Jump to content

Ремонт на клапи на климатроника / парното на А3 - снимки


MiTo80

Recommended Posts

Колеги да попитам ако някой е имал проблем с моторчето, което затваря клапата под филтъра за купето.
Моторчето ми работи, но клапата не мърда, някой с подобен проблем? Как се сваля въпросното моторче?
Трябва ли да се прави калибрация след това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е супер проблемно моторче. Вътре се цепи едно пластмасово колелце и почва да превърта в оста и да не върти клапата. Може и да се свали без да се сваля цялото тяло на парното, ама си е тегава работа.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, едно не ми стана ясно или не прочетох правилно... за да се стигне в крайна сметка до клапите са топло и студено, трябва ли да се свали самото табло.. къде точно се намират те? Иии кой ще е най-безболезнения начин(мързелив начин) за оправяне и на този проблем... решил съм тази зима, че А3ката трябва да има парно и да ми е топло, че миналата достатъчно се намръзнах...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои хора ги облепят без да разглобяват тялото на парното ама честно казано как го правят и колко читаващо става не знам, аз си го свалих и разглобих. Таблото се сваля, ако сваляш тялото на парното.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тялото на парното нямам намерение да го свалям, един приятел го прави без да го сваля. Просто с управлението на климатроника върти клапите за да ги облепи хубаво. Днес мисля да се заиграя с това.. Да успея да я разглобя да стигна до въпросните клапи и тая зима да се радвам на парно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Днес и моето моторче за рециркулацията даде фира. Чува се как си върти, но нищо не се променя. Направо издивявам, като духа по-силно е като самолет :D

Някой да сподели опит за демонтаж на въпросното моторче без сваляне на табло и голямото тяло, най-много на вентилатора? Колко винтчета са, какви са, някакви други тънкости?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте! Аз свалих моторчето като махнах жабката и горе в десния ъгъл се намира навътре ще го видиш едно малко към което отиват 3 или 4 кабела по това ще се ориентираш. Разглобих самото моторче като откачих кабелите първо и две винчета има кръстата ответка които не се виждат но се напипват отдолу (така ги открих) след това има едни пласмаси като лостчета които въртят клапите от там се разкачва с малко повече сила и е вън и поксипол ми свърши идеална работа за пластмасовото зъбно колело вътре, след като изсъхна сглобяването е по трудно - там където влиза самото моторче оста му е на зъби и права част която трябва да съответства на оста на клапата и се наложи да махна вентилатора и да движа на ръка клапата докато съвпаднат и да влезе. След това обратно всичко с малко нерви поради тясното място и на всичкото отгоре не тръгна и се отказах пак да бъркам там и след няколко дни се оправи само. Дано съм помогнал. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Тази машинка се лекува с ново зъбно колело или с нова такава, лепих го на два пъти работи за определено време и пак дава фира, накрая ново. хич не е евтино, и така,... самия монтаж и демонтаж е много шибан!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...
On 9/24/2017 at 6:35 PM, venkYYY said:

Успях, смених го, да много много е шибано!! Трябва да се развие болтчето което е отзад(дълго рамо и камък 6) тогава започва да халтави, вадиш предната част първо колкото и да е трудно, след като се извади от там се натиска щипката на малката пръчка която води клапата и се вади навън. после по обратния път се монтира новото. Колата вече има парно, разгеле... Миналата зима измръзнах като куче :D:D Сега предстои малко ремонт по охладителната система и промивка и се надявам тая зима да е баня в аудито :D  Ако някой има подобен проблем нека пише ако трябва ще помогна и физически стига да е от Варна. 

От Варна съм колега.. Моторче се надявам да не се налага да сменям, но трябва да ги разглобявам всички тея шитни и да облепям и само като чета процедурата ми става лошо..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази тема колегата е описал подробно със снимки как се стига до клапите и съответно до радиаторчето ->> 


При такъв ремонт е добре да се смени радиотерчето на парното, за да не ти се налага след 2 месеца пак да трябва да разглобяваш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
На 23.07.2018 г. at 23:42, MaDcTaH написа:

От Варна съм колега.. Моторче се надявам да не се налага да сменям, но трябва да ги разглобявам всички тея шитни и да облепям и само като чета процедурата ми става лошо..

 

Аз мисля тези дни да започвам моята защото започва да застудява :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също ще карам моята да я оправят към края на месеца. Казаха ми, че ги оправят с балатум клапите. Труд ми искат 200 лв. Добре ли е според вас? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 дни свалих цялата средна конзола, само заради централните клапи. Преди тях има един въздуховод, който е от мека и тънка пластмаса. Огънах го нагоре за да се виждат клапите и го подпрях с една пръчка да не се връща.
Залягах, кълчих се, но успях да облепя клапите с алуминиево тиксо. Колко ще държи не знам, но цялата работа я свърших за 2 часа.
Сега ще трябва фреон, поне да видим дали ще се върне студеното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

@Veselin91 Благодаря за помощта!

 

При мен, не знам дали защото съм фейс, актуатора е същия, но винтчета на ушите в предната част няма. Горното ухо просто влиза в един процеп на пластмаса, стърчаща от основното тяло. Има едно вертикално винтче хексагон в задната част, след като го махнах всичко беше въпрос на сръчност. Първо откачих връзката към горната насочваща клапа(това става по-лесно в положение изключена рециркулация), след това завъртях актуатора надолу, за да го изкарам от гореспоменатия процеп и след това измъкнах целия актуатор от мястото, където се свързва с клапата за рециркулация. Нито едното от двете не изискваше сила. Поради необходимостта да бъде завъртян надолу е нужно след като се откачи горната връзка, актуатора да се премести в междинно или в положение рециркулация. За междинно просто пускате на контакт, включвате рециркулация и изключвате от контакт, когато клапата достигне нужното положение. За да виждате какво става с клапите, махнете вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...