Jump to content

Audi A3 1.9 tdi 8P неиска да изключи от задна предавка


tonino_g3

Recommended Posts

Здравейте,

Аудито взе да проявява характер и неиска да изключи от задна предавка, лоста остава като заключен и няма връщане в неутрално положение, става но като колата се под мести още малко назад и след това се изключва. Вече няколко пъти ми се случва това а и жена ми се оплаква, че понякога неиска да се включи 3та. Някой с подобни преживявания ако може да сподели малко опит ще съм му много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както започва всяко обяснение за автоматични скоростни кутий - провери си нивото на маслото. Ако не е достатъчно, може да не прави налягане.


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, забравих да кажа, че колата е с механична кутия, не е автоматик и педала на съединителя е доста твърд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай на подемника и да се отвори кутията, каквото е за смяна да се смени и си готов! Няма какво да гадаем, едва ли ще ти излезе евтино, ако си в Англия! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен по скоро ме интересува дали някой колега е имал подобен проблем и как го е решил, нов комплект съединител, нови синхронизатори или каквото и да е, а това колко ще струва е вече в последствие и е от второстепенно значение. На знаещите колеги явно не им се пише, аз съм убеден, че това е масов проблем и е въпрос на време да се случи с всяко такова ауди,. благодаря все пак на всеки който пише по темата. Друго интересно в моят случай е, че като заключи задна и да изгася двигателя няма никакъв ефект и лоста си остава в положение задна предавка, с натиснат съединител колата си пали и като се под мести леко назад и хоп лоста е отключен и всичко си е наред.

Редактирано от tonino_g3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста време следя редица форуми за А3 8P и мога да те уверя, че за 1-ви път чета за подобен проблем. Така че далеч не е масов или типичен, а точно обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно си е масов, и по специално при 1.9 тди както на ауди така и на останалите марки и модели, сеат, голф и т.н. Вярвам, че и от форума има колеги припатили, при кой съединител, при кой кутия може би, все едно няма да влизам в спор, вече съм проверил чуждите форуми подробно, но исках и от Българска страна да получа компететно мнение, но уви, към момента още няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам сходен проблем, но не със задна, а с пета скорост. Доколкото знам и двете скорости са не едно жило и може би проблемът ти е като моя - скоростна кутия. При мен се появява, когато пусна 5-та на място или когато и паднат доста оборотите, т.е. примерно карам на 5-та и някой изскочи на пътя и набия спирачка със съединител без да съм освободил. Лоста заяжда и просто няма освобождаване. Принципно излизам от колата, отварям капака, разклащам я с коляно напред-назад и освобождавам от включвателя. 

 

Мога да те съветвам да опиташ следните работи:

 

1. Пробвай да разхлабиш жилата, скоростите ще влизат по-леко и виж дали задна отново заяжда. Ако заяжда, най-вероятно не е от жилата.

2.Откачи и двете жила и виж дали не можеш да освободиш от включвателя без да разклащаш колата, ако отново не можеш да освободиш от включвателя, значи не е и ябълката на скоростния лост.

 

Ако и в двата случая не можеш да освободиш, най-вероятно е проблем в скоростната кутия. Преди всички да ми се нахвърлят, тези опити не могат напълно да ти кажат какво да изключиш като проблем напълно, но подсказват в голяма степен.

 

Доколкото съм говорил с майстори и т.н. някакво лостче в скоростната кутия се изкривява и затова не може да се освободи. Чел съм много по чуждите форуми, да масов проблем е за ТДИ-тата, но бях търсил за 5-та скорост основно. 

 

Пак ти казвам сходни са симптомите и доколкото знам са на едно жило двете скорости, ако не се лъжа, но вярвам,че някой ще ме поправи, ако е така. 

 

Дано съм бил полезен, ще чакам да кажеш какво е станало. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същи проблем,само че при студен старт рано сутрин,ако съм я оставил на първа просто не ще да мръдне от там,трябва със бая сила да напънеш и се оправя,изчезна от самосебеси проблема след няколко седмици,отиди да ти сменат маслото на скоростната кутия и им кажи да ти варлат в маслото тефлонова добавка,после ще влизат мазноооо :razz:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги за съветите и споделения опит, има логика в това което казвате. Аз по-скоро си мисля за старо масло и от него дали не се появява този проблем, жилата ги проверявах и всичко изглежда ОК, ако не е маслото явно нещо се е износило вътре в кутията много вероятно да е това лостче което колегата спомена, но за сега ще остане така, и като дойде време за съединител тогава ще отварям кутията а за маслото на пролет, сега ми е много студено да лягам под колата, :) ще я оставя да спи зимен сън. Всичко хубаво ви желая !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 years later...

Здравейте колеги!

Имам подобен проблем и той е, че когато вкарвам на 1-ва или 2-ра скорост не иска да излезе, но след една идея по-рязко натискане на съединителя излиза без проблем. На какво може да се дължи този проблем и на какво трябва да обърна по-голямо внимание?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...