Jump to content

Recommended Posts

In a dry sump, extra oil is stored in a tank outside the engine rather than in the oil pan. There are at least two oil pumps in a dry sump -- one pulls oil from the sump and sends it to the tank, and the other takes oil from the tank and sends it to lubricate the engine. The minimum amount of oil possible remains in the engine.

Dry sump systems have several important advantages over wet sumps:

  • Because a dry sump does not need to have an oil pan big enough to hold the oil under the engine, the main mass of the engine can be placed lower in the vehicle. This helps lower the center of gravity and can also help aerodynamics
  • The oil capacity of a dry sump can be as big as you want. The tank holding the oil can be placed anywhere on the vehicle.
  • In a wet sump, turning, braking and acceleration can cause the oil to pool on­ one side of the engine. This sloshing can dip the crankshaft into the oil as it turns or uncover the pump's pick-up tube.
  • Excess oil around the crankshaft in a wet sump can get on the shaft and cut horsepower. Some people claim improvements of as much as 15 horsepower by switching to a dry sump.

(by allowing a lower hoodline).

The disadvantage of the dry sump is the increased weight, complexity and cost from the extra pump and the tank -- but that's a small price to pay for such big benefits!


Един вид с няколко думи на български - маслото не ти стои в мотора, а на друго място. Съдържателя на маслото има помпа и изпомпва маслото към мотора, отделно си работи и маслената помпа на мотора. Вдига мощност и намалява опасността от пукане/чупене на картера от камък или нещо друго предвид това че на мястото на картера стои просто капак за да не изтичат масло и други работи. (Като биели, бутала например :hilezh:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теория вдига мощност, на практика не чак толкова. Основната му полза е, че издържа на екстремни обороти докато повечето сток помпи не го могат, и също така предпазва мотора от пресъхване ако се кара с екстремни странични натоварвания и спирания. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля също че и често се прибягва до сух картер когато се сваля центъра на тежестта. След като се махне ваната(картера и смукателя) двигателя се сваля с над 10 см надолу което е много, за влиянието на тежестта му спрямо управлението на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

И как точно се сваля двигателя с 10 см. надолу?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесно се сваля надолу ако е на задно, ако има полуоски отпред става доста сложно особено ако приемем че колата е допълнително смъкната откъм окачване, което още повече ще пречупи ъгъла на полуоските. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...