Jump to content

Централно заключване, вакуум помпа


mshbul

Recommended Posts

Здравейте,

като се застуди заблязах, че при отключване продължава да работи вакуум помпата и изключва като й изтече времето и има и сътветната грешка.

Не знам как точно работи. Ако някой знае нека да сподели.

Дали има ключета на всяка брава и компютърът следи дали се е заключила/отключила всяка врата и тогава спира помпата.

Или пък мери налягането и като стигне зададено изключва помпата. Изобщо единият въпрос на база какви данни се спира помпата.

Вторият въпрос е каква може да е причината да го прави само при отключване.

Третият е дали вакуума движи и в двете посоки или в едната е на пружина.

 

Абе имам и други въпроси, ама за сега стига толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравей,

предполагам, че има ключета на всяка брава. Това са само предположения. Имах драми с машинката на багажника. Беше преди 5 години и вече не си спомням много. Има едно лостче на мембранката на вакуума. При мен се беше разлепило и при заключване помпата работеше доста дълго и не всеки път заключваше багажника. Явно след определено време изключва. Малко "Капчица" и вече 5 години няма грижи.

Предполагам, че ако има ключе, което да не може да даде информация, че е заключило ефекта ще е подобен. Бучи около 20 секунди и изключва.

 

П.П. При мен на багажника вакуума работи и в двете посоки. При отключване бута, при заключване дърпа. Това на багажника на седан. Незнам за вратите.

 

На вторият ти въпрос - ами ако в едната посока бута няма проблеми и си работи нормално, обаче когато дърпа има проблем и работи повече. Провери дали всичко се отключва.

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен работи към 10 секунди. Интересното е, че като се стопли се оправя и спира за 2-3 секунди.

Машинката с вакуума се раглобява ли, за да се види повредата, която си имал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на багажника се разглобява. Но за моя проблем не беше необходимо. На мембранката има нещо като цилиндърче, в което влиза едно метално лостче. Предполагам е било запресовано. Ами лостчето беше тръгнало да се вади. Видях го на отворен багажник и свалена кора, след като си поиграх с отключване-заключване. Щях да търся машинка, защото си мислех, че е спукана мембраната на машинката. Но ти казвам, че при мен не можеше да заключва. В смисъл въртеше повече при заключване.

 

А бе може и 10 сек. да са били. Не съм засичал. То обикновено става за 2-3.

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш, че когато всичко е изправно помпата спира за 2-3сек. Ако продължава по-дълго със сигурност изпуска вакуум някъде по системата. И както и по горното мнение показва отново(за кой ли път) може да става въпрос точно за машинката на задния капак. Заслушай се като заключваш или отключваш откъде точно изпуска. Провери всички врати( и петте), ключалката на резервоара. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих процедирал така: Тръгвам да отключвам и гледам дали всички врати се отключват едновременно. В смисъл дали копчетата изскачат заедно или някое се забавя. Ако всички са в синхрон търсим проблема в багажника. Ти със седан ли си? Не си спомням много, но си мисля, че проблема при мен беше при заключване.

 

Колега, не е задължително проблема да е във вакуума. При мен не беше. Явно ключетата играят или изключва на време. В смисъл, че ключето прави обратната връзка, а не вакуума.

Това разбира се са само предположения от практиката. На теория не знам как е.

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отварях задния капак и не се чува да изпуска оттам. Чел съм за задния капак и започнах оттам. Обаче като правих пробите спираше бързо помпата, защото беше топло вече. Явно ще трябва като е студено да слушам.

Всички врати се отключват и заключват нормално, засега.

Обаче като гледам на снимки на клапана, който отключва и заключва няма букса, т.е. няма управление, което значи, че помпата прави и вакуум и налягане, съответно за закл. и откл. или обратното и това на вратите е само цилиндър, а аз си мислех, че има магнитно управление в коя посока да движи.

 

Разлика в закл. и откл. си имам отдавна, но го отдавах на различно съпротивление на ключалките с лостчето или пък на различното разстояние.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е машинката–за комбито.На седана не знам дали е същата.

post-45572-0-19145400-1382293160_thumb.j

post-45572-0-40059800-1382293182_thumb.j

От някои модели на Б3 е същата,от Голф 3 днес разбрах,че е същата.

Нова струва 79лв.Само гумичката не се продава отделно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тя буксата е на ключалката, не на клапана. В смисъл, когато ключалката каже, че е заключила помпата спира. Предполагам.

 

Подобна е и на седана машинката, колега. Само, че това черното, напуканато е само маншон. Предполагам прахозащитен. Между двете бели пластмаси се намира мембраната. При мен лостчето се беше разлепило от мембраната и няма как да го видиш, ако не махнеш маншона(черната гума на снимката).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е така.Ключалката казва на вакуум помпата кога да заработи.И тя чрез налягането бута-дърпа лоста.И ако черния маншон ти е скъсан-като моя ти изпуска въздуха от помпата.

А самата вакуум помпа е проектирана така да работи по 10-15 сек.за да не изгори-предполагам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ако черния маншон ти е скъсан-като моя ти изпуска въздуха от помпата.

Не съм убеден.

Ей това бялото, се разделя на две, когато разкопчаеш щипките. Между двете бели легенчета е мембраната. Тя играе. Това черното ако влияе, значи, че мембраната е спукана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е машинката–за комбито.На седана не знам дали е същата.

attachicon.gifCAM00226.jpg

attachicon.gifCAM00223.jpg

От някои модели на Б3 е същата,от Голф 3 днес разбрах,че е същата.

Нова струва 79лв.Само гумичката не се продава отделно

 

 

Здравей колега,

 

Благодаря за инфото и снимките. Сигурен ли си , че на Голф 3 машинката е същата?

 

И аз съскам от задната ключалка и помпата ми работи 15 секунди след като съм заключил/отключил - явно и на мен ми е скъсана същата гумичка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб и при заключване ли помпата работи много?

 

няма ли кой да каже дали тази помпа прави само вакуум или и налягане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Освен това както спомена колегата компресора на централното се задейства от комфорт модула, а той от ключа(алармата) или хардуеърно през ключалките. Та като получи импулс от някъде компресора заработва. Причините да спре да смуче/надува след задействане са две:

-когато има повреда изключва по време

-когато всичко работи изключва по налягане/вакум...Тука разбирай примитивна система, не процесорно управление.

 

При А4, Поло съм хващал проблеми по самата платка(окиси и ст.спойки) При нашия модел не, но не е изключено. Свали помпата внимателно я отвори и огледай платката. Едно презапояване на силовото управление не е излишно, малко вд40 също.

 

Аз маншонче на задната врата сменях вече  3 или 4 пъти. И сега пак съска...компресора бучи. Последните две години карам с маншон от капки за очи офталмосептонекс мисля че се казваха. Обаче вече ми писна да си свалям качвам кората...и се чудя за по-надежден вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такъв проблем в следвствие на малка пукнатина в пластмасовата част на предна лява машинка. Не се чуваше нищо, не знам защо реших точно нея да проверя. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мисля,че имаш пропуск на въздух някъде.Имаше такава тема(или подобна),където не сработваше винаги помпата и тогава колегата беше открил прекъснат кабел или спойка,вече не си спомням.

При мен се появи пукнатина в корпуса(след изпускане на земята) ,а после ми се проби маншончето на петата врата и в двата случая беше същото-бръмчеше по 10-15 секунди.

 

п.п. Спукания корпус лесно се оправя с моментно лепило,но маншона....само с друг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче само маншончета/мембрани няма отделно. Имах проблем на задна дясна врата на 100-цата - бръмчеше компресорчето по 10-15сек на отключване. Първо откачих тръбичките и надух с уста за да локализирам в коя машинка е проблема. След като открих, че изпуска на задна дясна врата свалих машинката да видя къде е проблема. Оказа се малко сцепване на мембраната и я залепих с черен силикон, много тънко намазано за да може коректно да се сгъва. Така работи около 2 години и пак почна да изпуска. Пак свалих машинката, но този път цепнатината беше станала много голяма и нямаше начин да се лепи. Отидох до Емо и си купих машинка 2-ра употреба и вече няма ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как го слагате тоя маншон от капки, че и да работи?

Успях да го сложа, но той е много твърд и връща обратно. Даже вместо да се свие се хлъзка по лоста. Изобщо не е добре.

 

Хубавото е, че помпата се успокои и спира веднага, което значи, че е там проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти разглоби ли машинката? По спомен този маншон трябва да е само прахозащитен. Сега, ако мембраната е спукана, сигурно и маншона помага. Ако ти се играе качи някоя снимка на машинката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...