Jump to content

Варна премахване катализатор A4 B5 1.8TQ


Lucanov

Recommended Posts

Здравейте колеги, въпросът ми е насочен към колегите от Варна и Добрич с АЕВ мотор 1.8T. Къде сте си махали катализатора, доволни ли сте от качеството на труд, тръба или гърне ви сложиха, цена за труд, време, цена за изкупуване на катализатора и ефект от цялата процедура?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Улицата на автосалоните, ако идваш от Добрич минаваш първия светофар и точно срещу Italmodaluce има една тясна уличка между салоните. 20-30 метра на вътре пътя те води у лЕво и в двора има няколко клетки, първата в дясно е това което търсиш. Цената беше приемлива, да не те излъжа сега ама 20-25лв ми се върти в главата, но му занесах на място тръбата с катализатора и беше удобно. Реже кюмбето вади питата и заварява обратно, цялата работа за 10 мин. Аз си запазих питата така, че не мога да ти кажа цени за изкупуване, но човека ги купува по принцип, ще се разберете. Разбира се можеш да отидеш на още 100 места освен там!

 

Ефекта..кво да ти кажа, не наблюдавам негативи. При мен много промени се случиха за 2-3 дни и отпушването на изпускателната система беше задължително!

Редактирано от Tsvetkov83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам са избушили катализатора и са го затворили. Аз имам намерение да ми заварят тръба от турбото до меката връзка, както и това да стане там, нямам възможност да откача катализатора и да го занеса на място.

Някой се оплакват и от пропушване след интервенцията, аз съм на газ и не ми изчезва много от маслото така че се надявам да нямам такива проблеми.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, моя го извади от кюмбето и завари обратно всичко както си беше.

Не си длъжен да носиш катализатора на място, просто на мен така ми беше удобно, а и нямаше как да закарам автомобила в момента! Отиваш си на ход и човека ще има грижата за останалото. Щом искаш тръба, тръба ще ти направи. Незнам как е при Б5 но при А3 8Л (5 врати) с куатро, катализатора е на много шибано място и си иска опит да напаснеш тръба. Ако не е направено както трябва и има дори минимален луфт започват едни вибраций и става мазало. 

 

П.С. Както споменах при мен има доста модификаций включително премахнат ЕГР и след професионален ремап не се наблюдават нежелани пушеци и прочие. В същото време на мой познат с Голф 4 1.9 тди , след като му махнаха катализатора и сложи чип за 200лв :santa: се сцепва да пуши...направо се е видял в чудо! 

Имай в предвид, че аз говоря за нафтови печки, а при твоята бензика нещата стоят малко по-различно. Относно ефекта там е най-добре да чуеш мнението на човек с такъв мотор!

Редактирано от Tsvetkov83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатор на този двигател НЕ СЕ маха, ако не се правят силови надграждания и/или не е зверски затлачен.

Сега ще скочат "знаещите от скоро" и ще изсипят куп доводи против твърдението ми.Е, нито ще е за първи път, нито за последен.

Избушване на катализатор на стоков мотор води САМО и единствено до проблеми.На първо място шум/бучене в най-използвания оборотен обхват, на второ често погрешна работа на ламбдата и последвалите проблеми, на трето, замърсяването(не че някой го ебе, но за жалост това е вероятно най-важния фактор, незначителен за нашенеца......).

След последователна смяна на моя ЗДРАВ и РАБОТЕЩ катализатор ( :wall: ) с "искрогасител", който се избуши след две години и после с празен корпус на оригинален катализатор, се принудих да си купя здрав, стар, оригинален и работещ такъв и сега съм  пей сърДце.На всичкото отгоре съм и с чип от Келеша.

Не си пипайте катализаторите, освен ако не са потрошени/ако не правите силови изпълнения/ако не ви е през у...я дали кадите хатмосФерата дет я дишаме всички ние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ и още един път +! :zustimm:

Колега Луканов не пипай катализатора! Не слушай кварталните "разбирачи" дето говорят за приток на имагинерна мощност или "отпушване"! Няма нито един положителен ефект от премахване на катализатора на стоков автомобил и дори на чипиран без сетъп.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От време на време като се спускам надолу по някой наклон на скорост или някой път на място при форсиране се чува едно такова звънтенe(рядко но се случва), а и разхода ми си го бива. Единствено поради тези съображения имам тези мераци, а и може би защото ако го няма катализатора мисля че на турбото ще му е по-леко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типичните разсъждения на незнаещия(извинявай за квалификацията, не искам да обиждам).

Високия  разход е зависим от катализатора в изключително редки случаи, турбото при работещ и проходим катализатор не се влияе и не се тормози.Звънтежа е или от пукнати/счупени пити, или от предишни незнайни манипулации вътре в гърнето, не знаеш какво са правили собствениците в миналото, може дори да нямаш пити, или да са умишлено повредени при опит да се извадят, има и такива случаи.Извадете го, огледайте го и ако има проблем, намери си оригинален и здрав и слагай него.

За разхода си огледай електрониката, като се почне от дросела, ламбдата, компресия/сегменти, температурни датчици, дебитомер, вакуум загуби, загуби налягане, евентуални "чипни" намеси по компа, нок сензори и всякакви други електроники за управлението на мотора.Само не и катализатор, или в краен случай.Легендите, че с избушването му разхода видиш ли пада ДРАСТИЧНО си остават легенди и само вредят.

Но в края на краищата последното решение си е само твое..

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От време на време като се спускам надолу по някой наклон на скорост или някой път на място при форсиране се чува едно такова звънтенe(рядко но се случва), а и разхода ми си го бива. Единствено поради тези съображения имам тези мераци, а и може би защото ако го няма катализатора мисля че на турбото ще му е по-леко.

Това звънтене може да е от вибриращи тръби или термоизолация на турбото, не знам как въобще ти е хрумнало, че е катализатор. А защо да не е и уейстгейта на турбото? За разхода Нико ти е обяснил. Това е последната причинна за висок разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как точно един здрав и НЕзапушен катализатор ще тормози турбото, че ми стана интересно. Тоест как като го премахнеш на турбото ще му е по-лесно. Това са квартални приказки. Катализатора е така направен, че като събереш диаметрите на отворите в питата то ще получиш диаметър който е доста по-голям от диаметъра на изпускателните тръби. Тоест ефекта е нулев и само ще си прецакаш изпускателната система, ще замърсяваш повече и ще си хвърлиш парите на вятъра.

Друг е въпроса ако катализатора ти е запушен или си чипосал здраво двигателя.

Недей да го махаш.

То по тази логика дай да си махнем и въздушните филтри та да имаме по-добро пълнене.

И не забравяй че в изпускателната система много важна роля играят звуковите вълни и при една промяна в геометрията може и да не получиш никакъв ефект, че и по-лошо може да стане.

Редактирано от obzor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се обиждам, аз пиша за съвет защото действително не зная какво да правя. По принцип във форума е пълно с доводи да се премахне катализатора, сега получих и достатъчно убедителни доводи защо да остане. За разхода знам че има много възможни неща - едно по едно се опитвам да ги изчиствам.

 

...Друг е въпроса ако катализатора ти е запушен или си чипосал здраво двигателя.....

Точно за това се допитвам до форума, защото не зная как да проверя запушен ли е? Не мисля че ще е лесна работа да развия катализатора от турбото и просто да погледна..... 

За чипосване не съм с чип, мислил съм да и сложа но по важно ми е да работи безпроблемно и да ми върши работа....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мини през някой пункт за годишни прегледи и ги помоли да ти я закачат на газ анализатора, ако нещата са в норма най-вероятно катализатора ти е добре, но и да не са, не означава автоматично, че е запушен. За съжаление няма по-надежден начин за проверка от свалянето и визуалния оглед, но газ анализатора е приемлив вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега моята е 1.8т, когато я карам с по високи обототи започва да мерише на сяра ,запушен ли е катализатора ,след като има тази миризма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега моята е 1.8т, когато я карам с по високи обототи започва да мерише на сяра.....

Първи признак, че си за нов катализатор :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Продават се чисто нови к

Колко да е голям този филм.

Има катализатори на WALKER на цени по-ниски от 200лв.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как точно един здрав и НЕзапушен катализатор ще тормози турбото, че ми стана интересно. Тоест как като го премахнеш на турбото ще му е по-лесно. Това са квартални приказки. Катализатора е така направен, че като събереш диаметрите на отворите в питата то ще получиш диаметър който е доста по-голям от диаметъра на изпускателните тръби. Тоест ефекта е нулев и само ще си прецакаш изпускателната система, ще замърсяваш повече и ще си хвърлиш парите на вятъра.

Друг е въпроса ако катализатора ти е запушен или си чипосал здраво двигателя.

Недей да го махаш.

То по тази логика дай да си махнем и въздушните филтри та да имаме по-добро пълнене.

И не забравяй че в изпускателната система много важна роля играят звуковите вълни и при една промяна в геометрията може и да не получиш никакъв ефект, че и по-лошо може да стане.

За това имах впредвид,ама чиляка си решава за него си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...