Jump to content

Проблем с автоматична скоростна кутия!


eli888

Recommended Posts

Здравейте!Имаме проблем със скоростите на Ауди А6 2.5 тди куатро 180 к.с.Когато колата е студена автоматика си работи и превключва скоростите плавно.Но когато загрее до 90 градуса започва да придърпва,трака и колата гасне.Сменихме маслото на скоростите,но проблемът си остана.Казват ни,че варианта е смяна на скоростната кутия!Моля,за мнение и ако има някой подобен опит,нека да сподели!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Цитиране на предходен пост!

Да,филтърът е сменен.Маслото е сменяно при свекъра,а той има автосервиз и мисля,че всичко е точно.Просто не могат да разберат откъде идва проблемът.Колата при студено положение работи без грешка,а когато загрее/виждам,че сте от Пловдив,ние сме от Асеновград/,както преди три дни при пътуване от Асеновград до Пловдив,при влизане в града започна да се форсира до 3000/4000 оборота и да прибуксува.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VCDS за да се установи точния проблем,т.е.диагностика и тогава мога да дам насоки,може да се окаже и неправилно масло,всъщност какво наложи смяната му?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние имаме кабел ВАГ-КОМ,с него става ли тази диагностика?Маслото,което е сложено е Феби,немско.Наложи се смяната му,защото колата почна да вдига обороти без да превключва предавките или да го прави трудно,да буксува и да се чува тракане при смяна на предавки,а впоследствие започна и да гасне.Маслото,което са източили от скоростите е било в ужасно състояние-черно и със стружки в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да точно с такъв.Направете лог на студен мотор и топъл.

Не сте сложили правилното масло,кутията е имала проблем но малък,след интервенцията сте я убили - грубо казано от моя страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,утре ще направим диагностиката.Относно маслото,това,което сме сложили се дава по каталог,а и колата не е карана с него,само е пробвана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

особенно внимание,да се погледне в 7 група в на с.кутия

на празен ход G93 трябва да показва 85градуса

0.048 А налягане на клапан N218

TC open torque converter

640/min torque converter slip speed

 

По време на движение примерно на 1500об.

на N218 показанията трябва да растът до 0.3 А,ТС -REG,slip speed 100-200.Нa 3000oб.-тока расте до 0.75 А,ТС/минава в closed/,slip speed=0

 

Mаслото което сте сложили няма нищо общо с това което трябва.Дори и за пробата.

Хидравликата и фрикционните дискове+хидротрансформатора са страшно чувствителни към маслата.

Всъщност предполагам сте го разбрали вече.

P.S.Много е възможно да не сте имали проблем с кутията,ще изчакам логовете,преди крайна отценка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са показанията от проверката:

Грешка torque converter clutch stuck off no power being transfer PO741-35-10 intermitter

G93 e 14 градуса на празен ход и в движение се покачва до 25 градуса,а токът е постоянно 0.144 А.

Slip speed е в нормите,които сте написали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи грешката е 17125 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred

хидротрансформатора е за смяна.Направете презацепване на двигателя,с нужните скоби!

Задължителна проверка на Тайминга на зацепване чрез VCDS трябва да е +/-2градуса преди или след горна мъртва точка,но да е в тези стойности!

След смяна на хидротрансформатора,направете адаптация на кутията!

Използвайте качествени ремъци и ролки,както и течности/FEBI/ по мое мнение не са сред тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Задължителна проверка на Тайминга на зацепване чрез VCDS трябва да е +/-2градуса преди или след горна мъртва точка,но да е в тези стойности!

 

Малко ОФФ ама къде го гледаш това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mаслото което сте сложили няма нищо общо с това което трябва.Дори и за пробата.

Хидравликата и фрикционните дискове+хидротрансформатора са страшно чувствителни към маслата.

Феби имат масло за 5ХП19, за което в чужди форуми съм чел само положителни отзиви.

Аз лично съм сипал  такова масло и вече втора година градско каране във всякакви климатични условия и при големи натоварвания няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ОФФ ама къде го гледаш това?

engine-measure blocks-зa TDI V6 e 004group-switch to basic settings-TDI timing/избираш кода на двигателя от падащото меню.

Феби имат масло за 5ХП19, за което в чужди форуми съм чел само положителни отзиви.

Аз лично съм сипал  такова масло и вече втора година градско каране във всякакви климатични условия и при големи натоварвания няма проблеми.

Мнението произхожда от моята практика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще сваляш кутията сменяй и маслената помпа да ти е мирна главата после и задължително всички семеринги вътре . А за адаптация на кутията не съм чувал когато правих на моята А6 2.5 ТДИ в сервиза ми казаха ,че я качвам на колата естествено пълна скоростите с масло и мога да и късам задника от мачкане няма никакви разработки и не знам какво .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнението произхожда от моята практика.

Вярвам ти и затова ми беше интересно какви са ти забележките конкретно към Феби за 5хп19.

Аз никога не бях го ползвал преди, защото мисля, че до миналата година не се е предлагало в България. Сложих го от любопитство на кола с ъпгрейдната турбина и вече 15к км не се усеща, че кутията сменя предавки....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще сваляш кутията сменяй и маслената помпа да ти е мирна главата после и задължително всички семеринги вътре . А за адаптация на кутията не съм чувал когато правих на моята А6 2.5 ТДИ в сервиза ми казаха ,че я качвам на колата естествено пълна скоростите с масло и мога да и късам задника от мачкане няма никакви разработки и не знам какво .

нормално е да не си чувал.То и за дроселклапа не бяха и за АBS/камо ли кодиране и пращат хората да търсят с такава и онакава буква/,кормилна рейка,ръчна спирачка,и още и още.На практика всеки модул след някаква интервенция която управлява трябва да се адаптира.Адаптацията в повечето случаи отнема 1-2минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярвам ти и затова ми беше интересно какви са ти забележките конкретно към Феби за 5хп19.

Аз никога не бях го ползвал преди, защото мисля, че до миналата година не се е предлагало в България. Сложих го от любопитство на кола с ъпгрейдната турбина и вече 15к км не се усеща, че кутията сменя предавки....

За да не остане впечатленито,че само приказвам-Забелязах леко закъснение в превключванията от голяма към малка предавка особенно при нормална работна температура.Повишено триене на движещите се части особенно на плунжерите

Повишен ток на соленоидите за превключване,виж за лагери,оси,валове и зъбни и планетни колела не мога да кажа нищо-трябва си лаборатория.

Но след смяната всичко изчезна- повече не съм ползвал въпросното масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам наблюдение как се е държала колата преди смяна, защото с купуването я обслужих. Беше на 180к км и немецът гордо обясни, че колата си е с оригиналното масло:)

Напролет ще го сменя, така или иначе при смяната не излезе цялото масло и остана част от бозата. 

Какво препоръчваш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не несъм,от ZF за Audi i Vw дават само едно -

ESSO LT 71141 цвета е зелен,което пак според ZF отговаря на Vw/Audi номер G 052 162 A1

За диференцияла е друго масло и марка.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...