Jump to content

Recommended Posts

Мечка, ма баш така си е - това може да си лОпа на 500 оборота из кораба докато не свърши света. Аз се замислих и за друго - като са им толкова ниски температурите на маслото на тия корабни машиняци - това добиче как се справя да изпари попаднали вода, гориво, разни хидро-карбонови боклуци, резултат от горенето? Тия неща нормално се случват в един автомобилен мАтор... 

 

Кацо, пусни някоя и друга снимка на тоя хипопотам, че ми е адски любопитно :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 231
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Въобще не им дреме от подобни дреболии на тия прасета. Наскоро четох че най-голямото такова чудовище харчи 16 тона на час, маторя е с незнам си колко турбини. Мисля че беше към 200 Мегавата и вдига 50 км/час с нам колко си хиляди контейнера.

 

 

----------

Чувал съм за по-стари такива двигатели че може да изключиш цилиндър по време на движение и да му направиш основен ремонт. На кораба си има цял цех за тая работа. А прасето се движи през това време.

 

---------

 

 

Ето една подобна свинкя в експлоатация.

 

M?rsk Mc-Kinney M?ller

 

60 Мегавата двигател, скорост 43 км/ч

 

M%C3%A6rsk_Mc-Kinney_M%C3%B8ller_passing

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно каиш - преди кризата гонихме 30 knots - x 1.856 km  , ма харчехме 260 МТ / ден / данни за 5500 TEU  / 

 

Корпус

340 м - дължина

42м - широчина

17м - газене

 

Главна Машина 

 

гори мазут HFO 980 c St / 50 C 

HFO Serv Temp -130-145 C / 13 cSt 

HFO Bunker -6-8 000 MT 

 

С 2-4 ТКА , 15 000 RPM , - 2-4 ТКА - Турбо-Компресорни Агрегати

 

3.5-3.8 Bar Scav Air Press - Налягане на пълнене в смукателния колектор 

 

2-4 Air Coolers   - Intercoolers -  Въздушни Охладители - вход 180 С / изход към Смук Колектор - 38-42 С 

 

42 000 ltrs System Lub Oil Sump Tk 

 

 В добавка кръстоглавен КДВГ и с отделно цилиндрово мазане - Картера и Цилиндровия Блок са разделени - имаме Кръстоглавен Възел , Буталото е вързано с Бутален Прът , а Мотовилката е вързана към Кръстоглава , които се плъзга вертикално - надолу/нагоре по вертикални направляващи и е в Картера

 

 Поне x 2 M/E LO Purifiers - 24hrs/day service - те те чистят всичкия боклук де се сбира в маслото 

На 3 месеца в  DVNP Lub Oil Laboratory -  за анализ

 

Още  x 4 D/G -  да правят тока , ми няма да плащаме на Енергото , я 

 

 

............................................. 

 

 Още дата да пиша ли 

Редактирано от katzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми пиши. Ама може да не е толкова телеграфно че не всичко е ясно. Все пак аз съм обикновен мозъчен хирург и кораб съм виждал само по ТВто. 

 

Разбрах че за 5500 контейнера харчиш 10 тона на час. Ама ако ръмбиш с 30 възела. Гледам че масълцето е 42 кубика. Знам че тока си го правите с отделни двигатели/генератори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И плановия ремонт на едно D/G струва колкото две А-четворки, чистак-бърсак нови! С ОЕМ части, разбира се! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Katzo,

тези примери които ги даваш със стационарните корабни дизели са О.К., така е , на тези машини плъзгащите лагери са на 50 градуса, обаче при тези машини имаш и едно много голямо предимство, че охлаждащата течност е вода от океана, която е с относителна температура около 17-20 градуса, което прави топлообмена вода/вода гарантирано добър. Също така и маслото служи за охлаждане, а то е 42т. кога ще го загрееш... и трето охладителните кули, които ги даваш по-горе вход 180 градуса изход 38-42 градуса, но охладителният агент (въздух) е с температура от +10 до +25 зависи от сезона и морето, т.е. това е лесно. 

А при ДВГ в колите и стационарните дизел генератори за ток е по-различно, имаш охлаждане въздух/вода и работиш със флуид (вода или антифриз) с т.к. 100 градуса и го затваряш в система под налягане за да повдигнеш т.к. на 120 градуса целзий.

Аз имам машини по 3.2MWA, за ток, с изнесено водно охлаждане 200 градуса вход  / 55 градуса изход и сметките ми са правени с охладителен агент (въздух) до +37 градуса, отделно на тези машинки маслото им е само 600 литра, а са 18 цилиндъра...

 

Така че, ако трябва да сме коректни, дай пример със стационарните ДГ от които правите ток на кораба, те са по-близо като устройство до ДВГ в автомобила.

 

А да не говорим, че на автомобилите от EU4,5,6 и 7, лагерите и хлабините са минимални, ползва се хидро-третиран алуминии за изработка на черупокви основни лагери, защото са с намалено триене и се обработват доста по-евтино, а и защото натоварването е по-малко и този материал го понася добре, ползва се и тънко и бързо масло, като по условие на проектиране се допуска нарушаване на масления клин и тн.т.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам каза , че болката е охлаждането! 

Товарищи Инжинери , включайте мозги ! 

 

Единственото решение е добавяна на допълнителни охладители в маслената система , но и тук греда - 

защото както grizzly писа - те тръгват на зверски разгон и въобще нямат време и са си помислят да охладят 

 

При тях ДВГ , ТКА - са си чист консуматив !

 

При нормално разгонване и резачка по магистрала - допълнителните масло-охладители ще си свършат работата - но само за нормално карана / гонена кола 

 

За резачките  ( racing cars ) има едно решение , ама чак е смешно - хладилна уредба - с изпарител / масло-охладител 

но проблема е кой ще носи торбата с ..................топките  :hilezh:

 

А при теб - решението е само едно HT/LT FW Cooling System - ама трябва да си намериш и река наоколо или да построите още една водо/въздушна кула , ама опира до бюджет!

 

Въпроса да не идва от Доминиканите - пък ако си там , какво им мислиш - от каки как ти остава време за такива размисли  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нормалните ежедневни автомобили, решението е да се удвои циркулацията на маслото, за да се отнася топлината по-бързо до мястото на охлаждане (картера). За това тънко и бързо масло е добре, но колко тънко да бъде, е това е въпрос за награда.

А повечето ДВГ на Audi имат допълнителен охладител, който е малък за спортни цели, но си върши работата чудесно every day.

А ако спазиш и предписания вискозитет и VW OIL NORM не е нужно да откриваш топлата вода.

 

За спортните автомобили, зависи какъв е принципа на смазване, знаете че има и тип "сух картер", но ако е нормална смазочна система се отива на дебело масло (10W60 & 20W50) и допълнително изнесено охлаждане.

 

П.С. мен не ме мисли, аз съм го охладил този 3.2MWA с по 6x12kW electrical fan, на празен ход производителя (MTU Gmbh.) не му дава да работи повече от 15 минути, трябва му товар мин.5%, за това да си ползва тока целево. В БГ са тия машинки, захранват една безумна идея.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нормалните ежедневни автомобили, решението е да се удвои циркулацията на маслото, за да се отнася топлината по-бързо до мястото на охлаждане (картера). За това тънко и бързо масло е добре, но колко тънко да бъде, е това е въпрос за награда.

А повечето ДВГ на Audi имат допълнителен охладител, който е малък за спортни цели, но си върши работата чудесно every day 

 

 Не става в картера - нямаш охлаждане , освен ако ...................... торбата с ..................... топките  :hilezh:

 

Единствено с допълнителен маслен охладител , със специално организиран въздушен поток и въздушен/масло-охладител , ама и трябва да се отчете и че работи с масло под налягане

 

И пак само за нормално гонена кола , не за  racing car 

 

А за корабните  D/G - стойностите на маслата са пак същите , ако пък не - маймуните слагат шнорхелите и да се потапят и да чистят охладителите !  :hilezh:

Зоопарка ми е пълен !  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем вярно е 3.2MWA.

Прочитането на MWA = Mega Watt / Amper, разликата е коефицент на фактора на мощността (PF = Power Factor) или cosinus phi.

Приеми го за 3.2MW, за да не се бъркаш.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не им дреме от подобни дреболии на тия прасета. Наскоро четох че най-голямото такова чудовище харчи 16 тона на час, маторя е с незнам си колко турбини. Мисля че беше към 200 Мегавата и вдига 50 км/час с нам колко си хиляди контейнера.

 

 

----------

Чувал съм за по-стари такива двигатели че може да изключиш цилиндър по време на движение и да му направиш основен ремонт. На кораба си има цял цех за тая работа. А прасето се движи през това време.

 

---------

 

 

Ето една подобна свинкя в експлоатация.

 

M?rsk Mc-Kinney M?ller

 

60 Мегавата двигател, скорост 43 км/ч

 

M%C3%A6rsk_Mc-Kinney_M%C3%B8ller_passing

този и сестра му бяха най-големите до момента, но от следващия месец китайците от CSCL пускат още по-голям, както и да е темата е за масла....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем вярно е 3.2MWA.

Прочитането на MWA = Mega Watt / Amper, разликата е коефицент на фактора на мощността (PF = Power Factor) или cosinus phi.

Приеми го за 3.2MW, за да не се бъркаш.

Я пак....

MVA x cos (f) = MW

 

Мегават/ампер няма, защото ват е волт x ампер x кос (фи).

 

Няма нужда да доказваме триъгълника на мощностите.

 

W^2+VAr^2=VA^2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Вие къде пратихте темата.....

Аз слагам STATOIL от Евро07.

На АЕЛ-a - LazerWay TDI 5W40, на ААР-а - ClassicWay 10W40.

Имах вътрешен човек, който като го питах що за масла са ми каза:..." не знам как ги произвежат и какво правят, но поне палетата идват запечатани от Норвегия(или там от която северна страна идваха), а не ги разливат в туби по гаражите..."

Преди карах с Кастрол и чесно казано не намирам абсолютно никаква разлика в работата на колите. Работят както са работили винаги и дизеловата не гори грам масло за 10К км, а бензиновата винаги си е горяла около 1л на смяна. Сменям редовно на 10 000 км, че все пак им нямам чак толкова вяра да карат по 15К км !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,

 

Ако е възможно да ползвам темата да не отварям нова.

 

Търсих си масло и се натъкнах на това:

 

1. масло http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_191_193&products_id=844

 

2.масло http://cardepo.net/%D0%9C%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B0-%D0%A6%D0%B5%D0%BD%D0%B8/aral/aral-hightronic-5w-40-4l

 

 Ако не що не се отвори да кажа - маслото Aral 5X40 от два различни продавача.

Каква е разликата освен цената?

Понеже съм чел положителни мнения за марката се учудих като видях едно и също масло в различни опаковки.

 

Има ли основания за съмнения за качеството?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на 2 коли в семейството - Ситроен Ц5 и Форд Ескорт.

От колегата от форума

 

http://bparts-bg.com/category/447/masla-total.html

 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=77310

 

Държат се добре и няма разход на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама пробвах и малко известно масло... Голямо Менте излезе. Така че май подобре марково Менте отколкото неизвестно.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...