Jump to content

Масло от капачката


geshme

Recommended Posts

Имам проблем с разход на масло и след ходене при много майстори, смяна на гарнитури, какво ли още не...проблема си остана...но днес ми направи впечатление, че е омазнено всичко около капачката от където се налива масло, та махнах гумата и там имаше масло. По капачката има някакъв бяло-жълт налеп и въпреки че капачката се затваря добре, мисля че хвърля масло от там! Какво ще ме посъветвате да направя...колата е а3 2000г, 1.6 АКЛ 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бяло-жълтата сметана е напълно нормална когато караш колата само на кратки отсечки и не успява винаги да достигне работната си температура! Получава се конденз и се образува налепа по капачката. Ако я оставиш на слънце ще видиш, че налепът ще се превърне в масло и вода.

Просто трябва малко по-честичко да я караш в работна темп. ;)

 

Иначе за разхода - колко е? Принципно ме съмнява да хвърля през капачката - омазняване около нея винаги заради подливане при наливане..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на предната смяна...за 11000км добавих 2 литра...не знам, много ли е, нормално ли е, ама мен ми се струва много...баща ми има ауди 80, колкото го налее като го смени...до следващата смяна си е толкова, а колата е на 24 години :)....колкото до подлизване при налива...винаги внимавам и никога не разливам, а днес като махнах гумата около капачката...тая която е около отвора голямата...по нея и под нея имаше сериозно количество масло. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега в момента аз се боря с проблем горене на масло но при мен нещатата тръгнаха от други неща .Двигателя ми е същия.Щом от капачката има избиване на масло значи налягането на картерните газове е голямо а причината за това са сигменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това малко ли е според теб?

А и те сигментите не са се издухали напълно.Проблема е с масления сигмент а имаш и 2 компресорни колкото и да е те обират малко от маслото.Много често меслените сигменти запичат или се напукват и чупят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах известно омасляване около капачката, по точно "бъчвичката" за картерните газове, в следствие на некадърна моя поправка на мъркучлето на гофрирания мъркуч. Бях го запушил от престягане с бишоп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е проблемът.

 

Махнете си и проверете маркучът от филтъра до дросела. На едното разколнение се намира PCV клапата, която се регулира от вакуум от колекторите. Клапата или се зацапва от масло/маслени пари или ако е нагоряла от температура и старост се заклинва. Решението е смяна на маркуча - около 110лв е нов оригинален VAG (всички други боклуци са яко пластмасови). На последната ревизия на маркуча може и да се демонтира и чисти клапата. Това оправя получаващото се налягане в главата (картерно налягане). AKL няма маркуч като на жигулите, а този върши тази работа ;)

 

От запекла/задръстена клапа налягането на главата се повишава и почва да хвърля масло и изпарения през който гумен пръстен поддаде първи (капачка, под бъчвичката има един или два, маркуч дросел->филтър, гарнитура капак клапани).

 

Над 6 години търкалям моята количка и съм сменил всичките гумени шайби, понеже бяха нагорели от температурата. Съвет: Проверете си ги, защото като почнат да се ронят освен, че не уплътняват, може и отроненените парчета директно да ви паднат в главата.

 

Резултат - стабилен празен ход, перфектно чист и нормално дишащ двигател.

 

Не виждам как от износени или запекли сегменти ще се покачи картерното налягане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги, днес бях при един майстор, проверява колата...и каза че за него проблема е в избора на масло...работела много добре, нямало никакви пушаци и след като нямало проблем в паленето, според него не е от проблем с маслените сегменти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора свали ли свещите за да провери състоянието им.. или с "поглед" стигна до извода ?
Какво масло използваш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 литра са много колега,за този автомобил.Аз съм с 1.8 двигателя и последният път за 10,11к км долях около 400,500 грама масло и накрая като го сменях си беше на половината на щеката.Така,че сам прецени,дали ти гори масло,наистина е много.Виж,бръкни отзад в ауспуха на колата с пръста и това което се омаже по пръстите ти го размажи с палец,ако се махне с няколко търкания няма проблем ако е мастилено и не се маха,колата ти гори масло.Това е най лесният начин да разбереш дали колата ти гори масло.Ако греша нека ме поправят колегите.

Редактирано от Чарли
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...