Jump to content

Audi A6 2006 - 3.2/4.2 FSI Quattro, болежки и въпроси


Recommended Posts

Здравейте,

 

макар да обожавам работата на дизеловия двигател (особено пък заради невероятния дизел на Хонда, който карам), заради огромния си въртящ момент и допълнително усложнената конструкция (турбо), ремонтите на дизелите са по-скъпи, по-чести и по-неприятно, особено след като колата направи към 200к км. Харесват ми A6 след 2006та година и съм се насочил към атмосферен бензин. Имам няколко конкретни въпроса:

 

- тези бензини надеждни ли са (3.2/4.2 FSI), създават ли проблеми?

- автоматичните транзмисии към тях подлежат ли на ремонт или се сменят изцяло на безумна цена?

- възможна ли е газификацията им на някакъв етап, без това да води до проблеми? Ако се газифицира, няма да се пестят средства за газова, но ще искам да работи почти неразличимо спрямо бензин и да не води до следващи проблеми с дюзи, легла на клапани и тн, което е характерно за някои двигатели след слагане на газ

- има ли читави майстори, които да се грижат за колата без да ти режат главата от кръста нагоре? Има ли оргинални части на разумни цени?

- quattro системата надеждна ли е и скъпа ли е за поддръжка, колата ще се кара зимата по планински заснежени пътища като ходя да карам ски?

- има ли някаква причина да търся 3.0TDI вместо бензин?

Не съм се засилил да сменям колата, но има добре изглеждащи екземпляри A6 с бензин за 20-25 хиляди лева около 2006та година. Общо взето на това бих се спрял, ако знам, че мога да разчитам на него.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислиш на някакъв етап за газ е много по-добре да се огледаш в стария 4.2/40V който е 335 коня. Разликата с 4.2FSI е 15 коня и 20 нм само а пък стария се прави значително по-лесно и евтино на газ. Отделно на това имаше някакви драми с инжекторите от гледна точка на зловещо тракане.

 

Куатрото е достатъчно здраво и ще ти свърши за работата която искаш без да ти бърка в джоба. Пък и нали не си представяш тоя шлеп на предно.

 

Автоматите мисля че там се слага 6HP19/24 или нещо в тая моделна линия се ремонтират и са настроени по-добре от предшественика им 5HP19/24.

 

Ако си намериш читав от старите 4.2 не виждам абсолютно никакъв смисъл да се набутваш с 3.0TDI, хубав мотор е ама обслужването си му е цифра сериозна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако попаднеш на някое смачкано от каране 3.0тди (каквито са повечето в БГ) ще съжаляваш че си сменил хондата.

 

ако мислиш за ГИ колегата над мен го е казал на ФСИ двигател е скъпо газирането , Шпекси-то май беше казал за нещо от сорта на 3800лв. , отделно заради специфичните ФСИ дюзи харчи и бензин ГИ-то , та незнам колко време ще ти трябва да я избиеш.

 

автоматиците не съм чел някой да се е оплакал , ако се обслужва редовно едва ли ще има проблеми.

 

майсторите .... късмет , и най-добрите се дънят....... 

Редактирано от zlobil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3800 а може и повече ако се иска директно впръскване на газ през бензиновите инжектори NMM-то да каже защото беше проверявал за неговия шлеп. А пък Шпека да каже за самото А6 той има точно такова каквото описвам само не знам дали беше автоматик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6000 лева за 8 цилиндъра, 5000 лева за 6 цилиндъра. Това за в момента цените за течна фаза.

Ако искаш газ търси стария 4.2  335кс ( 2004-2006).

3.2 на предно и ръчка дава 12 градско, което е перфектно. С автомата и 4х4 сигурно ще е 2 отгоре. Има тема в подфорума за а6 за разхода на 3.2.

Питай нещо конкретно.



. А пък Шпека да каже за самото А6 той има точно такова каквото описвам само не знам дали беше автоматик.

За съжаление 4.2 е само автомат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично не е съжаление аз си ги обичам автоматиците. Само кажи с кой модел кутия е че ми е интересно 6HP19 или нещо друго....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незапознатостта ми с марката е довела до това подвеждане. Двигателя който гледам е точно 4.2 335кс, така че не е FSI, явно. Което го виждам като бонус.

Сега да елаборирам. Като цяло колата ще се кара 20-25 хиляди на година и ако не е кенеф и не създава проблеми, ще се кара едно 4-5 години. Ако мога да сложа газова за 3000-4000лв може би ще се избие за по-малко от 2 години, на база големия разход на колата. Но ако това съсипе остатъчната й цена или доведе до купища следващи разходи и ходения по сервизи, по-добре да сипвам 95/98 до горе и да не се занимавам с глупости. Още ми е трудно да преценя, но пък и текущата ми кола прави 7 градско, 4.5-6.5 на дълъг път според карането и климатика (спокоен шофьор съм, макар понякога да ме избива да натискам педала).

Колата вероятно няма да се взима от тук, а от Италия. Достатъчно свинщини видях по нашите "коректни" търговци, така че ако случайно взема от България, ще е от частник, който ми изглежда съвестен и е пазил колата. Ако е търговец - ще си запаля Хондата, ще си намеря машината в чужбина, ще я натоваря на автовоз и после ще я посрещна у нас.

Аз специално търся кола с автоматик - а за кефа си имам мотор. Сега, тази кутия 6HP19 надеждна ли е?

И това, което питах за майстори и части е, че ми е трудно да се разделя с Хонда, заради страхотния сервиз, който имам в момента. Държат се с мен коректно, на персонално ниво, оправят точните проблеми на разумни цени. Казват кога трябва да се ползват оригинални части и препоръчват кои неща да се взимат неоригинални и кои точно.

Та така, кой сервиз в София може да му бъде закарано едно такова Audi и да знам, че няма да си оставят ръцете и няма да ме дерат за ремонти, които не е нужно да се правят (или по-лошото - не са направени)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам впечатления от Омбре, защото има колеги с лоши впечатления от него. СервизЪТ за мен е Юбико, които са оторизиран сервиз на марката - в кв. Горубляне. Там 3 години за каквото и да съм отишал, са оправяли нещата от първия път, без ненужни смени на компоненти, бързо и на разумна цена.

 

Междувременно мисля да направя оглед на този автомобил, тъй като отговаря на изискванията ми към момента (4.2, автоматик, навигация, шибедах):

http://www.cars.bg/c389362

 

Някакви съвети при огледа? Виждам, че бронята отпред е удряна или поне така изглежда. В реда на нещата си е, стига удара да не е засегнал нищо освен бронята.

Редактирано от ddinchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовата за 4.2 335 кс е между 1900 и 3200. Аз сложих за 2800 ( 2900 с екстрите) Ланди Ренцо заради добрия монтаж дето правят в София. Такива разходи дето цитираш няма как да ги постигнеш. Градското е между 16-20, извънградско 14-16. Просто няма как да караш бавно с такава кола и да постигнеш ниски разходи. Ако караш с 80-90 сигурно и под 10 ще свалиш ама не вярвам да имаш нервите.

За ремонти и подобни всичко зависи на какви километри ще я вземеш. Ако е под 200 000 км едва ли ще имаш драми. Типтроника ако му е сменяно маслото ще издържи. Но дори при тоталка вече го правят нов за 2500. Майстори клубни има, но тук ремонтите не са толкова опростени като при хондата. Всичко е претъпкано с тоя осмак и нема място за нищо. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза Шпека проблема при тези коли е че и малко ядове да има все се оказват на ма*ка си в.......... и се свалят доста неща.

 

Е сега на оня въпросен Пасат дето ни пийна соса му се предаде алтернатора, е как мислите дали ще минеме отдолу или пак цялата предница ще е на земята.... :angry2:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при Хондата за какви ли не дреболии се разглабя какво ли не. Мога да си представя какво е при 335кс. Но щом като цяло нагласата е, че колите са (като цяло) здрави, то мога просто да се надявам да не случа на ужасен екземпляр, върху който някой си е изливал негативизма, не е поддържал и не го е интересувало колко "смачкан" ще го продаде след няколко години.

 

Разбира се, нямам никакво очакване, че разхода на колата ще е по какъвто и да е начин близък до Хондата. Все пак говорим за по-луксозна машина, с двойно повече коне, по-сложни системи, повече екстри и тн. Не ме притеснява, че по-често ще ходя в бензиностанцията. Притеснява ме да не вися повече в сервизите.

Редактирано от ddinchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Междувременно мисля да направя оглед на този автомобил, тъй като отговаря на изискванията ми към момента (4.2, автоматик, навигация, шибедах):

http://www.cars.bg/c389362

 

Някакви съвети при огледа? Виждам, че бронята отпред е удряна или поне така изглежда. В реда на нещата си е, стига удара да не е засегнал нищо освен бронята.

 

Тази обява и аз я забелязах, защото влиза в критерия ми 4х4 + круиз контрол + подгрев до 20 000лв. Колата трябва да е от Америка защото мястото на задния капак е за квадратен номер. На снимката се вижда, че километража е в мили,  брояча показа 165 000, което предполагам е мили (266 000 километра).

Редактирано от Flatmo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От мми-то се обръща от мили в километри и обратно и то само си ги променя и ги пресмята.

На колите от щатите може да се провери историята в карфакс-а по рама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...