфатни етери
Д.Силикони
Е.Флуороетери 

 

 

 

Стойностите от 180 С , щом ги даваш - ги приемаме за верни и още един път те кара да избереш синтетиката 

А за ресинг кар Мечо - препоръча W60 

А за вискозитетния калкулатор - те от завода са ти написали какво ти трябва 

Ако ще променяш , ще правиш тунинг - тогава да 

 

Всичкото приказване с две прости думи - 

на автомобилите с високи натоварвания ако сложиш минерално 

- висок вискозитетен клас - вискозитета при натоварване и температури дето ги даваш / не ги оспорвам / - ще е в норми , ама цитирам колега - при минусови температури ще го реже като маргарин и лагерите са чао 

- малък вискозитетен клас - вискозитета при натоварване и температури дето ги даваш - ми то няма да има стоиност - лагерите пак са чао 

 

Преди да се появи - "   тоя тул, " - Viscosity Tool -  имаше едни таблици , а сега има Viscosity Convertor  и толкова друг  software ...................... 

Редактирано от katzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за химическата страна въобще не се споменава ,

Синтетичните масла се получават чрез :

- полимеризация на олефинови мономери

- синтезиране на органични естери

Синтетичните масла биват : 

А.Синтетични СН

-полиолефини

-хидрокракед минерални масла

-алкалати

Б.Полиетери

В.Органични етери

Г.Фосфатни етери

Д.Силикони

Е.Флуороетери 

 

Стойностите от 180 С , щом ги даваш - ги приемаме за верни и още един път те кара да избереш синтетиката ...

Стига, стига...  :hilezh:  Никой нищо не ме "кара" да избирам - аз само ги разработвам, а клиентът си решава кое да избира  :hilezh:

Що се касае до SAE60, там не ти трябва да ходиш, освен ако не караш Ферари, М3/4/5/6, Астън Мартин и някоя и друга Алфа. И за това ти трябва вискозити калкулатор  :zustimm: - примерно, за да си "направиш" масълце баш за твоя мотор, спрямо конкретен сетъп и вс. останали параметри, за да запазиш пак нужния oil flow спрямо хлабините, ама при конкретната твоя работна t. 

За синтез на хиляди, че вероятно и милиони видове естери и РАО по-добре да не си говорим, че темата е за менте масла... а точно тези бази хич не са менте :) Хидрокрекът е "ментето", ама се продава като синтетика, че и >90% от пазара е баш такъв, ама какво да правиш...  :nixweiss:

:bia:  :magic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Те и за същото говоря ! 

 

Ама честно - те тук като ги гледам - те хората нормално от качествените масла се стискат да си купят - ти влизаш за специални разработки  :hilezh:

 

Наздраве ! 

Редактирано от katzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе те на брат Кацо машините са проста работа. Къца-къца-къца, тупа-лупа, тупа лупа, относително постоянни обороти и натоварване. Кеф ти външна маслена помпа. Ако щеш с елмотор.

Да ама горките бигачки бацат на празен ход с 900 рпм, масло няма, охлаждане дръжки. Току я изръмбиш, светне турбото, колекторите и спирачките в червено и хоп - пак празен ход.

Вискозитет ли? Водица ако стане си щастлив. А като се палне (карбонизира) тичаме за ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахаа, сичку ша си каиш. И на колко РПМ тича това? На 300 или?

 

Мое масло с кофи да му носиш.  :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...