Jump to content

Връзване на темпомат как? А3 8Р


iko 1

Recommended Posts

Виж сега Audi2027. Не се обиждай, но наблюденията ми са, че се хвърляш през глава. Спри за малко и се подготви хубаво. Из google ще намериш цяло море от информацията, която ти е нужна. След смяната ти на Steering Wheel модула, забелязах че не си бил изобщо на ясно за начина на неговото демонтиране, а в интернет е пълно с перфектни обяснения. Ето с коя част е трябвало задължително да се запознаеш, а ти си го подкарал на фантазия:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Now between the main black plug and the small other plug there is a plastic latch, with one hand gently pulling the ecu down, use a finger to find the latch and release (see photo) The first clip is directly above the black connector, you push it in and the back of the steering ECU will drop down

IMG_3218.jpg

There is another latch to be released from the front (I struggled like hell with this one!) , you can use a 2.3 mm drill bit to push down the hole which should release the second clip (see Photo), Do not try and force the ECU down as you bend the clip and make things worst like I didI didn't know the construction of the clip but it all becomes clear when you see the ECU removed, so this should be a head start for you guys.

This shows T9 screw and the hole below for the release of second clip (I used 2mm long allen key)

IMG_3221.jpg

The below pic shows the chamber the 2.3mm drill or allen key comes through to, the clip is shaped like a goal post and should have a plastic leg hanging from the top middle of the goal post crossbar which would be touching my allen key on the left side had i not snapped it off in anger! Again don't try and force it down, the ECU will drop on its own when the clip is properly released. When you push the allen key through it pushes the clip to the left and the ECU should drop.

IMG_3219.jpg

The ecu should pull downwards off the rack with these 2 clips released.

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Сега, доколкото разбирам си решил да се заемеш с торпедото.  Приятелски съвет: Седни си на четирибуквието и започни да търсиш и четеш из интернет за всяко болтче което ти предстои да махнеш. Преди да започнеш, помисли хубаво дали не пропускаш случайно нещо (винаги като започнеш изникват изненади, но целта е те да са възможно най-малко).

 

P.S.

За това те пращам в сервиз. Там хората хем знаят какво правят (или поне така се надявам), хем ще можеш да им търсиш отговорност за евентуални щети. И за труд сигурно ще ти вземат по-малко, отколкото на теб ще ти излезе ако счупиш нещо.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

bsdnikolov - мислих, че ти си по руския  ;)

 

http://www.drive2.ru/l/4169298/

 

Иначе от друг форум:

8P0 953 549 върви в комбинация с 1K0 959 653

 

Moonland, мерси за линка. :razz:

Кофтито е, че снощи бях уморен от пътя и съм хвърлил едно око на поста, наполовина спейки. И съответно не съм обърнал внимание.

 

Към колегата Audi2027:

Ти си сложи модул 8P0-953-549, който според линка не поддържа темпомат:

===========================================================

Первым делом надо узнать какой Steeringmodull у вас стоит (Първото нещо което трябва да направите е да разберете Вие с кой модул сте):

Вот по моему все возможные (Ето и според мен възможните):

8p0 953 549 — без возможности темпомата (без възможност за темпомат)

8p0 953 549 A

8p0 953 549 B

8p0 953 549 C

Также в Ауди иногда стоят Монули от VW (Също така, понякога в Audi се поставят и модули от VW):

1K0 953 549 — без возможности темпомата (без възможност за темпомат)

1K0 953 549 A

1K0 953 549 B

1K0 953 549 C

Сега леко ще допълня линка с още малко номера на модули, поставяни в нашите Audi-та:

1K0 953 549 AH - (middle line)

8P0 953 549 E - (high line)

8P0 953 549 F - (high line)

 

========================================================

 

Добрата новина е, че когато ме попита дали си струва парите, аз ти казах че за тази цена за която купуваш модула, ъгъла на завъртане и лоста за темпомата е цената само на лоста за темпомата и даже и да не стане модула, пак няма да си назад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съгласен съм с теб колега,но не съм аз виновника за така грешно сваления модул ами тези от моргата които са го сваляли :steinigung: Иначе аз ти обяснявах за моя че излезе по странен начин без да съм напъвал или нещо такова!!!А при този новия който сложих тези щипки с крачетата са здрави и си хванаха перфектно и сега вече ако искам да го сваля ще трябва да спазвам инструкцията която ми постна... :) А днес свалих кората на чистачките също и моторчето и под него има един капак и отдолу са вътросните букси обаче пак греда :wall:  в синята букса няма нито един кабел,а буксата на контролера в пин 13 има :nixweiss:Също извадих два кабела по двойки който бяха изолирани и са свързани с дебелия сноп кабели,но излизат настрани... :nixweiss:  ще ги постна като снимки,но вече яко започвам да се обърквам :stupid: Имам съмнения,че някой е пипал преди това и сега трябва да разнищвам нещата :lupe:  

post-91395-0-38147800-1424266222_thumb.j

post-91395-0-30466500-1424266234_thumb.j

post-91395-0-23685600-1424266245_thumb.j

post-91395-0-42984400-1424266253_thumb.j

Редактирано от Audi2027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да в тази букса на 13-ти пин имам кабел,но днес като се поразрових и там под чистачките където е синята букса се оказа,че е куха и не е вързана с нищо :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 седмица, ти бях дал wiring диаграмата! Защо не проследи по нея какво имаш и какво не, като така или иначе вече беше разкостил колата. Даже не можеш да се оправдаеш с липса на информация.

 

Screen_Shot373.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с едно момче от порше което ми донесе кабела и той се разрови в тяхните програми и каза,че трябва да търся 94 пинова букса,която е вързана директно в електрониката на двигателя и в нея трябва да свържа кабела с пин20 :stupid: ,а тя се намира в средата под кората на чистачките в една голяма метална кутия ,вижда се при снимките на moonland,където обяснава за демонтажа на чистачките....Обаче развих два ботла,които я държат и започна де се мести свободно,но има някакво напрежение и ме е страх да не няправя някой гаф,че там стане ли нещо с тоя комп направо край :steinigung:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оп, Оп, Оп. За да свалиш ECU-се иска да знаеш как се прави. Моля внимавай. 2 пъти съм го свалял и повярвай ми втория път не ми бе по-лесно. Маха се гуменото уплътнение, маха се преградата между чистачките и двигатела, откачат се щипките на кабелните снопове. И всичко това, само за да ти се открие ECU-то. Но и то не се дава лесно. Гайките са под него и НЕ могат (а и не трябва) да се махат докато ECU-то не се свали. Само се разхлабват и с движение в точната посока се маха.

 

Аз не ти ли казах поне в два поста да не пипаш нищо, без да си прочел как се прави? Защо тръгна без да си прочел и ред да сваляш ECU-то. Да не стане така, че да пуснеш нова тема: Колеги помагайте, счупих си колата.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не са ми много ясни тези диаграми и чертежи,затова като цяло не мога да обясня подробно нещата!Аз съм повече по бояджийската и техническата част :)Обаче сега се заглеждам в чертежа който ми прати и горе в края пише Т94/20 а преди него има т12а/4 едното не е ли да се пусне кабел в 94 пинова букса на пин 20 както ми обяснава онзи от порше а другата е 12 пинова букса на пин 4...Не са ми много ясни тези работи и ако може да ме ориентираш ще съм ти задължен :)



:hilezh:  :hilezh:  :hilezh:  няма, няма аз не рискувам ако не съм сигурен!!! За гайките им хванах цаката само се разхлабват и се дърпа на дясно ...Просто искам да видя в онази букса на пин 20 има ли кабел и ако да, край прекратявам операцията и търся друг модул :lupe:

Редактирано от Audi2027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Т94 е буксата на ECU-то. Но силно се съмнявам, че там 20-ти пин е празен. И да, първо трябва да има връзка между 94 пиновия конектор(буксата на ECU-то) и 12 пиновия конектор (прословутата синя букса). После от тази букса до Steering Wheel. И не смей да пускаш кабела директно от Steering Wheel до Engine ECU-то. Има си причина да мине преди това през синята букса. Въпреки че, на 99.99% съм убеден, че имаш кабел в T94/20. 

Ти там където трябва да си укабелен, твърдиш че няма кабел, а там където не би трябвало да имаш, твърдиш че имаш. Нещо нещата не ми се връзват и си мисля че някъде генерално бъркаш.



Ето ти снимка от авторитетния немски форум www.MOTOR-TALK.de. Снимката съм я извадил от темата за монтаж на темпомат именно на Audi 8P <==2005. Няма да казвам открий разликите, защото по коректно би било да питам, има ли въобще прилики между снимката от там и твойта.

 

idiot.jpg

 

vs.

 

Blue.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh:  :hilezh:  :hilezh: Вече започвам да полудявам направо..Няма прилики :hilezh: Ако тези букси се намират под кората на чистачките,няма къде другаде да са освен в тази кутия,която отворих...От дясната страна има капак,който закрива решетката към вентилатора на парното,в средата е еку-то, а от ляво е тази кутия с тея мойте мизерни букси :hilezh: Той човека германеца  сигурно е full high line,а аз съм full low line... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако като се постопли още не си готов, ще минеш някой слънчев уикенд и ще го направиме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да се похваля,най накрая активирах темпомата :dance: Беше объркана една цифра при адптацията на steerin wheel модула,беше вписано на мястото на шестата цифра 1 едно, а тя е със борд комп. и без темпомат, а трябва да е 2 точно обратното :hilezh: Та да кажа, някой ако търси модул и намери като моя               8PO 953 549 да не се плаши,че няма да стане и да го взима,защото при мен си работи екстра  :zustimm:  Защо навсякъде пише,че не става незнам :nixweiss: Аз експериментирах само,защото колата от, която го свалих имаше и фис и темпомат!Риск печели,риск губи :hilezh:  :hilezh:  :hilezh:

Редактирано от Audi2027
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Страхотна тема колеги, поздравления за успеха Audi2027! 

Ще може ли да се инсталира темпомат на модул с номер 1K0 953 549 AH - (middle line), който колегата bsdnikolov спомена.  И ако да - от къде мода да си купя лостчето и кората? Добра идея ли е Порше България? :)

В ebay гледах:
http://www.ebay.com/itm/201284317649?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Но те пишат, на немски до колкото разбирам, номера на модула трябва да започва с "8Р0", но не и с "1К0".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

go0ogo0o -- С двустепенен еърбег ли си? Защото този модул 1K0 953 549 AH е съвместим само с такъв. И най-добре да търсиш лостче и кора (макар, че старата може да бъде изрязана, при мен е така) по моргите в БГ или в ebay.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ivan_Ch - нямам идея за еърбега, волана ми е по-новия трилъчков без мулти (ако по това може да се разбере)
airbag-cu-volan-audi-a3-a4-a6-a8-volan-p

 

Самото лостче предполагам изглежда така:
A3-Cruise-Control.JPG

А като номер на самото лостче има ли някакво значение или всички пасват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с двустепенен еърбег си и този модул ще стане. За лостчето.. Да така изглежда и мисля, че до фейслифта всички би трябвало да са еднакви. След това може и да имат разлика, не съм сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение номера на лоста, не бива да се водиш само по външния вид. Не бива и да мешаш контролери от Голф (1K0) с лостове от A3 8P (8P0) и обратното! Ако ползваш контролер от Голф 5 - търси лост от Голф 5 за да е сигурна съвместимоста. T.e. 1K0 с 1K0 или 8P0 с 8P0.

 

Ако поръчваш директно от Ауди, номерата за лоста, които ти трябват са следните:

 

до МГ2009: 8P0 054 690

от МГ2010: 8P0 054 690 B

 

Интересно е, че това са номера на комплекти за ретрофит на темпомат (в комбинация мисля с кабел ако е необходим), иначе по-"ниския" в йерархията номер на лоста варира спрямо годината на колата и това дали е 2-вратка или 4-вратка :gruebel:

 

8P0 953 513 - За 2-вратка до МГ2006

8P0 953 513 D - За 4-вратка до МГ2009 и за 2-вратка от МГ2007 до МГ2009

8P0 953 513 F - За всички от МГ2010 нататък

 

Т.е. очевидна е връзката, че при поръчка на 8P0 054 690 B, лостът в комплекта е 8P0 953 513 F

Тъй като обаче няма различен номер на комплект за 2-вратка до МГ2006, допускам, че 8P0 953 513 D е обратно съвместим и с двувратки до МГ2006 (но това е само предположение).

 

Каква е разликата между лостове с индекс D и F, т.е. преди и след МГ2010 - не знам, ако не се лъжа визуална разлика няма, вероятно разликата е в електрониката. 

 

Номерът на необходимата кора под волана е: 8P0 953 512 A

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ivan_Ch мерси за инфото!

Moonland мерси за оригиналните номера и подробното разяснение!

 

Разбирам, 8P0 054 690 е номер на ретрофит кит ОЕМ от Ауди.

 

Ето на какви номера попаднах днес по моргите, след като прочетох поста на Moon възможно е да не станат:

 

VW 3C5 953 513 B

VW 3C5 953 513 C

 

Би ли паснал някой от тези двата?  :flehan: В, С или НЕ!  :razz:

 

 

Колата е 2006 година, номера на Steering Wheel взет от VCDS - 1K0 953 549 AH

 

Ето нагледно:

Untitled_1.png

Редактирано от go0ogo0o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3C5 е от Пасат! Има голяма вероятност да НЕ са съвместими - само който е пробвал конкретната комбинация може да каже, а надали ще намериш такъв лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам съвсем нищо общо. :) Продължавам да търся след празниците, ако не - с кодовете от Моон ще се пристраша :) да звънна в Порше да питам колко биха стрували оригиналния ретрофит кит и кората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това мога и аз да ти кажа.

8P0 054 690 - около 170 лв.

8P0 953 512 A - около 100 лв.

 

Темпомати в ибей обаче колкото щеш на доста по-добра цена. И нови ще намериш из интернет на по-добра цена.

Кората може да е малко по-трудна за намиране втора ръка, но не и невъзможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...