Jump to content

Високи обороти при палене студена, А4 В5


leo

Recommended Posts

Здравейте колеги!

От няколко дни наблюдавам следното явление: сутрин паля и оборотите вместо да стигнат до 1300 и да паднат след това до 1200 докато е студена, оборотите при запалване се вдигат до 2000 и задържат така около 2 секунди след което падат на 1200. При изключване на "смукача" вместо плавно да паднат оборотите от 1200 на 850 както си му е реда то при момента на изключване на смукача и когато трябва да паднат оборотите то те пак се вдигат до 2000 и тогава падат плавно до 850. Това става само когато е студена. Докато работи студена на 1200 оборота и включа компресора на климатика тогава пак оборотите се вдигат до 2000 и падат след това на 850.

Дали тези аномалии са от температурния датчик или нещо дросела прави проблем? 

Когато колата е загряла този проблем го няма. Тогава си пали и оборотите заспиват на 850.

Споделете според вас от какво може да е това и може ли да доведе до други проблеми.

 

Мотора е 1.8 ADR бензин/газ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачих колата на ваг ком и ми изкара грешка в ламбдата. Момчето я изчисти и каза, че работи в нормите. Гледахме и диаграмата всичко изглеждаше ок. Мерих подгрева на лабдата и се оказа здрав. След изчистване на грешката при следващото палене грешката я нямаше, но колата вече беше загряла. При студен мотор проблема си остана обаче. Никой ли не може да каже от какво може да е това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в грешно отварящ дросел, но тук вече се разбира кой е добър диагностик, като разбере защо. :)

Грешката и сам можеш да си я изчистиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При студен мотор ламбда сонда не работи(май, докато не загрее).

Режима на смукач зависи от температурата. Потърси проблем с термометрите на вода и въздух. Ваг ком ги показва. Ако на входящ въздух ти показва само 19,5 значи няма сензор или е развален. Също така и дебитомер. Аз от 6 месеца съм го изключил и колата ми пали безупречно. Като е включен прави аномалии и колата ми пали от 6-8 път. За сега няма да го сменям с друг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам същия проблем от 3 години замених дросел стакъв втора ръка , дебитомер съшо и накрая сонда никаква  разлика ,грешки не дава но все си държи високи обороти докато не загрее

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това как може да се оправи ?

Като намериш читав диагностик или започваш да сменяш, като колегата 

аз имам същия проблем от 3 години замених дросел стакъв втора ръка , дебитомер съшо и накрая сонда никаква  разлика ,грешки не дава но все си държи високи обороти докато не загрее

... и  съответно резултата да е съмнителен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има в интерес на истината. Мисля, че няма такова нещо. И при мен високите обороти не ги държи докато загрее, а в момента на паленето само. След това си работи на 1200 и когато загрее и изключи автоматичния смукач вместо да започнат плавно да падат, първо се форсира до 2000 оборота и от там започва да падат плавно и си заспиват на 850.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

До къде стигнах с проблема. Закачих я на ваг ком и грешки никакви нямаше. Адаптирах дросела който ми показваше, че е малко отворен преди адаптацията на 3,9 градуса. Огледах жилото на газта да не е натегнато и то да държи дросела така отворен, но не беше. Дросела си беше затворен докрай. Докато гледах стойностите преди адаптацията, натисках педала на газта и показваше, че клапата отваря и затваря. От начало първите 3 пъти не успя да го адаптира, но на 4 пътуспя. Запали си нормално. Тази сутрин проблема пак беше на лице. Запали с високи обороти (2000) и преди да изключи смукача сама започна да си дава газ от 1000 до 1500 оборота и така 10тина пъти при което оборотите заспаха на 850. Иначе колата си върви и се форсира нормално.

Какво следва от тук нататък? Проблем в потенциометъра на дросела, спукан маркуч за вакум някъде по трасето, датчик някой или кой знае какво. Кажете си и вие мнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)       Хвърляш тоя дросел, нов от магазина и си ти.

 

2)       Няма вече +/- обороти.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е, че при топъл мотор това го няма. Аз си мисля да не би да имам някъде скъсан или спукан маркуч и да дърпа въздух от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от жилото, защото жилото жилото е свободно и не е натегнато, че да задържа дросела отворен. Педала се движи нормално. Ненормалното е, че колата сама си дава газ 6, 7 пъти при което оборотите падат на 850-900.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аномалиите продължават! Опитах се да сваля дросела, но през него минава охладителната течност и не успях. Всички маркучи които влизат и излизат от него са здрави и няма пукнати или скъсани, че да смуче въздух от някъде.

Сега обаче няма значение като че ли от температурата на вън. Оня ден при -2 запали нормално и всичко точно.

Един път е ок един път не точно ок.

До тук съм на никъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се вглеждай толкова много.

При мен също става така понякога.

Можеш да смениш и дебитомера, от любов към спорта, но надали ще помогне.

Това не е проблем карай така и си свиркай :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурния датчик е ок. Не мисля, че е нормално да го прави. Имам колата от 7 години и в най големият студ оборотите не мръдвваха. Днес на прибиране от работа при маневриране да си паркирам и изведнъж оборотите от 850 скочиха на 3000. По скоро си мисля, че проблемът може да е механичен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Здравейте колеги ауДисти! :D 
Понеже видях сродство в моят проблем с тази тема,и реших да питам и аз тук.
Да уточня Audi A4 B5 1.8 ADR +LPG System 

Така.До петък колата си беше нормално.
Тази сутрин обаче като я запалих сутринта,и тя започна сама да си се форсира още при самото запалване, до около 3000 об/мин
Тръгнах и след като загря до нормална температура,на свободен ход държи 1300 вдига ги моментно до 2000 и отново падат до 1300 об/мин.
И това постоянно през целият ми път до работа 37 км разстояние.И няма значение на газ или на бензин работи.Пробвах и на газ и на бензин все едно и също е.
Въпросът ми е, къде да търся причината,и мога ли да се справя без сервиз,а сам?
Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това с диагностиката е ясно от амосебе си.Обаче нали трябва да се ходи на работа. А до събота не мога да карам така. Питах така за бърз вариант,ако някой е за познат с горе посоченият проблем.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди първо на диагностика и виж там какво ще ти покаже и после ще го мислим тук.

Днес  купих спрей за почистване на дроселови клапи.14 евро струва.Немски е.Свалих тръбата от въздушният филтър към дросела.Впръсках няколко пъти както пише в указанията.След това разкачих акумулатора за известно време.След което го свързах отново,и я подкарах само на бензин.Карах я от работа до в къщи 38 км само на бензин.Като си пристигнах оборотите заковаха на 800.Утре ще я изпробвам и на газ,и ще пиша за резултат....:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...